Boottocht Lysefjord/Preikestolen Rodne.no

Discussies over alle reizen die NIET naar de Verenigde Staten van Amerika gaan.
Plaats reactie
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Boottocht Lysefjord/Preikestolen Rodne.no

Bericht door frouke »

Hoi,

Graag zouden wij plaatsen reserveren voor een boottochtje langs het Lysefjord/Preikestolen via Rodne.no. Ik heb nu de keuze uit 2 opstapplaatsen. Eerste opstapplek is in Stavanger, 2de opstapplek in Forsand (deze is interessanter/korterbij voor ons). Ik heb gelezen dat de bovendeksplaatsen onmiddellijk volzet zijn bij het inschepen in Stavanger. Nu vraag ik mij af of je vrij kan rondlopen op de boot en of wij nog plek gaan hebben op het bovendek als wij pas in Forsand opstappen? Prijs blijft hetzelfde eender waar je inscheept trouwens. Heeft iemand deze boottocht reeds gemaakt en kan hij/zij mij vertellen hoe dit juist in zijn werk gaat aub? Via Rodne.no zelf hebben ze mij gegarandeerd dat ik plek zal hebben op de boot bij het inschepen in Forsand, maar mijn vraag is dus meer of we daar nog plaats gaan hebben op het (buiten)bovendek? We gaan in Juli dus ik ga sowieso uit van een boot die volzet is... ;-)

Alvast bedankt,

Frouke
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Boottocht Lysefjord/Preikestolen Rodne.no

Bericht door ClaireVHaut »

Je kan geen gereserveerde stoelen kopen voor zover ik weet. Je kan wel gewoon rondlopen op de boot. In de zomer zit hij mudvol , gezellig met half azie ;-)

kijk even op trip advisor

https://www.tripadvisor.co.uk/Attractio ... orway.html


Een van de reviews van de zomer..
Queue an hour before timed departure

There is limited outside seating and even less outside seating under cover. 3 hours is a long time stood up, particularly in the rain. Should add there seemed plenty of inside seating. If coming from a cruise ship bring a towel to sit on or maybe dry your seat. In terms of the cruise, dramatic scenery but hardly Alaska. On today’s cruise,struggled to see the top of Pulpit Rock due to the low clouds but the waterfalls were excellent. Final comment friendly helpful crew. Think they should look to see how they can get extra outside seating
Show less
Date of experience: August 2019
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Boottocht Lysefjord/Preikestolen Rodne.no

Bericht door frouke »

Hoi Claire,

Dankjewel voor je reactie! Heb je zelf ook ervaring met 1 van die cruise maatschappijen toevallig? Nu ben ik aan het denken of het niet 'rustiger' is om een gewone veerboot te nemen die door het Lysefjord vaart? Welk moment van de dag zou het mooiste/beste zijn om te doen denk je? Het is de eerste keer dat we naar Noorwegen gaan en heb totaal geen idee wat te verwachten eigenlijk qua drukte/weer/etc...

Alvast bedankt,

Frouke
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Boottocht Lysefjord/Preikestolen Rodne.no

Bericht door ClaireVHaut »

Er zijn diverse mogelijkheden voor een " cruise" . WIj hebben het prive gedaan via via dus dat is sowieso anders. Maar deze schepen zie je dus vrij veel. Ze zitten vaak erg vol, mede omdat er ook cruise schepen gebruik maken van deze excursies, het is dus nooit goed in te schatten hoe druk het is. Maar rodne is wel de beste voor zover ik kan beoordelen (en wat ik dus van onze vrienden weet).

https://booking.visitflam.com/en/to-do/ ... oking-link dit is de veerboot waar je met je auto op kan en door het fjord vaart.. ook leuk . Even kijken wat qua opstap handig is.. de route er naar toe is mooi. Flåm is ook vertrekpunt van de Flåmbahn (hele bekende trein)

Het weer ... tja.. wij hadden zonnig en droog weer maar het is Noorwegen ;-) . Wij vonden de fjorden overweldigend mooi !
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Boottocht Lysefjord/Preikestolen Rodne.no

Bericht door frouke »

Dankjewel voor de info, hiermee kan ik wel even verder. :thumbup:

Groetjes, Frouke
Gebruikersavatar
miro
Amerikafan
Berichten: 287
Lid geworden op: 16 jul 2010, 03:42
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Boottocht Lysefjord/Preikestolen Rodne.no

Bericht door miro »

Wij hebben vorig jaar met Rodne.no vanaf Stavanger de tour door het Lysefjord gemaakt. Je kan gedurende de tocht binnen zitten of rondlopen op de boot. De mensen maakte op het buitendek ruimte voor elkaar om de beste foto's te kunnen maken. Prachtige boottocht!
USA: 2001-2010-2012-2013-2015-2016-2018-2023-2024
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, Azoren, meerdere cruises, veel van Europa
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Boottocht Lysefjord/Preikestolen Rodne.no

Bericht door frouke »

Hey Miro, bedankt voor je reactie! :thumbup:
Hadden jullie deze tour op voorhand gereserveerd of gewoon ter plaatse tickets gekocht?
Gebruikersavatar
miro
Amerikafan
Berichten: 287
Lid geworden op: 16 jul 2010, 03:42
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Boottocht Lysefjord/Preikestolen Rodne.no

Bericht door miro »

Wij hebben ter plekke geboekt, maar we waren dan ook niet in het hoogseizoen. Dan zou ik wel van te voren de kaarten regelen.
USA: 2001-2010-2012-2013-2015-2016-2018-2023-2024
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, Azoren, meerdere cruises, veel van Europa
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Boottocht Lysefjord/Preikestolen Rodne.no

Bericht door frouke »

Ok dankjewel
Gebruikersavatar
ronaldstark
Amerikafan
Berichten: 149
Lid geworden op: 20 apr 2006, 19:06

Re: Boottocht Lysefjord/Preikestolen Rodne.no

Bericht door ronaldstark »

wij hebben in 2018 via https://www.visitflam.com/activities/fj ... errer=3895 geboekt. dit was op 10 juni 2018. vooraf geboekt want we wilden met de auto daarna vanuit Lysebotn weer terugrijden richting Stavanger. dit is ook een mooi stuk met veel haarspeldbochten en door de bergen.
dus vooraf gereserveerd zodat de auto mee kon, je kunt dan gewoon op het buitendek rond lopen. ondanks dat het een veerboot is (er is nog 1 stop onderweg) wordt er wel gevaren als een cruiseboot, ze varen langs een grot en bewust wat langzamer onder de Preikestolen en Kjeragbolt.

succes met je keuze.

Ronald
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Boottocht Lysefjord/Preikestolen Rodne.no

Bericht door frouke »

Dankjewel Ronald voor de mooie tip! Ga ik zéker eens bekijken!! :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer