Eerste keer Ijsland september

Discussies over alle reizen die NIET naar de Verenigde Staten van Amerika gaan.
Plaats reactie
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Berichten: 754
Lid geworden op: 01 jan 2014, 18:20
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Eerste keer Ijsland september

Bericht door Kristel De Schryver »

Door corona en persoonlijke redenen heb ik jammer genoeg al enige tijd niet kunnen reizen, maar in september komt er verandering in. Samen met een collega hebben we namelijk goedkope vliegtickets kunnen scoren via flyplay.com voor Ijsland. Heb ondertussen al enkele topics op het forum gelezen en enkele reisverslagen van forumleden. Uit die laatste heb ik al het meeste informatie kunnen halen en al een eerste opzet van een planning kunnen maken, namelijk:

01) 05/09 BRU - KEF (13:45) - Borgarnes
Huurauto ophalen, Glymur waterval (wandeling 3 uur), Old Akranes Lighthouse + scheepswrak Höfrungur AK 91, boodschappen doen en eventueel Húsafell Hraunfossar waterval.
02) 06/09 Borgarnes - Grundarfjordur
Snaefellsness/Snaefellsjökull
03) 07/09 Grundarfjordur - Sauõárkrókur
Snaefellsness/Snaefellsjökull
04) 08/09 Sauõárkrókur - Húsavik
05) 09/09 Húsavik
Whale watching Tour + Diamond Circle
06) 10/09 Húsavik - MyVatn
Diamond Circle
07) 11/09 MyVatn - Borgarfordur Eystri

08) 12/09 Borgarfordur Eystri - Höfn

09) 13/09 Höfn - Vik

10) 14/09 Vik - Selfoss
Jeeptocht ijsgrotten of gletjserwandeling
11) 15/09 Selfoss - Fludir
Landmannalaugar met de bus + Golden Circle
12) 16/09 Fludir- Laugarvatn
Golden Circle
13) 17/09 Laugarvatn - Reykjavik
Thingvellir NP + snorkelen in de Silfra Fissure
14) 18/09 Reykjavik - Keflavik
Paardrijtocht door lavavelden, bezoek Reykjavik (perlan museum of wonders + fly over island experience + magic ice bar) en baden in Blue Lagoon
15) 19/09 KEF (06:10) - BRU
Terugvlucht

We hebben een gewone auto gehuurd, dus geen 4X4. Twijfel vooral over de verdeling van de overnachtingen. Is in Húsavik 2 nachten nodig of zou ik daar eventueel kunnen schuiven naar bv. Vik voor de jeeptocht of naar Selfoss voor Landmannalaugar of voor een extra nacht Reykjavik bijvoorbeeld. Nu kan ik nog wel enkele overnachtingen omboeken indien dit nodig blijkt te zijn.
Zijn er uitstappen die jullie wel of niet aanraden om te doen is Ijsland?

Alvast bedankt voor het meedenken en jullie feedback.
Vlinder72
Amerika-ontdekker
Berichten: 64
Lid geworden op: 04 mei 2018, 08:35
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Eerste keer Ijsland september

Bericht door Vlinder72 »

Waarom wil je naar borgarfjordur eystri? Wij zijn daar net geweest. Het ligt niet logisch op de route. Het is geen leuke, gezellige plaats. De papegaaiduikers zijn er nu wel en daarom hebben wij daar overnacht maar in september zijn ze er niet meer.

Wij hebben wel een 4×4 maar wij hebben dit nog niet nodig gehad. Wij zijn wel heel blij met onze wat hogere auto. Veel wegen zijn niet geasfalteerd en dat rijdt net wat lekkerder met edn wat hogere auto.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Eerste keer Ijsland september

Bericht door Martin & Marianne »

In IJsland zijn we slechts één keer geweest. Daar zijn we dus geen echte kenners van. Maar die ene keer (vorig jaar juni; https://martinenmarianne2022.blogspot.com/) was al voldoende om te zeggen dat IJsland een schitterend land is om te bezoeken.

Michelly is er ongeveer in dezelfde tijd als jullie geweest, alleen een maandje eerder (in begin augustus) - zie hier https://michelly.nl/2020_IJsland/inhoud.html en zij had toen al moeite om de puffins te vinden. Ik ben het daarom met Vinder72 eens dat het geen zin heeft om in september naar Borgarfjörður te gaan. De vogels zullen gevlogen zijn. Ik zou dan ook niet daar maar in Egilsstaðir of in Seyðisfjörður (een plaatsnaam die je het beste van internet kan kopiëren en niet zelf moet gaan typen.) overnachten. Voor wat betreft die twee overnachtingen in Húsavik, je kan overwegen om er daar ééntje af te halen. Behalve die walvistocht is daar weinig te doen. Misschien vervangen door een overnachting in Akureyri, de tweede "stad" van IJsland?

De toeristische tips laat ik aan de echte IJsland-kenners over, op eentje na: het lavaveld bij Leirhnjúkur in de buurt van Myvatn. Dat is echt een heel mooi lavaveld om te zien. Wel door het draaihekje lopen, want anders wordt je niet geteld en gaan de bezoekersstatistieken de mist in.
image.png
image.png (195.14 KiB) 1829 keer bekeken

Een paar praktische tips nog. Ten eerste: kaarten en reisgidsen. Als je op zoek bent naar een wegenkaart voor IJsland, dan kan ik de International Photographer kaart van harte aanbevelen. Hij is niet goedkoop (20 euro) maar het is werkelijk een schitterende kaart met alle "toeristische attracties" er op aangegeven, ingedeeld naar categorieën. Wij hadden versie 4 (de silver editon) maar er inmiddels een versie 5 verschenen: https://international-photographer.com/ ... celand-v5/ Je kan hem online bestellen en dan wordt hij binnen een paar dagen van Parijs opgestuurd.

Verder hadden wij een kleine wandelgids gekocht om te kijken wat leuke wandelingen zijn. De Rother Wandelgidsen - IJsland; 55 wandelingen op het 'eiland van vuur en ijs'; Auteurs: Gabriele en Christian Handl. Een aanrader als je wilt gaan wandelen.

Ten slotte: als je gaat wandelen bij Myvatn - het muggenmeer, draag dan een muggenet. Je loopt voor gek, maar je bent maar wat blij dat je voor gek loopt.

Een echte kenner van IJsland is forumlid Kalaman. Hij is er meerdere keren geweest, vooral in de winter en in het voorjaar. Zie http://kalamantravel.weebly.com/

Martin

p.s. Ik hoop wel dat je van watervallen houdt. :wink:
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1235
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Eerste keer Ijsland september

Bericht door IngridUSA »

Wij gaan eind juni voor het eerst, dus ervaringen kan ik daarna pas delen. Ik heb er wel voor gekozen om niet elke dag door te rijden, maar op 2 plaatsen toch een nachtje extra te doen.

Wij verblijven daarom 2 nachten in Akureyri en doen van daaruit een kleinschalige walvistocht in Dalvik
https://www.arcticseatours.is/
Verder gaan we bewust niet naar het drukke Blue Lagoon maar bezoeken we deze kleinere versie in Akureyri
https://forestlagoon.vercel.app/
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Eerste keer Ijsland september

Bericht door Martin & Marianne »

IngridUSA schreef:
30 apr 2023, 12:16
Verder gaan we bewust niet naar het drukke Blue Lagoon maar bezoeken we deze kleinere versie in Akureyri
https://forestlagoon.vercel.app/
Wij zijn ook niet naar de Blue Lagoon geweest maar naar deze https://myvatnnaturebaths.is/ bij Myvatn. Wij oudjes kregen ook nog eens zo'n 30% seniorenkorting.

Martin
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Berichten: 754
Lid geworden op: 01 jan 2014, 18:20
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Eerste keer Ijsland september

Bericht door Kristel De Schryver »

Vlinder72 schreef:
28 apr 2023, 00:27
Waarom wil je naar borgarfjordur eystri? Wij zijn daar net geweest. Het ligt niet logisch op de route. Het is geen leuke, gezellige plaats. De papegaaiduikers zijn er nu wel en daarom hebben wij daar overnacht maar in september zijn ze er niet meer.
Dankjewel voor de reactie. Ik had er inderdaad op gehoopt dat ik er mss toch nog enkele kon spotten maar als de kans nihil is, dan kan ik deze overnachting beter uit mijn route schrappen inderdaad.
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Berichten: 754
Lid geworden op: 01 jan 2014, 18:20
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Eerste keer Ijsland september

Bericht door Kristel De Schryver »

Martin & Marianne schreef:
30 apr 2023, 10:53
n IJsland zijn we slechts één keer geweest. Daar zijn we dus geen echte kenners van. Maar die ene keer (vorig jaar juni; https://martinenmarianne2022.blogspot.com/) was al voldoende om te zeggen dat IJsland een schitterend land is om te bezoeken.

Michelly is er ongeveer in dezelfde tijd als jullie geweest, alleen een maandje eerder (in begin augustus) - zie hier https://michelly.nl/2020_IJsland/inhoud.html
Heb jullie verslagen inderdaad gelezen en mijn route is hierop grotendeels geïnspireerd ook.
Martin & Marianne schreef:
30 apr 2023, 10:53
Ik ben het daarom met Vinder72 eens dat het geen zin heeft om in september naar Borgarfjörður te gaan. De vogels zullen gevlogen zijn. Ik zou dan ook niet daar maar in Egilsstaðir of in Seyðisfjörður
Als ze dan toch weg zijn, heb ik die nacht voorlopig omgezet naar Seyðisfjörður. Dat lijkt me dan inderdaad een betere optie. Merci voor de tip.
Martin & Marianne schreef:
30 apr 2023, 10:53
Voor wat betreft die twee overnachtingen in Húsavik, je kan overwegen om er daar ééntje af te halen. Behalve die walvistocht is daar weinig te doen. Misschien vervangen door een overnachting in Akureyri, de tweede "stad" van IJsland?
Ik had gedacht om de diamond circle vanuit Húsavik te rijden en dan inderdaad een walvistour te doen in de ochtend vooraleer we onze route verder zetten. Ook was ik in de accomodatie in Húsavik gebonden aan twee overnachtingen om een goede prijs te krijgen. Misschien kan ik de diamond circle ook rijden vanuit Akuyeri. Twijfel ook over de overnachting in MyVatn omwille van de muggen.
Martin & Marianne schreef:
30 apr 2023, 10:53
De toeristische tips laat ik aan de echte IJsland-kenners over, op eentje na: het lavaveld bij Leirhnjúkur in de buurt van Myvatn. Dat is echt een heel mooi lavaveld om te zien. Wel door het draaihekje lopen, want anders wordt je niet geteld en gaan de bezoekersstatistieken de mist in.
Dankjewel voor de tip. :thumbup: Dat lijkt me heel leuk om te doen en ik zal mooi door het hekje lopen want zou niet willen dat de statistieken de mist in gaan :lol:
Martin & Marianne schreef:
30 apr 2023, 10:53
Een paar praktische tips nog. Ten eerste: kaarten en reisgidsen. Als je op zoek bent naar een wegenkaart voor IJsland, dan kan ik de International Photographer kaart van harte aanbevelen. Hij is niet goedkoop (20 euro) maar het is werkelijk een schitterende kaart met alle "toeristische attracties" er op aangegeven, ingedeeld naar categorieën. Wij hadden versie 4 (de silver editon) maar er inmiddels een versie 5 verschenen: https://international-photographer.com/ ... celand-v5/ Je kan hem online bestellen en dan wordt hij binnen een paar dagen van Parijs opgestuurd.

Dat had ik inderdaad ook al ergens zien passeren op het forum en deze heb ik al in mijn bezit ondertussen. Heb wel nog oudere versie (3 denk ik)
Martin & Marianne schreef:
30 apr 2023, 10:53
Verder hadden wij een kleine wandelgids gekocht om te kijken wat leuke wandelingen zijn. De Rother Wandelgidsen - IJsland; 55 wandelingen op het 'eiland van vuur en ijs'; Auteurs: Gabriele en Christian Handl. Een aanrader als je wilt gaan wandelen.
Lijkt me inderdaad heel handig. Voorlopig heb ik enkele trails uit jullie verslagen en van tripadvisor gehaald en opgezocht op Google.
Martin & Marianne schreef:
30 apr 2023, 10:53
Een echte kenner van IJsland is forumlid Kalaman. Hij is er meerdere keren geweest, vooral in de winter en in het voorjaar. Zie http://kalamantravel.weebly.com/

Daar heb ik al prachtige foto's gezien maar iets minder praktisch voor mij omwille van de verschillende reisperiode.
Martin & Marianne schreef:
30 apr 2023, 10:53
p.s. Ik hoop wel dat je van watervallen houdt.
:lol: Gelukkig wel :lol: alleen tegen de kou zie ik een beetje op :?
Alvast enorm bedankt voor de tips en de info. Ik ga er weer mee aan de slag :thumbup:
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Berichten: 754
Lid geworden op: 01 jan 2014, 18:20
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Eerste keer Ijsland september

Bericht door Kristel De Schryver »

IngridUSA schreef:
30 apr 2023, 12:16
Wij gaan eind juni voor het eerst, dus ervaringen kan ik daarna pas delen. Ik heb er wel voor gekozen om niet elke dag door te rijden, maar op 2 plaatsen toch een nachtje extra te doen.

Wij verblijven daarom 2 nachten in Akureyri en doen van daaruit een kleinschalige walvistocht in Dalvik
https://www.arcticseatours.is/
Verder gaan we bewust niet naar het drukke Blue Lagoon maar bezoeken we deze kleinere versie in Akureyri
https://forestlagoon.vercel.app/
Volg jullie topic ook omdat jullie inderdaad eerst gaan. Ben enorm benieuwd allesinds. Wij hebben reeds een walvistour geboekt in Húsavik en ook een avondje Blue Lagoon om af te sluiten, maar het zou mss wel leuk zijn om tussendoor nog een kleinschaligere te doen. Had ook al veel goeds gehoord over Krauma in het westen. Deze zou op weg naar Snaefelness liggen en te combineren zijn met de Húsafell waterval en de Vidgelmir grot. Ga dit juist nog eens moeten bekijken hoe ik dat eventueel kan combineren want lijkt me wel interessant. Vanuit Borgarnes zou dit ook nog meevallen van afstand.
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Berichten: 754
Lid geworden op: 01 jan 2014, 18:20
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Eerste keer Ijsland september

Bericht door Kristel De Schryver »

Ik heb ondertussen een nieuwe poging gedaan om onze planning aan te passen. Enkel bij dag 2 twijfel ik of we zo niet te weinig tijd gaan hebben voor Snaefellsness. De eerste tour in de grot van Vidgelmir vertrekt pas om 10h dus we kunnen pas om 11h30 vertrekken richting Snaefellsness dan.
Misschien moet ik de verdeling van de daaropvolgende nachten nog een beetje anders doen dan.
01) 05/09 BRU - KEF (13:45) - Borgarnes
Huurauto ophalen, Glymur waterval (wandeling 3 uur), Old Akranes Lighthouse + scheepswrak Höfrungur AK 91, boodschappen doen en eventueel 's avonds relaxen Krauma.
02) 06/09 Borgarnes - Grundarfjordur
Húsafell Hraunfossar waterval + Vídgelmir Cave (10h-11h30) + Snaefellsness/Snaefellsjökull
03) 07/09 Grundarfjordur - Sauðárkrókur of Staður
Snaefellsness/Snaefellsjökull
04) 08/09 Sauðárkrókur of Staður - Akuyeri
05) 09/09 Akuyeri-Húsavik
Diamond Circle
06) 10/09 Húsavik - Seydisfjordur
Whale watching Tour (8h45-11h45)
07) 11/09 Seydisfjordur-Höfn
08) 12/09 Höfn-Vik
09) 13/09 Vik
Jeeptocht ijsgrotten en gletjserwandeling
10) 14/09 Vik - Selfoss
11) 15/09 Selfoss - Fludir
Golden Circle
12) 16/09 Fludir- Laugarvatn
Golden Circle
13) 17/09 Laugarvatn - Reykjavik
Thingvellir NP + snorkelen in de Silfra Fissure (12h-15h) + Reykjavik (Fly over Iceland experience + magic ice bar)
14) 18/09 Reykjavik - Keflavik
Bezoek Reykjavik Perlan museum of wonders (10h-12h), Paardrijtocht door lavavelden (14h-17h) en baden in Blue Lagoon (18h-22h)
15) 19/09 KEF (06:10) - BRU
Terugvlucht
Vlinder72
Amerika-ontdekker
Berichten: 64
Lid geworden op: 04 mei 2018, 08:35
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Eerste keer Ijsland september

Bericht door Vlinder72 »

Voor ons waren omderstaande bezienswaardigheden onze hoogtepunten. Wellicht zitten er wat nieuwe dingen voor je bij

Snaefellsnes: ytri tunga (zeehonden) en Raufarhólshellir en de boottocht vanaf olafsik (deze boottocht was veel beter dan die vanaf husavik. Niet eens qua walvissen maar wel qua informatie)

Noord ijsland: hverir

Oost ijsland: studlagil (vanaf de oostkant)

Zuidoost ijsland: stokksnes/ Vestrahorn

Zuid ijsland: Fjallsarlon, Svínafellsjökull en Kvernufoss
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Berichten: 754
Lid geworden op: 01 jan 2014, 18:20
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Eerste keer Ijsland september

Bericht door Kristel De Schryver »

Super dankjewel alweer. Deze ga ik meteen toevoegen aan mijn lijstje. :thumbup: Ziet er allemaal veelbelovend uit. :love10: Volgens mij gaan die 14 dagen veel te kort zijn :D
Enkel de walvissentocht ga ik toch volgens de planning laten in Húsavik. Heb deze al geboekt met korting en daar gaan we iets meer tijd hebben + voor mij hoeft die uitleg allemaal niet zozeer. Zolang ik maar mooie foto's kan maken :D
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1235
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Eerste keer Ijsland september

Bericht door IngridUSA »

@Kristel De Schryver Hier mijn verslag van onze reis. Misschien heb je er nog wat aan:
viewtopic.php?p=1314181#p1314181
Nu ik het daar gezien heb vraag ik me alleen heel eerlijk wel af of je dag 1 haalbaar is. Of prettig in ieder geval. Voordat je je huurauto hebt en bij de parking van Glymur bent is het zeker half de middag of later. Dan 3 uur verder na de wandeling wil/moet je nog zoveel doen en zien, ik zou er niet aan moeten denken als ik net uit het vliegtuig ben komen rollen. Maar dat is wellicht een leeftijdsverschil :lol:
Je gaat in ieder geval zeker weten een hele mooie reis maken, alvast veel plezier!
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Berichten: 754
Lid geworden op: 01 jan 2014, 18:20
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Eerste keer Ijsland september

Bericht door Kristel De Schryver »

@IngridUSA Dankjewel voor de reactie en de link naar je verslag. Daar heb ik wel degelijk nog wat aan gehad. Glymur gaan wij op dag 1 inderdaad laten vallen omdat het anders niet haalbaar is. We landen 13:45 en het plan is om dan de huurauto op te halen en door te rijden naar Reykholt met onderweg de stops bij Old Akranes Lighthouse en het scheepswrak Höfrungur AK91 + vlug inkopen doen bij Bonus Supermarkt en onze dag af te sluiten in Krauma. Daarmee zit de dag al vol genoeg denk ik :lol:

Planning ziet er zo uit:
01) 05/09 BRU - KEF (13:45) - Reykholt
Huurauto ophalen, Old Akranes Lighthouse + scheepswrak Höfrungur AK 91, boodschappen doen en 's avonds relaxen Krauma (18:00)
02) 06/09 Reykholt - Grundarfjordur
Silver Circle met Húsafell Hraunfossar waterval + Vídgelmir Cave (10h-11h30) + Snaefellsness/Snaefellsjökull
03) 07/09 Grundarfjordur - Sauðárkrókur
Snaefellsness/Snaefellsjökull
04) 08/09 Sauðárkrókur - Akuyeri
Route 76+82 en Godafoss waterval
05) 09/09 Akuyeri - Húsavik
Diamond Circle
06) 10/09 Húsavik - Seydisfjordur
Whale watching Tour (8h45-11h45) + Stuõlagil Canyon (east)
07) 11/09 Seydisfjordur - Höfn
Laekjavik + Brunnhorn, Vestrahorn en Stokksnes
08) 12/09 Höfn - Vik
Jõkulsárlón + Diamond Beach + Breiõárlón + Hofskirkja + Skaftafell met Svartifoss en uitkijkpunt Sjónarnipa
09) 13/09 Vik - Hella
Jeeptocht Katla ijsgrotten en gletjserwandeling + DC-3 vliegtuigwrak + watervallen Kvernufoss, Skógafoss en Seljalandsfoss
10) 14/09 Hella - Selfoss
Landmannalaugar excursie
11) 15/09 Selfoss - Fludir
Golden Circle
12) 16/09 Fludir- Laugarvatn
Golden Circle
13) 17/09 Laugarvatn - Reykjavik
Thingvellir NP + snorkelen in de Silfra Fissure (12h-15h) + Reykjavik (17h magic ice bar + 19h Perlan museum)
14) 18/09 Reykjavik - Keflavik
Bezoek Reykjavik (wandeling door de stad + 10h Fly Over Iceland Experience), Paardrijtocht door lavavelden (14h-17h) en baden in Blue Lagoon (18h-22h)
15) 19/09 KEF (06:10) - BRU
Terugvlucht

Mijn excuses alvast voor de spelfouten :dontknow:
dirkvd001
Amerika-ontdekker
Berichten: 42
Lid geworden op: 05 mar 2016, 01:34
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Eerste keer Ijsland september

Bericht door dirkvd001 »

Beste Kristel,

Je gaf het zelf al een beetje aan en ik bevestig hierbij dat 14 dagen gewoon zeer kort is om een rondje IJsland te doen.
Onze trip in 2014 duurde 3 weken en dan vond ik aangenamer. Als dat je tijdframe is, dan vrees ik dat je veel in de auto zal zitten.
Hier kan je onze video zien van de trip om je alvast een voorsmaakje te geven : https://youtu.be/6RipH4yi3VU

Gemiddelde temperatuur was 17°C maar de zon maakt veel goed. Dagen van 25°C gehad ook.
Puffins kan je bijna aanraken aan Breidavik op de Lätrabjarg.
Wij hadden een Toyota Landcruiser en hebben ook rivieren doorgereden. Dat was écht machtig.

In 2018 zijn we nog eens de zuidkust opnieuw gaan doen in de winter om het noorderlicht te zien. Ook de moeite met al die sneeuw en toch niet zo héél koud. Laagste was maar -15°C.

Onze route :
27/06/2014 Brussel - Reykjavik
28/06/2014 Reykjavik
29/06/2014 Reykjavik - Hvolsvollur (115km)
30/06/2014 Hvolsvollur
01/07/2014 Hvolsvollur - Landmannalaugar (166km)
02/07/2014 Landmannalaugar - Alftavatn (95km)
03/07/2014 Alftavatn - Kirkjubaejarklaustur (89km)
04/07/2014 Kirkjubaejarklaustur
05/07/2014 Kirkjubaejarklaustur
06/07/2014 Kirkjubaejarklaustur - Höfn (200km)
07/07/2014 Höfn - Egislsstadir (247km)
08/07/2014 Egislsstadir - Husavik (222km)
09/07/2014 Husavik
10/07/2014 Husavik
11/07/2014 Husavik - Blunduos (231km)
12/07/2014 Blunduos - Flateyri (415km) dat was echt een lange trip pfff...
13/07/2014 Flateyri - Patreksfjördur (199km)
14/07/2014 Patreksfjördur - Borganes (157km)
15/07/2014 Borganes
16/07/2014 Borganes - Thingvellir (160km)
17/07/2014 Thingvellir - Grindavik (136km)
18/07/2014 Grindavik - Keflavik (25km)
2014 : IJsland
2015 : New York
2016 : Westcoast USA
2017 : Alberta, British Columbia
2018 : IJsland
2018 : Waterton, Montana, Wyoming
2019 : Washington, Oregon, California
2022 : Schotland
2023 : Washington D.C.
2023 : Nieuw Zeeland
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer