Thailand

Discussies over alle reizen die NIET naar de Verenigde Staten van Amerika gaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Thailand

Bericht door PSVwally »

Hoihoi

Ik was eigenlijk opzoek naar eens wat anders dan de USA en kwam via kennissen uit bij Thailand.

Nu heb ik een aantal vragen hierover bij een reisbureau gesteld, maar niet persé de antwoorden gevonden die ik zocht.

Is Thailand makkelijk zelf te boeken/bereizen. Ik heb her en der wat plekken die ik graag wil zien en wil het eigenlijk niet als pakketreis boeken. Reisbureaus bieden eigenlijk alleen resorts + her en der een paar dagen Bangkok aan of reizen die imo wat te gehaast zijn.

Ik weet dat een aantal provincies niet in het noorden en zuiden niet persé veilig zijn en daar blijf ik ook weg, maar is het verder goed te doen met eigen huurauto buiten de grote stad waar ik wel met ov reis.

Nog mensen die toplocaties/bezienswaardigheden hebben waar je niet snel aan denkt buiten de standaard dingen?

De reis zal volgende maand al zijn, dus ik loop wat achter in de planning :D
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7762
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Thailand

Bericht door mtl »

Waarom zou je in Thailand niet alles zelf kunnen boeken? Vliegtickets en accomodatie regelen moet toch gewoon kunnen.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Thailand

Bericht door PSVwally »

In de grote steden zeker, maar daarbuiten ben ik daar niet zo bekend in Azie. Hoe het met accomodatie is gesteld. Ken wel wat booking hotels die er klaarblijkelijk niet zo uitzien als op de fotos en weet bv niet hoe het met airbnb zit.
Heb t ook op een thaiforum gevraagd hoor, maar ik weet wel dat enkele van hier daar ook zijn geweest.
appelsap
Amerika-ontdekker
Berichten: 72
Lid geworden op: 26 okt 2008, 16:07

Re: Thailand

Bericht door appelsap »

Ik heb zelf 4 weken door Zuid-Oost Azie gereisd, Thailand, Laos, Cambodja en Vietnam. Alles zelf geregeld en alles met lokaal vervoer gedaan. Dus geen auto oid gehuurd. Was heel goed te doen, totaal geen problemen gehad!
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Thailand

Bericht door PSVwally »

@appelsap nog aanraders?
appelsap
Amerika-ontdekker
Berichten: 72
Lid geworden op: 26 okt 2008, 16:07

Re: Thailand

Bericht door appelsap »

In Thailand ben ik alleen in het noorden geweest. Er was toen negatief reisadvies voor Bangkok dus wij konden daar niet heen. We zijn toen direct doorgevlogen naar Chiang Mai, via Chiang Rai naar Chiang Khong. Daar zijn we de grens over gegaan naar Laos en hebben aan de overkant de slow boat gepakt naar Luang Prabang (daar doe je 2 dagen over). Vanuit Vientiane zijn we naar Siem Reap gevlogen voor Ankor Wat. Vanuit Pnohm Penh hebben we de boot naar Vietnam genomen en zijn we nog een paar dagen in omgeving Saigon geweest voordat we naar huis vlogen. Zoals gezegd we hebben alles met lokale bussen en tuktuks gedaan. Wel bijna alle overnachtingen van te voren geboekt, maar dat vind ik zelf gewoon fijn.
Marielleh
Amerikafan
Berichten: 210
Lid geworden op: 19 aug 2018, 05:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Thailand

Bericht door Marielleh »

PSVwally schreef:
13 mar 2023, 10:54
Hoihoi


Is Thailand makkelijk zelf te boeken/bereizen. Ik heb her en der wat plekken die ik graag wil zien en wil het eigenlijk niet als pakketreis boeken. Reisbureaus bieden eigenlijk alleen resorts + her en der een paar dagen Bangkok aan of reizen die imo wat te gehaast zijn.

Ja, Thailand is heel erg prima zelf te bereizen!
Wij gaan komende zomer voor de derde keer en wederom zelf bij elkaar gezocht.
Omdat er enorm veel backpackers zijn is de infrastructuur, zeker tussen de “bekende” toeristische plekken prima. Bussen, treins, binnenlamdse vluchten en boten/ferry’s.
Zelf rijden; wij hebben dit gedaan in het noorden en gaan komende zomer een rondje Isaan rijden. Rijden in Bangkok zou ik persoonlijk echt never doen en wordt sowieso niet erg aangeraden voor toeristen. Bvb in Chiang Mai onze auto terugbrengen vond ik ook wel een pittig ritje, maar verder hebben wij in het noorden prima kunnen rijden. In het donker rijden mijd ik zelf ook.

Qua hotels; er zijn, zeker in de toeristische omgevingen, eindeloze hoeveelheden hotels van alle soorten en maten. Onze ervaring; klein is fijn. Wij hebben ook wel gebruik gemaakt van grotere hotels hoor en kunnen echt genieten van bijvoorbeeld zo’n lekker uitgebreid ontbijtbuffet naar qua charme en gezelligheid is klein vaak heel erg veel leuker en persoonlijker.

Afhankelijk van waar je heen wilt kun je wellicht kon wat hebben aan onze verslagen. Wij reizen met kind en daarop passen we natuurlijk ook onze reis wel aan. Dat gezegd hebbende; er is weinig weinig wat we om die reden niet hebben gedaan. Eerder dat we soms wat kijd activiteiten toevoegen en/of het tempo wat aanpassen.
www.hamakyreis.wordpress.com

2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Thailand

Bericht door Galapogos »

Ik ben meerdere keren in Thailand op vakantie geweest, en heb een van die keren ook enkele weken een auto gehuurd. Die hebben we toen opgehaald op het internationale vliegveld van Bangkok en daar zijn we mee door de Isaan gereden.

Autorijden in Thailand is met name in de steden wel even een stukje intensiever dan in Europa en zeker dan in de VS. Op het platteland was het op zich wel goed te doen. Zoals je ongetwijfeld weet rijden ze in Thailand links, dus dat maakt het wellicht nog wat onwenniger.

Los van het autorijden is het prima te doen om zelf je Thailand-reis te plannen. Het is een vrij makkelijk land om rond te reizen vergeleken met de meeste andere landen in de regio. Het lastigste is misschien nog wel de tijd die kan gaan zitten in het uitzoeken van OV-mogelijkheden en dat soort zaken, maar daar heb je als je een auto huurt weinig last van.

We zijn ook in Maleisië geweest, al hebben we daar geen auto gehuurd. Dat land is wat rijker en naar onze indruk was het verkeer daar wat rustiger. Autorijden in Maleisië lijkt me dan ook best aangenaam, en qua natuur heeft het nog meer te bieden dan Thailand vonden wij.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 781
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Thailand

Bericht door ClaireVHaut »

Thailand is bij uitstek makkelijk te bereizen. Er zijn heel veel bussen en minivans die naar allerhande bestemmingen gaan. Let wel ! het duurt soms wel even ;).

Wij zijn in Bangkok, Chiang Mai, Chiang Rai, Khao Sok, Khao Yai, Koh Lanta, Koh Phayam, Ayutthaya en Kanchanburi geweest. wij deden alles met minivan/bus en we vlogen waar het kon binnenlands.

Wij hebben ook een reis naar Maleisie en Borneo gemaakt. Waarbij Borneo echt zo geweldig was :) die natuur.. echt.. zo mooi.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer