Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Advies gevraagd: Las Vegas naar Yosemite National Park
Advies gevraagd: Las Vegas naar Yosemite National Park
Hoi Allemaal,
Mijn vrouw en ik gaan in augustus met een huurauto (personenauto) een westkust trip maken.
Bij het maken van de planning heb ik mij gebaseerd op de rijdtijden die Google maps aangaf.
Onze bedoeling was om vroeg vanuit Las Vegas te vertrekken om via de 15 langs Bakersfield en Fresno in 1 dag naar Yosemite te rijden waar we een reservering hebben in de Yosemite View Lodge. Volgens Google maps zou deze rit van ca. 790 km 7 á 8 uur moeten duren.
Later keek ik echter nog bij Michelin en die geven voor dezelfde route eerder 8 tot 10 uur aan.
Nu begin ik toch te twijfelen of deze rit in 1 dag iets te ambitieus is.
Zou iemand mij kunnen adviseren wat een reële tijd hiervoor is als we behalve de noodzakelijke pauze stops doorrijden?
Groeten,
Robert
Mijn vrouw en ik gaan in augustus met een huurauto (personenauto) een westkust trip maken.
Bij het maken van de planning heb ik mij gebaseerd op de rijdtijden die Google maps aangaf.
Onze bedoeling was om vroeg vanuit Las Vegas te vertrekken om via de 15 langs Bakersfield en Fresno in 1 dag naar Yosemite te rijden waar we een reservering hebben in de Yosemite View Lodge. Volgens Google maps zou deze rit van ca. 790 km 7 á 8 uur moeten duren.
Later keek ik echter nog bij Michelin en die geven voor dezelfde route eerder 8 tot 10 uur aan.
Nu begin ik toch te twijfelen of deze rit in 1 dag iets te ambitieus is.
Zou iemand mij kunnen adviseren wat een reële tijd hiervoor is als we behalve de noodzakelijke pauze stops doorrijden?
Groeten,
Robert
Re: Advies gevraagd: Las Vegas naar Yosemite National Park
Volgens google maps is de reistijd ZONDER stops al 8 u en 13 minuten. Maak er met de noodzakelijke stops dus maar 9 u en 15 minuten van. Als je via fresno en bakersfield gaat rijden mis je ook nog eens de prachtige tioga pass.
Mijn mening is dat Las Vegas - Yosemite echt te ver is voor 1 dag. Je hebt onderweg ook veel bezienswaardigheden en het is zonde om alleen te stoppen voor een korte plaspauze. Ik raad je aan om minstens 1 overnachting op het stuk Las Vegas - Yosemite te doen.
Mijn mening is dat Las Vegas - Yosemite echt te ver is voor 1 dag. Je hebt onderweg ook veel bezienswaardigheden en het is zonde om alleen te stoppen voor een korte plaspauze. Ik raad je aan om minstens 1 overnachting op het stuk Las Vegas - Yosemite te doen.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Maak er een tweedaagse reis van via Death Valley en de Tioga Pass. Het is echt zonde om het in 1 dag te willen doen (is racen tegen de klok en je mist alle moois onderweg).

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Sterker nog, wij hebben exact hetzelfde stuk (dus onderdoor en niet via de Tioga pass) in drie dagen gedaan: Mariposa-Lone Pine-Amargosa-Las Vegas. Nu zou je in 1 dag ook wel van Las Vegas naar bijv. Lone Pine kunnen gaan, maar dat stuk wat je daarna nog moet als je via Bakersfield en Fresno wil is echt een flink eind (bijna 600 km.). Als je de kans hebt zou ik sowieso de Tioga pass dan doen, dat is korter en bovenal mooier. En om ook nog genoeg te kunnen zien en niet de hele dag in de auto te zitten zou ik zeker voor (minstens) 2 dagen reizen kiezen.
Bedankt voor jullie snelle reacties, ik was er al een beetje bang voor.
Als we onze reservering voor de Yosemite View Lodge nog kunnen annuleren hebben 3 dagen (2 overnachtingen) om van Las Vegas naar San Francisco te rijden. Ik ga weer wat verzinnen maar mochten jullie nog tips hebben voor iets leuks wat binnen deze tijd en afstand past hoor ik het graag.
Als we onze reservering voor de Yosemite View Lodge nog kunnen annuleren hebben 3 dagen (2 overnachtingen) om van Las Vegas naar San Francisco te rijden. Ik ga weer wat verzinnen maar mochten jullie nog tips hebben voor iets leuks wat binnen deze tijd en afstand past hoor ik het graag.
Misschien is het handig om je route te plaatsen in een routetopic. Dan kunnen wij je wat beter adviseren. Wat is het oorspronkelijke plan dan? Las Vegas - Yosemite, Yosemite - San Francisco?
De volledige trip is Los Angeles - San Diego - Las Vegas - Yosemite - San Fransisco (in 17 dagen)
We hebben alles al reeds geboekt dus op Yosemite na wil/kan ik niets meer aanpassen.
We hebben alles al reeds geboekt dus op Yosemite na wil/kan ik niets meer aanpassen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als dat de volledige trip is zou er toch wat ruimte moeten zijn om nog te schuiven. Hoeveel dagen heb je nu voor Las Vegas? Kan daar wellicht een dag af? Het zou al veel schelen als je een nacht in Death Valley zou overnachten, of in Bishop. En dan de volgende dag via de Tioga Pass naar Yosemite. Om die route te bekijken moet je in googlemaps de route verslepen; want op dit moment is de Tioga Pass gesloten en wordt automatisch de route onderlangs gepakt. Via de Tioga Pass is het mooier en korter. Je neemt dan bij Lee Vining de 120 het park in.
Voor Yosemite is één overnachting wel bijzonder weinig.
Marianne
Voor Yosemite is één overnachting wel bijzonder weinig.
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Maar 2 nachten tussen Las Vegas en San Francisco geeft je weinig keuze. Zeker als je niets wilt schuiven...
Ik zou dan denk ik de keuze maken om boven death valley langs te rijden richting Lee Vining. Dit kan op 2 manieren. Via de 95-266-395 of via de 95-6-848-395. Als je vroeg uit Vegas vertrekt. En dan bedoel ik bv tussen 7 en 8u 's ochtends. Dan zou je rond een uur of 2 in Lee Vining kunnen lunchen en daarna op het gemak de tioga road rijden naar Yosemite. Dan hoef je de reservering niet te verzetten. Dan rij je in de ochtend en begin van de middag een heel stuk en daarna kachel je op het gemakje met diverse stops langs de tioga road en evt nog in yosemite valley naar je hotel. Dan heb je de volgende dag heel de dag voor Yosemite (ik neem aan dat je 2 nachten in de view lodge hebt?) en de dag daarna kan je door naar Vegas. Ik zou die weg onderlangs helemaal skippen. Let wel dat de tioga pass op dit moment gesloten is (winter) en dat je in google maps de weg er even overheen moet trekken.
Ik zou dan denk ik de keuze maken om boven death valley langs te rijden richting Lee Vining. Dit kan op 2 manieren. Via de 95-266-395 of via de 95-6-848-395. Als je vroeg uit Vegas vertrekt. En dan bedoel ik bv tussen 7 en 8u 's ochtends. Dan zou je rond een uur of 2 in Lee Vining kunnen lunchen en daarna op het gemak de tioga road rijden naar Yosemite. Dan hoef je de reservering niet te verzetten. Dan rij je in de ochtend en begin van de middag een heel stuk en daarna kachel je op het gemakje met diverse stops langs de tioga road en evt nog in yosemite valley naar je hotel. Dan heb je de volgende dag heel de dag voor Yosemite (ik neem aan dat je 2 nachten in de view lodge hebt?) en de dag daarna kan je door naar Vegas. Ik zou die weg onderlangs helemaal skippen. Let wel dat de tioga pass op dit moment gesloten is (winter) en dat je in google maps de weg er even overheen moet trekken.
Bedankt voor jullie reacties!
De suggestie van Pauk lijkt me onze beste optie zodat we verder niets hoeven te schuiven.
Ik wilde aanvankelijk ook het liefst de toeristische route bovenlangs rijden maar kreeg de indruk dat onderlangs sneller zou zijn vanwege de lange stukken snelweg. Alleen had ik er niet aan gedacht bij Google de datum aan te passen naar augustus en dat scheelt inderdaad aanzienlijk!
Na aankomst hebben we inderdaad 2 overnachtingen in Yosemite waarna we op ons gemak naar San Francisco rijden.
De suggestie van Pauk lijkt me onze beste optie zodat we verder niets hoeven te schuiven.
Ik wilde aanvankelijk ook het liefst de toeristische route bovenlangs rijden maar kreeg de indruk dat onderlangs sneller zou zijn vanwege de lange stukken snelweg. Alleen had ik er niet aan gedacht bij Google de datum aan te passen naar augustus en dat scheelt inderdaad aanzienlijk!
Na aankomst hebben we inderdaad 2 overnachtingen in Yosemite waarna we op ons gemak naar San Francisco rijden.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is een uur extra om via DV te rijden, dat zou ik toch ook overwegen. Je hebt dan een veel mooiere route dan de route bovenlangs.
Een extra stop zou toch wel mooi zijn. Hoeveel nachten heb je in Las Vegas? Je hoeft verder niet te gaan schuiven als je daar een nacht minder doet.
Kijk eens in ons 2004-verslag voor een route van LV naar Yosemite.
Marianne
Een extra stop zou toch wel mooi zijn. Hoeveel nachten heb je in Las Vegas? Je hoeft verder niet te gaan schuiven als je daar een nacht minder doet.
Kijk eens in ons 2004-verslag voor een route van LV naar Yosemite.
Marianne
Hoi Marianne,
We hebben maar 2 nachten in Las Vegas.
We zouden wel eventueel een dag minder in San Diego kunnen doen, daar hebben we namelijk 5 dagen om daar ook nog een of meerdere stranddagen te houden (wat dagen niks doen hebben ook wel echt nodig). Maar dan zouden we wel de reserveringen in San Diego en Las Vegas aan moeten passen en ik weet niet zeker of we dat nog kunnen.
Maar het is het overwegen waard.
Ik wil zeker je verslag lezen, ben erg benieuwd!
We hebben maar 2 nachten in Las Vegas.
We zouden wel eventueel een dag minder in San Diego kunnen doen, daar hebben we namelijk 5 dagen om daar ook nog een of meerdere stranddagen te houden (wat dagen niks doen hebben ook wel echt nodig). Maar dan zouden we wel de reserveringen in San Diego en Las Vegas aan moeten passen en ik weet niet zeker of we dat nog kunnen.
Maar het is het overwegen waard.
Ik wil zeker je verslag lezen, ben erg benieuwd!
Als je nog wat kunt schuiven zou ik dat toch zeker wel doen. Vooral met 5 dagen San Diego. Het is zonde om daardoor de rest van je vakantie in sneltreinvaart te doen.
Ik heb het nog even nagekeken maar helaas is juist onze accommodatie in San Diego de enige die we niet kunnen wijzigen.
Dan toch maar in sneltreinvaart door Death Valley. We hebben hoe dan ook heel veel zin in onze reis!
Dan toch maar in sneltreinvaart door Death Valley. We hebben hoe dan ook heel veel zin in onze reis!
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Als ik lees dat je in 17 dagen die trip gaat doen en er daarvan al 5 in San Diego zit dan stel ik me daar eerlijk gezegd toch wat vragen bij.
Hoeveel dagen doe je dan bvb over het stuk SF - LA ? Doorgaans wordt dat bvb in 3 dagen gedaan.
Hoeveel dagen doe je dan bvb over het stuk SF - LA ? Doorgaans wordt dat bvb in 3 dagen gedaan.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Hoi Marco,
We komen aan in LA, vertrekken vanaf daar naar San Diego - Las Vegas - Yosemite - San Francisco en vliegen vanaf San Francisco terug naar Nederland.
We komen aan in LA, vertrekken vanaf daar naar San Diego - Las Vegas - Yosemite - San Francisco en vliegen vanaf San Francisco terug naar Nederland.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Dat had ik dan blijkbaar gemist. Maar ik blijf het nog altijd een beetje een rare trip vinden. Rijden jullie dan bvb van San Diego direct door naar Vegas ?
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
- PSVwally