Reis michelly: IJsland

Discussies over alle reizen die NIET naar de Verenigde Staten van Amerika gaan.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis michelly: IJsland

Bericht door kalaman »

Ja, app is geïnstalleerd op elke gsm.
Registratie gebeurt per persoon en per gsm want je moet eerst een verificatiecode krijgen op de gsm vooraleer je verder kan.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis michelly: IJsland

Bericht door michelly »

Duidelijk :thumbup:
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis michelly: IJsland

Bericht door kalaman »

110317226_10220983827898839_5697301122943819206_n.jpg
110317226_10220983827898839_5697301122943819206_n.jpg (23.78 KiB) 8073 keer bekeken
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis michelly: IJsland

Bericht door michelly »

Top! En nu lekker genieten. Veel plezier, ik hoop zo nu en dan een fotootje van jullie te zien :wink:
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis michelly: IJsland

Bericht door kalaman »

Zoals je wel weet geen blog meer, maar op mijn FB-pagina zal ik wel dagelijks iets proberen te posten.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis michelly: IJsland

Bericht door michelly »

De maatregelen zijn weer aangescherpt. We moeten nu zelfs 2 testen doen. De 2e na ongeveer 5 dagen. Het lijkt erop dat we desondanks over drie daagjes toch gewoon van onze vakantie kunnen gaan genieten.
Wie ons wil volgen kan dat natuurlijk weer op www.michelly.nl
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis michelly: IJsland

Bericht door kalaman »

Inderdaad sinds nu de nieuwe regel. Ze mochten ook nooit de test afgeschaft hebben voor Duitsers, Denen, Noren en Finnen. Zo lang we in de Westfjorden waren voelden we ons toch geruster dan nu we sinds vandaag in het zuiden een stuk van de Ring Road en dus ook de Golden Cirkel doen. Het is hier wel ontzettend rustig, maar je weet maar nooit. Zodra we Duits horen praten zetten we al een stap opzij, je weet maar nooit.
Overigens is het hier sinds deze morgen ontzettend hard aan het regenen. Na de 20 graden en volop zon van gisteren zal de natuur er blij mee zijn ;-).

Maar waar moeten jullie dan de tweede keer getest worden? Ik kan mij moeilijk voorstellen dat ze dat bij ons zouden kunnen gedaan hebben in de Westfjorden want daar is gewoon niets. Moeten jullie dan het programma aanpassen?

Ik zal uiteraard meevolgen waar jullie zijn.
Laatst gewijzigd door kalaman op 31 jul 2020, 11:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis michelly: IJsland

Bericht door michelly »

Ik zal blij zijn als we gearriveerd zijn. Vind het toch wel spannend met die aanscherping van de regels iedere keer. Wat ik dan niet begrijp is dat de 4 "veilige" landen waaronder Duitsland nog steeds geen test hoeven doen :shock:
Jammer van het slechte weer, jullie hebben je portie zon gelukkig al gehad. Hopelijk klaart het snel weer op!
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis michelly: IJsland

Bericht door kalaman »

Waar moet jullie dan de tweede keer getest worden?
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis michelly: IJsland

Bericht door michelly »

Er is een lijst met ziekenhuizen waar dat kan. In ons geval zal dat waarschijnlijk Akureyri zijn. We logeren 3 nachten in Laugar, dat is zo'n drie kwartier rijden daar vandaan. Dus op zich valt het wel mee allemaal. We moeten ons alleen in de eerste dagen aan meer strikte maatregelen houden maar dat maakt in ons geval niet zoveel uit. We hebben overnachtingsplekken waar we zelf koken en mogen overigens wel gewoon naar restaurants. Het is even wat meer gedoe maar het is nu eenmaal niet anders. We laten de pret hierdoor niet bederven :wink:
Gebruikersavatar
johan1973
Amerikakenner
Berichten: 1197
Lid geworden op: 20 jul 2007, 10:57
Contacteer:

Re: Reis michelly: IJsland

Bericht door johan1973 »

In 2009 ben ik met eigen auto een maand naar IJsland geweest, via Denemarken met de boot inclusief een paar dagen Faeroer. Heb toen bijna alle met een normale auto (Volvo V70) te bereiden wegen gedaan, met uitzonderingen van een paar 'saaie' stukken in het noordoosten. De ringweg was toen nog niet geheel geasfalteerd; in het noorden zat een stuk waar ze nog mee bezig waren.

De gehele maand juli uitzonderlijk mooi weer gehad. Alleen na aankomst aan de oostkust bijna twee dagen regen en toen ik onderlangs wilde gaan (met de wijzers van de klok mee), heb ik een dag op beter weer gewacht voor ik verder ging. Overnachtingen met eigen tentje op campings (niet wild gekampeerd). Ongeveer 5000 km op IJsland, een paar honderd km op de Faeroer en nog 2 keer een dag rijden door Duitsland en Denemarken.

IJsland was in dat jaar opvallend goedkoop. Mijn vader had in de jaren 80 al plannen om met onze camper te gaan, maar dat was destijds financieel niet haalbaar.

Het noordwesten vond ik ook zeker de moeite waard! Ben zelfs helemaal naar Krossneslaug gegaan (mooi afgelegen zwembadje), via een matige weg langs de kust, met o.a. een oude fotogenieke fabriek. Hoogtepunten van het land vond ik de vele, zeer verschillende watervallen en grappige papegaaiduikers.

Om eerlijk te zijn was het iets eenmaligs. Een heel mooi land, maar ik had het idee dat ik na die reis alles wat ik wilde zien wel had gezien en dwars door het binnenland hoefde/hoeft van mij niet.

Johan
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis michelly: IJsland

Bericht door kalaman »

johan1973 schreef:
04 aug 2020, 20:42
Om eerlijk te zijn was het iets eenmaligs. Een heel mooi land, maar ik had het idee dat ik na die reis alles wat ik wilde zien wel had gezien en dwars door het binnenland hoefde/hoeft van mij niet.
Het is voor ons nu onze vijfde keer en we hebben het nog bijlange niet allemaal gezien. Maar daarvoor moet je uiteraard wel een 4x4 hebben zodat je de F-wegen in het binnenland op mag. Het landschap daar is nog eens zo divers als "gewoon" de Ring Road, wat ook al heel bijzonder is uiteraard.
Joeyke
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 23 jan 2008, 18:11

Re: Reis michelly: IJsland

Bericht door Joeyke »

Hoe los je het huurauto-probleem op? In de reisgids Trotter staat dat verhuurmaatschappijen geen huurautos op de F-wegen toelaten. We zouden zelf graag Landmannalaugar doen. Lukt dit dan enkel per bus?
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis michelly: IJsland

Bericht door kalaman »

Met een 4x4 mag je op F-roads. Dat verklaart waarom de Suzuki Jimny één van de meest verhuurde auto’s is in de zomer. Maar die zou ik echt niet aanraden als je toch iets van comfort wilt. Vorig jaar zijn we met een Suzuki Vitara naar Landmannalaugar gereden en vorige maand met een Dacia Duster zelfs naar de Laki Craters waarbij we meerdere rivieren door moesten.
Voor Landmannalaugar moet je slechts door 1 rivier en die ligt dan nog pal bij het eindpunt. Je kan dus gerust vóór de rivier parkeren en via de voetgangersbrug aan de hikes beginnen.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis michelly: IJsland

Bericht door michelly »

Wij zijn inderdaad net voor Landmannalaugar gestopt. Ik geloof dat dat maar een paar honderd meter is. Overigens hadden we op de terugweg wel een rivercrossing omdat we een andere weg genomen hadden. Wij hadden een Mazda CX3.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Reis michelly: IJsland

Bericht door Galapogos »

@Joeyke Als je naar plekken als Landmannalaugar wil rijden, moet je behalve met het type auto dat je huurt ook rekening houden met het seizoen waarin je reist. F-wegen (en ook bepaalde andere wegen) zijn alleen in het seizoen toegankelijk, zelfs als je een 4x4 tot je beschikking hebt. Ook bussen naar de binnenlanden rijden maar enkele maanden per jaar. Als de weersomstandigheden het niet toelaten om met een gehuurde 4x4 te rijden en de bussen ook niet rijden, is je enige optie om een super jeep te boeken. Een soort heavy-duty taxi. Dat is flink aan de prijs.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer