St. Maarten na Irma

Discussies over alle reizen die NIET naar de Verenigde Staten van Amerika gaan.
Plaats reactie
Gast

St. Maarten na Irma

Bericht door Gast »

Zit erover te denken om rond mei/juni naar St. Maarten/ St. Martin te gaan voor een korte vakantie. Weet iemand hoe het daar na Irma is, is het eiland weer hersteld en toegankelijk voor toeristen?
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: St. Maarten na Irma

Bericht door tomhster »

Ik heb toevallig laatst een uitgebreider verslag gelezen en het viel mij erg tegen hoeveel progressie er is geboekt. Alleen in de onmiddellijke omgeving van de cruiseschiphaven is het redelijk gelukt en opgeruimd, maar op veel plaatsen verderop is het nog echt een bende. Er zijn ook nog veel minder faciliteiten en restaurantjes open ten opzichte van vroeger, alles is duurder, kortom als je gaat dien je je verwachtingen wel te temperen.
Gast

Re: St. Maarten na Irma

Bericht door Gast »

Bedankt voor je reactie. Dat gaat ‘m denk ik niet worden dit jaar.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: St. Maarten na Irma

Bericht door PSVwally »

Veel hotels zijn alweer (redelijk) opgeknapt en ook zijn veel stranden weer prima te doen. Voor de rest ligt er nog veel plat. Het is een beetje dubbel. Van de ene kant willen ze graag dat de touristen weer komen, want daar is een groot deel van het eiland van afhankelijk. Van de andere kant is er in de stukken waar wij als tourist niet echt komen nog veel niet opgeruimd of hersteld.
Gast

Re: St. Maarten na Irma

Bericht door Gast »

Zijn er misschien andere eilanden in die regio die wel goed begaanbaar zijn?
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3996
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: St. Maarten na Irma

Bericht door Loek »

Ik ben net terug van een cruise in die regio. US Virgin Island (St. Thomas) had nog wel plekken die niet waren hersteld, maar het leek erop dat dat bewust was (abandoned). Puerto Rico in de omgeving van San Juan is alles wel hersteld, verder in de binnenlanden is het hit or miss. Grand Turk zag er goed uit, maar ik geloof dat die niet echt de volle lading heeft gehad.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer