Indonesië: Java en Bali

Discussies over alle reizen die NIET naar de Verenigde Staten van Amerika gaan.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Indonesië: Java en Bali

Bericht door Kletskous »

Ah oké, thx.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Indonesië: Java en Bali

Bericht door Kletskous »

Ik zit nu weer te twijfelen, is het niet zonde om het noorden van Bali niet een stukje mee te nemen. Wellicht toch beter voor route 2 kiezen? En dan Ubud misschien een dag minder en die op het einde op vaste land toevoegen?
Vanuit Ubud is als uitvalsbasis zoveel te zien en een dag(deel) niksen is ook lekker, vandaar dat ik het daar nu wat ruim genomen heb.

Of iemand een idee voor een andere route die wellicht beter is en waarin het noorden van Bali ook deels zit?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Matala
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 06 feb 2022, 15:01
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Indonesië: Java en Bali

Bericht door Matala »

Wat een heerlijke reis! Ik zou geen dagen afhalen van Ubud, ik vond dit het hoogtepunt van Ubud: leuk stadje, heel veel leuke dingen in de omgeving of lekker relaxen bij het hotel. Wij waren er ook 4 volle dagen maar hadden ons er nog wel een paar dagen kunnen vermaken.

Het noorden ben ik niet geweest, maar lijkt me wel prachtig. Misschien met een driver sochtends vroeg vanaf Ubud, 1 nacht slapen in het Noorden, volgende dag op pad met driver en dan slapen in de buurt van de haven om de volgende ochtend te vertrekken naar gili? In combinatie met jouw 1e reisplan.
Jules40
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 okt 2018, 16:55
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Indonesië: Java en Bali

Bericht door Jules40 »

Ooit in Ubud Nick’s Hidden Cottages als uitvalsbasis gekozen. Zowel qua prijs, kamer, ontbijt en zwembad een aanrader.

Wat zijn de plannen in Bandung? Een dag voor de botanische tuinen lijkt me voldoende. Ochtendgloren op Borobudur is heel mooi, en ook Prambanan zou ik niet overslaan (maar niet op dezelfde dag).

Sowieso een prachtig deel van de wereld, veel plezier!
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Indonesië: Java en Bali

Bericht door Kletskous »

Hai!
Het is alweer even geleden maar inmiddels hebben we de route klaar en ook de hotels zijn (annuleerbaar) geboekt.

Zo is de planning:

Dag 1: vertrek Düsseldorf
Dag 2: aankomst Jakarta
Dag 3: taxi naar Bandung
Dag 4: Bandung: tour met gids: krater Kawah Putih, hot springs, theeplantage
Dag 5: Bandung: ?
Dag 6: trein Bandung naar Jogjakarta
Dag 7: Jogjakarta: ?
Dag 8: Jogjakarta: tour met gids: Borobodur tempels en Prambanan
Dag 9: Jogjakarta: tour met gids: Goa Pindul / Pengger Hills, Timang Beach
Dag 10: gids rijdt ons naar hotel Cemerolawang
Dag 11: Bromo tour. Gids brengt ons naar hotel Surabaya
Dag 12: vlucht naar Bali. Naar Ubud naar privé-villa.
Dag 13: Ubud: tour met gids: Jatiluwih/Puru Ulun Bratan/waterval Bany Wana
Dag 14: Ubud: ? Misschien naar Sidemen
Dag 15: Ubud: tour met gids: Kanto Lampo/Goa Gaja/Gunung Kawi/Tegalalang
Dag 16: Ubud: ?
Dag 17: vanaf Padangbai boot —> Gili Trawangan
Dag 18: Gili Trawangan
Dag 19: Gili Trawangan
Dag 20: boot naar Nusa Penida
Dag 21: Nusa Penida
Dag 22: Nusa Penida
Dag 23: Nusa Penida
Dag 24: met de boot naar Sanur
Dag 25: Sanur
Dag 26: terugvlucht Bali-Jakarta einde vd dag/begin avond. 1 overnachting Jakarta
Dag 27: Jakarta en terugvlucht naar huis om 21.00 uur


We hebben vanaf dag 8 een (EN) gids geboekt in Jogjakarta die ons begeleidt t/m dag 11.
En in Ubud heb ik op dag 13 en dag 15 ook een (NL) gids geboekt om ons de omgeving te laten zien (voorbeeldopties genoemd in het schema).

Verder zullen we op Gili Trawangan vooral relaxen en snorkelen en op Nusa Penida wil ik ook nog een gids die ons minimaal een dag kan rondleiden maar dat zien we daar wel. Mogelijk ook nog snorkelen met manta’s, ook dat bekijken we daar.

De binnenlandse vluchten wil ik ergens in april boeken denk ik. De trein Bandung-Yogjakarta kan ik volgens mij ook pas enkele weken tevoren boeken dus dat zie ik tzt wel.
Boottochten regelen we daar wel, daar kan de NL-gids vanuit Ubud of de villa-eigenaar wel bij helpen.

Ook nog een aantal “lege” dagen erin gelaten, voor nader te bepalen. Zo lijkt een kookcursus me nog leuk om te doen, dat zou bijv op een dag in Ubud kunnen of Jogjakarta ofzo. Hangt ook ervan af hoe we ons voelen en waar we zin in hebben.
En is het slecht weer en varen de boten niet of we durven het zelf niet aan, dan skippen we last minute Gili T. en wordt het iets anders aan vaste land en kunnen we wellicht nog wel Nusa Penida doen (dat is vanaf Sanur maar halfuurtje varen geloof ik), of nog naar Nusa Lembongang.

Dus we zijn al best een eindje op weg!
Tips altijd welkom !
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer