Mexico alleen veilig genoeg?

Discussies over alle reizen die NIET naar de Verenigde Staten van Amerika gaan.
Gebruikersavatar
Ingrid1958
Amerikakenner
Berichten: 726
Lid geworden op: 30 okt 2010, 18:03
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: Tilburg

Mexico alleen veilig genoeg?

Bericht door Ingrid1958 »

Aangezien er nog steeds geen toestemming is (hopelijk duurt het niet meer te lang, hoewel ik er ook nog niet zo'n hoop op heb) voor mij om naar de VS te vliegen heb ik gedacht aan Mexico of Cuba.
Cuba valt even af omdat er de mogelijkheid bestaat bij aankomst getest te worden en positief dan verblijf je dus tijdelijk in een staatshotel. Nou dat is niet mijn idee van een leuke vakantie dus die sla ik even op/over.
Mexico mijn zinnen op gezet, maar wil als vrouwspersoon alleen reizen, (dat was in de VS gewend) is dit veilig genoeg of is het raadzamer om de veilige optie te kiezen voor een reis via een reisburo en enkel in een resort o.i.d. te verblijven, Krijg eigenlijk steeds meer zin om weer alleen op avontuur te gaan. Ben niet bang aangelegd, maar wil graag weten of het ook verantwoord is alleen
Niet specifiek een roadtrip maar meer vanuit het hotel/ of onderkomen uitstapjes maken.
Wie heeft er interessante informatie voor een dame van bijna 65 jr jong. :D :thumbup:
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England


http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
Corv
Amerikakenner
Berichten: 661
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Mexico alleen veilig genoeg?

Bericht door Corv »

@Ingrid1958
Heb geen ervaring met Mexico. Maar mijn ma (75 jaar jong) is net terug van een maand Thailand. Heeft zelf ticket geboekt, en een appartement via booking.com. Transport richting Pattaya heeft ze ook zelf geboekt via internet, een taxi met een Thaise meneer die haar ophaalde op Suvarnabhumi Airport. Vriendinnen van er zeiden ooh wat gevaarlijk allemaal in je eentje. Gewoon lekker op avontuur gaan.
Gebruikersavatar
Ingrid1958
Amerikakenner
Berichten: 726
Lid geworden op: 30 okt 2010, 18:03
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: Tilburg

Re: Mexico alleen veilig genoeg?

Bericht door Ingrid1958 »

Geweldig!!, respect voor je moeder ook en hoop zo iets zeker nog te doen op die leeftijd en maw nu gewoon doen :thumbup:
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England


http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
Marielleh
Amerikafan
Berichten: 210
Lid geworden op: 19 aug 2018, 05:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Mexico alleen veilig genoeg?

Bericht door Marielleh »

Corv schreef:
20 feb 2023, 17:10
@Ingrid1958
Heb geen ervaring met Mexico. Maar mijn ma (75 jaar jong) is net terug van een maand Thailand. Heeft zelf ticket geboekt, en een appartement via booking.com. Transport richting Pattaya heeft ze ook zelf geboekt via internet, een taxi met een Thaise meneer die haar ophaalde op Suvarnabhumi Airport. Vriendinnen van er zeiden ooh wat gevaarlijk allemaal in je eentje. Gewoon lekker op avontuur gaan.
Met Mexico ben ik onvoldoende bekend om iets zinnigs te zeggen over bvb veiligheid maar ik brand wel van nieuwsgierigheid als het gaat om het gevaar in Thailand?!? Als er een land makkelijk te bereizen is, is het naar mijn mening Thailand wel. Met alle backpackers daar is het vervoer meer dan behoorlijk goed geregeld, zelfs buiten (“dure”) taxi’s om. Welk gevaar ziet men dan vraag ik me af. Ja, je kunt vallen enzovoorts maar dat kan thuis ook!
Dat gezegd hebbende; niet iedereen is even zelfstandig en avontuurlijk aangelegd. Ik vermoed dat er mensen zijn van die (heel erg respectabele) leeftijd die een reisje naar de veluwe al spannend vinden zonder of zelfs met auto.

@ingrid; je oppert nu de optie om evt via een reisorganisatie tr gaan en alleen op een resort verblijven. Als je het vergelijkt met rondreizen vind ik dat wel een enorme stap hoor! Wordt je daar blij van? Uiteraa prima als dat zo is maar als je gewend bent lekker erop uit te gaan is de overgang naar alleen op een resort verblijven wel heel erg groot! (Wellicht is het nog wel een optie om via de organisatie dan excursies te doen? Ook heel anders dan er zelf op uit maar dan heb je wel even wat anders)
www.hamakyreis.wordpress.com

2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
Gebruikersavatar
Ingrid1958
Amerikakenner
Berichten: 726
Lid geworden op: 30 okt 2010, 18:03
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: Tilburg

Re: Mexico alleen veilig genoeg?

Bericht door Ingrid1958 »

@Marielleh
Je hebt helemaal gelijk, de optie om vanuit een resort wat excursies te doen is altijd aanwezig en was ook wel mijn idee, maar het onbekende speelt een rol, van de andere kant in de VS had ik altijd de leukste gesprekken en ook contacten soms er aan over gehouden, hoe meer ik er over denk, hoe leuker ik het vind om weer op eigen houtje rond te toeren. Ook in de VS kun je in vervelende situaties terecht komen, gelukkig niet mee gemaakt, 1x in een shabby motel gezeten maar met een stoel onder de deur toch goed geslapen :wink:
Ik ben denk ik al overtuigd en was zelfs al aan het kijken op booking.com om het weer zelf te gaan regelen.
Dank voor je informatie
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England


http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
Marielleh
Amerikafan
Berichten: 210
Lid geworden op: 19 aug 2018, 05:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Mexico alleen veilig genoeg?

Bericht door Marielleh »

Als ik je reactie zo lees ben je er wel uit :clap:

Ik heb geen zicht op veiligheid in Mexico maar als juist als je het op eigenhoutje rondtoeren zo leuk vind moet je niet in een resort gaan zitten lijkt mij, hahaha. Dan zou ik idd checken of het veilig genoeg is en lekker op avontuur gaan en als het niet veilig is een ander land zoeken om op avontuur te gaan!
www.hamakyreis.wordpress.com

2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 475
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Mexico alleen veilig genoeg?

Bericht door nwolf »

Een collega van mij is vorig jaar geweest alleen (wel een man...) maar ook hier telt let op en ga niet overall zomaar alleen naartoe.
Er zijn gebieden in Mexico waar je echt niet wilt zijn, en al helemaal niet alleen.

De site van buitenlandse zaken zegt genoeg, in het zuiden, noorden langs de kust en oosten zijn wat gebieden die je het beste kunt vermijden. Voor de rest is het zoals hier al gezegd, gebruik je gezond verstand en je hebt heus wel een fijne vakantie.

Wat Thailand betreft, Pattaya is een.. uhum... unieke omgeving waarvan ik niet snel zou zeggen ga daar naartoe :lol:
Verder Bankok, Chiang May, Krabi, Phuket en de eilanden zijn heel goed te doen, Thai zijn ook enorm vriendelijke mensen :)
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1632
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Mexico alleen veilig genoeg?

Bericht door BonnyR »

Ok, geen 60+ maar 30+ ( mijn nichtje) zit nu in Columbia. Of all place, dacht ik...reist alleen, doet dat vaker en overnacht in hostels. Ik zie alleen maar geweldige verhalen en foto's. Ik dacht zo ongeveer dat ze op de eerste straathoek neergeschoten zou worden. 🤣
Ze krijgt op iedere overnachtings plek tips om veilig uit te gaan en waar ze vooral niet heenmoet. Ik denk dat dat de basis is, goed voorbereiden goede informatie vragen, je onderbuik gevoel volgen en niet de ' rijke' toerist uithangen. Ik zou lekker gaan.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
Ingrid1958
Amerikakenner
Berichten: 726
Lid geworden op: 30 okt 2010, 18:03
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: Tilburg

Re: Mexico alleen veilig genoeg?

Bericht door Ingrid1958 »

Leuke reacties allemaal, met dank daarvoor, ik overdenk het gewoon nog even, heb nog even de tijd om te boeken en in te lezen. Heb er wel zin in. En ja overal kan het ook onveilig zijn, ook in NL in de verkeerde buurten.
Ik logeerde in de VS ook vaak in een hostel en ja ook op mijn leeftijd, ik vind het leuk om met jongere mensen om te gaan en de dingen die van uit het hostel vaak georganiseerd worden, zeker zo interessant, in een hotel trek je de deur achter je dicht en zie je niemand meer.
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England


http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
Corv
Amerikakenner
Berichten: 661
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Mexico alleen veilig genoeg?

Bericht door Corv »

Uiteraard veel reacties van 'zou ik niet doen, dit en dat' qua van alles. Ik ben een aantal jaren geleden vanuit Nederland naar Ghana gefietst. Gewoon opgestapt en gaan fietsen tot Algeciras, boot naar Marokko, verder naar Mauritanië, Mali, Burkina Faso en uiteindelijk Ghana. En op een enkele uitzondering na waren alle reacties voor vertrek 'gevaarlijk, zou ik nooit doen' en een hoop bla bla bla. Ben gewoon gegaan en in 4 maanden de meest fantastische dingen gezien en mensen ontmoet. Wat Ingrid zegt, het kan overal onveilig zijn. Vriendin van mij laatst overvallen op 100 meter van mijn huis. Een kennis vorig jaar in Amsterdam overdag. Gewoon lekker gaan.
Marielleh
Amerikafan
Berichten: 210
Lid geworden op: 19 aug 2018, 05:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Mexico alleen veilig genoeg?

Bericht door Marielleh »

nwolf schreef:
20 feb 2023, 18:55
Wat Thailand betreft, Pattaya is een.. uhum... unieke omgeving waarvan ik niet snel zou zeggen ga daar naartoe :lol:
Verder Bankok, Chiang May, Krabi, Phuket en de eilanden zijn heel goed te doen, Thai zijn ook enorm vriendelijke mensen :)
Wat betreft Pattaya; 200% eens, ieder zijn meug maar dan toch liever de Veluwe:-)
Maar Thailand heeft zo veel te bieden buiten dat soort toerisme! Om nog maar niet te beginnen over het lekkere eten (wat je ws in Pattaya niet eens vinden kan). Sorry, Thailand-fan hier en nog nooit in Pattaya geweest dus misschien mag ik er niks over zeggen maar ik heb zeker niet de ambitie daar verandering in aan te brengen.

Dat fietsen naar Ghana vind ik trouwens wel dapper hoor! Ik wordt al moe bij het idee :shock:
www.hamakyreis.wordpress.com

2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 475
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Mexico alleen veilig genoeg?

Bericht door nwolf »

Je en de oude mannetjes die je op de veluwe tegenkomt komen daar om naar vogeltjes te kijken, die naar pattaya gaan komen voor iets anders :lol:

Maar klopt, wil ook weer eens terug, een hele goede vriendin van mij komt uit Thailand dus ben hier in Nederland ook gewend aan de echte Thaise keuken :)
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
Corv
Amerikakenner
Berichten: 661
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Mexico alleen veilig genoeg?

Bericht door Corv »

@Marielleh

Mama vind dat leuk. Ik probeer zelf ieder jaar in de winter naar Koh Phayam te gaan. Geen auto's, en heerlijk rustig.
Corv
Amerikakenner
Berichten: 661
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Mexico alleen veilig genoeg?

Bericht door Corv »

nwolf schreef:
20 feb 2023, 21:34
Je en de oude mannetjes die je op de veluwe tegenkomt komen daar om naar vogeltjes te kijken, die naar pattaya gaan komen voor iets anders :lol:
Mijn ma is 75, ik snap deze reactie niet.
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 475
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Mexico alleen veilig genoeg?

Bericht door nwolf »

Als jouw moeder het daar naar haar zin heeft is dit uiteraard prima. Er is ook genoeg te doen daar in de buurt.
De regio Pattaya staat internationaal bekend om een ander type tourisme en toen ik daar met mijn vriendin was waren er echt veel europeanen en amerikanen die om die reden daar naartoe gingen. Daarnaast ook veel russen (toen wel) die naar de shoppingmals gingen.
Maar ze hebben er ook mooie stranden, tempels etc. dus was helemaal geen verwijt of wat dan ook richting jouw moeder.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 781
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Mexico alleen veilig genoeg?

Bericht door ClaireVHaut »

Overal, in ieder land is er potentieel gevaar.Ik liet mij daar niet door weerhouden.

Gebruik je gezonde verstand en luister naar je intuïtie .

Ik heb alleen gereisd in oa China en dat was geen enkel probleem. Ik vermijd het zo veel mogelijk om in het donker over straat te gaan, ga niet in stille straatjes lopen etc. Maar uit eten en dergelijke deed ik gewoon in mijn eentje (en dan was het ook donker). O en ik pakte liever een officiele taxi als ik dan toch in het donker van A naar B moest. Dan pakte ik geen Uber oid.

Mexico hoor ik wisselende verhalen over, mij trekt het sowieso niet, maar ik denk dat als je in de standaard toeristische gebieden blijft dat je dan weinig risico loopt hoor.

In zijn algemeenheid: Loop niet te koop met je "rijkdom" stop je telefoon en geld goed weg. Bewaar je paspoort in de kluis van hotel(kamer) en zorg dat je een kopie van al je belangrijke papieren naar jezelf toe mailt (dus kopie paspoort etc). Bewaar geld op meerdere plekken en pin niet in donkere steegjes ;)
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 781
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Mexico alleen veilig genoeg?

Bericht door ClaireVHaut »

Corv schreef:
20 feb 2023, 22:12
nwolf schreef:
20 feb 2023, 21:34
Je en de oude mannetjes die je op de veluwe tegenkomt komen daar om naar vogeltjes te kijken, die naar pattaya gaan komen voor iets anders :lol:
Mijn ma is 75, ik snap deze reactie niet.
Pattaya is nou niet bepaald het meest authentieke Thailand en staat bekend om zijn sex toerisme en de oudere mannen met jonge meisje. Ik zou er iig niet heen gaan. Ik weet niet wie dit haar heeft aangeraden, maar voor een volgende keer zou ik haar ergens anders heen laten gaan.

Ik ben zelf meerdere malen in Thailand geweest en er zoveel dat mooier is dan Pattaya ;), het land is mega makkelijk te bereizen en er is daar zoveel moois .

Wel stoer overigens dat je moeder op de leeftijd nog lekker alleen op pad gaat.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
Ingrid1958
Amerikakenner
Berichten: 726
Lid geworden op: 30 okt 2010, 18:03
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: Tilburg

Re: Mexico alleen veilig genoeg?

Bericht door Ingrid1958 »

Dank opnieuw voor de reacties, leuk om te lezen dat iedereen er verschillend over denkt en ja die fietsvakantie, super vet, maar ook niet aan mij besteed maar snap het wel, je ziet zoveel meer van het land /de landen en komt veel gemakkelijker in contact met de lokale mens.
Een oud collega van mij is van west naar oost VS gefietst, ook de meest schitterende verhalen en mijn belastingman heeft de John Muir trail gelopen (70 jaar), ook bijzonder, teveel mooie dingen om te ondernemen, ik laat uiteindelijk weten wat het is geworden, ik heb half juni voor 2 weken vakantie. Iedereen succes en veel plezier met de plannen
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England


http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1632
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Mexico alleen veilig genoeg?

Bericht door BonnyR »

Nog een update van mijn nichtjes Columbia reis. Niet onveilig, maar ze worden de laatste twee dagen opgelicht aan alle kanten. De toerist moet betalen. Toegang carnavals feest 3x de toegangsprijs en het fijne is de politie staat er naast en strijkt waarschijnlijk een leuk percentage op.
pizza die ze besteld hadden twee keer duurder. Ja, de site klopte niet...nou is mijn nichtje voor de duvel niet bang, dus na 20 minuten kon hij met z'n pizza's terug. Ze spreekt een aardig woordje Spaans, dus dat helpt wel. Ze hebben nu meer te maken met dit soort ongein en niet echt met criminaliteit of zo. Andere kant is er ook. Haar telefoon was uit haar zak gevallen en de taxichauffeur gaf gauw een seintje dat hij hem zag liggen. Ze werd ook gewaarschuwd dat tijdens dit soort feesten de toeristen vaak maïzena ( wat tijdens het carnaval gegooid wordt) in de ogen gegooid wordt. Daarna geripd van portemonnee of telefoon. Dus altijd je geld in een moneypocket onder je kleren.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
Ingrid1958
Amerikakenner
Berichten: 726
Lid geworden op: 30 okt 2010, 18:03
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: Tilburg

Re: Mexico alleen veilig genoeg?

Bericht door Ingrid1958 »

@BonnyR dank nog voor je reactie, ik ben er nog steeds niet uit, maar blij met alle info, ik heb nog even de tijd en lees me lekker in , leuk tijdverdrijf, reisverhalen lezen :thumbup:
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England


http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer