Reis Michelly: Engeland en Schotland

Discussies over alle reizen die NIET naar de Verenigde Staten van Amerika gaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Reis Michelly: Engeland en Schotland

Bericht door michelly »

Alhoewel ik nog druk aan het puzzelen ben voor onze reis in maart met de wegbrengcamper ben ik ook alweer bezig met komende zomer :oops: :lol: :mrgreen:
Ons plan is om 3 weken naar Engeland en Schotland te gaan. De terugreis is al geboekt: met de ferry van Newcastle naar IJmuiden.
De heenreis boeken we binnenkort en dat gaat vanaf Duinkerken/Calais naar Dover.
Het idee is dus om de eerste week te spenderen om via een mooie route naar Schotland te rijden. De volgende twee weken willen we hier een rondreis doen. Wat willen we? Veel natuur natuurlijk en ook de mooie Schotse kastelen mogen niet ontbreken. Voor de rest ben ik nog behoorlijk onwetend vandaar dat ik jullie hulp in roep :lol:
Wie heeft er reisverslagen, mooie locaties, kleinschalige cottages, leuke overnachtingsplekjes, wat mogen we niet missen-tips en misschien ook nog wel mooie kampeerplekken. We kunnen de tent meenemen. Weet niet of dit een goed idee is in Schotland in de zomer?
Ik hoor graag jullie ervaringen!
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Michelly: Engeland en Schotland

Bericht door Tipsy_1 »

Wij deden in 2009 (ja lang geleden) iets gelijkaardig maar omgekeerd.
https://reisverhalenhomepage.webs.com/e ... reizen.htm
Wel in "maar" 10 dagen.

Engeland, Wales en Schotland zijn zo mooi!
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Michelly: Engeland en Schotland

Bericht door michelly »

Dankjewel! Uit jouw verslagen haal ik altijd veel tips :wink:
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Reis Michelly: Engeland en Schotland

Bericht door Galapogos »

Engeland en Schotland, leuk!

Toen wij een aantal jaar geleden de West Highland Way liepen, hebben we heel leuk gekampeerd bij Beinglas Farm in Inverarnan. Ze hebben daar een pub op de camping, dat was echt een grote plus na een lange dag wandelen. Bij het lopen van de West Highland Way hebben vooral het gebied rond Glencoe en Rannoch Moor indruk gemaakt. Al zijn de Schotse hooglanden overal waar je bent prachtig.

Kamperen kan prima in Schotland. Al kun je natuurlijk altijd een bui over je heen krijgen. De grootste kampeerergernis in Schotland is als je de pech hebt om ergens te staan waar op dat moment veel midges zijn. Kleine steekmuggen die met duizenden tegelijk rondzwermen. Die kunnen je kampeerplezier goed verpesten…

Langer geleden ben ik eens een week op Isle of Skye geweest. Echt een fantastisch mooi eiland, al zal je er in de zomer niet alleen zijn. Ik zou daar zo weer heen gaan.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Michelly: Engeland en Schotland

Bericht door michelly »

Een pub op de camping klinkt geweldig :lol:
Voor die midges ben ik wel enigszins bang. Ik weet hoe dat je kampeerplezier kan verknallen, hebben in de Guadalupe Mountains eens gekampeerd met van die vervelende beestjes. Gnats werden ze genoemd, ik neem aan dat dat vergelijkbaar is?

Weet jij of de campings daar enigszins vergelijkbaar zijn met de campgrounds in Amerika in de National/State Parks?
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Reis Michelly: Engeland en Schotland

Bericht door Galapogos »

In Amerika hebben we alleen in Yellowstone ooit last gehad van gnats. Dat was wel een vergelijkbare ervaring met de Schotse midges vond ik ja. Al hebben die midges in Schotland ons wel veel meer last bezorgd, omdat een beet na een paar dagen dusdanig ging ontsteken dat we nog midden in de nacht een uur in een taxi hebben gezeten om de spoedeisende hulp van een ziekenhuis te bereiken.

Onze kampeerervaringen beperken zich tot die ene reis waarbij we de West Highland Way liepen. De campings die we toen tegen zijn gekomen leken in niets op de campings in de Amerikaanse parken. Minder ruimte per site en/of minder privacy. Dat laatste ook omdat er in Schotland op veel plekken maar bar weinig bomen staan natuurlijk...

Maar dat wil niet zeggen dat er in Schotland geen mooie natuurcampings zijn. Alleen kwamen we die tijdens onze wandeling niet tegen, althans niet direct aan de route. En die pub bij Beinglas Farm maakte heel veel goed. :lol:
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4967
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Michelly: Engeland en Schotland

Bericht door hemmie »

Voor ons al wel weer een tijd geleden, maar wij hebben 2x 4 weken door Schotland gebackpackt en gekampeerd. 1x wel aardig weer, de andere keer 4 weken regen. Je kunt dus pech hebben...
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Michelly: Engeland en Schotland

Bericht door michelly »

Ai, 4 weken reken is balen natuurlijk. Hopelijk hebben wij meer geluk :wink:
Waarschijnlijk dat we gedeeltelijk kamperen. Doen we tijdens onze Amerika-reizen ook en dat bevalt eigenlijk altijd wel prima.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Michelly: Engeland en Schotland

Bericht door michelly »

Nog een paar daagjes en we steken de plas weer over. Dit keer een klein plasje :lol:
Heeft er iemand nog last minute tips? Ik hoor ze graag.
Uiteraard zijn we vanaf zaterdag weer te volgen op https://www.michelly.nl/
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1793
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis Michelly: Engeland en Schotland

Bericht door Felicitas »

Leuk! Weer gezellig meelezen. Veel plezier!
Gebruikersavatar
Kokopelli
Amerikakenner
Berichten: 1008
Lid geworden op: 02 jul 2007, 21:55
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Re: Reis Michelly: Engeland en Schotland

Bericht door Kokopelli »

Helaas geen tips. Schotland staat hoog op mijn verlanglijstje, dus ik ga jullie wel volgen :D
Veel plezier!
In september naar het Zuidwesten, te volgen via www.noord-amerika.com/reisverslagen/
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Reis Michelly: Engeland en Schotland

Bericht door Galapogos »

Leuk! Ik ga zeker weer lezen, al is het maar omdat Engeland en Schotland favoriete bestemmingen van ons zijn, en Wales zeker ook nog op ons lijstje staat om te bezoeken. 8)
chell
Amerika-ontdekker
Berichten: 89
Lid geworden op: 25 jul 2017, 11:21
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Reis Michelly: Engeland en Schotland

Bericht door chell »

Nogal een late reactie, maar misschien hebben jullie er toch nog iets aan (of iemand anders), maar op mijn website staat zowel een verslag van onze Schotlandreis in 2021 als een verslag van Engeland/Wales van dit jaar.
Reisverslagen/foto's
2015: New York
2018: Roadtrip Las Vegas - Seattle
2022: New York
2023: Anaheim (muziekfestival in the House of Blues)
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Michelly: Engeland en Schotland

Bericht door michelly »

Dankjewel! Ik heb alvast een beginnetje gemaakt met jullie recente Engeland verslag. Wat me als eerste opviel in de eerste paar dagen is het prachtige weer! Verder las ik dat jullie een jaarkaart hebben gekocht om de kastelen te bezoeken. Dat hebben wij ook gedaan maar volgens mij is dat een andere. Ik heb die van Historic Houses voor 103 pond voor 2 personen. Als je dan ziet dat een beetje kasteel toch gauw 10 tot 18 pond pp kost dan heb je die er zo uit.
Ik ga straks nog even verder lezen :thumbup:
chell
Amerika-ontdekker
Berichten: 89
Lid geworden op: 25 jul 2017, 11:21
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Reis Michelly: Engeland en Schotland

Bericht door chell »

Ja, er zijn verschillende passen, wij hadden nu specifiek eentje voor Wales en een volgende keer Engeland zou ik denk ik een National Trust nemen. De entreeprijzen tikken echt flink aan! In Schotland hadden we echt spijt dat we geen National Trust kaart hadden gekocht.

En dat weer, dat blijft dus vrijwel de hele 3 weken zo. We hebben énorm geboft!

Er mist nog een laatste verslag trouwens, dat moet ik morgen maar eens maken.
Reisverslagen/foto's
2015: New York
2018: Roadtrip Las Vegas - Seattle
2022: New York
2023: Anaheim (muziekfestival in the House of Blues)
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Michelly: Engeland en Schotland

Bericht door michelly »

We zijn inmiddels alweer zo'n 2 weken op pad. Het is hier prachtig. Heel anders reizen dan in Amerika waar alles zo ruim is. Hier met die single tracks zijn we blij met ons kleine autootje. Gisteren zagen we nog een touringcar muurvast zitten in een haarspeldbocht :o
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer