Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hotels annuleren
Hotels annuleren
Hoi,
Ik vroeg me even af hoe het gaat met hotels annuleren. Ik heb hotels geboekt met de optie gratis te annuleren. Deze hotels zijn al wel via IDEAL betaald. Nu zag ik voor een bepaald hotel een betere prijs. Als ik annuleer bij bijvoorbeeld hotels.com of expedia hoe snel krijg je het betaalde bedrag terug? Hun websites zijn daar niet heel duidelijk over. Ze verwerken je restitutie binnen 24 uur maar het kan tot 3 weken duren. Wat is jullie ervaring?
Groetjes,
Grietje
Ik vroeg me even af hoe het gaat met hotels annuleren. Ik heb hotels geboekt met de optie gratis te annuleren. Deze hotels zijn al wel via IDEAL betaald. Nu zag ik voor een bepaald hotel een betere prijs. Als ik annuleer bij bijvoorbeeld hotels.com of expedia hoe snel krijg je het betaalde bedrag terug? Hun websites zijn daar niet heel duidelijk over. Ze verwerken je restitutie binnen 24 uur maar het kan tot 3 weken duren. Wat is jullie ervaring?
Groetjes,
Grietje
- Thierry73
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Re: Hotels annuleren
Ik heb wel ervaring met het afzeggen van een auto.
Dit bedrag werd snel en netjes terug gestort
Ik denk dat je je bij sites als booking en hotels.com niet echt zorgen hoeft te maken of je je geld wel terug krijgt.
Alleen duurt het vaak wel even.
Ik probeer ook zoveel mogelijk niet de hotels al te betalen.
Helaas moet het bij sommige acties wel, maar ik ga er altijd wel vanuit dat het geld bij dot soort sites wel terug komt.
Het is alleen erg lastig als je nu je nieuwe hotel niet kan boeken voor je je geld terug hebt.
Dan is drie weken wel lang wachten
Dit bedrag werd snel en netjes terug gestort
Ik denk dat je je bij sites als booking en hotels.com niet echt zorgen hoeft te maken of je je geld wel terug krijgt.
Alleen duurt het vaak wel even.
Ik probeer ook zoveel mogelijk niet de hotels al te betalen.
Helaas moet het bij sommige acties wel, maar ik ga er altijd wel vanuit dat het geld bij dot soort sites wel terug komt.
Het is alleen erg lastig als je nu je nieuwe hotel niet kan boeken voor je je geld terug hebt.
Dan is drie weken wel lang wachten
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
De ene keer binnen een paar dagen, de andere keer duurt het een paar weken. Het hangt er ook vanaf waar je bij geboekt hebt. Kan dus alle kanten op.
Ik heb nu van een van de hotels een cheque toegestuurd gekregen na annuleren.Ik ben daar niet echt gelukkig mee aangezien de bank kosten aanrekent om een Amerikaanse cheque uit te betalen.Ik heb contact opgenomen met booking.com en zij zouden het voor mij uitzoeken maar voorlopig heb ik er nog niks van gehoord.
- Thierry73
- Amerikakenner
Een cheque?
Tsjemig dat is well bizar.
Hoe had jij het hotel betaald dan?
Tsjemig dat is well bizar.
Hoe had jij het hotel betaald dan?
grietsje schreef:Hoi,
Deze hotels zijn al wel via IDEAL betaald.
- Thierry73
- Amerikakenner
Mijn vraag was niet aan TS gericht 

Een Ideal betaling komt natuurlijk neer op een bankoverschrijving. Ik denk dat hotels (of winkels of wat dan ook) in Amerika niet zullen overboeken naar een Nederlandse bankrekening (daar moeten zij voor betalen). Het gebruik van cheques is in Amerika heel gangbaar, maar voor ons zijn ze heel lastig (en kosten ons geld).
Voor grietsje is het nu te laat, maar ik zou bij vooraf betalen altijd aanraden per creditcard te betalen. Een creditcardbetaling kunnen ze namelijk terugboeken (naar je creditcard, maar dat kan je zelf dan terugboeken naar je lopende rekening). Mijn ervaring is dat ze dat bij een creditcardbetaling ook altijd doen (tenzij je betaald hebt via een tussenliggende partij in weer een ander land, dan kan het moeizamer gaan, omdat die tussenliggende partij dan weer een betaling aan het bedrijf in Amerika heeft gedaan).
Ik heb overigens geen ervaring met annuleren bij sites als booking.com of hotels.com. Het kan zijn dat ze dan wel gewoon terugboeken omdat de betaling via hun Nederlandse afdeling loopt?
Voor grietsje is het nu te laat, maar ik zou bij vooraf betalen altijd aanraden per creditcard te betalen. Een creditcardbetaling kunnen ze namelijk terugboeken (naar je creditcard, maar dat kan je zelf dan terugboeken naar je lopende rekening). Mijn ervaring is dat ze dat bij een creditcardbetaling ook altijd doen (tenzij je betaald hebt via een tussenliggende partij in weer een ander land, dan kan het moeizamer gaan, omdat die tussenliggende partij dan weer een betaling aan het bedrijf in Amerika heeft gedaan).
Ik heb overigens geen ervaring met annuleren bij sites als booking.com of hotels.com. Het kan zijn dat ze dan wel gewoon terugboeken omdat de betaling via hun Nederlandse afdeling loopt?
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
Je betaalt toch pas als je uitchecked?
Laatst gewijzigd door Gast op 22 feb 2016, 15:21, 1 keer totaal gewijzigd.
- Thierry73
- Amerikakenner
niet altijd.
Ik heb een paar hotels via een speciale kortingsactie geboekt.
Dat mocht alleen als je ze ook meteen betaalde.
Dus die zijn wel al van mijn cc afgeschreven.
Anderen betaal ik pas bij uitchecken, maar dat is bij hotels.com een keuze. Ik had ze ook meteen nu kunnen betalen (gokje op de dollarkoers)
Ik heb een paar hotels via een speciale kortingsactie geboekt.
Dat mocht alleen als je ze ook meteen betaalde.
Dus die zijn wel al van mijn cc afgeschreven.
Anderen betaal ik pas bij uitchecken, maar dat is bij hotels.com een keuze. Ik had ze ook meteen nu kunnen betalen (gokje op de dollarkoers)
Ik had ook met creditcard betaald maar dus wel gratis te annuleren.Normaalgezien wordt dat dan gewoon teruggestort op je creditcard maar dit hotel kon dat volgens hen niet dus stuurde me een cheque.Ik heb aan booking.com laten weten dat ik hier absoluut niet mee akkoord ga want dat dit dus betekent dat annuleren niet gratis is aangezien er kosten verbonden zijn aan het uitbetalen van de cheque.Ben benieuwd of ze het nog zullen regelen.
@ Thierry
mijn excuses voor niet goed lezen!
mijn excuses voor niet goed lezen!
- avsboz
- Amerikakenner
- Contacteer:
Heb verschillende keren met bij expedia een boeking geannuleerd en had dan het geld binnen één werkdag terug op mijn CC. Heb ook wel eens gebruik gemaakt van de laagste-prijs-garantie van Expedia. Ik vond de zelfde accommodatie bij een andere aanbieder goedkoper. Van Expedia kreeg ik binnen 3 dagen de bevestiging dat ze de 'claim' accepteerden (ik had screenshot bijgevoegd). Terugbetaling van dat deel duurde toen een week of twee. Bij een normale annulering gaat het dus erg snel.
Ik wil dus annuleren omdat ik datzelfde hotel nu goedkoper kan boeken. Maar gebruik maken van de laagste prijsgarantie zou dus ook een mogelijkheid kunnen zijn begrijp ik
- avsboz
- Amerikakenner
- Contacteer:
Als je een booking hebt gedaan welke gratis te annuleren valt, dan is annuleren en meteen weer opnieuw boeken (tegen goedkopere prijs) de snelste optie om je geld terug te krijgen.
Als je gebruik wilt maken van hun laagste prijs garantie zul je moeten aantonen dat de andere aanbieding die je gevonden hebt exact de zelfde voorwaarden heeft als die van hen. Dit kan door screenshots te maken en hen de URL van de site te sturen. Teveel betaald geld kan je dan terug krijgen. Ik zou voor de eerste optie kiezen als dat kan.
Heb je een booking gedan welke niet meer te annuleren valt (meestal de goedkoopste prijsaanbieding: booking=vast), dan kan je eigenlijk alleen maar via laagste prijs garantie nog een poging doen.
Als je gebruik wilt maken van hun laagste prijs garantie zul je moeten aantonen dat de andere aanbieding die je gevonden hebt exact de zelfde voorwaarden heeft als die van hen. Dit kan door screenshots te maken en hen de URL van de site te sturen. Teveel betaald geld kan je dan terug krijgen. Ik zou voor de eerste optie kiezen als dat kan.
Heb je een booking gedan welke niet meer te annuleren valt (meestal de goedkoopste prijsaanbieding: booking=vast), dan kan je eigenlijk alleen maar via laagste prijs garantie nog een poging doen.
- Thierry73
- Amerikakenner
ik denk ook niet dat alle sites een laagste prijsgarantie hebben.
Expedia dus wel, maar of booking en hotels dat ook hebben weet ik weer niet.
Wat wel wil gebeuren is dat je na boeken ineens een kortingscode krijgt thuis gestuurd omdat je zo een 'goede' klant bent.
Dat had ik ook, dus hotels geannuleerd en met de code opnieuw geboekt
Werkte wel, met één detail...
Als je kortingscodes gebruikt moet je dus wel vooraf betalen (bij hotels.com dan).
Expedia dus wel, maar of booking en hotels dat ook hebben weet ik weer niet.
Wat wel wil gebeuren is dat je na boeken ineens een kortingscode krijgt thuis gestuurd omdat je zo een 'goede' klant bent.
Dat had ik ook, dus hotels geannuleerd en met de code opnieuw geboekt

Werkte wel, met één detail...
Als je kortingscodes gebruikt moet je dus wel vooraf betalen (bij hotels.com dan).
- Dutch Dunes
- Amerikafan
Als je binnenkort naar de VS vertrekt kun je de cheque meenemen en ter plekke inwisselen bij een lokale bank. Wij hebben dat twee jaar geleden gedaan en er werden toen geen kosten gerekend.Ik heb nu van een van de hotels een cheque toegestuurd gekregen na annuleren.Ik ben daar niet echt gelukkig mee aangezien de bank kosten aanrekent om een Amerikaanse cheque uit te betalen.
Let wel op de uiterste datum dat je de cheque kan inwisselen (staat erop aangegeven als het goed is).
Dirk
Ik kreeg vandaag bericht van booking.com dat zij mij het bedrag gaan terugstorten en zelf een factuur naar het hotel zullen sturen.
Goeie service van booking.com dus!
Goeie service van booking.com dus!
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Goed om te lezen en tof dat je het hier nog even laat weten. We hebben zelf vanavond een aantal hotels geannuleerd en hopen geen cheque(s) te ontvangen..
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
ik kies daarom zo vaak mogelijk boekingen waarbij je niets vooruit hoeft te betalen. Andere betalingen doe ik altijd van de credit card en daar komt dan ook het teruggestortte geld op terug ... hoe dat met Ideal gaat, dat weet ik niet.
Reken erop dat je altijd iets minder terugkrijgt dan je betaald hebt ... komt vooral door de koers ...
oh, en wat ik altijd doe, de bevestigingen van de annuleringen goed bewaren, zodat je altijd nog aan kan tonen dat je inderdaad op tijd hebt geannuleerd ... bij mij is dat 1x fout gegaan, maar omdat ik die bevestiging nog had, heb ik alsnog keurig het geld teruggestort gekregen (wederom iets van een tientje minder dan de andere kant op ging, maar goed ....)
hotels.com heb ik ook wel bij de hand gehad ... die terugbetalingen gingen altijd wel snel ... als je bij NL vestigingen hebt geboekt, krijg je denk ik hetzelfde bedrag terug ...
Reken erop dat je altijd iets minder terugkrijgt dan je betaald hebt ... komt vooral door de koers ...
oh, en wat ik altijd doe, de bevestigingen van de annuleringen goed bewaren, zodat je altijd nog aan kan tonen dat je inderdaad op tijd hebt geannuleerd ... bij mij is dat 1x fout gegaan, maar omdat ik die bevestiging nog had, heb ik alsnog keurig het geld teruggestort gekregen (wederom iets van een tientje minder dan de andere kant op ging, maar goed ....)
hotels.com heb ik ook wel bij de hand gehad ... die terugbetalingen gingen altijd wel snel ... als je bij NL vestigingen hebt geboekt, krijg je denk ik hetzelfde bedrag terug ...
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1561 Weergaves
-
Laatste bericht door BonnyR
-
- 3 Reacties