Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis family of 5: 2016 salt lake city, yellowstone, denver, las vegas
- family of 5
- Amerika-ontdekker
Reis family of 5: 2016 salt lake city, yellowstone, denver, las vegas
hallo allemaal,
we hebben het plan weer eens opgevat om naar de usa te gaan. we hebben al een vaag idee maar we hebben geen goed beeld of het mogelijk is. ik dacht te starten in salt lake city. een andere grote wens is een paar dagen yellowstone. dochters zien mount rushmore graag, (omgeving) denver lijkt ons mooi en vervolgens terug via grand canyon en las vegas. is dat te doen? of niet haalbaar?
we willen met een huurauto gaan en we zijn met vijf personen; pa, ma en drie dochters (dan 21, 19 en 17). in 2011 waren we drie weken in het zuid-westen. ook prachtig!
hebben jullie tips qua route en/of andere zaken?
we hebben het plan weer eens opgevat om naar de usa te gaan. we hebben al een vaag idee maar we hebben geen goed beeld of het mogelijk is. ik dacht te starten in salt lake city. een andere grote wens is een paar dagen yellowstone. dochters zien mount rushmore graag, (omgeving) denver lijkt ons mooi en vervolgens terug via grand canyon en las vegas. is dat te doen? of niet haalbaar?
we willen met een huurauto gaan en we zijn met vijf personen; pa, ma en drie dochters (dan 21, 19 en 17). in 2011 waren we drie weken in het zuid-westen. ook prachtig!
hebben jullie tips qua route en/of andere zaken?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: planning zomer 2016 salt lake city, yellowstone, denver, las vegas
Je input is nu nog een beetje vaag vind ik.
Hoe lang zou je kunnen gaan? Er zijn voldoende voorbeelden. Maar wat heb je al gezien en wat zou je nog eens willen zien? Zeg dat je nl de rit van Denver naar Las Vegas door een waarschijnlijk deels bekend gebied komt. Moet je Zion, Bryce, Monument Valley, Page ook nog aandoen? Ben je al in Moab geweest? Wil je naar de noord of zuidrim van de Grand Canyon.
Hoe lang zou je kunnen gaan? Er zijn voldoende voorbeelden. Maar wat heb je al gezien en wat zou je nog eens willen zien? Zeg dat je nl de rit van Denver naar Las Vegas door een waarschijnlijk deels bekend gebied komt. Moet je Zion, Bryce, Monument Valley, Page ook nog aandoen? Ben je al in Moab geweest? Wil je naar de noord of zuidrim van de Grand Canyon.
Re: Reis family of 5: 2016 salt lake city, yellowstone, denver, las vegas
Dit is inderdaad wel heel erg summier. Wat je vraagt is natuurlijk makkelijk te doen. Maar als je maar 4 dagen de tijd hebt niet
. Iets meer info is dus welkom. Wat hebben jullie al gezien, wat zijn echte musts, hoe lang heb je de tijd, welke maanden etc.

Groetjes,
Daniel
Daniel
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Overigens zou ik alleen voor Mt Rushmore niet de rit naar South Dakota maken. Er is daar heel veel meer moois te bekijken. Mt Rushmore kost je hooguit een 2tal uur (zonder de avondceremonie)
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk dat beginnen in Denver en eindigen in Las Vegas handiger is met wat je nu noemt. Maar het is goed te weten wat je allemaal wilt zien. De GC heb je al gedaan neem ik aan?
Voor een route van Denver via South Dakota en Yellowstone naar Las Vegas zie ons 2004-verslag. Je kunt daar de GC aan toevoegen, maar je kunt ook naar Moab gaan. Of allebei, als je voldoende tijd hebt.
Marianne
Voor een route van Denver via South Dakota en Yellowstone naar Las Vegas zie ons 2004-verslag. Je kunt daar de GC aan toevoegen, maar je kunt ook naar Moab gaan. Of allebei, als je voldoende tijd hebt.
Marianne
Wij zijn dit jaar ook in Salt Lake City gestart en hiervandaan naar Yellowstone gereden.
We hebben gekozen voor SLC, omdat we daar non stop naar toe konden vliegen vanaf Amsterdam. We hebben 1 middag rondgekeken in SLC en vonden dat ook meer dan genoeg. Daarna naar Yellowstone (overnacht in West Yellowstone, dit ligt 2 minuten vanaf de west ingang). De dag van aankomst (dinsdag) en de twee hele dagen erna (woe-do) zijn we in Yellowstone geweest, dat was voor ons genoeg. We doen niet echt aan wandelen
Op vrijdag zijn we via Yellowstone en Grand Teton teruggereden naar SLC. Dat was wel ff een rit, maar als je je daar op instelt valt het ook wel weer mee.
Voor ons was dit genoeg Yellowstone, omdat we vorig jaar in Nieuw Zeeland en het jaar daarvoor op de Azoren ook al uitgebreid pruttelende modderpoelen en thermische grond hadden gezien.
Ik kan me goed voorstellen dat het voor anderen veel te kort is zoals wij het hebben gedaan en zeker als je ook gaat wandelen.
Succes met je planning!
We hebben gekozen voor SLC, omdat we daar non stop naar toe konden vliegen vanaf Amsterdam. We hebben 1 middag rondgekeken in SLC en vonden dat ook meer dan genoeg. Daarna naar Yellowstone (overnacht in West Yellowstone, dit ligt 2 minuten vanaf de west ingang). De dag van aankomst (dinsdag) en de twee hele dagen erna (woe-do) zijn we in Yellowstone geweest, dat was voor ons genoeg. We doen niet echt aan wandelen

Op vrijdag zijn we via Yellowstone en Grand Teton teruggereden naar SLC. Dat was wel ff een rit, maar als je je daar op instelt valt het ook wel weer mee.
Voor ons was dit genoeg Yellowstone, omdat we vorig jaar in Nieuw Zeeland en het jaar daarvoor op de Azoren ook al uitgebreid pruttelende modderpoelen en thermische grond hadden gezien.
Ik kan me goed voorstellen dat het voor anderen veel te kort is zoals wij het hebben gedaan en zeker als je ook gaat wandelen.
Succes met je planning!
USA: 2001-2010-2012-2013-2015-2016-2018-2023-2024
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, veel van Europa en meerdere cruises
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, veel van Europa en meerdere cruises
- family of 5
- Amerika-ontdekker
bedankt voor de tips en het meedenken! het is inderdaad nog vaag, de plannen zijn nog jong
. wel fijn om te lezen dat het een haalbare kaart is. ik zie nu inderdaad meer reizen voorbijkomen die ongeveer hetzelfde eruit zien als onze plannen. de bedoeling is om een week of drie te gaan. de exacte data weten we nog niet. dit zal juni of juli worden (we hebben twee eindexamenkandidaten). ik denk dat ik me eerst maar eens ga concentreren op het boeken van de vluchten. ik had gehoopt op een vlucht van rond de 700 pp. mocht iemand daar nog tips voor hebben, die zijn uiteraard ook erg welkom!

- schre062
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Wij willen ook ongeveer deze reis doen volgend jaar. Wij hebben veel contact met Tioga Tours en die zeggen als je weg gaat voor 16 juni dat je dan minder betaald voor vliegtickets , scheelt bij Vliegen op Denver en terug via Denver bijna 400 euro per persson.
Phoenix-L.A. 2011
San Francisco-Las Vegas 2013
Atlanta-Atlanta 2015
Denver-Salt Lake City 2016
New York 2017.
Californie-Arizona Febr.-Maart 2018 (LA-LA)
Florida februari 2019
Texas en New Mexico 2020 in februari
San Francisco-Las Vegas 2013
Atlanta-Atlanta 2015
Denver-Salt Lake City 2016
New York 2017.
Californie-Arizona Febr.-Maart 2018 (LA-LA)
Florida februari 2019
Texas en New Mexico 2020 in februari
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 20 Reacties
- 2548 Weergaves
-
Laatste bericht door susanmulders