Yukatan en Belize

Discussies over alle reizen die NIET naar de Verenigde Staten van Amerika gaan.
Plaats reactie
Brigit
Amerikafan
Berichten: 306
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Yukatan en Belize

Bericht door Brigit »

Mijn man heeft een verplichting in New York tijdens de (school)zomervakantie en we denken erover om met het gezin (2 volwassenen, kind van 14) naar New York mee te gaan en na een paar dagen door te vliegen voor de rest van de vakantie.
Vorig jaar waren we in zuidwest USA en dit jaar toch naar een ander land (hoewel Pacific Northwest en ook Hawaii heel hoog op mijn wensenlijst staan😅). We overwegen om vanuit New York door te vliegen naar Cancun en een roadtrip Yukatan en Belize te doen.

Heeft er iemand ervaring met een rondreis per auto in die regio (veiligheid, mag je met een huurauto de grens over of moet je dit anders regelen)? Onze interesse ligt vooral bij natuur/wandelen en duiken, we zullen best een Maya ruïne aandoen maar dat heeft niet onze primaire interesse, zo op het eerste gezicht lijkt dit allemaal mogelijk in de regio.

We zitten nog aan de tekentafel dus alle tips of misschien zelfs reisverslagen zijn welkom.
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
ivo80
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 21 aug 2011, 14:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rijswijk

Re: Yukatan en Belize

Bericht door ivo80 »

Als je ook voor duiken gaat, is het misschien wel aardig om naar een van de eilanden in Belize te gaan.
Wij zijn ooit met de boot vanaf Chetumal in het zuidoosten van Yucatan naar San Pedro gevaren, en daar een paar dagen verbleven.(denk dat je ook met auto daar wel kan komen)
Dan ga je echt met zo'n powerboat die kant op, was best leuk, maar als je dan aankomt op dat eiland merk je wel dat je ineens in een ander land terecht gekomen bent.

Verder kun je onderweg van cancun naar het zuiden best wel mooie dingen zien. Playa del Carmen, Tulum, cenotes, wat minder bekende tempels, stranden.

Het vaste land van Belize was naar ik toen (2013 was het) hoorde een wat minder veilig gebied, en werd afgeraden.
Brigit
Amerikafan
Berichten: 306
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Yukatan en Belize

Bericht door Brigit »

Dank.
Duiken en voor zoon snorkelen staat inderdaad wel op de wishlist, overvaren zou wat dat betreft inderdaad een goed idee zijn (hoeft van mij niet per se met auto, zal eens kijken wat de opties zijn).
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Berichten: 754
Lid geworden op: 01 jan 2014, 18:20
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Yukatan en Belize

Bericht door Kristel De Schryver »

Caye Caulker is the place to be als het op snorkelen en duiken op aankomt wat mij betreft. Vandaaruit heb ik ook een duikexcursie gedaan om in de Blue Hole te duiken. Vanaf San Pedro kan je er ook met helicopter overvliegen. De snorkelexcursies zijn ook heel tof. Hol Chan Marine Reserve en Shark Ray Alley zijn heel gekende snorkelspots waar je zo de roggen kan aaien en tussen de verpleegsterhaaien kan zwemmen. Ook waterschildpadden of zeekoeien kan je er spotten met een beetje geluk. Op Caye Caulker heb je de wagen niet nodig, daar kan je alles te voet doen. San Pedro kan je met een golfwagentje rondrijden. Geen idee of je er met de auto kan geraken, maar zonder auto heb je verschillende bootverbindingen vanuit Belize City naar de eilanden.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer