Preikestolen Fjordcruise nog leuk als je al met ferry in Oslo aankomt?

Discussies over alle reizen die NIET naar de Verenigde Staten van Amerika gaan.
Plaats reactie
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Preikestolen Fjordcruise nog leuk als je al met ferry in Oslo aankomt?

Bericht door frouke »

Hoi, wij vertrekken dit weekend eiiiiiiiiiiiiiindelijk naar Noorwegen! :angel: :bow:

Ik heb al enkele activiteiten geboekt waaronder een fjordcruise langs de Preikestolen. We varen naar Noorwegen vanuit Kiel naar Oslo. Nu maakte ik mij de bedenking of het dan nog zin heeft om enkele dagen later de Preikestolen Fjordcruise te gaan maken? Daar je Oslo ook al binnenvaart via een fjord? Het is de eerste keer Noorwegen voor ons dus ik weet niet goed wat ik er mij bij moet voorstellen allemaal? :wink: Is het volgens jullie de moeite om de Fjordcruise te maken of is het "1 fjord per boot gezien, alle fjorden gezien" en kan ik beter ergens anders wat tijd voor uittrekken en de fjordcruise annuleren?

Alvast bedankt om mee te denken :thumbup:

Frouke
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Preikestolen Fjordcruise nog leuk als je al met ferry in Oslo aankomt?

Bericht door kalaman »

We zijn nu voor de vierde keer in Noorwegen en zijn hier nu al 2 weken, nog anderhalve week te gaan.
Een fjord nabij Oslo kan je helemaal niet vergelijken met de "echte" fjorden meer naar het noorden.
We zijn in 2019 ook naar Oslo gevaren en dat was "gewoontjes". Toen we door de andere fjorden vaarden was dat helemaal niet te vergelijken.
In september doen we trouwens de volledige Hurtigruten van Bergen naar Kirkenes en terug en dan vaar je pas echt helemaal alle (ook de kleinste) fjorden in.
Dus om te antwoorden op jouw vraag: als je een echte fjord wil binnenvaren dan zal je iets extra moeten boeken. Maar ook vanaf de weg zijn de fjorden schitterend. Je komt meestal ook helemaal boven de fjord en ziet die eigenlijk veel beter dan van op het schip.
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Preikestolen Fjordcruise nog leuk als je al met ferry in Oslo aankomt?

Bericht door frouke »

@kalaman Dankjewel voor je reactie! :thumbup: Ik had enkele maanden geleden alvast een fjordcruise gereserveerd op het Lysefjord mat Rodne Fjord Cruises. Heb via verschillende reacties en de jouwe beslist om deze sowieso toch te maken. Het is voor ons de eerste keer Noorwegen dus nieuwnieuw allemaal ;-) Ik had gewoon mijn twijfels omdat we al met een ferry Kiel-Oslo doen om dan enkele dagen later de Lysebotn fjordcruise te maken en dit mss wat teveel van het goede was...? Ik kijk er alvast enórm naar uit!! :wink: Ps: waar zitten jullie nu juist in Noorwegen en hoe is het weer daar? Veel plezier nog!

Frouke
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Preikestolen Fjordcruise nog leuk als je al met ferry in Oslo aankomt?

Bericht door kalaman »

Nu zijn we in Balestrand. Het weer is eigenlijk al een week gewoon slecht met heel veel bewolking, nu en dan regen en temperaturen nooit boven de 15 graden. Niet te vergelijken met 2019 toen we hier in dezelfde periode en dezelfde regio de cruise deden en ganse dagen in T-shirt en short aan dek konden zitten. Wat een verschil, maar ook dit is Noorwegen, jammer genoeg...
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Preikestolen Fjordcruise nog leuk als je al met ferry in Oslo aankomt?

Bericht door frouke »

Oei... hopen dat het weer toch een klein beetje omslaat dan... Maar ja, er zijn ergere dingen in de wereld denk ik dan. Ik zal duimen op wat mooier weer ginder! :wink: Nog véél plezier en bedankt voor je reactie! :thumbup:

Frouke
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Preikestolen Fjordcruise nog leuk als je al met ferry in Oslo aankomt?

Bericht door kalaman »

Ook voor jullie en inderdaad, er zijn veel ergere dingen dan minder goed weer.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Preikestolen Fjordcruise nog leuk als je al met ferry in Oslo aankomt?

Bericht door bedeve »

Dank voor dit mooie item.
In mijn grijze verleden was er niet anders dan de Kiel-Oslo VV ferry.
Die gebruikte ik om naar Geilo te komen.
Met mijn meisje drie weken langlaufen om na thuiskomst weer solo naar Frankrijk te gaan : het wielerseizoen ging beginnen
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Preikestolen Fjordcruise nog leuk als je al met ferry in Oslo aankomt?

Bericht door kalaman »

Heel toevallig slapen we vanavond in Geilo ;-)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer