Cyprus

Discussies over alle reizen die NIET naar de Verenigde Staten van Amerika gaan.
Plaats reactie
brigittf
Amerika-ontdekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 27 okt 2016, 20:44
Aantal x V.S. bezocht: 5

Cyprus

Bericht door brigittf »

Beste forumleden,

Heeft er iemand ervaring met een roadtrip over Cyprus, ik begrijp dat het niet mogelijk is om met de auto de grens over te gaan en dat het zelfs afgeraden wordt om helemaal naar het Turkse deel te gaan.
Ervaringen??
Alvast bedankt.
Brigitte
Gebruikersavatar
johan1973
Amerikakenner
Berichten: 1197
Lid geworden op: 20 jul 2007, 10:57
Contacteer:

Re: Cyprus

Bericht door johan1973 »

Ik heb een zelfgemaakt plan van 9 nachten (vertrek op do. naar Larnaca, terugreis op za. vanuit Paphos) op de plank liggen, voor het geval het een keer goed uitkomt. Linksom, met de klok mee.

Een paar kanttekeningen:
- terugvlucht was met aankomst rond middernacht op Schiphol, dat is lastig omdat wij graag met de trein gaan, dus mogelijk toch met de auto of een laat slapende vriend vragen om ons op te halen
- je moet links rijden, maar dat went snel en heb ik vaker gedaan
- het is best een warme locatie, dus vroege lente of late herfst leek mij het beste om iets te kunnen ondernemen, en lekker buiten schoolvakanties

Johan
Skopje
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 sep 2019, 17:27
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Cyprus

Bericht door Skopje »

Met een huurauto mag je inderdaad de grens niet over. Wij zijn afgelopen oktober naar Larnaca gevlogen, daar auto gehuurd en 8 dagen later op Paphos ingeleverd.
Bij nader inzien had ik graag een 4x4 gehad. In de buurt van Paphos is veel moois te zien maar allemaal onverharde wegen en niet geschikt voor onze huurauto. Links rijden gaat makkelijk op Cyprus. Wegen zijn overzichtelijk en alles staat goed aangegeven. In de bergen wel wat smal en bochtig maar met prachtige vergezichten. De kentekenplaten van huurauto's zijn en andere kleur dan die van de bevolking. Zo weet iedereen wie toerist is en kunnen ze rekening houden met rare capriolen op de weg!
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer