Niet in Amerika rijden ? Een lieveling komt hier rijden...

Discussies over alle reizen die NIET naar de Verenigde Staten van Amerika gaan.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Niet in Amerika rijden ? Een lieveling komt hier rijden...

Bericht door bedeve »

De lievelings huurauto van heel Amerika vakantiegangers is de Ford Explorer.
Een heerlijke auto om mee rond te rijden...
Helaas ...,.
Eergisteren heb ik mijn eerstvolgende tripje naar de USA geannuleerd ...
het zal nog een tijdje gaan duren voordat een Ford Explorer uit de rij gehaald kan worden.
Hoera !
De oplossing is nabij.
De Explorer is nu ook in Nederland gewoon te koop.
HeHe , eindelijk eens goed nieuws in deze barre tijden....
De ANWB was er als de kippen bij om m eens te testen.

Kijk maar
https://www.youtube.com/watch?v=VJ21J-AbVCU
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
knaapje
Amerikakenner
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Niet in Amerika rijden ? Een lieveling komt hier rijden...

Bericht door knaapje »

............De Explorer is nu ook in Nederland gewoon te koop.....................

Pardon,,, Gewoon (?) te koop vanaf zo'n 80 mille ofwel $ 100.000.
Moet je eens tegen een Amerikaan vertellen, krijgt gelijk een rolberoerte.
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Niet in Amerika rijden ? Een lieveling komt hier rijden...

Bericht door boonens »

Een PHEV...nauwelijks een echte Amerikaan te noemen dan :wink:
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Visser
Amerikafan
Berichten: 172
Lid geworden op: 05 mei 2018, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Niet in Amerika rijden ? Een lieveling komt hier rijden...

Bericht door Visser »

knaapje schreef:
06 nov 2020, 19:42
............De Explorer is nu ook in Nederland gewoon te koop.....................

Pardon,,, Gewoon (?) te koop vanaf zo'n 80 mille ofwel $ 100.000.
Moet je eens tegen een Amerikaan vertellen, krijgt gelijk een rolberoerte.
Hier vragen ze er ook 80.000 voor.... Beetje pick up truck, in de VS noemen ze dat een truck, gaat ook voor die prijs....
.
knaapje
Amerikakenner
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Niet in Amerika rijden ? Een lieveling komt hier rijden...

Bericht door knaapje »

Ik weet niet wat je lokale dealer berekend, maar een grote dealer in Orlando, Fl heeft heeft nieuwe 2020 explorers op de site staan vanaf $ 30,000 (ex Tax) en de allerduurste is nog geen $ 55,000 (ex Tax)
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2246
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Niet in Amerika rijden ? Een lieveling komt hier rijden...

Bericht door Big Al »

knaapje schreef:
06 nov 2020, 19:42
Pardon,,, Gewoon (?) te koop vanaf zo'n 80 mille ofwel $ 100.000.
Moet je eens tegen een Amerikaan vertellen, krijgt gelijk een rolberoerte.
Tja, dat krijg je met 21% BTW en de milieubelasting. Ik heb een tijd geleden berekend dat de volledige aanschaf van onze mini-van hier minder kostte dan Nederlanders in belasting zouden moeten betalen voor dat model...

Hetzelfde heb je natuurlijk met brandstof. Koop je voor €20 benzine, moet je meer dan €60 betalen...

Maar niet getreurd - als Biden president wordt dan zal hij wellicht proberen om dat hier ook in te voeren. Anders Harris wel zodra Biden afzwaait.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Niet in Amerika rijden ? Een lieveling komt hier rijden...

Bericht door Almere vak V »

bedeve schreef:
06 nov 2020, 17:50
De Explorer is nu ook in Nederland gewoon te koop.
Nou kan ik je uit je droom helpen. Inmiddels is zon'n beetje alles in Nederland "gewoon" te koop. De vraag is alleen of je het er voor wilt betalen...
knaapje schreef:
06 nov 2020, 19:42
Moet je eens tegen een Amerikaan vertellen, krijgt gelijk een rolberoerte.
Toen 1 van mijn beste maatjes voor het eerst in Nederland kwam heeft ie een week op de hartbewaking gelegen nadat ie de eerste keer moest tanken. Hij heeft mij serieus, echt gebeurd, vanuit de tankshop gebeld om te vragen of het wel klopte. Hij had het gevoel dat hij genaaid werd.

Toen ie van de schrik bekomen was heb ik m meegenomen naar een autodealer. Hij heeft denk ik wel 10 keer op zn telefoon teruggerekend naar dollars wat een lullige Toyota hier kost. Om me 5 keer te vragen, realy??
Visser schreef:
07 nov 2020, 23:22
Hier vragen ze er ook 80.000 voor....
Ik weet niet wat hier is. Maar hier in Oregon krijg ik met geen mogelijkheid dat ding boven de $50.000.

Eind van het liedje. Waarom zou ik in Nederland iets kopen wat twee keer zo duur is dan in de US. Dan zou ik toch eens gaan denken, wat zou zoiets kosten als ik dat uit de US hierheen laat komen.
knaapje
Amerikakenner
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Niet in Amerika rijden ? Een lieveling komt hier rijden...

Bericht door knaapje »

..........Ik weet niet wat hier is...............

Volgens zijn onderschrift woont hij in Zuid Indiana
knaapje
Amerikakenner
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Niet in Amerika rijden ? Een lieveling komt hier rijden...

Bericht door knaapje »

.........Eind van het liedje. Waarom zou ik in Nederland iets kopen wat twee keer zo duur is dan in de US. Dan zou ik toch eens gaan denken, wat zou zoiets kosten als ik dat uit de US hierheen laat komen.................

Begin maar te tellen: onvermijdelijk, in Nl zit er al zo'n EUR 18.000 BPM en BTW op een Explorer. Verscheping, keuringen en aanpassingen, gokje, rond de EUR 10.000 en er blijft niet veel meer te verdienen. Nog afgezien van garantie problemen en niet passende onderdelen.
Ik heb in een grijs verleden iets met import Fords meegemaakt. Iemand had zelf een Mustang geimporteerd en moest voor een normale oliewissel eerst via de dealer een oliefilter bestellen, want dat paste niet. Iemand had een Capri meegenomen als Expat zonder kachel. Afgezien van wat een complete kachel kostte moest een halve auto gesloopt worden om hem in te bouwen. Alles nog afgezien van schroefdraad die niet paste.
Een leuke: Er waren GM auto's in Nl geïmporteerd met een carrosserie met US schroefdraad en met een motor met EU DIN draad .
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Niet in Amerika rijden ? Een lieveling komt hier rijden...

Bericht door Almere vak V »

knaapje schreef:
11 nov 2020, 18:35
Volgens zijn onderschrift woont hij in Zuid Indiana
Overheen gelezen. Ken de salestax in Indiana niet precies maar uit mn hoofd iets van 10%. Dan ben ik benieuwd waar ze de die ontbrekende $25.000 gaan laten.
knaapje schreef:
11 nov 2020, 18:50
Begin maar te tellen: onvermijdelijk, in Nl zit er al zo'n EUR 18.000 BPM en BTW op een Explorer. Verscheping, keuringen en aanpassingen, gokje, rond de EUR 10.000 en er blijft niet veel meer te verdienen.
Zoals gezegd. Heb er geen verstand van. Ook geen interesse. Maar die auto kost in Oregon dus 42k. Met de door jou genoemde kosten daarbij opgeteld hou je dus een kleine 10k over. Er zijn dagen bij dat ik ze niet heb moet ik heel eerlijk zeggen.

Maar goed ik zou het gezanik, gezeur en gedoe er niet voor over hebben. Los van het gevoel dat het me geeft dat ik hier 2 keer zoveel voor dat karretje moet betalen dan op de plek waar ons andere huis staat. Op de 1 of andere manier trek ik dat niet.
BlueRidgeParkway
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 nov 2020, 07:00
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Wilkes County, NC

Re: Niet in Amerika rijden ? Een lieveling komt hier rijden...

Bericht door BlueRidgeParkway »

knaapje schreef:
08 nov 2020, 14:08
Ik weet niet wat je lokale dealer berekend, maar een grote dealer in Orlando, Fl heeft heeft nieuwe 2020 explorers op de site staan vanaf $ 30,000 (ex Tax) en de allerduurste is nog geen $ 55,000 (ex Tax)
Ja dacht ik ook. Deed een “build your own” voor mijn zip code en kwam ver onder 80,000 uit, zelf met alle extra’s, duurste lak, etc. Voor dat bedrag kan je hier een Chevrolet Suburban kopen met alles er op en er aan.

Mijn vrouw en ik hadden voor heen beide een Ford Explorer, en ja is een goede en comfortabel auto, met veel ruimte en een goed vermogen onder de kap. Daarom zie je hier ook veel police departments de Ford Explorer als dienst auto gebruiken. Al hoe wel het bij deze gaat om een (voor law enforcement) aangepaste versie (schokdempers, transmissie, etc.).

Vraag me enkel af toen hij het over trek vermogen van twee ton had of het een tow package heeft? Heb zelf nu een Chevrolet Suburban maar heb buiten een tow package ook een brake assistance, zodat als ik mijn 25ft camper trek deze niet de auto naar voren drukt als ik moet remmen.
”I’m doin’ finer than frog hair split four ways.”
Visser
Amerikafan
Berichten: 172
Lid geworden op: 05 mei 2018, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Niet in Amerika rijden ? Een lieveling komt hier rijden...

Bericht door Visser »

Had het anders moeten beschrijven. Een Explorer, ben trouwens vaak naar de fabriek geweest in Louisville, kost dus 50K. Maar er zijn dus pick up trucks voor 80K en meer. Wat is gewoon belachelijk. t is een pick up truck....
De explorer heeft trouwens een motor gemaakt in D en de transmission gemaakt in F. Frame en body komen uit de VS, maar de rest uit Mexico en wie weet waar vandaan. Terrein staat altijd vol met containers. De fabriek staat naast t vliegveld, en ze maakten er 20 jaar terug zo een 1200 per shift.

https://www.core77.com/posts/90191/Why- ... h-Explains
.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Niet in Amerika rijden ? Een lieveling komt hier rijden...

Bericht door Almere vak V »

Visser schreef:
13 nov 2020, 04:56
Maar er zijn dus pick up trucks voor 80K en meer. Wat is gewoon belachelijk. t is een pick up truck....
En kijk maar is hoe snel die pickups hun waarde verliezen. Dat is echt niet normaal!
knaapje
Amerikakenner
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Niet in Amerika rijden ? Een lieveling komt hier rijden...

Bericht door knaapje »

Vandaag in het Ad een test van de Explorer.
Heel positief en hij wordt niet duur genoemd.
Wat j er na 4 a 5 jaar voor terugkrijgt moet je je maar niet afvragen.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Niet in Amerika rijden ? Een lieveling komt hier rijden...

Bericht door Almere vak V »

Briljant!! Relatief goedkoop...
Vergeleken met wat?? De belachelijke autoprijzen die wij hier hanteren??
Het is maar wat je relatief noemt?

Ook mooi. Het zinnetje rijke standaarduitrusting. Nee, dit is het meest uitgebreide model. Je krijgt m met alles erop en eraan. Of je het leuk vindt of niet. De rest komt niet naar Nederland.
En wat te denken van het zinnetje, hij is vrij zuinig als plugin hybride. Hij rijdt 1 op 11!! Sinds wanneer is dat zuinig?? Ja, hij is zuinig als je een gallon benzine kunt tanken voor 3 dollar. Niet als je 1 euro 70 betaalt voor een liter.
Visser
Amerikafan
Berichten: 172
Lid geworden op: 05 mei 2018, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Niet in Amerika rijden ? Een lieveling komt hier rijden...

Bericht door Visser »

Almere vak V schreef:
13 nov 2020, 16:34
Ja, hij is zuinig als je een gallon benzine kunt tanken voor 3 dollar. Niet als je 1 euro 70 betaalt voor een liter.
Dat valt wel mee hoor. Het is nu $1.93. :wink: :lol: :lol:
Maar ja, iemand die zo een auto koopt is niet geïnteresseerd in benzine prijzen of milieu. Uiterlijk vertoon, dat telt. De gemiddelde parkeerplek is net te klein....
.
BlueRidgeParkway
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 nov 2020, 07:00
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Wilkes County, NC

Re: Niet in Amerika rijden ? Een lieveling komt hier rijden...

Bericht door BlueRidgeParkway »

Visser schreef:
14 nov 2020, 00:16
Dat valt wel mee hoor. Het is nu $1.93. :wink: :lol: :lol:
Maar ja, iemand die zo een auto koopt is niet geïnteresseerd in benzine prijzen of milieu. Uiterlijk vertoon, dat telt. De gemiddelde parkeerplek is net te klein....
Wat is dat nu voor een flauwe kul? :roll: Iemand die een grotere SUV koopt doet dat niet onbedingt voor uiterlijk vertoon. Velen hebben een truck voor werk, omdat ze een 5th wheel hebben, etc. Zelfde geld voor (grotere) SUVs. Ik heb zelf een Chevrolet Suburban maar als je er zou kijken zou je kunnen zien dat de derde rij er uit is, en dat de laad vloer bijna vol staat. Verders is het rijden in een grotere auto over lange afstanden heel wat comfortabeler/aangenemer dan in een dinky toy rice burner.
”I’m doin’ finer than frog hair split four ways.”
Visser
Amerikafan
Berichten: 172
Lid geworden op: 05 mei 2018, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Niet in Amerika rijden ? Een lieveling komt hier rijden...

Bericht door Visser »

Maar 9 van de 10 amerikanen verlaten maar amper de county waar ze leven. Ze kunnen maar max 12.000 mijl per jaar rijden ivm de lening.
Ook zie ik dat 95% van alle pick up trucks leeg zijn. Het is gewoon een status symbool. Een semi truck heeft minder pk's dan een pick up truck.
.
BlueRidgeParkway
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 nov 2020, 07:00
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Wilkes County, NC

Re: Niet in Amerika rijden ? Een lieveling komt hier rijden...

Bericht door BlueRidgeParkway »

Ik weet niet waar je deze cijfers/percentages vandaan hebt, maar als dat correct zou zijn (wat ik ten zeerste betwijfel), woon je in een buitengewone staat cq county.
”I’m doin’ finer than frog hair split four ways.”
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Niet in Amerika rijden ? Een lieveling komt hier rijden...

Bericht door GJ »

In Nederland zie je ook steeds meer pick-up trucks, dat is blijkbaar fiscaal voordelig voor ondernemers: https://www.rtlnieuws.nl/geld-en-werk/a ... -belasting (dit artikel is uit 2017, weet niet of dat nog steeds van toepassing is).

Ik vind het vooral irritant als zo'n ding weer eens anderhalf parkeervak inneemt en ik elders moet gaan zoeken naar een parkeerplaats. Zeker wanneer je kan zien dat de auto puur voor de compensatie van iets anders leuk is gekocht en die laadbak drie meter in beslag neemt zonder dat er ooit iets substantieels in vervoerd gaat worden. Natuurlijk is een bestelbus vaak net zo lang, maar die worden dan tenminste nog vaak aangeschaft omdat ze daadwerkelijk iets met de laadruimte gaan doen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer