Kan ik als Antwerpenaar een daguitstap maken naar een pretpark in Duitsland?

Discussies over alle reizen die NIET naar de Verenigde Staten van Amerika gaan.
Plaats reactie
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Kan ik als Antwerpenaar een daguitstap maken naar een pretpark in Duitsland?

Bericht door frouke »

Hoi,

Ik heb een aantal maanden geleden enkele tickets gekocht om Phantasialand in Duitsland te bezoeken. Deze staan op datum en we zouden op 25 augustus gaan. Wij zijn van Antwerpen maar zitten die week in de Waalse Ardennen en zouden van daaruit naar Phantasialand willen gaan. Ik heb opgevangen dat Antwerpenaren streng gecontroleerd worden bij het inreizen naar Duitsland en een negatieve coronatest moeten voorleggen. Maar ik ben niet zeker over wie of wat dit precies gaat. (mensen die er langer op reis gaan of gewoon alle belgen). Geldt dit dan ook als we vanuit de Ardennen als daguitstapje naar Duitsland willen of wat moet ik mij precies bij deze grenscontroles voorstellen? Als het te veel gedoe wordt, probeer ik mijn tickets te verkopen of mijn geld op 1 of andere manier te recupereren... Alvast bedankt.

Frouke
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7732
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Kan ik als Antwerpenaar een daguitstap maken naar een pretpark in Duitsland?

Bericht door mtl »

Volgens mij moet je kunnen aantonen dat je al een tijd (2 weken?) niet in de regio Antwerpen bent geweest.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Kan ik als Antwerpenaar een daguitstap maken naar een pretpark in Duitsland?

Bericht door Tantelotje »

Volgens mij vind je hier het antwoord op je vraag. Ook als je op de Duitse websites kijkt en daar wat doorklikt krijg je dit antwoord te zien.
https://diplomatie.belgium.be/nl/Dienst ... /Duitsland

Zo te lezen maakt de duur van je bezoek niet uit voor de voorwaarden die gesteld worden, het gaat er om dat je minder dan 14 dagen vooraf aan je bezoek aan Duitsland in (de provincie) Antwerpen bent geweest.
Of er gecontroleerd wordt staat er niet bij, in de basis zal hierbij een beroep op ieders verantwoordelijkheidsgevoel gedaan worden.
Het lijkt me dus verstandig om je vooraf te laten testen omdat je niet aan de overige voorwaarden (14 dagen/doorreis/essentiële reis) voldoet. Niet alleen om gedoe te voorkomen bij controle (dan kun je alsnog in quarantaine je testresultaat af gaan wachten) maar ook omdat ik vind dat je die verantwoordelijkheid hebt als je uit een gebied komt wat is aangemerkt als risicogebied.
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Kan ik als Antwerpenaar een daguitstap maken naar een pretpark in Duitsland?

Bericht door frouke »

Ok, dankjulliewel voor de verduidelijking. :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer