Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hike tot bij Hollywood Sign mogelijk?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Maartnn
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Hike tot bij Hollywood Sign mogelijk?

Bericht door Maartnn »

Hallo,

In 2016 ga ik met een groep van vier vrienden een westcoast roadtrip doen, en een van onze tussenstoppen is LA. Nu zijn we aan het uitzoeken wat we allemaal willen doen in LA, en nu vroegen we ons af of het mogelijk is om tot bij het Hollywood Sign te wandelen?

Ik heb al gevonden dat de letters echt aanraken niet mogelijk is wegens een omheining en camera's. Ook wordt er op internet enerzijds verteld dat het niet mogelijk is bij het Hollywood Sign te komen (wegens privé-eigendom e.d.), en anderzijds wordt er verteld dat het wél mogelijk is om er in de buurt te komen. Dit zou via de Hollyridge Trail zijn. Klopt dit? Heeft er iemand hier ervaring mee? De trail zou zo'n 40 minuten duren heen en terug.

Bedankt voor jullie info!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Hike tot bij Hollywood Sign mogelijk?

Bericht door Martin & Marianne »

In het wandeltopic wordt een wandeling naar het Hollywood SIgn beschreven.
Misschien kun je met de zoekfunctie ook nog wel iets vinden?

Marianne
ingrid1955
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door ingrid1955 »

hallo,

inderdaad. is toffe wandeling met prachtige uitzichten op LA en de achterliggende san fernando-vallei. en vooral : een verademende natuurwandeling in een drukke wereldstad. indien in de namiddag : voldoende water meenemen. alle info te vinden hier en op het internet, enig probleempje kan zijn de weinige parkeerplaatsen aan het begin van de trail.

Afbeelding
image hosting

indien meer info nodig geef maar seintje.

Afbeelding
picture upload sites
Jacques
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Die holy ridge trail (zie in mijn onderschrift de 2013 reis dag 2) is wel iets meer dan in 40min op en neer. Reken op, incl fototijd, op 40min naar boven en 25 terug. Verder is er bij de parkeerplaats erg weinig ruimte, je mag niet langs de straat parkeren
Maartnn
Amerikafan

Bericht door Maartnn »

Bedankt voor jullie info. Dit geeft wel meer duidelijkheid. We kijken wat we ermee gaan doen, bedankt! :)
Christian
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Christian »

Vorig jaar nog geweest. Je kan de Holy Ridge trail niet bereiken met de auto. Daar staat een security guard bij het gesloten hek. FF googlen of dat nog steeds is of gewoon heen rijden op de gok.
Dus de hike is nog veel langer geworden. Er is ook nog een tweede hike via de andere kant, dit heb ik toen ergens op internet gelezen.
Wij zijn er dus ook niet helemaal bij geweest. Parkeren is echt een ramp inderdaad.
ingrid1955
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door ingrid1955 »

hallo,
vorig jaar is het trailhead inderdaad tijdelijk gesloten geweest ( voor vijftal weken), zie

http://www.latimes.com/local/la-me-holl ... story.html

dus normaal gezien zou het nu opnieuw bereikbaar moeten zijn.

jacques
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Behalve bij de Sunset Ranch (dat is het kleine parkeerplaatjes waar we het over hebben) op North Beachwood drive, kan je de auto ook bij Camp Hollywoodland op Canyon drive zetten. Dan is de wandeling wel ietsjes verder.
Je kan de auto ook op Canyon Lake Drive neerzetten, dat is aan de andere kant bij Lake Hollywood park. Let daar wel goed op waar je wel en niet mag parkeren.
dirkmuis
Amerikakenner

Bericht door dirkmuis »

Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Afgelopen vakantie ook naar de HW Sign gereden. Adres: 6105 Mulholland Hwy. Alleen is daar tegenwoordig een parkeerverbod welke ze handhaven.
Vanaf daar kun je nog een stukje doorlopen zodat je dit soort foto's kunt maken.

Afbeelding
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Njit schreef: Vanaf daar kun je nog een stukje doorlopen zodat je dit soort foto's kunt maken.
Andere plek dan je aangeeft parkeren ?
Heb je een stukje route ?
daar wil ik binnenkort toch ook op de foto.
Ook al blijft die van jou mooier
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Linda was samen met d'r moeder naar boven gelopen. En omdat ik weggestuurd werd was ik een stukje naar beneden gereden.
Maar daar mocht je officieel ook niet staan :)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Maartnn
Amerikafan

Bericht door Maartnn »

Heel nuttige info allemaal. Hier kunnen we zeker wat mee doen. Heel erg bedankt!
JessWorldWide
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door JessWorldWide »

Hallo!
Zelf heb ik deze zomer een paar keer in Griffith Park (het park waar de Hollywood Sign staat) gehiked. Ik raad het aan om of met het OV (wat minder tegenvalt als gedacht) of eigen auto tot ergens onder aan de berg van Griffith Observatory te rijden. Als je met het OV gaat dan bij Vermont/Sunset uitstappen. Vervolgens met Uber omhoog rijden. Daar Griffith Observatory bezoeken en daarna hiken naar de Hollywood Sign. Het mooiste is om wat laat op de dag te gaan. Dan is het minder warm en als je terug bent bij Griffith Observatory de zonsondergang bekijken.
En als je de weg niet weet, gewoon mensen vragen. Die zullen vaak zeggen dat het erg ver is. Maar het is makkelijk binnen het uur te lopen.
Zelf ben ik aan de achterkant van de Sign geweest (naast de zendertoren en aan de voorkant waar je iets verder van de Sign afstaat.
Veel plezier in the States!
Maartnn
Amerikafan

Bericht door Maartnn »

Heel goed om te weten! Bedankt!
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Volgens mij ligt het Hollywood Sign officieel niet in Griffith Park. Maar ik zou de auto altijd boven bij Griffith park zetten en niet beneden. Dan heb je heel dat Uber ook niet nodig. Toch is het vanaf het observatory een wandeling van 10km op en neer. Dus zeker 2u op en neer.

Vanaf de Sunset Ranch en Camp Hollywood is het wel een stuk dichterbij.

Ik zou overigens als je bij het sign staat je wel adviseren om nog even het zandheuveltje op te lopen.
wim75
Amerika-ontdekker

Bericht door wim75 »

Klopt! Je kan de Holy Ridge trail inderdaad niet meer bereiken met de auto, ook de Sunset Ranch is niet meer met de auto te bereiken. De bewaker doet alleen het hek open als je een afspraak hebt op de ranch. En hij belt om dat te checken!
Vanaf de Observatory is het inderdaad te doen, maar voor ons was het veel te warm, zeker met kleinere kinderen.
Vorige week was het wel heel druk bij de observatory zodat we eerst daar naar toe al een stuk moesten lopen.
MikeAmerika
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door MikeAmerika »

Wij zijn er vandaag geweest en hebben de auto bij 6105 mulhollabd drive gezet. Er zijn een aantal plekken waar je mag parkeren. Er staan wel borden dat je niet naar het hollywood sign moet gaan lopen. Vanaf hier is het een minuut of 15
2015 Rondje Zuidwesten
2017 Rondje Zuid westen + Yellowstone
2018 Rondje Miami en Keys
2019 Texas New Mexico
Maartnn
Amerikafan

Re: Hike Hollywood Sign (meest recente info?)

Bericht door Maartnn »

De Sunet Ranch is dus officieel niet meer te bereiken met de auto? Het is ook niet mogelijk de auto voor de poort te zetten en dan te voet het pad naar de Ranch te doen en vervolgens verder te lopen naar Hollywood Sign, of houdt de bewaker je daar ook tegen?

Of zijn er andere opties om tot bij de Hollywood-sign te raken? De wandeling vanaf Griffith Park lijkt me echter wel wat ver.
Kan iemand mij helpen hiermee met redelijk recente informatie, want ik zie door de bomen het bos ook even niet meer. Hartelijk bedankt!
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik had het al in een eerder post neergezet, maar nog maar eens met plaatje.
Rij naar Camp Hollywoodland, dat is ongeveer 3047 Canyon Drive. Daar kan je de auto ook parkeren. Of een paar 100m bij Bronson Canyon-Griffith Park.
canyondr.JPG
Je kan ook een stukje via het zandpad naar het zuidoosten lopen (gezien vanaf het plaatje), dan kom je bij de Bronson Caves. Hier zijn o.a. de scenes voor de Batcave voor Batman opgenomen. Het is gewoon een soort grot en op het ook niets speciaals, maar wel grappig dat je dus in de batcave kunt staan. In heel het gebied opletten voor slangen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer