Cuba

Discussies over alle reizen die NIET naar de Verenigde Staten van Amerika gaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Cuba

Bericht door Mr. Patrick »

Graag willen wij volgend jaar een rondreis door Cuba maken. Sinds dat we dit forum kennen zijn we erg enthousiast over het zelf plannen van een rondreis en we zouden dat graag ook voor Cuba willen proberen. Heeft iemand ervaring met zelf plannen van een reis naar Cuba en hoe pak je dat aan?

We weten al dat huurauto's heel erg duur zijn en zelf rijden niet direct aan te bevelen is en dat de toeristenbus een betere optie is. Daarnaast beter niet verblijven in de hotels maar liever in de Cubaanse casa's.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1626
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Cuba

Bericht door BonnyR »

Wij zijn vorig jaar naar Cuba geweest en hebben daar een auto gehuurd, Dit is helemaal niet zo duur, maar reken niet op een blitse nieuwe auto. Wij hadden ook hier en daar wat deuken. Dat is juist beter, want dan valt een krasje meer of meer of minder ook niet op. Pas wel goed op waar je huurt want er zitten nogal wat oplichters tussen ( door ervaring wijs geworden :wink: ) De Casas zijn geweldig. Aardige mensen en redelijke prijzen. Rijden is inderdaad gewoon goed opletten en in kleinere dorpen rijd je over zandweggetjes vol met ( diepe ) kuilen.
Wil je er bijvoorbeeld een strand vakantie aan koppelen is Varadero een goede plek . Wel bijna allemaal All- inclusive hotels.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Annika
Amerika-ontdekker
Berichten: 44
Lid geworden op: 01 apr 2019, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Cuba

Bericht door Annika »

Ik vond juist Varadero helemaal niet leuk, all-inclusive plek zonder echt het Cubaanse gevoel, dat had overal ter wereld kunnen zijn. Natuurlijk mooi wit strand, maar ik zou dan toch liever ergens anders heen gaan. Vond juist de charme van Cuba dat het zo authentiek is.
Ik heb toendertijd mijn reis niet zelf gepland, dus daar kan ik je niet mee verder helpen.
Gebruikersavatar
Nati
Amerikakenner
Berichten: 1109
Lid geworden op: 24 mei 2005, 16:40
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: aan de Nederlandse /Belgische grens

Re: Cuba

Bericht door Nati »

Leuk dat jullie voor Cuba kiezen,hier ga je zeker geen spijt van hebben.
Wij hebben afgelopen november een rondreis gedaan door het westen van Cuba gedaan,nl Havana,Viñales,Trinidad ,Santa Clara en terug naar Havana.
Onze reizen door Amerika plannen wij ook helemaal zelf maar om dit ook voor Cuba te doen hadden wij toch een beetje schrik en dan voornamelijk omdat we het land helemaal niet kenden. Om alles in goede banen te leiden kozen wij dan ook voor een reisorganisatie (Riksja) die je hierbij helpt, maar die je helemaal vrij laat in je keuze. Achteraf bekeken was die reisorganisatie eigenlijk niet nodig want het type casa's waar we in sliepen kan je ook makkelijk boeken via bv booking.com of airbnb. De huurauto hebben zij ook geboekt via Rex rentalcars en dat was misschien wel verstandig omdat naar het schijnt grote huurauto's in Cuba beperkt zijn en je lang moet wachten op een bevestiging van reservering. Wat het rijden zelf betreft vonden wij geen enkel probleem, alhoewel je goed moet uitkijken voor diepe putten op de wegen en dan vooral op de niet echt toeristische banen. Ook moet je zorgen dat je altijd genoeg benzine in je tank hebt want een benzinestation op je weg is niet altijd garantie dat je ook effectief kan tanken.
De Cubanen zijn erg vriendelijke mensen en willen je altijd helpen of iets aanbieden (in ruil voor 1 cuc uiteraard ) :lol: Maar als je iets niet wil zijn ze zeker niet boos of opdringerig maar blijven goedgezind. Door de speciale (sociale,politieke) situatie in het land maakt dat de Cubanen zo uniek waardoor je met plezier die cuc geeft voor bv toezicht houden voor je geparkeerde auto. Hier zijn het metalen parkeermeters ,in Cuba zijn het mensen van vlees en bloed :D En alhoewel je weinig politie of iets dergelijks ziet ,hebben wij ons geen moment onveilig gevoeld.

Veel plezier met het voorbereiden van de reis en ik ben er zeker van dat het land een grote indruk op je gaat achterlaten

Om een idee te hebben over een Cubareis kan je onze blog eens bekijken https://zokkiesincuba.blogspot.com/2019/05/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer