Binnekort op reis van Ohio naar Nederland. Maar, eenmaal in Nederland, met het openbaar vervoer van Schiphol naar mijn eindbestemming in de provincie Groningen. Trein + bus. 6 personen. Hoe gaat dat tegenwoordig? De trein Schiphol <-> Groningen kan ik boeken bij ns.nl, kaartjes uitprinten en meenemen. Dan ben ik op het hoofdstation in Groningen. Maar hoe werkt het met de bus in de provincie Groningen (qbuzz (?).
De laaste keer dat ik met de bus ben geweest was de strippenkaart er nog

. Ik kan niet vinden waar ik online kaartjes kan kopen en dan even uitprinten thuis zoals bij de ns.nl. Er staat bij de qbuzz.nl dat je contactloos kan betalen met een bankpas.. werkt dit ook met een Amerikaanse credit card (Capital One, mastercard) of een visa debit card van mijn lokale Amerikaanse bank? Ik ben al een tijdje niet in Nederland geweest, maar ik kan me herinneren dat credit cards over het algemeen niet of nauwelijks werden geaccepteerd in winkels, restaurants, musea, etc. En ik heb geen Nederlandse bankrekening met pinpas.
Als mijn Amerikaanse Credit Card werkt, hoe werkt dat dan voor 6 personen die samen reizen (waarvan 2 geen bankpas hebben)?. Scan ik mijn creditcard dan gewoon 6 keer om te betalen? En bij het uitstappen weer 6 keer?
zijn er andere, handiger, opties in Nederland? Kan ik op schiphol bus kaartjes kopen?