Australië okt/nov 2023.

Discussies over alle reizen die NIET naar de Verenigde Staten van Amerika gaan.
Plaats reactie
appelsap
Amerika-ontdekker
Berichten: 72
Lid geworden op: 26 okt 2008, 16:07

Australië okt/nov 2023.

Bericht door appelsap »

Hallo Allemaal,

In 2023 denk ik erover na om naar Australië te gaan (okt/nov). Ik ben nog bezig met vrij vragen op mijn werk maar ik hoop op 6-7 weken. Ik vind het alleen wel lastig om de tijd in te schatten die je overal nodig hebt. Ik zoek dus eigenlijk hulp in wat ik die periode zou kunnen doen. Zelf denk ik van Cairns naar Melbourne, maar ik wil eigenlijk ook nog naar Alice Springs/Uluru. Ik snap dat ik niet heel Australië kan zien in die periode, maar de outback lijkt me wel gaaf om mee te maken. De laatste dagen heb ik zitten zoeken naar autohuur en het lijkt of tussen Cairns en Melbourne dit (relatief) het goedkoopst is. Tot aan Adelaide wordt het ineens een stuk duurder, terwijl de vlucht naar Alice Springs vanaf Adelaide wel makkelijker is. Kortom wie kan mij een stukje verder op weg helpen met een globaal schema, tips voor autohuur en (binnenlandse) vluchten.

Alvast bedankt!
nycave
Amerika-ontdekker
Berichten: 68
Lid geworden op: 01 okt 2022, 15:38
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Australië okt/nov 2023.

Bericht door nycave »

Wij zijn in 2009 een kleine 3 maanden naar Australie geweest en in 2017 6 weken.
Er is onwijs veel te zien en te doen net zoals in Amerika. Qua tijd kom je altijd te kort. Toen wij 6 weken gegaan zijn, zijn we gestart in Sydney voor 3 nachten en daarna doorgevlogen naar Brisbane. De overige 5,5 week hebben we doorgebracht van Brisbane naar Cairns.
In de omgeving van Cairns zou je eigenlijk minimaal een week moeten plannen.
Je kan natuurlijk naar Alice springs/Uluru. Houdt er echter rekening mee dat Uluru/ Ayers rock een flink eind rijden is. Ook daar heb je meerdere dagen voor nodig.
Van de 6 weken reis heb ik geen reisverslag gemaakt.
Van de 3 maanden reis: www.meissiesopreis.waarbenjij.nu
2009 Australië
2012 Canada
2015 rondreis Florida
2017 Australië
2018 Costa Rica
2023 Seattle naar Salt Lake city
nycave
Amerika-ontdekker
Berichten: 68
Lid geworden op: 01 okt 2022, 15:38
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Australië okt/nov 2023.

Bericht door nycave »

Mocht je een gedetaileerdere route willen of meer info, vraag je maar hoor.
2009 Australië
2012 Canada
2015 rondreis Florida
2017 Australië
2018 Costa Rica
2023 Seattle naar Salt Lake city
sharon-vb
Amerikafan
Berichten: 300
Lid geworden op: 21 mar 2011, 22:56
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Breda

Re: Australië okt/nov 2023.

Bericht door sharon-vb »

Wij zijn in 2018 4 weken geweest. We begonnen in Sydney, naar beneden gereden voor de great ocean road. Daarna vanaf Melbourne het vliegtuig genomen naar Cairns om vervolgens richting Brisbane te rijden en het vliegtuig te pakken richting Fiji. Als jij zes weken gaat heb je tijd genoeg om naar Uluru te gaan, besef wel dat het een flink stuk rijden is. Je kunt het vliegtuig pakken naar Alice Springs maar ook naar Uluru.
In Australië rijdt je op de meeste plekken max 70km/u dus je doet lang over A naar B. Sowieso doe je er lang over want steden liggen (vooral tussen Cairns en Brisbane) ver uit elkaar. Er staan soms borden langs de weg met triviant vragen (en verderop het antwoord) om ervoor te zorgen dat je wakker blijft.
Wij hebben heel wat reiservaring maar verkeek mij daar toch over de benodigde tijd om te reizen.
Hanglamp
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 01 apr 2022, 10:44

Re: Australië okt/nov 2023.

Bericht door Hanglamp »

Ik ben heel benieuwd hoe het met de uitwerking van je reisplannen staat?
Wij willen volgend jaar augustus naar Australie en ik ben op zoek naar informatie en inspiratie....
appelsap
Amerika-ontdekker
Berichten: 72
Lid geworden op: 26 okt 2008, 16:07

Re: Australië okt/nov 2023.

Bericht door appelsap »

Inmiddels zijn we een aantal maanden verder en vertrek ik morgen naar Singapore & Australie. Vind je het leuk om mij te volgen, dat kan hier: https://mirandagoesaustralia.blogspot.com/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer