Mexico alleen veilig genoeg?

Discussies over alle reizen die NIET naar de Verenigde Staten van Amerika gaan.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4967
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Mexico alleen veilig genoeg?

Bericht door hemmie »

De veiligheid in Mexico is hier de laatste dagen uitvoerig in het nieuws, maar ik neem aan dat je het grensgebied met de VS sowieso zou vermijden.

https://www.cnn.com/2023/03/08/americas ... index.html
Terug in Texas!
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18758
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Mexico alleen veilig genoeg?

Bericht door kastelke »

Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Brigit
Amerikafan
Berichten: 306
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Mexico alleen veilig genoeg?

Bericht door Brigit »

Ik weet niet of de vraag nog actueel is? Wij (man en vrouw 40+, tiener) zijn net terug van een reis in gezinsvervangend door Yukatan. Ik zou, terwijl ik dat zonder aarzelen in de VS gedaan heb en zou doen, niet als vrouw alleen rond reizen. Wij hebben ons meerdere keren ongemakkelijk gevoeld (itt bv Zuid-Afrika) dat we het idee hadden risico te lopen beroofd te worden, als toerist val je op, er is veel armoede en een deel van de mensen ziet je als wandelende creditcard.
Daartegenover staat dat het deel van Mexico dat we gezien hebben heel mooi is, de jungle en maak nederzettingen zijn absoluut uniek en hebben we een hele mooie reis gemaakt. Ik kan me voorstellen dat trips vanuit een resort of een rondreis in een kleine groep beter voelt dan alleen reizen.
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4967
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Mexico alleen veilig genoeg?

Bericht door hemmie »

En dan is Yucatan nog behoorlijk veilig vergeleken met andere delen volgens mij
Terug in Texas!
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Mexico alleen veilig genoeg?

Bericht door GJ »

Schijnbaar is de (drugs)misdaad sinds de pandemie steeds meer richting de toeristische gebieden overgewaaid. Wij hebben in 2019 een groepsreis door Yucatan gemaakt met Sawadee (zeer goed bevallen!) en toen hebben we ons nergens onveilig gevoeld, maar inmiddels zijn er in bijvoorbeeld het toeristische deel van Tulum vrij regelmatig schietpartijen, zelfs in het 'winkelgebied' bij het Mayacomplex, op klaarlichte dag.

EDIT - wat je schijnbaar ook kan meemaken als je zelf met de auto reist is dat mensen in dorpjes met een touw de weg afzetten en je dan voor een klein bedrag doorlaten. Maar goed, dat is nog bijna schattig. Wij hebben met onze bus ook een paar keer een soort militair checkpoint gepasseerd, volgens mij tussen provincies, geen idee hoe corrupt ze daar zijn.

Las ook wel eens verhalen over mensen die op de weg naar het vliegveld zogenaamd te hard reden en dan van de politie de keuze kregen: of mee naar het bureau, of us$ 200 cash betalen en dan mochten ze door. Tja sta je daar als je je vlucht moet halen. Dat zal er post-covid ook niet minder op geworden zijn denk ik.

Ik zou aanraden het TripAdvisor-forum over Yucatan te gaan lezen voor de actuele situatie. Als je geen groepsreis wil doen zou ik zelf denk ik niet met een auto gaan rondreizen maar eerder een paar verblijfplaatsen kiezen, daar met een (volgens mij meestal best luxe) bus hern reizen en ter plaatse excursies naar de Mayacomplexen etc boeken.
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18758
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Mexico alleen veilig genoeg?

Bericht door kastelke »

Hier in Canada zie ik ook geregeld nieuwsberichten voorbij komen van Canadese toeristen die overvallen zijn (soms met zwaar geweld), of koffers gestolen uit hotel, verkrachting, geweld, en elk jaar worden er ook een aantal vermoord tijdens hun trip. Amerikaanse vrienden hebben jarenlang gedacht dat ze naar Mexico gingen verhuizen nadat ze op pensioen gingen, maar toen het daadwerkelijk zo ver was, hebben ze besloten dat het geweld zo toegenomen is de afgelopen jaren, dat ze dat risico niet wilden nemen. Ze zijn naar Costa Rica vertrokken.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Mexico alleen veilig genoeg?

Bericht door Almere vak V »

Mn beste vriend jaren geleden vermoord op zijn huwelijksreis in Cancun. Voor ons een absolute no go area. Zeker gezien hoe alles razendsnel in de doofpot wordt gestopt en gemanipuleerd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer