Vietnam en Fietsen in Nederland

Discussies over alle reizen die NIET naar de Verenigde Staten van Amerika gaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Vietnam en Fietsen in Nederland

Bericht door Martin & Marianne »

Hoewel we ook dit jaar niet naar Amerika zijn geweest, is het aantal reisverslagen op onze site toch met twee stuks uitgebreid.

In april is Marianne samen met de jongste dochter naar Vietnam geweest om daar de oudste dochter op te zoeken die daar enkele maanden voor een NGO aan het werk was. Ze hebben er (deels samen met de oudste dochter) ook wat rondgetrokken. Marianne heeft er een verslag over geschreven. Zie hier

Eind augustus hebben Marianne en ik de LF4 gefietst. Dat is een langeafstandsfietsroute die loopt van Den Haag naar Enschede. Je kan hem natuurlijk ook andersom fietsen, maar omdat de wind veel vaker uit het westen waait - en ik een veel betere wind-mee-fietser ben dan een wind-tegen-fietser - hebben wij hem van Den Haag naar Enschede gedaan. Over deze fietstocht van een kleine week heb ik een verslag geschreven. Zie: hier

Twee verslagen voor de prijs van één. Vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan!

Martin
Corv
Amerikakenner
Berichten: 661
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Vietnam en Fietsen in Nederland

Bericht door Corv »

Mooie manier van reizen op de fiets :thumbup:
Heb zelf jaren geleden de groene weg naar de Middellandse Zee gefietst naar St. Marie de la Mer. En daarna verder naar het zuiden. Tot ik het na 4 maanden in Accra Ghana wel mooi geweest vond :D . Ik ga het verslag lezen.
Marielleh
Amerikafan
Berichten: 210
Lid geworden op: 19 aug 2018, 05:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vietnam en Fietsen in Nederland

Bericht door Marielleh »

Wij hebben plannen om volgende zomer naar Vietnam te gaan dus ik het verslag van Marianne en dochters met belangstelling gelezen. Ik wilde vragen of jullie het bamboo circus de moeite waard vonden en hoe jullie kaarten gekocht hebben (ter plekke of via de site?). Heb even gekeken vind het er leuk uit zien maar ook wel aan de prijs (voor Aziatische begrippen).
Ben ook benieuwd waar jullie de HB-cruise hebben geboekt en of jullie vervoer van bussen enzo ter plekke regelde of vooraf al hadden gedaan.
Goed om een positieve ervaring over de nachtbus te lezen; ik moet zeggen dat ik tot op heden slechts negatieve ervaringen las…..
www.hamakyreis.wordpress.com

2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1235
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Vietnam en Fietsen in Nederland

Bericht door IngridUSA »

Wat jammer dat jullie kasteel De Haar niet konden bezoeken. Echt een aanrader, dus zeker met een museumjaarkaart een keertje terug gaan hoor (met een tijdslot :wink:). Het is in de maand september extra leuk:
https://www.kasteeldehaar.nl/2023/07/20 ... rtraditie/
Bij restaurant Belle hebben we (ook na een fietstocht) heerlijk gegeten in de achtertuin.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Vietnam en Fietsen in Nederland

Bericht door Martin & Marianne »

@Marielleh Wij vonden het circus erg de moeite waard, het was een unieke ervaring. Wij kochten de kaarten bij de tourist information, daar liepen we toevallig langs. We wilden het bij de kassa kopen maar het leek ons wel verstandig om ze van te voren aan te schaffen.
De cruise hadden we kort voor vertrek naar Vietnam geboekt. Dat was wel even zoeken, maar uiteindelijk maakt het allemaal niet veel uit denk ik. Wij boekten bij Signature. Het vervoer vanuit Hanoi zat daar bij in.
Sapa hadden we ook van tevoren geregeld. Verder hebben we het vervoer ter plekke geregeld. Dat gaat erg gemakkelijk, ze zijn ook erg creatief met het vervoer. We hebben wel eens 3 keer moeten overstappen op een andere bus of taxi, maar dat liep allemaal heel soepel.
De bus vanaf Hang En hebben we pas na afloop van onze wandeling geboekt omdat we niet wisten hoe laat we terug zouden zijn. Een vlucht boeken vonden we daarom riskant, en de trein had geen gunstige tijden. Wij waren na ons grot-avontuur ook wel blij dat we konden liggen, en na alle verhalen die we hadden gehoord viel het ons erg mee.

Marianne
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Vietnam en Fietsen in Nederland

Bericht door Martin & Marianne »

@Corv : wij willen nog wel eens in het buitenland fietsen, maar Ghana gaat ons wat te ver ... Petje af daarvoor!

Marianne
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Vietnam en Fietsen in Nederland

Bericht door Martin & Marianne »

De Haar moet inderdaad in de herkansing; leuke tip voor september @IngridUSA !

Marianne
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Vietnam en Fietsen in Nederland

Bericht door Martin & Marianne »

@Corv Even nog een nieuwsgierig vraagje van mij. Hoe ging dat fietsen in Afrika? Niet dat ik van plan ben om dat te doen, ik vind Enschede al een eind. Onze oudste dochter heeft ruim vijf jaar geleden in Ghana (in Humjibre; zo'n zeven uur met de bus rijden vanaf Accra) een aantal maanden voor een Amerikaanse NGO gewerkt. Ze stuurde wel eens foto's op en die wegen leken mij nou niet van die lekkere fietswegen.

Martin
Marielleh
Amerikafan
Berichten: 210
Lid geworden op: 19 aug 2018, 05:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vietnam en Fietsen in Nederland

Bericht door Marielleh »

Dankjewel Marianne voor je reactie!
Ik ga het circus zeker op onze "to do list" zetten en kijken of we of van tevoren of zodra we op locatie aankomen tickets kunnen kopen. Zie dat het ook op diverse locaties te zien is dus dat geeft ook nog wat flexibiliteit.
Zodra wij weten hoe lang we verlof krijgen en tickets hebben geboekt zal ik contacten gaan leggen rond de dingen die wij georganiseerd willen doen (oa HB cruise, Sapa, Ha Giang loop). We zijn gewend om alles altijd zelf te organiseren maar wegens de afstanden leek het me nu wel lekker om bepaalde transfers te laten regelen. Deels omdat er tickets moeten worden gekocht voor ov en deels omdat ik op bepaalde dagen van A naar B zou willen en onderweg dingen zou willen doen dus dan heb je sowieso een chauffeur nodig. Het lijkt me gewoon efficiënt en tijdbesparend om dat te laten doen. Maaaar we verliezen flexibiliteit en het zal extra kosten geven.
Die tocht naar de grot lijkt me ook fantastisch! Helaas gaan op de grond slapen en mijn rug niet goed samen schat ik in en ik wil niet het risico lopen dat ik er (te lang / veel) last van zou hebben.
Keuzes, keuzes, keuzes......
www.hamakyreis.wordpress.com

2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer