Rustige route vanuit België naar Zwitserland?

Discussies over alle reizen die NIET naar de Verenigde Staten van Amerika gaan.
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Rustige route vanuit België naar Zwitserland?

Bericht door frouke »

@Galapogos: het ging bij ons precies zoals Marielleh het hierboven beschrijft. Was airbnb boekingsysteem dat de foto's vroeg. Ik heb dan ook via chat met de host gestuurd dat het niet wou lukken en dat ik niet zomaar alles prijsgeef via internet. Zij zeiden idd ook dat zij daar niks aan konden doen en dat ik het via de airbnb hulplijn moest proberen. Aangezien hier onze grens ligt qua 'online boeken' ben ik afgehaakt en heb dan ergens anders geboekt. Het eerste huisje via airbnb was geen probleem om te boeken. (is bij een superhost, dus hoop dat dit goed komt, want het is voor mij nog volledig onbekend allemaal deze website...).

Iemand ervaring met de Gelmerbahn toevallig? Of ik deze best 1 enkele rit boek of beter een retourticketje? Heb niet zo heel veel tijd voor opzoekingswerk omdat dit een last minute reisje is vandaar dat ik via deze weg zoveel mogelijk info probeer in te winnen tussen de soep en de patatten door ;-) (ik zoek en boek onze reizen meestal al meer dan een jaar op voorhand dus ik hoop dat dit reisje allemaal een beetje zal meevallen) ;-)

Iedereen bedankt alvast! :thumbup:

Frouke
Marielleh
Amerikafan
Berichten: 210
Lid geworden op: 19 aug 2018, 05:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Rustige route vanuit België naar Zwitserland?

Bericht door Marielleh »

Galapogos schreef:
22 jul 2021, 18:56
Probeer de link nu nog eens te openen. Er was daarnet een wereldwijde storing bij Akamai, waardoor half internet niet meer werkte. :wink:
:thumbup: :thumbup:

@frouke ; gaat vast goedkomen! Zeker met een superhost, die status krijgen ze niet zo maar.
Wij hebben in div werelddelen gebruik gemaakt van Air Bnb en zijn eigenlijk nooit teleurgesteld. Als je goed de referenties doorleest zie je echt de pro’s en con’s wel terug.
We zitten nu in Denemarken in een appartement waar we niet stuk van zijn. Slechts voor een nacht en obv de referenties voorzien dus ook geen teleurstelling (we hadden alleen een bed nodig en de alternatieven waren twee-drie keer zo duur met minder facaliteiten dus een bewust gemaakte keuze)
www.hamakyreis.wordpress.com

2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Rustige route vanuit België naar Zwitserland?

Bericht door frouke »

Dankjewel voor de geruststelling Marielleh :thumbup:

Ps: wij hebben enkele jaren terug ook een soortgelijke route naar Denemarken gemaakt! Was een supermooie reis. Hopelijk voor jullie even mooi! Veel plezier nog daar! :)

Frouke
Gebruikersavatar
Allard
Amerikafan
Berichten: 397
Lid geworden op: 08 jul 2012, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Rustige route vanuit België naar Zwitserland?

Bericht door Allard »

Leuk om even mee te lezen. Je primaire vraag komt niet echt uit de verf. Helaas kan ik je hierbij ook niet echt helpen. Wij reizen vanuit noord Nederland. Dat is meestal bij Venlo de grens over. De A61 volgen tot Ludwigshafen. Dan in zuidwestelijk richting langs de Pfalz, een stukje door Frankrijk, en dan bij Rastatt weer de Autobahn op. Dit is in onze beleving de minst hectische route die niet tot een meerdaagse reis gaat leiden. Onderweg is er heel veel gelegenheid tot uitstapjes. Die zeer de moeite waard zijn maar ook weer veel reistijd kosten.
Tantelotje schreef:
11 jul 2021, 19:39
Wij troffen vorig jaar erg slecht weer waardoor we niet zoveel hebben kunnen doen als we wilden.
Charlotte noemt hier de crux van een wel of niet geslaagde Alpen vakantie. Ook wij hebben daar veel regen en bewolking gezien. Geloof me, dan is er niet zo veel aan. En je hebt van die perioden dat de regen maar niet wil ophouden. Wij passeren Zwitserland regelmatig op weg naar Piemonte (Italië). Is het mooi dan blijven we een paar dagen, zo niet dan reizen we door. September biedt de beste kansen en een opkomend hogedruk gebied zorgt dan voor perfecte heldere vergezichten. Heb je dat een paar keer meegemaakt dan wordt het hooggebergte echt verslavend.

Zwitserland heeft enorm veel uitstekende faciliteiten om makkelijk in het hooggebergte te komen. Om er even een paar uit te pikken met een goede prijs/kwaliteitsverhouding:
- De reeds genoemde kabelbaan vanuit Fiesch naar de Eggishorn. Enorm veel beroemde alpentoppen zowel naar het noorden als naar het zuiden. Mijn persoonlijke hoogtepunt is echter het zicht op de werkelijk imposante Aletschgletsjer. Als in de Himalaya.
- De tandrandbaan naar de Gornergrat. Vanuit Täsch moet je toch met de trein verder. In Zermatt stappen wij dan direct over op de gornergratbahn. Een plaats als Zermatt moet je van houden. Net als Interlaken. En het hedendaagse Moab. Niet iets voor ons.

Mijn website heb ik al een jaar of tien niets meer aan gedaan. Maar de fietstochten rondom de Thuner- en Brienzersee staan er nog op. Om een indruk te krijgen.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Rustige route vanuit België naar Zwitserland?

Bericht door Old Faithful »

Allard schreef:
03 aug 2021, 14:37
Dat is meestal bij Venlo de grens over. De A61 volgen tot Ludwigshafen.
Even opletten of er in de buurt van de Eifel geen obstakels zijn vanwege de overstromingen onlangs.
Allard schreef:
03 aug 2021, 14:37
Ook wij hebben daar veel regen en bewolking gezien. Geloof me, dan is er niet zo veel aan.
Soms is het aan de noordkant van de Alpen mooi weer en aan de zuidkant slecht weer of omgekeerd. Wij konden soms van die situatie gebruik maken omdat wij in de zomer geen accommodatie reserveren. Wij kozen dan een verblijf met mooi weer.
Allard schreef:
03 aug 2021, 14:37
- De reeds genoemde kabelbaan vanuit Fiesch naar de Eggishorn. Enorm veel beroemde alpentoppen zowel naar het noorden als naar het zuiden. Mijn persoonlijke hoogtepunt is echter het zicht op de werkelijk imposante Aletschgletsjer. Als in de Himalaya.
Een must see als je in de buurt bent.
Groet,

Old Faithful
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Rustige route vanuit België naar Zwitserland?

Bericht door frouke »

@Allard Dankjewel voor je uitgebreide antwoord! Ben ik altijd heel blij mee om hier geholpen te worden! 🤗 We zitten ondertussen al in Isenfluh (Lauterbrunnen). 😉 We zijn uiteindelijk via Metz/Nancy/langs de route des Crêtes naar een eerste overnachtingsplaats kort bij Colmar gereden. Van daaruit verdergereden naar onze bestemming (Isenfluh). Onderweg de Reinfahl waterval bezocht en met een bootje ernaartoe gevaren (supermooi en leuk!) 😉 Het weer hier in Lauterbrunnen is niet al te best, maar we proberen er het beste van te maken en dat lukt al aardig goed 😉👍 Gisteren een mooie wandeling gemaakt met 2x een práchtige waterval onderweg en in de late namiddag de Trummelbachwaterval bezocht. Deze waterval was boven mijnverwachting mooi! Echt spectaculair om gezien te hebben. Zondag rijden we door naar een tweede verblijfplaats in Wallis (Staldenreid) en dan wordt er ook mooier weer voorspeld 🙂👍 Vandaag of morgen willen we graag naar Schynige Platte en rodelen/wandelen in de omgeving van Oechinsee. We proberen er de mooiste dag qua weer voor uit te kiezen, want mij lijkt dat je er voor de trein naar Schynige Platte best wel mooie dag uitkiest. Of is dit met bewolkt weer ook de moeite om te doen? Andere tips blijven ook nog altijd heel erg welkom! 😉 De Aletschgletsjer staat sowieso op ons programma om te doen, lijkt me heel mooi om gezien te hebben (is de wandeling ernaartoe gemakkelijk te doen?) We houden wel van wandelen maar hebben 2 pubers bij die niet zo héél graag wandelen (jammer genoeg) 😬😉 Je blog ga ik zodadelijk ook nog eens goed bekijken en zien of ik er leuke tips kan uithalen 😊

Frouke
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Rustige route vanuit België naar Zwitserland?

Bericht door frouke »

@Old Faithful Dankjewel om mee te denken, wordt heel erg geapprecieerd! 🤗

Groetjes, Frouke
Gebruikersavatar
Eskm
Amerikafan
Berichten: 137
Lid geworden op: 09 jun 2013, 09:19
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Rustige route vanuit België naar Zwitserland?

Bericht door Eskm »

Frouke,

bij mooi weer zeker Schynige Platte afwandelen en hopelijk is het niet te druk.

Fyi, jullie zitten niet zo ver van de Niesenbahn (Mülenen) via Spiez.
Dit is een zeer steil kabelbaantje met finaal overzicht oa over de Thunersee.
Groeten,
Martin
Hard Rock Cafe.
Amerikafan
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 jul 2017, 10:33
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Rustige route vanuit België naar Zwitserland?

Bericht door Hard Rock Cafe. »

Als het om het rijden zelf gaat zou ik voor de peage snelweg kiezen. We zijn jarenlang twee keer per maand via deze weg gaan weekenden in Nederland. Enkel reis was vijf uur tot aan de Zwitsere grens vanuit Limburg dus dat moet voor jullie nog minder zijn. De snelweg wordt goed onderhouden en er zijn diverse attracties waar je langs komt. Europa park is er een van. Met hotel overnachting is het super.
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Rustige route vanuit België naar Zwitserland?

Bericht door frouke »

@Eskm Schynige Platte hebben we vandaag gedaan en was zéker de moeite!! :thumbup: Het was geen superweer, maar we zijn droog gebleven en af en toe trok het mooi open zodat we toch enkele mooie foto's hebben kunnen maken. Ik heb niet de indruk dat het heel erg druk is hier qua toerisme en vond het heel goed meevallen daarboven! (enkel het treintje zelf werd wel 2x bomvol geladen met volk...) :? We hebben voor deze zondag reeds tickets besteld om de Gelmerbahn te doen dus je tip van het steile kabelbaantje gaan we voor een andere keer houden. Toch bedankt voor de tip :wink:
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Rustige route vanuit België naar Zwitserland?

Bericht door frouke »

Hard Rock Cafe. schreef:
05 aug 2021, 11:07
en er zijn diverse attracties waar je langs komt. Europa park is er een van. Met hotel overnachting is het super.
Grappig dat je dit vermeld want dit had ik ook reeds ingepland op de terugweg mét overnachting! :D De dochters alvast hélemaal blij natuurlijk! :wink:
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Rustige route vanuit België naar Zwitserland?

Bericht door frouke »

Ps: iemand die mij kan zeggen of de wandeling naar Oeschinensee te doen is vanaf het eindpunt van de gondelbaan? Geen te smalle paadjes met diepe afgronden ofzo..? We houden wel van wandelen, maar té steile/smalle paadjes in combinatie met diepe afgronden vinden mijn dochters doodeng namelijk :crazy:
Gebruikersavatar
Eskm
Amerikafan
Berichten: 137
Lid geworden op: 09 jun 2013, 09:19
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Rustige route vanuit België naar Zwitserland?

Bericht door Eskm »

frouke schreef:
05 aug 2021, 21:44
Ps: iemand die mij kan zeggen of de wandeling naar Oeschinensee te doen is vanaf het eindpunt van de gondelbaan? Geen te smalle paadjes met diepe afgronden ofzo..? We houden wel van wandelen, maar té steile/smalle paadjes in combinatie met diepe afgronden vinden mijn dochters doodeng namelijk :crazy:
Dacht het niet, je wandelt van de gondel via het Wandelpad door een stukje bos over een verharde weg.
Btw., op de Oechinensee kun je een roeibootjes huren.
Groeten,
Martin
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Rustige route vanuit België naar Zwitserland?

Bericht door frouke »

@Eskm oh super! Zitten we straks gróte kans in zo’n bootje! Thanks voor de tip! 😄👍
Hard Rock Cafe.
Amerikafan
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 jul 2017, 10:33
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Rustige route vanuit België naar Zwitserland?

Bericht door Hard Rock Cafe. »

frouke schreef:
05 aug 2021, 21:35
Grappig dat je dit vermeld want dit had ik ook reeds ingepland op de terugweg mét overnachting! :D De dochters alvast hélemaal blij natuurlijk! :wink:
Vergeet vooral niet om nasi te eten in "Holland" :lol:
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Rustige route vanuit België naar Zwitserland?

Bericht door frouke »

Hard Rock Cafe. schreef:
06 aug 2021, 10:28
Vergeet vooral niet om nasi te eten in "Holland" :lol:
Hmmmmmm…… 🤔😄
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Rustige route vanuit België naar Zwitserland?

Bericht door frouke »

Old Faithful schreef:
18 jul 2021, 18:08
Een ritje naar Fiesch en met de kabelbaan omhoog naar de Eggishorn met een prachtig uitzicht op de Grote Aletschgletsjer is naar mijn mening zeer de moeite waard. Een verdieping lager (dezelfde kabelbaan) kun je van Fiescheralp mooi en vrij vlak wandelen richting Bettmeralp en Riederalp.
Is het een verre/zware wandeling naar het uitzichtspunt op de grote aletschgletsjer en reserveer je best op voorhand tickets om deze te bezoeken aub?

Groetjes, Frouke
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Rustige route vanuit België naar Zwitserland?

Bericht door Old Faithful »

Het is alweer lang geleden dat ik er was. Je komt met de lift tot bijna 3000 meter en daar heb je een prachtig uitzicht op de Grote Aletsch Gletsjer en bergtoppen als Jungfrau, Mönch, Eiger, Matterhorn en Mont Blanc. Er is een pad naar de echte top: ongeveer 400 meter en 150m hoogteverschil. Volgens de kaart (zie bijlagen) loopt er een wandelpad naar de voet van de gletsjer. Ik heb daar niet gewandeld.
Ik heb een verdieping lager wel gewandeld. Van Fiescher Alp richting Bettmer Alp. De eerste kilometer is nagenoeg vlak, daarna licht bergaf naar Bettmer Alp, in totaal ongeveer 4,5 kilometer enkel en 250 meter hoogteverschil. Rieder Alp is een kilometer of 3 vrij vlak verder.

Veel plezier.
Route.JPG
Bijlagen
Hoogteprofiel.JPG
Hoogteprofiel.JPG (51.31 KiB) 1385 keer bekeken
Groet,

Old Faithful
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Rustige route vanuit België naar Zwitserland?

Bericht door frouke »

Dankjewel! :thumbup:
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Rustige route vanuit België naar Zwitserland?

Bericht door frouke »

Weet iemand een mooie plek om de Matterhorn te bekijken en fotograferen? Ik was van plan om met de gornergrat te gaan en vanaf de riffelsee het uitzicht te gaan bekijken, maar ik was net prijzen en info aan het opzoeken en ik zie dat de gornergrat 95 euro per persoon is!! Duuuusssss ben ik nu op zoek naar een andere mooie plek en liefst een béétje goedkoper om deze berg te aanschouwen... Alvast bedankt!

Frouke
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer