Rustige route vanuit België naar Zwitserland?

Discussies over alle reizen die NIET naar de Verenigde Staten van Amerika gaan.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1227
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Rustige route vanuit België naar Zwitserland?

Bericht door IngridUSA »

Ik kan me niet meer herinneren dat het zo duur was, maar dat is intussen ook al wat jaren geleden. De Gornergratbahn is wel echt een fantastische belevenis. Maar anders zul je toch naar Zermatt zelf moeten om daar foto’s te maken lijkt me.
Gebruikersavatar
Eskm
Amerikafan
Berichten: 137
Lid geworden op: 09 jun 2013, 09:19
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Rustige route vanuit België naar Zwitserland?

Bericht door Eskm »

Voor ons stopt het hier. Ondanks onze reisjes naar CH zijn we voorlopig nog niet 'achter de bergen geraakt',
ttz Wallis en Italiaanse kant (of enkel bij doortocht voor Italië). Zwitserland heeft gewoon veel te bieden, althans voor ons toch.
Wel max dat jullie ook zoals wij Rheinfall bezocht (bevaren) hebben, toch via Schaffhausen gereden en daarna via Luzern?
Wist ik dit vooraf had ik jullie de Titlis aanbevolen: roterende gondels, ice cave, Cliff Walk = hangbrug, spectaculair uitzicht en een Bollywood 'bedevaartsoord' :D.

Voor een andere keer misschien :) maar vooral, geniet nog van jullie verblijf.

@allard: dank voor je fietsideetje, past bij ons perfect om straks een mooie dag in te delen.
Groeten,
Martin
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Rustige route vanuit België naar Zwitserland?

Bericht door frouke »

IngridUSA schreef:
10 aug 2021, 22:30
Ik kan me niet meer herinneren dat het zo duur was, maar dat is intussen ook al wat jaren geleden. De Gornergratbahn is wel echt een fantastische belevenis. Maar anders zul je toch naar Zermatt zelf moeten om daar foto’s te maken lijkt me.
Van Zermatt tot Gornergrat CHF 126 pp retour :shock: Ik zie dat de prijzen iets minder zijn als je maar tot riffelalp of rotenboden gaat. Is deze trein dan ook nog de moeite om te doen of is het pas tegen gornergrat aan dat het 'spectaculair' wordt? Dus half ritje ook leuk of beter niet doen dan? Is me vooral te doen om de Matterhorn ergens heel mooi te kunnen aanschouwen... Alvast bedankt

Frouke
Laatst gewijzigd door frouke op 11 aug 2021, 09:00, 2 keer totaal gewijzigd.
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Rustige route vanuit België naar Zwitserland?

Bericht door frouke »

Eskm schreef:
10 aug 2021, 23:16

Wel max dat jullie ook zoals wij Rheinfall bezocht (bevaren) hebben, toch via Schaffhausen gereden en daarna via Luzern?
Klopt! :wink: Voor je andere tips zullen we idd nog is een keertje moeten terugkomen dan :D :wink:

Groetjes, Frouke
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1227
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Rustige route vanuit België naar Zwitserland?

Bericht door IngridUSA »

Half ritje ook zeker leuk. Hoe verder je komt hoe mooier het is, ook het zicht op de Matterhorn. De tandradbaan is wel echt de kers op de taart. Maar taart is ook lekker :lol:
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7753
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Rustige route vanuit België naar Zwitserland?

Bericht door mtl »

OV in Zwitserland is nu eenmaal verschrikkelijk duur.
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Rustige route vanuit België naar Zwitserland?

Bericht door frouke »

We hebben vandaag rechtsomkeer gemaakt in het treinstation van Visp... Ik wist op voorhand dat de prijzen vh OV hoog zouden zijn, maar CHF 74 pp Visp-Zermatt (retour) vonden wij toch iéts teveel van het goede... :shock: En dan stonden we nog maar in Zermatt... Dit had ik op voorhand iets beter moeten uitzoeken, maar heb niet veel tijd gehad omdat deze reis een last-minute tripje was. Zijn dan maar met de meisjes gaan winkelen in Visp zelf, òòk leuk! :D :wink:

ps: Weet iemand of ik de autotrein Goppenstein-Kandersteg best op voorhand reserveer of kan je daar zonder te reserveren ook op?

Nog ps: leuke/mooie tussenstop tips tussen kandersteg en Rust (Duitsland) zijn ook zéér welkom :wink: :thumbup:

Groetjes, Frouke
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Rustige route vanuit België naar Zwitserland?

Bericht door Galapogos »

In Rust zelf schijnen ze leuke treintjes te hebben. Maar echt rustig rijden die niet. Ik heb van horen zeggen dat ze zelfs over de kop gaan. :mrgreen:

Bij een bezoek aan Europa Park een paar jaar geleden hebben wij er voor gekozen een paar dagen te overnachten net over de grens in Frankrijk, in de Elzas. Zeer mooie streek, en echt om de hoek bij Europa Park dat op nog geen 3km van de grens ligt.
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Rustige route vanuit België naar Zwitserland?

Bericht door frouke »

@Galapogos Had ik ook al van al gehoord van die treintjes daar! 😂😂😂 Gaan we ook doen trouwens! 😉👍
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Rustige route vanuit België naar Zwitserland?

Bericht door Tantelotje »

Wij hebben vorig jaar niet gereserveerd (we wisten pas 5 minuten vooraf dat we de autotrein gingen pakken :lol: ) en het was ook niet druk. Dat was 28 of 29 augustus. Hij gaat geregeld dus volgens mij hoef je sowieso niet lang te wachten.
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Rustige route vanuit België naar Zwitserland?

Bericht door frouke »

Ok, dankjewel 😉👍
Gebruikersavatar
Allard
Amerikafan
Berichten: 397
Lid geworden op: 08 jul 2012, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Rustige route vanuit België naar Zwitserland?

Bericht door Allard »

frouke schreef:
11 aug 2021, 08:33
Van Zermatt tot Gornergrat CHF 126 pp retour :shock: Ik zie dat de prijzen iets minder zijn als je maar tot riffelalp of rotenboden gaat. Is deze trein dan ook nog de moeite om te doen of is het pas tegen gornergrat aan dat het 'spectaculair' wordt? Dus half ritje ook leuk of beter niet doen dan? Is me vooral te doen om de Matterhorn ergens heel mooi te kunnen aanschouwen... Alvast bedankt
Inmiddels zal je wel weer thuis zijn :) Voor een volgende keer: Wij betaalden in 2009 zo'n CHF 70 pp. Täsch-Gornergrat en retour. Biljet gekocht als combi in Täsch. Inclusief parkeren. Misschien dat voor vertrek vanuit het zeer mondaine Zermatt een toeslag geldt. Hoe dan ook is het in mijn beleving de prijs wel waard. Maar alleen bij gegarandeerd goed weer. Indien meteo Schweiz spreekt over "Traumwetter" dan moet je het geld klaar hebben liggen en toeslaan. Je moet er dan ook een hele dag voor uit trekken. Het treintje brengt je op meer dan 3000(!) meter hoogte. Vandaar kan je over de kam( =grat) oostwaarts wandelen met niet al te grote hoogte verschillen. In mijn herinnering zijn nergens zoveel vierduizenders te zien, in de nabije omgeving, als daar. De Matterhorn is daar één van maar de andere zijn ook zeer de moeite waard. In de nabijheid zijn ook een paar meertjes waarin je (bij windstilte) prachtige foto's kan maken van bergen (Matterhorn) die spiegelen in dat meer.

Grappig dat je uit jezelf de Schynige Platte ontdekt hebt. Het best betaalbare alternatief voor de (in mijn beleving) veel te dure Jungfraubahn. Het fraaiste zicht op de op één na beroemdste/beruchtste berg van Zwitserland: de Eiger Nordwand. Die ligt daar op precies de goede afstand. Niet te ver weg maar ook niet te dichtbij. (Hoge bergen zijn helemaal niet zo imponerend meer indien je eenmaal aan de voet staat). Indien je tot later op de middag/vroege avond kunt blijven dan komt er prachtig strijklicht op de wand te staan.
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Rustige route vanuit België naar Zwitserland?

Bericht door frouke »

@Allard We zijn inderdaad al een tijdje terug thuis ondertussen ;-) Toch bedankt nog voor je info. Ik maak er echt zonde van dat we niet op Gornergrat zijn geraakt... We hadden dit reisje last minute in mekaar geflanst en had mij hierdoor niet voldoende kunnen informeren en dingen uitzoeken. Ik hoop de Matterhorn sowieso nog eens te mogen aanschouwen in de toekomst. Toch zijn we dankbaar dat we redelijk wat andere mooie plekken (waaronder Schynige Platte, de Aletschgletsjer, enkele mooie kloven, Trummelbachwaterval, roeien op de oeschinensee, Gelmerbahn etc...) daar hebben kunnen bezoeken! Had nooit verwacht dat Zwitserland zó mooi zou zijn! Ook de tip van het steppen was een absolute topper! Ik denk dat we de meeste van de tips die ik hier kreeg, gedaan of gezien hebben! Waarvoor dank aan iedereen die heeft gereageerd op dit topic! :thumbup: Ik wil zéker nog eens een keertje terug, maar dan iets beter voorbereid en qua weer ook een iets stabielere periode. Hebben de eerste week best wat regen gehad met als gevolg verminderde ver/uitzichten. De tweede week was gelukkig wel droog met temperaturen van rond de 30 graden.

Vele groetjes,

Frouke
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1227
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Rustige route vanuit België naar Zwitserland?

Bericht door IngridUSA »

frouke schreef:
22 aug 2021, 17:06
Ook de tip van het steppen was een absolute topper!
Wat ontzettend leuk om te lezen dat jullie dat ook gedaan hebben!
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Rustige route vanuit België naar Zwitserland?

Bericht door frouke »

@IngridUSA Awel, hier waren de dochters dan ook het meest enthousiast over!! :D Voor hun win je zonder twijfel de prijs van 'beste tip' !! :thumbup: :wink: :wink:

Groetjes, Frouke
Gebruikersavatar
Eskm
Amerikafan
Berichten: 137
Lid geworden op: 09 jun 2013, 09:19
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Rustige route vanuit België naar Zwitserland?

Bericht door Eskm »

Blij dat het goed bevallen is want jullie hebben reeds een mooie streep Zwiterserland gezien.
Eventjes een stad bezocht?

En het weer tja, altijd wat onvoorspelbaar in deze regio's.
Woensdag jl. deden we het regionaal park van Gruyères aan voor het spectaculair zicht vanaf de Moléson (2002m),
via spoor/kabel combinatie bereikbaar.
Een blauw super weertje met een lichte bries, bleek bij de overstap de top plots in de wolken te zitten.
Na twee uur was deze pas uitgeklaard maar wij bevonden ons reeds in Gruyères zelf.
Fyi., ditmaal via Troyes (AB&B) en de Franse Jura (Ch. d'Hôtes) gereden.

Wel goed dat jullie nog eens een keertje terugwillen :thumbup:.
Groeten,
Martin
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Rustige route vanuit België naar Zwitserland?

Bericht door frouke »

@Eskm Da's een leuke tip voor een volgende keer misschien! :wink:

Ps: we zijn op onze terugweg van Staldenried naar Duitsland gestopt in Bern om daar even door het historische stadscentrum te wandelen en wat souvenierwinkeltjes te doen. Was wel de moeite, maar spijtig genoeg was het die dag véél te warm en zijn we sneller dan voorzien terug naar de auto gegaan. We waren de dag voordien ook even in Visp centrum geweest, maar dit vonden we dan weer wat tegenslagen.... (we zijn gewoon te verwend eigenlijk...) :D :roll: :wink:

Véél plezier nog in Zwitserland (als jullie er nog zijn tenminste) ;-)

Groetjes, Frouke
Gebruikersavatar
Eskm
Amerikafan
Berichten: 137
Lid geworden op: 09 jun 2013, 09:19
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Rustige route vanuit België naar Zwitserland?

Bericht door Eskm »

Dank voor je reactie, Frouke en inmiddels ook terug :).
Eind oktober ga ik even alleen via Frankrijk naar Zwitserland ivm museums
die reeds lang op mijn lijstje staan.

FInaal uit je topic, naast de klassiekers, toch ook weer wat geleerd.
Verwend inderdaad, je moet soms je 'Belgische bril' thuislaten :wink: .

en btw. ma15de waren we nog eens te Bern, het was goed vertoeven, de beren waren buiten
en op Kornhaus brug (afgesloten voor alle verkeer) was er een Pop-up 'Sur Le Pont' met lokale foodtrucks en diverse activiteiten.
Je moest wel je QR tonen ofwel een sneltest toestaan.

Hou jullie goed +
Groeten,
Martin
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer