Namibië/Botswana 2020

Discussies over alle reizen die NIET naar de Verenigde Staten van Amerika gaan.
Brigit
Amerikafan
Berichten: 305
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Namibië/Botswana 2020

Bericht door Brigit »

Ik weet het niet meer zeker maar ik meen gelezen te hebben dat als de overstap met Ethiopian airlines uitloopt er een gele koorts vaccinatie nodig is voor sommige andere Afrikaanse landen. De prijs was in ons geval niet concurrerend met een rechtstreekse vlucht van klm (en in ons geval naar Zuid Afrika) en heb me er daarom niet verder in verdiept maar misschien iets om even naar te kijken?
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Namibië/Botswana 2020

Bericht door michelly »

Ja, ik heb ook zoiets gelezen. Volgens mij als de overstap langer dan 12 uur duurt. De kans is natuurlijk niet zo groot maar ik denk dat wij het risico niet nemen en inderdaad een prik tegen gele koorts gaan halen. We laten ons in ieder geval voorlichten door de GGD.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Namibië/Botswana 2020

Bericht door michelly »

Helaas hebben wij onze reis uit moeten stellen naar volgend jaar. We hebben echter een nieuw plan: we gaan naar IJsland :-D
Graag ontvang ik daar tips over maar daarvoor zal ik een nieuw topic openen :wink:
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Namibië/Botswana 2020

Bericht door Tipsy_1 »

Ijsland is super mooi! Wij waren in 2003! Lang geleden.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Namibië/Botswana 2020

Bericht door michelly »

Ik zie dat je daar een verslagje van hebt. Ga meteen even lezen :thumbup:
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Namibië/Botswana 2020

Bericht door michelly »

En alweer de boel moeten annuleren :sadcry:
We hebben lang hoop gehad dat we toch konden gaan. Zowel Namibië als Botswana is gewoon toegankelijk voor toeristen. Maar de afgelopen weken gingen de besmettingen ineens flink aan het stijgen dus hebben we besloten om weer om te boeken naar volgend jaar. Hopelijk is 3x scheepsrecht in dit geval.

We gaan over naar plan C. Plan B kan ook in de prullenbak want dat was Schotland.
Het plan is nu om een huttentocht in Oostenrijk of Italië te doen met aansluitend een paar weken Slovenië en Kroatië.
Ik houd me aanbevolen voor tips, reisverslagen enz. :wink:
Brigit
Amerikafan
Berichten: 305
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Namibië/Botswana 2020

Bericht door Brigit »

Wij zijn ook over op plan C (A NW USA, B Noorwegen: laten geen kinderen toe🙈) en gaan naar Slovenië en Kroatië. Vooralsnog heb ik in de planning om rondom Bohinj een paar dagen te verblijven voor stuk Triglav NP maar ook omgeving Brda (Toscaans achtig landschap, wijngebied), vervolgens ergens rond Bovec voor andere zijde Triglav en ook de Soca vallei, dan Rajhenav/omgeving Kocevje. We zijn van plan dan de grens naar Kroatië over te steken en Iig nog een keer terug te gaan naar de Plitvice meren en het truffelgebied rond Motovun, tot slot denk wat dagen ergens aan zee.
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Namibië/Botswana 2020

Bericht door michelly »

Ik moet me nog helemaal gaan verdiepen in de regio dus ik noteer je tips even :thumbup:
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Namibië/Botswana 2020

Bericht door frouke »

Brigit schreef:
01 jul 2021, 09:54
(A NW USA, B Noorwegen: laten geen kinderen toe🙈)
Hoi Brigit, wij zouden deze zomer ook een korte rondrit door Noorwegen maken, maar zijn nog altijd in afwachting of we Noorwegen gaan binnen mogen of niet. Wij reizen met 2 kinderen van 15 en 17 jaar. Kan jij mij een link doorsturen waar je deze info vandaan hebt aub? Alvast bedankt!

Frouke
Brigit
Amerikafan
Berichten: 305
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Namibië/Botswana 2020

Bericht door Brigit »

Het staat onder andere hier: https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... reisadvies
In dit stuk over reisadvies Noorwegen staan ook links naar de officiële pagina vd Noorse overheid, ook daar lijkt te staan dat kinderen niet vrijgesteld zijn van quarantaine indien niet volledig gevaccineerd of in het afgelopen half jaar hersteld van Covid.
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Namibië/Botswana 2020

Bericht door frouke »

Dankjewel voor je reactie, wij wachten 5 juli nog af omdat dit eventueel nog een belangrijke datum kan zijn ivm eventuele 'lichte' versoepelingen, maar ik voel de bui al een hele tijd hangen eerlijk gezegd... Zou het tweede jaar op rij zijn dat we deze reis zouden moeten annuleren... :sadcry: :sadcry: :sadcry:
Brigit
Amerikafan
Berichten: 305
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Namibië/Botswana 2020

Bericht door Brigit »

Ik duim mee voor jullie, misschien komt er volgende week nog goed nieuws. wij zijn vorig jaar last minute in de paar weken dat het kon naar Noorwegen gegaan, we vinden het er prachtig. Wilden eigenlijk dit jaar zuid Zweden en zuid Noorwegen combineren maar laatst de knoop doorgehakt om niet langer af te wachten.
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Namibië/Botswana 2020

Bericht door michelly »

Balen is dat. Wij hebben inmiddels de knop omgezet en vanochtend een huttentocht in Oostenrijk geboekt. Nu volop bezig om nog een mooie route door Slovenië/ Kroatië te bedenken. Ook wel weer leuk om me daar op te storten :D
ludwig
Amerikakenner
Berichten: 641
Lid geworden op: 05 jan 2009, 15:05
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Groene Hart

Re: Namibië/Botswana 2020

Bericht door ludwig »

@Michelly Jullie voorbeeld van vorig jaar gekopieerd... Over 5 weken roadtrip IJsland. Beiden dan volledig gevaccineerd, dus zoals het er nu naar uit ziet moet dat gaan lukken.
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Namibië/Botswana 2020

Bericht door frouke »

Via welke website heb jij de huttentocht geboekt Michelly? Lijkt mij ook wel mooi om te doen :thumbup:
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Namibië/Botswana 2020

Bericht door michelly »

@ludwig top plan! IJsland is zo mooi :thumbup:
@frouke Wij hebben deze huttentocht geboekt: https://www.idtravel.nl/huttentochten/o ... achstein-B
Via dit reisbureau hebben wij al eerder een huttentocht gedaan in 2013. Onze ervaringen toen kun je hier lezen: https://www.michelly.nl/2013_Oostenrijk ... inhoud.htm
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Namibië/Botswana 2020

Bericht door frouke »

Dankjewel :thumbup:
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Namibië/Botswana 2020

Bericht door michelly »

Na 3 jaar wachten en 2 keer uitstellen is het eindelijk bijna zover. Over 12 dagen vertrekken we dan eindelijk voor onze droomreis naar Namibië en Botswana. En nu maar duimen dat corona nog even buiten de deur blijft, de vlucht niet helemaal geannuleerd wordt en de koffers aan gaan komen. Het was een voorbereiding met heel veel hobbels en teleurstellingen maar we hebben er nu toch wel goede hoop op dat alles volgens plan gaat plaatsvinden.
Natuurlijk houden we weer online een verslag bij zoals jullie van ons gewend zijn. Mocht je interesse hebben neem dan eens een kijkje op https://www.michelly.nl/
Gebruikersavatar
Aarjan
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 07 apr 2011, 21:10
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Namibië/Botswana 2020

Bericht door Aarjan »

michelly schreef:
10 jul 2022, 20:48

Natuurlijk houden we weer online een verslag bij zoals jullie van ons gewend zijn. Mocht je interesse hebben neem dan eens een kijkje op https://www.michelly.nl/
Ga ik in de gaten houden!
Wij vertrekken volgende week naar Canada (ook met 4WD en daktent), maar Namibië staat zeker nog op het verlanglijstje.
Ben daar al eens geweest, zo'n 20 jaar geleden, maar omdat dit echt een van de mooiste reizen ever was gaan we zeker nog eens terug.
Heel veel plezier!!!
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Namibië/Botswana 2020

Bericht door michelly »

Wat leuk dat jullie ook met een daktent gaan, dat zie je niet zoveel in Amerika en Canada. Voor jullie ook veel plezier!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer