Wat te kiezen: Valencia of Sevilla?

Discussies over alle reizen die NIET naar de Verenigde Staten van Amerika gaan.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1216
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Wat te kiezen: Valencia of Sevilla?

Bericht door IngridUSA »

Ik heb tickets voor de herfstvakantie voor New York, maar ik verwacht er niet veel meer van en ga dus toch nu een plan B uitwerken. Het wordt in ieder geval Valencia of Sevilla. Maar welke van de twee? Wellicht heeft iemand ervaring met beiden en kan die me mogelijk nog wat tips geven. We zijn een gezin met 2 pubers en het gaat over de laatste week van oktober.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Wat te kiezen: Valencia of Sevilla?

Bericht door Tantelotje »

Wij hebben beide steden bezocht, weliswaar zonder pubers, maar toch.
Ik zou met stip weer naar Sevilla teruggaan. Vond de sfeer daar geweldig. We hebben een bezoek gebracht aan de arena, het koninklijk paleis (Real Alcazar dacht ik), de Joodse buurt daar om heen, de kathedraal en de Giralda.
Van Valencia zou ik niet eens meer precies weten wat we daar gedaan hebben, dat zegt denk ik genoeg. Op de een of andere manier sprak de stad ons niet aan.

Nu weet ik niet hoe lang je plant te gaan, maar je zou vanuit Sevilla nog vrij eenvoudig Gibraltar en/of Cadiz kunnen bezoeken.
En je hebt er meer kans op mooi weer. Overigens waren wij in beide plaatsen 1 dag, maar je kunt je er eenvoudig langer vermaken.

Veel plezier met voorbereiden!
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1216
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Wat te kiezen: Valencia of Sevilla?

Bericht door IngridUSA »

Dank je wel, 1 - 0 voor Sevilla...
Ik denk dat wel wel een dag of 6-7 gaan, dus we hebben tijd genoeg. Ik had al wel gezien dat een dagje naar Córdoba ook goed te doen is met de trein. Cadiz ken ik niet, maar dat ziet er ook wel erg mooi uit zeg.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Wat te kiezen: Valencia of Sevilla?

Bericht door Martin & Marianne »

Valencia ken ik niet, maar de keuze voor Andalucia is sowieso een goede.
Je zou daar ook voor Málaga kunnen kiezen, dan kun je niet alleen Sevilla en Córdoba maar ook Granada makkelijk bezoeken.

Ik zie nu dat je het over de trein hebt; jullie willen geen auto huren daar?

Marianne
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1216
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Wat te kiezen: Valencia of Sevilla?

Bericht door IngridUSA »

Ik had nog niet nagedacht over een auto huren. In eerdere citytrips (Rome, Londen, Parijs, Barcelona enz) namelijk nooit nodig gehad. Maar dat is voor deze streek wellicht iets om over na te denken. We zouden dan een paar steden kunnen combineren.
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9250
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Wat te kiezen: Valencia of Sevilla?

Bericht door markro »

Een aantal jaren geleden hadden wij voor een paar weken een huisje gehuurd in de buurt van Fuengirola, met daarbij een huurauto vanaf het vliegveld van Malaga. Wij zijn van daaruit een paar dagen een rondrit gaan maken met hotelovernachtingen. Zo bezochten wij meerdere plaatsen, waaronder Ronda, Sevilla, Cordoba en Granada. Allemaal zeer de moeite waard. Andalusië is prachtig.
Een bezoek aan het natuurpark El Torcal de Antequera kan ik ook ten zeerste aanbevelen (die website kan je ook in de Engelse taal inzien). Dit park is gratis te bezoeken.
En een bezoek aan Gibraltar is ook bijzonder.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Torcal_de_Antequera
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Wat te kiezen: Valencia of Sevilla?

Bericht door Galapogos »

Nooit in Valencia geweest, maar ik kan de positieve verhalen over Andalucië alleen meer onderschrijven. Schitterende omgeving en meerdere mooie steden op korte afstand van elkaar. Daar kun je in ieder geval geen buil aan vallen lijkt me.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1216
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Wat te kiezen: Valencia of Sevilla?

Bericht door IngridUSA »

markro schreef:
02 aug 2021, 14:29
Een bezoek aan het natuurpark El Torcal de Antequera kan ik ook ten zeerste aanbevelen
Wow! Inderdaad prachtig zeg. Mijn dank aan iedereen, ik kan ermee aan de slag. Valencia loopt niet weg en kan gewoon op het lijstje blijven staan maar voor nu wordt het dus Sevilla (en omstreken).
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Wat te kiezen: Valencia of Sevilla?

Bericht door Almere vak V »

IngridUSA schreef:
02 aug 2021, 11:19
Maar welke van de twee?
Heel plat geslagen?
Als je van modern en hip houdt zou ik voor Valencia gaan.
Als je van historie en authentiek houdt zou ik naar Sevilla gaan.

Valencia vind ik ook meer een echte stad. Sevilla heeft toch ook meer dat dorpse. Het is maar net waar je van houdt. Mijn vrouw en ik zouden altijd voor Sevilla kiezen. Onze dochter (17) is inmiddels al een paar keer teruggeweest naar Valencia. Zij vindt het er geweldig.

Zeg het maar. Wat weer betreft weet ik niet hoe dat in de herfstvakantie is in Valencia. In Sevilla ben je denk ik wat zekerder van de zon en prettigere temperaturen. Al moet ik zeggen dat we ook wel eens 36 graden begin februari hebben gehad. Ik weet niet of je daarvan houdt. Eten is er fantastisch. Je kan er uren rondslenteren door allerlei steegjes. Mijn vrouw vindt dat je er geweldig kunt winkelen. En ik ga er graag naar het voetballen. Zoals ik al zei, zeg het maar.

Maar voor ons, Sevilla.
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Wat te kiezen: Valencia of Sevilla?

Bericht door GJ »

Hier ook een stem voor Sevilla, en eigenlijk gewoon heel Andalusië.

Als je naar El Torcal gaat, zou je kunnen proberen of je ook de Caminito del Rey in je planning gepast krijgt. Heel mooi om te zien, maar het is logistiek wel een kleine uitdaging als je weinig tijd hebt, want je moet met een bus van het startpunt naar het eindpunt (of andersom). En je moet op tijd rerserveren.

Mocht je naar Ronda gaan. La Perla Blanca, net buiten Ronda, is echt een heerlijk (adults only) hotel (ik weet niet hoe oud je pubers zijn, maar ik vermoed dat als ze een jaar of 16 zijn, dat geen probleem zou moeten opleveren). Granada is ook fantastisch. Wel ruim van tevoren je tickets voor het Alhambra reserveren.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1216
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Wat te kiezen: Valencia of Sevilla?

Bericht door IngridUSA »

Leuk al jullie reacties! Van het oorspronkelijke citytripje is niet veel meer over als ik al jullie tips lees. Die Caminito del Rey had ik ook al gezien. Lijkt me prachtig (en wel een beetje eng) maar wellicht niet zo geslaagd meer voor eind oktober. Maar wie weet hebben we een prachtige nazomer daar.

El Torcal zou ik verder wel willen bezoeken. Ik heb al zitten kijken om met KLM rechtstreeks te vliegen op Málaga (voor de flexibele annuleringsvoorwaarden van tickets) en dan een combi of een rondje maken met Granada/Cordoba. Maar dat betekent wel steeds minder Sevilla dus ik ga eerst eens goed kijken wat er voor ons zeker in moet zitten. Denk je dat je een paar daagjes op citytrip gaat... is een hele week nu al te kort :wink:
Gebruikersavatar
Eskm
Amerikafan
Berichten: 137
Lid geworden op: 09 jun 2013, 09:19
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wat te kiezen: Valencia of Sevilla?

Bericht door Eskm »

Geen makkelijke keuze qua city-trip want, afhankelijk van je interesses,... beiden hebben wat te bieden.

Voor max. 4 dagen nijg ik meer naar Valencia. Logeerden centraal in de de stad en huurden fietsen.
Je bent veel mobieler en ziet meer, zo reden we een dagje langs de kust en ben je even de stad uit.
Of koop je je lunchpakketje in de Mercado en zoek een rustig parkje/plekje op...
Mijn vrouw heeft het meer voor Sevilla, mooie historische gebouwen, leuke adresjes...

Geen reclame maar we kopen steeds vooraf die stadsgidsjes van Time To Momo.
Deze bevatten vier of vijf wandelroutes buiten het traditioneel toeristisch parcours,
met eventueel diverse leuke adresjes.

Finaal is het idee van M&M ook niet mis. Wij verbleven te Malaga met een wat zelfde planning maar moesten deze helaas bijsturen.
Groeten,
Martin
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9250
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Wat te kiezen: Valencia of Sevilla?

Bericht door markro »

Bij WRC-Reizen hebben ze een rondreis door Andalusië. Hierbij de link naar hun website:
https://www.wrc.nl/spanje/parador-speci ... se-erfgoed

Misschien doe je daar nog ideeën uit op.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1216
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Wat te kiezen: Valencia of Sevilla?

Bericht door IngridUSA »

Allemaal bedankt voor jullie suggesties! Het is een 5-daagde citytrip Sevilla geworden. Tickets voor een rechtstreekse vlucht vandaag geboekt. We hebben besloten om nu alleen voor deze stad te kiezen om niet een rondreis(je) af te gaan raffelen in een week. Een langere vakantie van 2 of 3 weken biedt dan betere mogelijkheden met o.a. Granada en Cordoba en overige mooie plekjes. Misschien volgend jaar al wel, als we nog niet naar de USA kunnen.
Lilo
Amerika-expert
Berichten: 1749
Lid geworden op: 26 aug 2009, 17:02
Aantal x V.S. bezocht: 41

Re: Wat te kiezen: Valencia of Sevilla?

Bericht door Lilo »

Goede keuze, net terug van beide steden. Valencia is een beetje een bouwwerf nu. De 2 grote, mooie pleinen liggen onder constuctie en zoals ik kon zien is dat niet opgelost de volgende maanden. Sevilla is een topkeuze!

Veel plezier
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Claubo
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 okt 2019, 15:30
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Wat te kiezen: Valencia of Sevilla?

Bericht door Claubo »

Ben sinds lange tijd weer aan het lezen op het forum, het begint toch weer te kriebelen...

Ik had dit draadje dus helemaal gemist. Maar Sevilla is inderdaad geweldig! Gaan jullie de Caminito del Rey nog doen? Wij hebben die gedaan in de kerstvakantie in 2019, het is echt niet zo eng. Heb zelf hoogtevrees, dus dat zegt misschien wel genoeg! Torcal is ook leuk om te doen, maar misschien richt je je vooral op Sevilla zelf...
We hebben in de stad zelf op een gegeven moment gebruik gemaakt van elektrische stepjes, was ook een leuke belevenis!
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Wat te kiezen: Valencia of Sevilla?

Bericht door GJ »

Goede keuze inderdaad!

Ik kan dit van harte aanbevelen: https://freewalkingtoursevilla.tours/en ... gLVI_D_BwE

Onze gids gaf echt leuke tips voor restaurantjes etc.

Oh, en dé tip was dat je met het kaartje voor de kerk van El Salvador ook de kathedraal kan bezoeken. Dan hoef je daar dus niet meer voor in de (lange) rij te staan - bij El Salvador is het lang zo druk niet, dus dat kaartje heb je meteen.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1216
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Wat te kiezen: Valencia of Sevilla?

Bericht door IngridUSA »

We zaten net op deze vlucht terug:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2783741 ... eevacueerd
Had niet gedacht om ooit een keer via de glijbaan het toestel te verlaten!
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Wat te kiezen: Valencia of Sevilla?

Bericht door Tantelotje »

Jeetje, da's ook wat!
Alles goed afgelopen hoop ik?
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1216
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Wat te kiezen: Valencia of Sevilla?

Bericht door IngridUSA »

Ja hoor, gelukkig wel! Het duurde alleen uren voordat het toestel en de bagage vrijgegeven werd. Maar Sevilla was top :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer