IJsland en ouderen?

Discussies over alle reizen die NIET naar de Verenigde Staten van Amerika gaan.
Plaats reactie
Irma209
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 sep 2019, 11:05

IJsland en ouderen?

Bericht door Irma209 »

Ik denk erover om mijn moeder mee te nemen deze zomer (2023) naar IJsland. Ik zou dan fly/drive willen nemen.
Ik zou van jullie willen weten of je met de auto dichtbij de meeste bezienswaardigheden kunt komen aangezien ze niet heel ver kan lopen.
Of zijn er bepaalde regio's die aan te bevelen zijn?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: IJsland en ouderen?

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind dat lastig te zeggen, er is natuurlijk het nodige wat je met een kleine wandeling kunt bereiken, en alleen al de rondweg is de moeite waard, maar of jullie dat voldoende vinden is niet te beoordelen. Je kunt eens ons verslag bekijken om een indruk te krijgen. En lees eens wat reisgidsen.

En wat is niet ver? Een paar honderd meter? Meer? Minder?
De titel is overigens wat misleidend; ik dacht eerst dat ik daar wel iets over kon zeggen, maar voor je vraag is de leeftijd is niet echt relevant. :wink:

Marianne
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1632
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: IJsland en ouderen?

Bericht door BonnyR »

Heb mij ook al eens op IJsland lopen oriënteren, omdat mijn man rolstoelgebruiker was. Ik heb geen link meer, maar als je wat rondreizen googled, vind je ongetwijfeld informatie over afstand van parkeerplaatsen naar bezienswaardigheden. Soms is er ook een moeilijkheidsgraad genoemd ivm met klimmen/hoogteverschillen.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Irma209
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 sep 2019, 11:05

Re: IJsland en ouderen?

Bericht door Irma209 »

Dankjewel voor jullie reacties.
Ik heb deels je reisverslag gelezen en het lijkt alsof redelijk wat bezienswaardighedn een parkeerplaats in de buurt hebben.
Mijn moeder is de laatste 20 jaar niet meer op vakantie geweest dus wij zijn gauw tevreden
Voor haar is zowat alles nieuw
Ik ga nog verder zoeken naar afstanden tussen parkeerplekken en bezienswaardigheden
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer