Reis Rosie: IJsland begin mei 13 dagen route.

Discussies over alle reizen die NIET naar de Verenigde Staten van Amerika gaan.
Plaats reactie
Rosie
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 jul 2017, 15:57
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Rosie: IJsland begin mei 13 dagen route.

Bericht door Rosie »

Hoi allemaal,

Een aantal jaar geleden hebben mijn vriend en ik een prachtige reis gemaakt door West-Amerika en daarbij veel hulp aan dit forum gehad. Over een paar weken vertrekken we voor 13 dagen naar Ijsland. Dit hebben we redelijk lastminute besloten, dus nu druk aan het plannen. We hebben vluchten en een auto geboekt, de rest nog niet.
Ik heb een opzet voor de route gemaakt. Het plan is om de ring road te rijden en te stoppen op Snaefellsness Peninsula. We hebben geen 4wd, maar een 'normale' kleine auto. Wat denken jullie van deze opzet? Is dit haalbaar in de tijd en zijn de plekken om te overnachten logisch? Vooral dag 4 t/m 6 twijfel ik nog over. Overnachtingen liggen natuurlijk ook aan wat nog beschikbaar is, dus dit is een beetje een indicatie.
We landen erg vroeg op Reykjavik en vertrekken in de avond op dag 13.

dag 1: AMS - Reykjavik
dag 2: Reykjavik - golden circle
dag 3: golden circle - Vik
dag 4: Vik - Hof
dag 5: Hof - Höfn
dag 6: Höfn - Egilsstadir
dag 7: Egilsstadir - Myvatn
dag 8: Myvatn
dag 9: Myvatn - Husavik (of slapen in Myvatn?)
dag 10: Husavik (of Myvatn?) - Reynistadur
dag 11: Reynistadur - Snaefellsness peninsula
dag 12: Snaefellsness peninsula
dag 13: Snaefellsness peninsula - AMS

Alvast bedankt voor het meedenken!!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Rosie: IJsland begin mei 13 dagen route.

Bericht door Martin & Marianne »

Leuk dat jullie ook naar IJsland gaan. Wij gaan in juni voor het eerst, dus ik kan je niet echt helpen, maar onze route is vergelijkbaar qua indeling.
Wij waren ook laat met boeken. Inmiddels hebben we bijna alle accommodatie vastgelegd. Het valt niet mee om iets betaalbaars te vinden; wij zijn al blij als we beneden de 200 euro per nacht blijven (en dan hebben we niet eens altijd een eigen badkamer). Wij zijn wel met 3 personen, dat scheelt wel.

Als je van papieren kaarten houdt: wij hebben net een leuke kaart aangeschaft: https://international-photographer.com/ ... p-iceland/

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer