Waar auto huren in Europa?

Discussies over alle reizen die NIET naar de Verenigde Staten van Amerika gaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
butterfly
Amerika-expert
Berichten: 1511
Lid geworden op: 23 okt 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Noord-Holland

Waar auto huren in Europa?

Bericht door butterfly »

Omdat we vakantiedagen tekort hebben :lol: , hebben we besloten naar Italië te gaan vliegen (Rome) en daar een auto te huren. Ik heb dit nog nooit binnen Europa gedaan, dus vandaar mijn vragen:
- waar huren jullie altijd de auto?
- zijn er zaken waar ik extra op moet letten?

Ik heb al even gekeken bij Sunnycars en Autoeurope. De laatste is een stuk goedkoper en hebben we in Amerika ook wel vaker gebruikt. Is dit aan te raden voor Italië?
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: waar auto huren europa

Bericht door Ing »

Weet je zeker dat in je Rome wilt gaan rijden? Met een huurauto?
Zorg er in ieder geval voor dat je dan allrisk zonder eigen risico alles afsluit, want de kans op schade aan de auto door andere gebruikers is vrij groot. Paar jaar geleden in Rome gereden en het is daar een soort surivival of the (fiat) fittest, met blikschade aan ongeveer elke auto. 2 weken was ik in Napels, ook daar zelfde geval..
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Waar auto huren in Europa?

Bericht door KW1984 »

Zeld via Autoeurpe een keer in Italië gehuurd (Pisa). Zijn een tussenpersoons, weet niet meer hoe de verhuurder zelf heette, was een veelgebruikte Italiaanse keten. Huurde een klein auto'tje maar kregen een grote 7-persoons Zafira mee. Alles was prima in orde en geen problemen gehad. Was lang wachten bij het ophalen, druk en geen skip-the-counter helaas...

Ze hebben verschillende tarieven als ik mij goed herriner, dat je eerst zelf het eigen risico betaalt en dat dan moet declareren, of dat je gelijk goed gedekt bent. Daar moet je dus even op letten.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Gebruikersavatar
butterfly
Amerika-expert
Berichten: 1511
Lid geworden op: 23 okt 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Noord-Holland

Re: waar auto huren europa

Bericht door butterfly »

Ing schreef:
13 jan 2020, 00:48
Weet je zeker dat in je Rome wilt gaan rijden? Met een huurauto?
Nee, de bedoeling is om vanaf de vlieghaven meteen naar Salerno te rijden, en dan via de amalfikust en pompeï rijden. We leveren op het laatst de auto in en gaan dan met ov naar Rome war we nog 2 nachten blijven. Overigens weleens dwars door Rome gereden, maar dat was in augustus, dus vergeleken normaal een stuk rustiger.

@ KW1984: bedankt voor je ervaringen, ik zal eens kijken bij welke maatschappij het uiteindelijk was, dat maakt idd het verschil. Ik zal me eens verdiepen in de verzekeringen.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4813
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Waar auto huren in Europa?

Bericht door michelly »

Ik heb toevallig gisteren een auto voor een paar dagen in mei gehuurd in Manchester via Autoeurope. We hebben bewust niet de goedkoopste (greenmotion) genomen want die had hele slechte reviews maar gewoon bij Hertz gehuurd. Ik vind het ook allemaal minder vertrouwd dan in Amerika huren :lol:
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Waar auto huren in Europa?

Bericht door sanook »

Veel brokers bieden wel huren zonder eigen risico aan maar meestal zit daar een externe verzekering bij voor het eigen risico (wat in Italie behoorlijk op kan lopen tot > 3000 euro !!!). Dat betekent dat je bij problemen het eigen risico eerst zelf moet betalen en je dit later moet claimen bij je verzekering. Voor de verhuurder heb je dus wel degelijk een eigen risico dus zal alles gecontroleerd worden bij terugbrengen. En evt terug claimen bij de verzekering levert ook weer een risico op dat je je geldt alsnog niet (volledig) terug krijgt.
Paar jaar geleden hebben wij in Bologna een auto gehuurd en daarmee door Toscane gereden. Ik heb toen bewust bij Sixt gehuurd omdat je daar direct kom huren zonder eigen risico. Dus dat betekende dat er bij terugkomst niet eens naar de auto gekeken werd want alles was toch verzekerd (net als in de USA). Je betaalt er wel wat extra voor maar als ik weer in Italie een auto huur doe ik het weer op deze manier want het kan je een hoop gedoe besparen.
Avis biedt dit ook aan onder de naam Avis 360: https://www.avis.nl/huren-bij-avis/auto ... n/avis-360
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Waar auto huren in Europa?

Bericht door vana »

Wij hadden voor Sardinie en voor IJsland een auto gehuurd bij Sunnycars (Alamo) en waren daar tevreden over.
Als je All inclusief neemt zitten alle verzekeringen erin. Eigen risico moet je wel eerst zelf voorschieten bij schade.
Waar je ook huurt, maak voor je wegrijdt even foto's (met datum) van de hele auto en elk krasje of deukje. Italianen rijden op zijn zachtst gezegd nogal slordig. Vooral in de omgeving van Rome en daaronder rijden ze als gekken.
Huur geen al te grote auto want de straatjes en ook de parkeerplaatsen in Italië zijn niet berekend op grote auto's. Wij hebben al eens bijna klem gezeten in een straat met onze Mondeo.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Waar auto huren in Europa?

Bericht door Tipsy_1 »

Ik huur in Europa altijd via autoeurope ofwel via booking.com hun rental firma (die linkt door)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer