India

Discussies over alle reizen die NIET naar de Verenigde Staten van Amerika gaan.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

India

Bericht door michelly »

Wij hebben tickets geboekt naar New Delhi in de komende kerstvakantie. We willen een reis door Rajasthan maken met eventueel een tijger safari erbij. We hebben 2,5 week de tijd. Iemand tips of reisverslagen?
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4942
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: India

Bericht door hemmie »

Mijn ervaringen zijn van langer geleden, wij woonden van 2007-2011 in India. Veel gereisd, maar met hele jonge kinderen, dus toch wat anders, en relatief weinig in Rajestan, want dat vonden we de minst plezierige regio.
We zijn wel in Jaipur en Delhi geweest uiteraard, maar geen specifieke tips. Keek nog even in mijn foto's, wij vonden Amber Fort erg mooi, net buiten Jaipur. Agra was toen al druk en vies, zal er wel niet beter op zijn geworden, maar ja, wel de moeite waard om de Taj Mahal te zien.
Tijgersafari deden wij in Madya Pradesh, bij Kanha NP. Geweldige ervaring gehad hier, ik weet natuurlijk niet hoe het nu is, maar o.b.v. onze ervaring in 2010 zou ik het 200% aanraden. Maar voor jullie waarschijnlijk geen handige locatie.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: India

Bericht door michelly »

Die tijgersafari ziet er prachtig uit! We wachten nog even op wat voorstellen van het reisbureau. Dat vieze baart me ook wel enigszins zorgen maar ik ben toch vooral heel benieuwd naar het land. Het ziet er op foto's allemaal zo mooi kleurrijk uit. De Taj Mahal is natuurlijk een must maar we hoeven dus verder niet veel tijd voor Agra te reserveren.
De tip betreffende Amber Fort staat genoteerd. De afbeeldingen zien er prachtig uit!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4942
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: India

Bericht door hemmie »

Oh ja, kijk voor bijzondere plekken om te overnachten eens bij Neemrana hotels. Wij hebben wel eens in Neemrana Fort overnacht, dat was heel bijzonder. Wij hebben in een paar andere hotels van die keten geslapen, dat was ook allemaal erg leuk, maar niet in die regio. Maar ze hebben er meer in Rajastan.
Wel koud trouwens in de kerstvakantie, wij deden ook Jairpur, Amber en Neemrana Forts en een nacht in Delhi in de kerstvakantie, doordat de hotels waar we sliepen niet verwarmd waren (in Delhi sliepen we bij vrienden, daar was het niet heel veel beter, want ook nauwelijks verwarming) en het daar in de winter echt vochtig koud (veel mist) kan zijn waren we na een paar dagen door en door koud. We vlogen daarna door naar de tijgersafari, daar koude nachten (maar te doen doordat je een warme kruik in je bed kreeg :lol: ) en dus koude ochtenden op zoek naar tijgers, maar in de middag heerlijk zonnig, dat was echt een verademing.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: India

Bericht door michelly »

Hebben jullie het dan toen zo slecht getroffen met het weer? Als ik de weersites bekijk zie ik toch gemiddelde temperaturen rond de 20 graden. Dat vinden wij prettiger dan 40 graden. We waren een paar jaar geleden ook in de winter in Japan met sneeuw, heerlijk 😉
De tips betreffende de hotels ga ik bekijken. Bedankt daarvoor!
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: India

Bericht door PSVwally »

komende kerstvakantie
Dat duurt nog even, maar is toch alweer zo.
Mocht je naar Agra gaan voor de Taj Mahal dan moet je je even 'inkopen' voor een viewppoint, bv rond zonsondergang geweldig. Officieel is dit geen viewpoint, maar je kan er met een beetje 'hussel' wel komen
tajm1.jpg
tajm1.jpg (70.46 KiB) 7289 keer bekeken
tajm2.jpg
tajm2.jpg (48.29 KiB) 7289 keer bekeken
Één van de Aziatische landen die me aan de ene kant enorm aantrekt en vanwege de leefomstandigheden van velen, zeker in de grote steden, me ook weer wat afstoot.

Misschien haal je nog iets uit deze video's, zeker qua eten:
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4942
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: India

Bericht door hemmie »

michelly schreef:
19 jan 2020, 19:41
Hebben jullie het dan toen zo slecht getroffen met het weer? Als ik de weersites bekijk zie ik toch gemiddelde temperaturen rond de 20 graden. Dat vinden wij prettiger dan 40 graden. We waren een paar jaar geleden ook in de winter in Japan met sneeuw, heerlijk 😉
De tips betreffende de hotels ga ik bekijken. Bedankt daarvoor!
Wij troffen denk ik wel wel een koufront, maar volgens onze vrienden die in Delhi woonden was het weer dat regelmatig voorkomt daar. Als ik op weather.com kijk naar het weer in Delhi de afgelopen weken lijkt het vrij wisselvallig, met een max. temperatuur varierend 9 tot 21 graden, dan lijkt 20 graden gemiddeld me wel wat optimistisch. Maar Jan 2019 was zo te zien veel warmer, meestal inderdaad 20+. Het kan verkeren dus blijkbaar. Probleem is vooral dat ook Noord-India niet echt berekend lijkt op koud weer, geen verwarming, in hotels soms te dunne dekens, tochtige ramen, en als het koud is is het vochtig en mistig, dus dan voelt een max temperatuur van 10 graden echt wel heel koud. Maar goed, jullie komen dan uit NL, en niet uit het warmere zuiden van India, dus voor jullie voelt het vast anders dan voor ons, en hopelijk treffen jullie gewoon warm weer.
En winter is absoluut beter dan zomer om naar dit gebied te gaan, wij zijn wel eens in april een dag in Delhi geweest, dat was echt te warm om veel te doen (en wij waren echt wel wat gewend, woonden in Mumbai).
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Allard
Amerikafan
Berichten: 397
Lid geworden op: 08 jul 2012, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: India

Bericht door Allard »

michelly schreef:
19 jan 2020, 15:50
Wij hebben tickets geboekt naar New Delhi in de komende kerstvakantie. We willen een reis door Rajasthan maken met eventueel een tijger safari erbij. We hebben 2,5 week de tijd.
Vraag 1: Gaan jullie zelf rijden of laat je je rijden?

Tijgersafari: Indien je er van uit gaat op zo'n dag geen enkele tijger te zien te krijgen dan kan het alleen nog maar meevallen. Hoop doet leven en zonder geluk vaart niemand wel. De beste kansen op tijgers nog volledig in hun natuurlijke habitat heb je in Kaziranga. Dat ligt in Assam en dus veel te ver oostelijk indien de focus op Rajasthan ligt.

Ik keek even op je website. Grappig! "Een dag niet gereisd, een dag niet geleefd" zou je er boven kunnen zetten :)

Hoe dan ook vinden wij India geweldig. 2000, 2004, 2006 en 2009. Ook in India is de samenleving hard aan het veranderen. Het zou dus kunnen zijn dat onze herinneringen aan India inmiddels veel te romantisch zijn geworden. Met die viezigheid valt wel te leven. Mijn vrouw is ook hier in het propere westen al heel snel ergens vies van. Maar ze heeft haar plezier in het reizen door India geen dag laten verpesten.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: India

Bericht door michelly »

We laten ons rijden. Ik heb al begrepen dat het geen goed idee is om in India zelf te rijden.
Karizanga NP ligt inderdaad te ver naar het oosten. Als ik de foto's zo zie dan ziet het er wel prachtig uit!
Allard schreef:
20 jan 2020, 12:47
Ik keek even op je website. Grappig! "Een dag niet gereisd, een dag niet geleefd" zou je er boven kunnen zetten :)
Da's inderdaad wel een goede :lol: :thumbup:

@PSVwally bedankt voor de tip van de Taj Mahal!
Ik heb de eerste video bekeken, wat moesten zij lang reizen vanaf de Antillen! Ik ga binnenkort weer verder kijken :D
Gebruikersavatar
Allard
Amerikafan
Berichten: 397
Lid geworden op: 08 jul 2012, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: India

Bericht door Allard »

Kazaringa is nog een echt en ongerept park. De lagere delen worden jaarlijks door de moessonvloeden van de Brahmaputra overspoeld. De tijgers daar zijn nog echt wild (en schuw!) en krijg je daarom zo goed als niet te zien.

In het eerder genoemde Kanza en meerdere relatief dichtbij gelegen parken heb je meer kansen. Maar ook daar kan het voorkomen dat je twee dagen rondtoert op de rug van olifant zonder ook maar één tijger gezien te hebben. Het blog van Miranda uit 2013 is wel leuk om te lezen. Zij heeft er zeven mogen zien. En later nog één in Kaziranga.

Je hebt dus de tickets. Auto met chauffeur via een reisbemiddelaar neem ik aan. Dat lijkt me de beste keus. Chauffeurs die al vaker met westerse toeristen hebben rondgereden hebben niet meer zo'n last van prestatiedrang. Die weten dat rustig rijden wel gewaardeerd wordt. Lokaal ingehuurde chauffeurs denken vaak het meeste indruk te maken door zo hard mogelijk te rijden en te claxonneren om zich door de de mensenmassa's heen te slalommen.

India is kleurrijk. Rajasthan is het meest kleurrijk. En bevat relatief de hoogste dichtheid aan beroemde steden en gebouwen. En wordt daarom ook het meest door (westerse) toeristen bezocht. En nadeel is dat zich hierdoor "toeristische paden" ontwikkelen. D.w.z. je komt op dezelfde paden en/of plaatsen waar je al veel toeristische voorgangers hebt gehad. In mijn beleving komt dat de "sfeer" niet ten goede. India is voor grote delen nog "ongerept" door massatoerisme. Dat andere India is zeker niet minder interessant.

Hoe dan ook hoef je niet op veel privacy te rekenen in India. Zodra je je op straat begeeft ben je een soort "publiek domein". En dat niet alleen, je hebt geld! Heel veel geld. Daarom willen ze je onophoudelijk van alles verkopen. Dat houdt niet op. Daar moet je mee om kunnen leren gaan. Dat wil niet zeggen dat je de straat moet gaan mijden. India leeft grotendeels op straat. En dat moet je gaan beleven. Vind ik.

Hopelijk krijgen jullie een Sikh als chauffeur. Dat zijn rustige, kalme en betrouwbare types.

Afbeelding

Indien je op de foto klikt kom je in een fotoserie. Bijna allemaal mensen. Dat is wat ik eigenlijk het het leukste uit India vond. Als die mensen. Bijna allemaal zonder het chagrijn en de kapsones die ons westerlingen soms zo kenmerkt. Vind ik.

Hier hou ik maar even op. Ik kan nog veel meer over India vertellen.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: India

Bericht door michelly »

Ik vind het mooi hoe gedreven je over India praat! En je foto's zijn werkelijk prachtig! Ik vind het sowieso heel mooi om portretfoto's te maken op vakantie. Maar voel toch altijd een beetje gêne. Hoe doe jij dat? Vraag je gewoon of je een foto mag nemen? Mijn man is bij ons van de fotografie maar portretfoto's vindt hij altijd moeilijk, dat doe ik dan meestal :lol: Hier liepen we op een markt in Zuid-Afrika en daar wilden ze zelfs met ons op de foto. Heb jij een tip hoe je dat het beste aan kunt pakken?
Gebruikersavatar
Allard
Amerikafan
Berichten: 397
Lid geworden op: 08 jul 2012, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: India

Bericht door Allard »

India kan me steeds enthousiast maken. Leuk dat je dat ziet.

Wat fotografie betreft: Landschappen, gebouwen, dingen.... Iedereen die op reis gaat heeft er inmiddels als stapels van liggen. Het wordt op een gegeven moment wat meer van hetzelfde. Mensen maken je foto's uniek. En dat gaat in India een stuk makkelijker dan in het westen. Eigenlijk vraag ik het nooit. Er ontstaat al snel iets van informele instemming. Mensen die niet op de foto willen leveren over het algemeen ook geen leuke foto op. De meeste bewoners van India zijn eigenlijk wel vereerd dat je een foto van ze wilt maken. Omgekeerd gaan ze (soms met het hele gezin) graag gezamenlijk met een westerling op de foto. Bereidt je daar maar vast op voor dat dit vaak zal gebeuren. Het hangt er wel een beetje van af of je je binnen of buiten de vaste toeristische paden begeeft. Daarbinnen willen mensen graag geld zien. Of hopen erop. Vooral de Saddhu's of anderen die zich extra mooi hebben uitgedost. Als je een fooitje wil geven dan is 10 rupees een mooi bedrag. Voor ons is dat zo'n 50 cent. Voor veel laag betaalde Indiërs al een kwart dagloon. Buiten de toeristische paden speelt geld eigenlijk geen rol in de portretfotografie.

Ik heb even rondgekeken en ik vind dat jij (of jullie) uitstekend mensen op de foto kunt zetten! Nou ja, soms kunnen de voeten er nog wat beter op en sommige foto's schreeuwen om een meer optimale uitsnede maar de foto's zijn in de basis gewoonweg erg goed. Dus, neem per persoon maar een camera mee naar India. Daar zal je geen spijt van krijgen! Zorg dat je camera hebt met een uitklapbare display. Zodat je vanaf heuphoogte kunt fotograferen. Dat perspectief is in een aantal gevallen veel aantrekkelijker dan vanaf ooghoogte. Zeker bij kinderen.

Zodra je iets van een rondje bedacht hebt dan denk ik graag even met je mee.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: India

Bericht door michelly »

Dankjewel voor je tips! De camera('s) gaan zeker mee. Ik ben benieuwd of wij ook met zo'n kleurrijke portretten terugkomen. Als er wat meer duidelijk is over de route kom ik graag bij je terug :thumbup:
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3996
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: India

Bericht door Loek »

Hoi Elly. Misschien had je het al gelezen, maar voor de volledigheid zet ik mijn reisverslag uit 2010 van Nepal en India hier ook even neer: India. Wij begonnen in Kathmandu en eindigden in Delhi.
UitHolland
Amerikafan
Berichten: 213
Lid geworden op: 30 aug 2014, 18:38
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: the Netherlands, Planet Earth, Earth-Moon System, Solar System, Milky Way Galaxy, Local Group, Virgo

Re: India

Bericht door UitHolland »

The budgeteers maken mooie en leuke documentaires en er is een serie over India, https://www.youtube.com/playlist?list=P ... LdE3mQftMQ zeker kijken als je naar India gaat!
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: India

Bericht door michelly »

Jouw verslagen had ik uiteraard al gezien Loek :thumbup:
De documentaires ga ik zeker een keertje op mijn gemak bekijken.
Nu eerst volgende week een tripje naar de USA :D
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: India

Bericht door michelly »

Ik heb dit plan weer eens onder het stof uit gehaald. Ben op dit moment aan het kijken voor betaalbare tickets. Maar ik val bijna van mijn stoel van de prijzen. Hadden we de vorige keer nog mooie tickets voor 829 euro met z'n tweetjes, nu ben ik al blij als ik die prijs tegenkom per persoon :blink: :roll:
Ik vind wel wat goedkopers maar dan moet ik of iets van 17 tot 27 uur in Rome wachten of met bijv. Saudia Airlines gaan met een overstap in Jeddah, Saoedi Arabië van 9 uur.
Heeft iemand eventueel ervaring met Saudia Airlines, Kuwait Airways, LOT Airways, ITA Airways (met 2 overstappen in Milaan en Rome), Oman Air, Air Astana of Air India?
Onze voorkeur gaat uit naar Lufthansa, KLM, Etihad of Emirates maar die zijn allemaal dik boven de 1000 euro pp.
Wat denken jullie? Nog even wachten of toch boeken voor een redelijke prijs met beroerde tijden bij één van de eerder genoemde airlines?
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3996
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: India

Bericht door Loek »

Ik heb vorige maand nog gevlogen met Saudia van Jeddah naar Jazan. Vergelijkbaar met de meeste westelijke maatschappijen waarmee ik heb gevlogen kwa beenruimte en service. Jeddah en Riyadh vliegvelden zijn geen prettige vliegvelden om urenlang rond te moeten hangen. Afgezien van fastfood restaurant is het eten daar miniem. Ook weinig ander vertier, maar er zijn genoeg “prayer rooms”. :wink:

Wij zijn ook in india geweest, maar onze ervaring is van alweer meer dan 10 jaar geleden, dus ik vermoed dat er veel is veranderd. Ik vind de prijzen die jij noemt uitzonderlijk laag om naar India te vliegen. Ik ga in Juni naar Nederland en vlieg gelukkig op miles, want wij konden niets onder $1600/pp vinden.
Corv
Amerikakenner
Berichten: 644
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: India

Bericht door Corv »

Prijzen naar het oosten zijn momenteel achterlijk inderdaad. En wat @michelly zegt, van dat soort overstap tijden wordt je niet vrolijk. Heb in het verleden (voor corona) idd scherpe prijzen gezien met o.a. Saudi, (€350 retour Bangkok via Rome) maar die overstap tijden.... Toen paar keer via V.A.E. gevlogen, nooit meer dan €500. Maar ben bang dat die soort prijzen verleden tijd zijn voorlopig.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: India

Bericht door michelly »

Vanochtend toch de tickets geboekt. Ben er redelijk tevreden over. We vliegen met ITA Airways voor 600 pp. Op de heenweg wel 2 tussenstops maar dat is dan maar zo. Ik heb me suf gezocht naar betere alternatieven maar de prijzen bleven maar stijgen. O ja, ook nog geboekt via Supersaver :roll:
Ik weet het, dat is hier een no-go maar het scheelde ruim 250 euro pp als ik via hen boekte.
Anyway, eerst volgende week maar eens op vakantie naar Amerika en dan ga ik me eens op India storten. Mocht iemand nog reisverslagen in de aanbieding hebben dan hoor ik het graag :lol: :thumbup:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer