Reis IngridUSA: Portugal zomer 2022

Discussies over alle reizen die NIET naar de Verenigde Staten van Amerika gaan.
Plaats reactie
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Reis IngridUSA: Portugal zomer 2022

Bericht door IngridUSA »

Komende zomer gaan we naar Portugal (gezin met kinderen van dan 20 en 17). Aangezien het intussen te laat was (vond ik) om nog een mooie reis door het zuidwesten te plannen schuiven we die door. En we gaan eind april nog een week naar New York, dus dan kunnen we er weer een beetje in komen.

Eigenlijk heb ik nu onze Amerika-zomerreis soort van geprojecteerd op Portugal. We reizen met een huurauto en verblijven in hotels, appartementen, een B&B en tot slot nog een paar dagen in een vakantiehuis. Alles is dus al geboekt, maar accommodaties zijn allemaal annuleerbaar dus route zou nog aangepast kunnen worden. Hieronder het reisschema:

13-8-2022 Amsterdam - Porto
14-8-2022 Porto (kabelbaan, funicular, fietstocht)
15-8-2022 Porto (dagje naar Braga/Geres NP?)
16-8-2022 Porto
17-8-2022 Porto - Armamar (door Douro vallei via N222, Lamego, Vila Real, Pinhao)
18-8-2022 Armamar - Sabugueiro
19-8-2022 Sabugueiro (Serra da Estrela NP)
20-8-2022 Sabugueiro - Batalha
21-8-2022 Batalha (of Fatima, Alcobaça, Obidos, Coimbra, Tomar)
22-8-2022 Batalha - Lissabon
23-8-2022 Lissabon (tram 28, fietstocht, Santa Justa lift, Jerónimos Monastery)
24-8-2022 Lissabon (dagje naar Sintra)
25-8-2022 Lissabon
26-8-2022 Lissabon
27-8-2022 Lissabon - Évora
28-8-2022 Évora - Portimao
29-8-2022 Portimao (Ponta da Piedade)
30-8-2022 Portimao (Tavira, Armação de Pêra, Lagos)
31-8-2022 Portimao (strand praia da Bordeira bij Carrapateira)
1-9-2022 Portimao
2-9-2022 Portimao - Faro late vlucht naar Amsterdam

Ik heb al enkele tips gehaald uit andere Portugal-topics. Maar wellicht is er iemand hier specifiek ergens geweest wat de moeite waard is om te delen, of misschien wel af te raden. We houden wel van historie en mooie plaatsen bezoeken. We gaan in de natuur ook zeker erop uit om te wandelen.
Heeft iemand in Lissabon al eens de Hippotrip gedaan? Ziet er commercieel uit maar het lijkt me toch leuk, als variant van een HOHO-bus :D
Ben benieuwd naar jullie reacties!
Sandramarcel
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 sep 2019, 19:33

Re: Reis IngridUSA: Portugal zomer 2022

Bericht door Sandramarcel »

Net terug uit Lissabon, leuke stad, niet zo groot en goed beloopbaar (wel veel stijgen en dalen en trappetjes!). In drie dagen heb je de hele stad echt gezien en kun je ook op je gemak dwalen door de oude wijken. En uitstapje naar Sintra kan ik dan ook aanbevelen als je zoals jullie langer de tijd hebt.
Koop van te voren kaartjes voor het Jeronimos klooster anders sta je 2x lang in de rij, een keer voor de kaartjes en een keer voor de entree. Je kunt vanaf daar lopend naar de Toren van Belém en daar de tram terug nemen. Je zit dan de halte voor het klooster al in de tram terug. Bij het klooster is de opstapplaats nl. erg druk.

Tram 28 vroeg in de ochtend of later in de middag plannen, wij zagen steeds rijen van dik een uur.

Als je van wijntjes houdt is Wine not? een aanrader! Fietsen met Baja bikes kan ik ook aanraden, erg leuk om zo de stad te ontdekken! Je eindigt met een aantal tours in Belém en kunt dan gelijk het klooster en de pastel de nata meenemen!

De Algarve staat hier ook vanaf half aug. Op het programma, volgend jaar Yellowstone en een rondje rode rotsen, kijk ik echt naar uit!
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis IngridUSA: Portugal zomer 2022

Bericht door Tantelotje »

Misschien leuk: net onder Lissabon, ten westen van Setubal, ligt Sesimbra. Daar is een mooie ruïne van een Castello (volgens mij heet het zelfs Castello de Sesimra :D ).
Nóg een stukje verder naar het westen ligt Cabo Espichel. Net iets minder indrukwekkend dan Sagres maar ook hier een mooie vuurtoren op de rotsen aan het einde van de wereld.

Ik zou misschien een dag Lissabon inruilen voor meer tijd voor het westelijke deel van de Algarve zodat je bijvoorbeeld inderdaad naar Sagres kunt.

En een boottochtje in zo'n klein houten bootje met buitenboordmotor langs de rotsen van de Algarve is ook heel leuk. Wij deden dit ooit vanuit Armacao de Pera maar kan natuurlijk overal.
Carvoeiro is ook echt zo'n klein Portugees plekje met een strandje/baaitje tussen de rotsen. Leuk om even doorheen te lopen.

Wij hebben 3 keer in Armacao op de camping gestaan (wij reden met de auto en tent en trokken dan drie weken rond, te beginnen bij Sesimbra en eindigden ergens in Spanje voor de laatste etappe naar huis. Heerlijk want bijna geen Nederlanders op Portugese campings :mrgreen: ). Armacao is niet heel bijzonder, Lagos is bijvoorbeeld veel leuker.
Faro is ook een bezoek waard, hier nestelen heel veel ooievaars.

Zowel omgeving Lissabon als de Algarve is prachtig, fijne vakantie!
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis IngridUSA: Portugal zomer 2022

Bericht door IngridUSA »

Wat een leuke reacties ineens! Dank daarvoor. Ik ga ze binnenkort thuis eens op mijn gemak doornemen en beantwoorden, want ik zit nu (eindelijk) in New York 😊
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2501
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Reis IngridUSA: Portugal zomer 2022

Bericht door Dutchess »

Ik was in 2019 in o.a. de Algarve en heb toen een hele leuke middag gehad met Volta do Mar, ze werken vanuit Lagos. Ik heb rotsen beklommen aan de kust bij Sagres (fantastische ervaring!), maar ze bieden ook wijnproeven, snorkelen, en fietstochten aan. Ik heb alles van te voren via email geregeld, en ze waren heel prettig om mee te werken, reageerden snel op vragen e.d. De gids die ik had was ontzettend aardig.

Voor mensen die van klimmen houden, even een advertentie filmpje om je lekker te maken:

Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer