Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bosbranden Sequoia NP en Kings Canyon NP

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Rianne86
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bosbranden Sequoia NP en Kings Canyon NP

Bericht door Rianne86 »

Hallo,

Ik lees steeds over de bosbranden bij Sequoia NP en Kings Canyon NP.
Over 2 weken zijn we van plan om hier naar toe te gaan, maar kan niet precies achterhalen of het het hele gebied betreft of een bepaald gebied?
Kunnen wij hier nog overnachten of moeten we alvast kijken voor een alternatief?

Update 12-09-2015:note mod: Op dit moment is Kings Canyon NP ontoegankelijk voor bezoekers. Ook de noordkant van Sequoia NP vanaf de ingang bij Big Stump, via de generals highway, tot aan de westkant van Wuksachi Villiage is niet toegankelijk.
De zuidingang, Ash Mountain Entrance Station, vanaf Three Rivers is op dit moment nog wel open.
Hou de Park Alerts op http://www.nps.gov/seki/index.htm goed in de gaten als je de komende tijd het park wilt bezoeken!
Afbeelding
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Bosbranden Seqoiua NP en Kings Canyon NP

Bericht door Mrvanilla »

Voor dit soort zaken moet je echt even de NPS website in de gaten houden. Daar staat de meest recente info op. Zo zie je dat nu Cedar Grove area dicht is. Of dat over twee weken is zal lastig te voorspellen zijn. De Grant Grove area is wel open, dus General Sherman kun je wel bezoeken.

Heb je een overnachting geboekt in het park zelf?
Groetjes,
Daniel
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Er staat toch best veel informatie op de website van SEKI ?

- Momenteel is de Grant grove area open, doch met beperkte voorzieningen.
- highway 180 naar Cedar grove en Cedar Grove zelf zijn dicht
- momenteel is de luchtkwaliteit slecht

Wat dit geeft voor binnen 2 weken ?

Hier vind je alle info over de Rough Fire: http://inciweb.nwcg.gov/incident/4456/ Met momenteel 25% contained acht ik de kans dat deze brand bedwongen is zeer klein.

Jammergenoeg is alles zeer onvoorspelbaar. Elk moment kan er wel ergens een brand uitbreken, dus welke alternatieven plan je dan ?
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Mrvanilla schreef:De Grant Grove area is wel open, dus General Sherman kun je wel bezoeken.
Bij Grant Grove kun je de General Grant tree bekijken. :wink:
De General Sherman is in Sequoia NP.

Marianne
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Mrvanilla schreef:V De Grant Grove area is wel open, dus General Sherman kun je wel bezoeken.
Bedoel je niet General Grant?

Edit: Oei, te snel geweest. Marianne was me al voor. :oops:
Groet,

Old Faithful
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

:pale:
Groetjes,
Daniel
Rianne86
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Rianne86 »

Bedankt voor de reacties, ik zal de website even in de gaten houden.

We hebben inderdaad een overnachting geboekt in het park zelf, twee nachten op de Lodgepole campground en de derde nacht wilden we graag in het Cedar Grove gedeelte overnachten.

Het is helaas zeer onvoorspelbaar inderdaad, ik zal de berichten de komende week in de gaten houden en dan ter plekke maar kijken wat er mogelijk is.
Afbeelding
hostewim
Amerikafan

Bericht door hostewim »

Een aantal jaar terug overnacht met mijn tent in Yosemite met de bosbranden aldaar... Als ik mijn tent nu openvouw ruik ik de bosbrand nog steeds :o nochtans heeft deze op zolder al enkele maanden open gestaan om te verluchten. Als er veel rook hangt zou ik in het vervolg toch een alternatief voorzien.
Fab-ian
Amerika-ontdekker

Bericht door Fab-ian »

Volgende de website is een groot gedeelte gesloten en geëvacueerd!

Nu heb ik een probleem:
Donderdag 17-9 kom ik einde van de middag aan in three rivers(hotel helaas niet te annuleren) dan ben ik de 18e een dag in sequoia, ik zou aan het einde van de dag in grant grove overnachten en volgende dag Kingston canyon bekijken. Iemand een alternatief en leuk iets in de buurt? Ik reis hierna door naar SF.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

note mod: Op dit moment is Kings Canyon NP ontoegankelijk voor bezoekers. Ook de noordkant van Sequoia NP vanaf de ingang bij Big Stump, via de generals highway, tot aan de westkant van Wuksachi Villiage is niet toegankelijk.
De zuidingang, Ash Mountain Entrance Station, vanaf Three Rivers is op dit moment nog wel open.
Hou de Park Alerts op http://www.nps.gov/seki/index.htm goed in de gaten als je de komende tijd het park wilt bezoeken!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Fab-ian schreef: Donderdag 17-9 kom ik einde van de middag aan in three rivers(hotel helaas niet te annuleren) dan ben ik de 18e een dag in sequoia, ik zou aan het einde van de dag in grant grove overnachten en volgende dag Kingston canyon bekijken. Iemand een alternatief en leuk iets in de buurt? Ik reis hierna door naar SF.
Jammer dat Three Rivers niet is te annuleren, maar dat betekent niet dat je er ook moet overnachten. Het kost je misschien 100 dollar om ergens anders te overnachten, en als dat meer mogelijkheden oplevert zou ik daar voor kiezen.
Je geeft eigenlijk te weinig informatie om goed advies te kunnen geven. Je hebt Yosemite al bezocht? Kom je uit Las Vegas? Wanneer kom je in SF aan, is dat de 19e of de 20e? Ik neem aan dat je de kust nog doet na SF?

Een mogelijkheid:

17-9 Las Vegas - Lone Pine (via death valley, tegen de avond Alabama Hills)
18-9 Lone Pine - Lee Vining (Mazanar, Bristlecone Pines Forest, Bodie, Mono Lake)
19-9 Lee Vining - Sonora (Calaveras Big Trees SP)
20-9 Sonora - SF (Columbia State Historic Park)

De 19e kun je via de Tioga Pass rijden of je neemt de Sonora Pass of de Ebetts Pass. Zie voor de meeste genoemde bezienswaardigheden ons 2013-verslag Bristlecone Pines Forest, Bodie, Mono Lake, sonroa Pass, Calaveras) en ons 2015-verslag voor de Alabama Hills, en wandelingen bij de toga Pass.

Als je Three Rivers er in wilt houden zou je kunnen kijken of je sequoia's kunt bezoeken in Sequoia NF maar dat zou je dan het beste kunnen doen op weg van LV naar Three Rivers en of je daar dan voldoende tijd voor hebt weet ik niet. Ik ben bang dat het deel ten westen van Sequoia niet zo interessant is, maar wellicht heeft iemand daarvoor nog wel leuke tips. Ik zou dan doorrijden richting de 49 en Sonora. Of misschien naar Pinnacles NP? De wijngebieden daar?

Marianne
Fab-ian
Amerika-ontdekker

Bericht door Fab-ian »

Bedankt voor je antwoord, ik kom de 17e inderdaad uit las Vegas, yosemite al gedaan, ik zat zelf aan death valley gecombineerd met yosemite te denken.

17e las Vegas - death valley
18e ...
19e ..
20e moet ik om 13.00 in SF zijn ivm met een baseball game
Saense
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Saense »

Ook wij gaan binnenkort richting Sequioa. (gepland de 18e).Volgens de laatste gegevens is de weg door Kings Canyon NP en ook de noordelijke toegang hwy 180 gesloten. Het ziet er niet naar uit dat die snel weer open gaan.
Wij denken nu van Three Rivers door Sequioa te rijden en terug over dezelfde route. Dan een overnachting in de buurt van Visalia. Wij gaan richting Sacramento en zullen zoveel mogelijk hwy 49 volgen.
Helaas is er nu ook brand in Calaveras Big trees NP....maar zij hopen de 15e weer open te gaan.http://www.parks.ca.gov/?page_id=551
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zou gewoon de informatie goed in de gaten houden. Je zult op de diverse journaals op tv ook wel info krijgen over hoe het met de bosbranden is gesteld en bekijk gewoon dagelijks goed de sites van Sequoia & Kings Canyon NP, maar inderdaad ook die van de national forests. Highway 49 loopt ook door bosrijk gebied, dus wie weet is dat ook nog wel ergens gesloten.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Fab-ian schreef:Bedankt voor je antwoord, ik kom de 17e inderdaad uit las Vegas, yosemite al gedaan, ik zat zelf aan death valley gecombineerd met yosemite te denken.

18e ...
19e ..
Je komt dan een heel eind met mijn voorstel, maar dan Yosemite en de Tioga Pass in plaats van Sonora.
18e DV - Lee Vining/Mammoth Lakes
19e Mammoth Lakes - El Portal/Groveland of iets verder richting SF
20e ? - SF

Je moet eens kijken hoever je nog wilt rijden op de 20e. Vanuit Yosemite moet je wel vroeg vertrekken wil je er voor 13.00 uur zijn, dus je kunt dan de 19e beter al iets ten westen van het park overnachten.

Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Saense schreef: Wij denken nu van Three Rivers door Sequioa te rijden en terug over dezelfde route. Dan een overnachting in de buurt van Visalia.
Waarom dan niet twe nachten Three Rivers? Visalia is maar een half uur verder.

Marianne
Fab-ian
Amerika-ontdekker

Bericht door Fab-ian »

Martin & Marianne schreef:
Fab-ian schreef:Bedankt voor je antwoord, ik kom de 17e inderdaad uit las Vegas, yosemite al gedaan, ik zat zelf aan death valley gecombineerd met yosemite te denken.

18e ...
19e ..
Je komt dan een heel eind met mijn voorstel, maar dan Yosemite en de Tioga Pass in plaats van Sonora.
18e DV - Lee Vining/Mammoth Lakes
19e Mammoth Lakes - El Portal/Groveland of iets verder richting SF
20e ? - SF

Je moet eens kijken hoever je nog wilt rijden op de 20e. Vanuit Yosemite moet je wel vroeg vertrekken wil je er voor 13.00 uur zijn, dus je kunt dan de 19e beter al iets ten westen van het park overnachten.

Marianne
Ja zoiets zat ik ook aan te dénken!
Bedankt voor het meedenken :)
Thierry73
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Bosbranden Sequoia NP en Kings Canyon NP

Bericht door Thierry73 »

Het is niet best met alle bosbranden zeg.
Wij zijn eergisteren door Yosemite gereden en hebben heel veel last gehad van de stank van de branden en ook regelmatig rookoverlast.
Erg jammer, maar uiteraard hoop je vooral dat het allemaal snel goed komt.
Vorig jaar was er nog iemand overleden door de branden toen we in Yosemite aankwamen.
Saense
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Saense »

Martin & Marianne schreef:
Saense schreef: Wij denken nu van Three Rivers door Sequioa te rijden en terug over dezelfde route. Dan een overnachting in de buurt van Visalia.
Waarom dan niet twe nachten Three Rivers? Visalia is maar een half uur verder.

Marianne
Ik denk inderdaad dat we dan 2 nachten Three Rivers zullen doen, mits de luchtvervuiling niet al te erg is. Op de Sequioa/Kings facebook pagina staat een telefoonnummer om te checken hoe de situatie op dat moment is en ook de link op de website geeft een idee van de luchtkwaliteit.
Wij keken er naar uit om Sequioa en zeker Kings dit keer te doen na al diverse keren via Yosemite en de Tiogapass gereden te hebben, maar helaas.......
Een alternatief is er nauwelijks voor ons ook omdat we Lake Tahoe bekend terrein is en wij uiteraard eens een andere route wilden rijden.
Het is dit jaar wel extreem met veel branden helaas.
DennisS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Bosbranden Sequoia NP en Kings Canyon NP

Bericht door DennisS »

Wij zitten van 29 september t/m 1 oktober in Wuksachi Lodge - Sequoia. Ik begreep op de website (http://www.visitsequoia.com) dat er in die omgeving nog niets is gesloten. Al wordt er wel aangegeven dat er overlast van rook kan zijn en dat de luchtkwaliteit niet optimaal zal zijn. Laten we hopen dat de komende dagen de situatie verbeterd. Niet alleen voor ons, maar ook voor de mensen die in het gebied dat getroffen is wonen of tijdelijk verblijven.
NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer