Dubai + Thailand (welk model auto huren?)

Discussies over alle reizen die NIET naar de Verenigde Staten van Amerika gaan.
Plaats reactie
Marielleh
Amerikafan
Berichten: 210
Lid geworden op: 19 aug 2018, 05:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Dubai + Thailand (welk model auto huren?)

Bericht door Marielleh »

Wij hebben tickets gekocht voor volgende zomer om naar Thailand te gaan. Twee keer eerder geweest en de wens was altijd al de Isaan regio te bezoeken. Dat staat nu dan ook op de agenda.
We zijn voornemens de Isaan met huurauto te doen. Eerder deden we dit ook met de Mae Hong Song loop en we zijn dus bekend met rijden in Thailand. Nu staan we voor de vraag welk model te huren? Met de MHS-loop kozen we bewust voor een groter model, een Hillux omdat we daar ook door bergachtig gebied gingen.
Nu hebben we zo veel power niet nodig en is de vraag wat wel, obv het aanbod denk ik aan een toyota vios of altis (of vergelijkbaar). We zijn met drie, twee harde koffers in de kofferbak (volgens de beschrijving kunnen ze beiden 2 koffers hebben). Wellicht nog een handbagage-trolley, maar die zou ook achter de bestuurder kunnen en een of twee dagrugzakken die ook op de achterbank kunnen.
Duurdere variant zou een civic of camry zijn. Voor nu denk ik niet dat we dat nodig vinden.
Any thoughts over deze keuze voor een model?

De overstap in Dubai buiten we uit, we maken er een weekje van. Vol in de zomer dus bloody hot maar we konden het niet laten voor zo goed als geen meerprijs. Zullen dus wel enigszins rekening houden met het weer / de temperatuur / regelmatig airco opzoeken. Ik heb me al behoorlijk ingelezen en een idee van wat te doen maar pareltjes qua activiteiten hoor ik graag! Omdat we een dagtour naar Abi Dhabi en desert ervaring willen boeken zijn ook goede ervaringen met organisaties die dit aanbieden welkom (obv internet heb ik nu rah tourism op het oog).
www.hamakyreis.wordpress.com

2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 773
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Dubai + Thailand (welk model auto huren?)

Bericht door ClaireVHaut »

ik zou even op de facebookgroep van tipsthailand je vraag stellen (of kijk op hun website www.tipsthailand.nl)
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Marielleh
Amerikafan
Berichten: 210
Lid geworden op: 19 aug 2018, 05:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Dubai + Thailand (welk model auto huren?)

Bericht door Marielleh »

Thanks, ja die site ken ik en wordt regelmatig geraadpleegt :thumbup:
Dat ze een forum op Facebook hadden wist ik niet maar ik heb zelf geen Facebook. Mijn man wel dus ik ga even via zijn account kijken.

Overigens hebben we ondertussen de Altis gehuurd maar dat zou nog geannuleerd kunnen worden. Met als argument dat we vijf deurs toch wel een stuk praktischer vinden dan drie.
www.hamakyreis.wordpress.com

2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer