Reis Kalaman april 2020: Chili (en misschien stukje Argentinië)

Discussies over alle reizen die NIET naar de Verenigde Staten van Amerika gaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Reis Kalaman april 2020: Chili (en misschien stukje Argentinië)

Bericht door kalaman »

Na onze trip naar Argentinië/Chili van afgelopen lente was het duidelijk dat dit absoluut niet onze laatste reis naar deze regio was. We waren danig overdonderd door de natuur, cultuur, vriendelijkheid van de mensen, eten, enz dat al onze reizen naar het ZW van de VS bijna in het niets verdwenen (een beetje overdreven :wink: ).
Dus we hebben beslist om er volgend voorjaar (begin april) opnieuw naartoe te trekken. We hebben max 3 weken en zouden ons willen concentreren op Chili met misschien een stukje Argentinië (regio Bariloche).
Het zuiden van Patagonië en Torres del Paine hebben we dit jaar gedaan, dus daar moeten we niet meer naartoe.

Voor de rest ligt nog niets vast (zelfs de vluchten niet).

Aanvliegluchthaven Santiago?
Voorstellen voor autohuur?

Graag tips van must-see's, must-do's.. @Lilo , @roelb, @Mrvanilla, @hemmie :wink:

Zoals jullie wel weten is het bij ons absoluut de natuur die primeert.

Zijn er mensen die ook Paaseiland bezocht hebben?
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis Kalaman april 2020: Chili (en misschien stukje Argentinië)

Bericht door kalaman »

Niemand?
Brigit
Amerikafan
Berichten: 305
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Kalaman april 2020: Chili (en misschien stukje Argentinië)

Bericht door Brigit »

Ik zal mijn Chileense collega maandag eens vragen, ik weet dat hij dol is op atacama, een woestijn in chili met mooi gekleurde rotsen.
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis Kalaman april 2020: Chili (en misschien stukje Argentinië)

Bericht door kalaman »

Bedankt :thumbup:
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Kalaman april 2020: Chili (en misschien stukje Argentinië)

Bericht door Mrvanilla »

Sorry ik heb deze tag over het hoofd gezien!

De omgeving Bariloche is erg mooi. In 2006 ben ik er 6 weken geweest om een cursus Spaans te volgen. Suuuper toeristisch, toen al.

Als nog niets vastligt: misschien een optie om noord Argentinië te bezoeken? Salta en omgeving zijn prachtig bijvoorbeeld.
Groetjes,
Daniel
appelsap
Amerika-ontdekker
Berichten: 72
Lid geworden op: 26 okt 2008, 16:07

Re: Reis Kalaman april 2020: Chili (en misschien stukje Argentinië)

Bericht door appelsap »

Als je van wijn houdt, Mendoza met z'n wijngebieden zijn ook erg mooi/lekker. Wij hebben toen daar fietsen gehuurd en zijn langs de verschillende wijnboerderijen gefietst. Overal kan je binnenlopen en een wijnproeverij krijgen. Wij zijn daarheen gegaan vanaf Santiago, schitterende route door de bergen met z'n vele bochten.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis Kalaman april 2020: Chili (en misschien stukje Argentinië)

Bericht door kalaman »

@appelsap : jammer genoeg niet, nog nooit een druppel alcohol gedronken (omdat ik het niet lust) en nochtans 5 jaar op kot gezeten als student én legerdienst gedaan :wink: .

@Mrvanilla : de streek rond Salta, Cafayate, Cachi, ... hebben we afgelopen april uitgebreid gedaan. Wat een prachtige regio is dit Utah van Argentinië inderdaad.

Bariloche zou deze keer ons enig stukje Argentinië zijn, voor de rest zouden we in Chili blijven.
Maar... we kijken nog wat de kat uit de boom hoe de politieke situatie daar evolueert. Daarom ook andere horizonten aan het verkennen, zoals Nieuw-Zeeland ( 3 weken eigenlijk te kort), Namibië, La Réunion of zelfs Azië. Al blijft na onze aprilreis Zuid-Amerika absoluut onze favoriet.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Kalaman april 2020: Chili (en misschien stukje Argentinië)

Bericht door Mrvanilla »

Nieuw Zeeland is mijn favoriete land na de VS. Ik was er slechts eenmaal maar de lange afstand weerhoud mij om er weer eens te komen, tenzij ik eens weken de tijd heb.

De vliegreis is echt heel erg lang, tenminste 24 uur geloof ik. Dat is mij te zwaar. Ik kan me herinneren dat ik erg lang de tijd nodig had om in mijn ritme te komen.

Maar het land zelf is magnifiek mooi, ruw en grotendeels onbewoond.
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Kalaman april 2020: Chili (en misschien stukje Argentinië)

Bericht door hemmie »

Bariloche is mooi, wij waren daar in januari, dus erg druk, maar dat zal in april vast wel meevallen. Wij reden (uiteraard) de ruta de los 7 lagos).

Ik ben even kwijt wat jullie al gedaan hebben in Chili. Wij reden in ruim 2 weken van Santiago naar Puerto Montt met ook een bezoek aan Chiloe voor o.a. de pinguins. Het laatste stuk was met name natuur, we reden min of meer van vulkaan naar vulkaan, en dus Chiloe aan het eind. Daarvoor de steden Santiago en Valparaiso en een wijngebied.
PN Conguillio maakte op ons de meeste indruk, we sliepen daar aan de rand van het park met prachtige sterrenhemel, en reden de volgende dag door het park, tussen de lavavelden door.
Wij kwamen op onze route inderdaad ook weer heel dichtbij de regio Bariloche, we zagen dezelfde vulkanen in de verte die we een jaar eerder vanuit Argentinie hadden gezien, dus dat is goed te combineren.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis Kalaman april 2020: Chili (en misschien stukje Argentinië)

Bericht door kalaman »

hemmie schreef:
27 okt 2019, 16:42
Ik ben even kwijt wat jullie al gedaan hebben in Chili.
We staken afgelopen maart/april eigenlijk enkel maar de grens over voor enkele dagen Torres del Paine, voor de rest hebben we nog niets gezien van Chili.
Maar die regio was dan ook wel helemaal onze "dada". We waanden ons alleen op de wereld (al blijkt dat in het hoogseizoen toch wel even anders te zijn).
Aangezien we nu bijna een maand later zouden gaan is het misschien niet echt aan te raden om nog zo zuidelijk te gaan.

@roelb gaf eerder al de tip om naar Patagonia NP te gaan en dat is inderdaad ook iets wat ons enorm aanspreekt. Net zoals het Merengebied en de Vale de la Luna. Maar eigenlijk ook alles langs de The Carretera Austral.
De Marble Caves moeten ook indrukwekkend zijn.
Mijn vrouw wil al lang pinguins zien (ik zag die eerder in Zuid-Afrika), dus Chiloe staat ook aangestipt.
Bedankt ook voor de tip over Conguillio NP.
Klopt het ook dat de huurauto's zo duur zijn in Chili? Alles was in Argentinië zó spotgoedkoop, maar wellicht mogen we ons voor Chili aan een ander prijskaartje verwachten.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Kalaman april 2020: Chili (en misschien stukje Argentinië)

Bericht door hemmie »

Wij waren jan 2014 in Argentinie, autohuur was heel normaal, een jaar later in Chili erg duur. Nog afgezien van de borg van ik geloof $3500. Maar wellicht is het inmiddels beter. Maar verder vond ik alles (hotels, eten, entrees) erg goedkoop, zeker goedkoper dan Argentinie, dus uiteindelijk was het goed te doen.
Terug in Texas!
Brigit
Amerikafan
Berichten: 305
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Kalaman april 2020: Chili (en misschien stukje Argentinië)

Bericht door Brigit »

Ik had belooft mijn collega te vragen; ik ben het niet vergeten maar hij is....op vakantie :lol:
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
WeernaardeVS
Amerikafan
Berichten: 283
Lid geworden op: 28 aug 2017, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Kalaman april 2020: Chili (en misschien stukje Argentinië)

Bericht door WeernaardeVS »

@kalaman
Toevallig zag ik dit oude topic en triggerde op La Reunion. Zo'n 20 jaar geleden zijn wij daar 5 weken op ontdekkingsreis geweest. De eerste 4 weken hebben we de twee langeafstandspaden dwars over het eiland gelopen. De laatste week met de auto een rondje langs de kust gemaakt. Toen wij er waren brak net de vulkaan uit.
Wij vonden het een grandioos mooie bestemming, voor ons vergelijkbaar met Hawaii, hoewel we daar geen meerdaagse routes hebben gelopen.
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis Kalaman april 2020: Chili (en misschien stukje Argentinië)

Bericht door kalaman »

La Réunion komt zeker en vast nog eens aan bod, maar dan wel in het juiste seizoen.
Voor dit jaar is het nog Zuid-Afrika (april) en in de zomer eindelijk eens het binnenland in van IJsland. Daar waren we tot nog toe enkel in de winter en konden dus nooit het binnenland verkennen.
WeernaardeVS
Amerikafan
Berichten: 283
Lid geworden op: 28 aug 2017, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Kalaman april 2020: Chili (en misschien stukje Argentinië)

Bericht door WeernaardeVS »

Afrika en IJsland klinken ook goed. IJsland staat ook nog op onze wensenlijst. :thumbup:
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis Kalaman april 2020: Chili (en misschien stukje Argentinië)

Bericht door kalaman »

Nu de Chinezen niet mogen reizen is het hét uitgelezen moment om naar IJsland te gaan...
Brigit
Amerikafan
Berichten: 305
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Kalaman april 2020: Chili (en misschien stukje Argentinië)

Bericht door Brigit »

De route in IJsland staat misschien al vast en jullie hebben vast al ideeen zat maar wat wij heel mooi (en volledig vrij van groepen Chinezen) vonden was Þórsmörk, we zijn er een dag naartoe geweest met een bus van trex.
Met mijn zoon heb ik (uurtje ten noordwesten van Reykjavik) de glymur hike gedaan, prachtige zichten op de kloof.
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Reis Kalaman april 2020: Chili (en misschien stukje Argentinië)

Bericht door kalaman »

Tips zijn altijd welkom, alhoewel de route inderdaad al helemaal vastligt. Ook al omdat ik absoluut de overnachtingen op tijd wilde boeken. Toen was er immers nog geen sprake van corona...
Tijdens onze eerste IJslandreis hebben we de hike naar Glymur gedaan. Weliswaar in de gietende regen, maar toch vonden we het een heel mooie hike.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer