Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Route/weg conditie.
Route/weg conditie.
Hallo allemaal,
Ben druk bezig met route samenstellen, ben er wel zo'n beet je uit, alleen de precieze dagindeling moet nog gemaakt worden.
Ik heb wel een vraag over de route, route is deze globaal:
Vannuit LV. 190 naar Furnace Creek, verder naar Stovepipe Wells' en Panamint Springs.
Via 136 naar Lone Pine en dan 395 richting Mammoth Lake en Lee Vinnig.
Mijn vraag is deze:
Hoe is die route te rijden? Dan heb ik met name over Stijgings/dalingprencentage, ben niet gewend om in de bergen te rijden.
Wij huren om de route te rijden een SUV.
Groet, Latsilla.
Ben druk bezig met route samenstellen, ben er wel zo'n beet je uit, alleen de precieze dagindeling moet nog gemaakt worden.
Ik heb wel een vraag over de route, route is deze globaal:
Vannuit LV. 190 naar Furnace Creek, verder naar Stovepipe Wells' en Panamint Springs.
Via 136 naar Lone Pine en dan 395 richting Mammoth Lake en Lee Vinnig.
Mijn vraag is deze:
Hoe is die route te rijden? Dan heb ik met name over Stijgings/dalingprencentage, ben niet gewend om in de bergen te rijden.
Wij huren om de route te rijden een SUV.
Groet, Latsilla.
-
gastxyz
Re: Route/weg conditie.
Furnace Creek ligt op 58 onder zeeniveau. Lone Pine op 1136m boven zeeniveau. Lee Vinnig op +2067m.
Maar eigenlijk vallen de stijgingspercentages wel mee, als je uit Death Valley klimt denk ik op zo'n 7 a 8 procent max.
Je zou op Streetview kunnen kijken: https://goo.gl/maps/WP2Xh77M96C2
Maar eigenlijk vallen de stijgingspercentages wel mee, als je uit Death Valley klimt denk ik op zo'n 7 a 8 procent max.
Je zou op Streetview kunnen kijken: https://goo.gl/maps/WP2Xh77M96C2
Re: Route/weg conditie.
Het valt allemaal wel mee hoor. Kan me niet heugen dat ik echt het gevoel had door de bergen te rijden. Natuurlijk stijg en daal je wel eens, maar niet echt langs steile ravijnen.
Daarnaast rijdt je in een automaat, dus je hoeft ook niet rekening te houden met wanneer te schakelen. Al kan dat wel als je dat fijn vind. Mocht je echt flink afdalen dan niet te lang en vaak remmen. Voor de rest vooral geen zorgen maken.
Daarnaast rijdt je in een automaat, dus je hoeft ook niet rekening te houden met wanneer te schakelen. Al kan dat wel als je dat fijn vind. Mocht je echt flink afdalen dan niet te lang en vaak remmen. Voor de rest vooral geen zorgen maken.
Groetjes,
Daniel
Daniel
- PSVwally
- Amerika-expert
- Berichten: 19494
- Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Route/weg conditie.
Dat stuk 395 is grotendeels allemaal rechttoe rechtaan over brede, vaak 2baans wegen. Dat is niet bepaald 'in de bergen' rijden.
Zelfs de tioga road (voor het deel wat ik kon rijden) vond ik niet eens een echt bochtige bergweg op het beginstuk (vanuit de vallei gezien) na. Al heb je daar wel een aantal ravijnen langs je. Maar niet enorm schokkend smal ofzo. De wawona road (41) naar Glacier point road of/en Oakhurst is een stuk bochtiger. Je kan ook in een automaat de versnelling op bv bergachtig zetten. Dan trekt de auto iets anders op. Dat kan je vaak wel lezen in het boekje vd auto.
Zelfs de tioga road (voor het deel wat ik kon rijden) vond ik niet eens een echt bochtige bergweg op het beginstuk (vanuit de vallei gezien) na. Al heb je daar wel een aantal ravijnen langs je. Maar niet enorm schokkend smal ofzo. De wawona road (41) naar Glacier point road of/en Oakhurst is een stuk bochtiger. Je kan ook in een automaat de versnelling op bv bergachtig zetten. Dan trekt de auto iets anders op. Dat kan je vaak wel lezen in het boekje vd auto.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Berichten: 19494
- Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Route/weg conditie.
Ik heb echt een hekel aan mensen die constant hun rem aantikken. Inderdaad niet te lang op de rem staan (want dat ga je dan ruiken), maar ook niet constant de voet op dat pedaal zetten.Mocht je echt flink afdalen dan niet te lang en vaak remmen.
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Berichten: 7629
- Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
- Aantal x V.S. bezocht: 28
- Locatie: Zaventem
Re: Route/weg conditie.
Death Valley uit heeft ook een aantal flinke bochten en afgronden, maar op zich is dit helemaal niet zo erg. Vaak heb je de stijging niet eens echt door.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Berichten: 6103
- Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Re: Route/weg conditie.
En je moet weten dat je ook op de motor af kunt remmen, bijvoorbeeld door manueel naar een lagere versnelling te schakelen.PSVwally schreef:Ik heb echt een hekel aan mensen die constant hun rem aantikken. Inderdaad niet te lang op de rem staan (want dat ga je dan ruiken), maar ook niet constant de voet op dat pedaal zetten.Mocht je echt flink afdalen dan niet te lang en vaak remmen.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Re: Route/weg conditie.
^ het boven genoemde kan ook met een automaat, IPV in D terug naar 3 of zelf 2 te gaan.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Berichten: 6103
- Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Re: Route/weg conditie.
Dat bedoel ik met "manueel" terugschakelen. Je moet dat zelf handmatig doen, de versnellingsbak doet dat niet automatisch. 
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- PSVwally
- Amerika-expert
- Berichten: 19494
- Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Route/weg conditie.
Dat zeker ook. Daarom is het toch altijd handig, als je nog nooit in een automaat of een voor jouw onbekende auto hebt gereden, toch even in het boekje te kijken (mits deze aanwezig is). Ik wist na de 1e lange rit dat er bij mij bv iets niet klopte, maar kon mijn vinger er niet op leggen wat het nou was. Bleek dat de 'versnelling' in de bergstand stond ipv een wat zuinigere stand. En ik me maar afvragen waarom ik na 400km al kon tanken.
Re: Route/weg conditie.
Hallo,
Fijn mensen voor deze reacties, bedankt!
Ik weet hoe een automaat rijdt m'n eerste auto was een Crysler Voyager 3.0 V6, dus dat is het probleem niet, houd alleen niet van supersteile hellingen, en (vooral dat) steile afdalingen te rijden. Maar gelukkig valt het mee!
Mijn enige ervaring met steile hellingen is de Holterberg...
Fijn mensen voor deze reacties, bedankt!
Ik weet hoe een automaat rijdt m'n eerste auto was een Crysler Voyager 3.0 V6, dus dat is het probleem niet, houd alleen niet van supersteile hellingen, en (vooral dat) steile afdalingen te rijden. Maar gelukkig valt het mee!
Mijn enige ervaring met steile hellingen is de Holterberg...
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 4649 Weergaves
-
Laatste bericht door gera_r
-
- 15 Reacties
- 2728 Weergaves
-
Laatste bericht door Corv
-
- 1 Reacties
- 13085 Weergaves
-
Laatste bericht door USAreiziger