Maleisië

Discussies over alle reizen die NIET naar de Verenigde Staten van Amerika gaan.
Marielleh
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 aug 2018, 05:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Maleisië

Bericht door Marielleh »

Ik doe enorm mijn best om me te herinneren of wij veel of weinig hurktoiletten in Maleisie tegenkwamen. Sowieso kun je zonder probleem een westers toilet in je hotels verwachten. Ik herinner me er in Maleisie op onze reis geen hotel zonder, zelfs niet in de minst “luxe” overnachtingsplekken.
Verder denk ik (maar pin me er niet op vast dus je hebt er weinig aan) dat je veel minder westerse toiletten hebt dan in bv Thailand.
Als het een onoverkomenlijk probleem is als je een keer geen westers toilet hebt, zou ik de gok niet durven nemen. Maar als het voor een keer te doen zou zijn vermoed ik dat je er met enige voorbereiding wellicht best aardig omheen zou kunnen werken....
www.hamakyreis.wordpress.com

2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Maleisië

Bericht door tomhster »

Ik zou het echt geen belemmering laten zijn voor je reis. Ik durf de stelling wel aan dat minstens 95% van de toiletten waar je als toerist zou kunnen komen in Maleisië "normaal" is. Ga je naar landen als Cambodja en dergelijke, dan is het een ander verhaal. Maleisië is echter zeer ontwikkeld en is prima om zelfstandig te bereizen. Bovendien zijn de mensen heel erg vriendelijk en behulpzaam.
Gebruikersavatar
Ineke
Amerikakenner
Berichten: 951
Lid geworden op: 18 sep 2004, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Maleisië

Bericht door Ineke »

Het is voor mij al weer heel wat jaren geleden dat wij daar rond reisden met openbaar vervoer, maar zelfs toen ben ik misschien maar 1 of 2 keer een hurk toilet tegen gekomen (ergens helemaal achteraf). Ik zou me daar dus maar niet ongerust over maken.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Maleisië

Bericht door Galapogos »

Toen ik een kleine 10 jaar geleden een rondreis door Maleisië (schiereiland + Borneo) heb gemaakt, kwam ik hurktoiletten eigenlijk alleen tegen op kleine busstations, en misschien een enkele keer ergens langs een trail in een natuurgebied. Op andere plekken zonder uitzondering westerse toiletten.

Neemt niet weg dat er in Maleisië inderdaad veel trapjes en oneffen trottoirs en paden zijn. Met een huurauto reizen schijnt best te doen zijn (op Borneo inderdaad wat lastiger), dus dat zou ik zeker overwegen om zodoende de toegankelijkheid van het land te vergroten.
DanaLTT
Amerika-ontdekker
Berichten: 76
Lid geworden op: 14 mar 2010, 15:05
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Maleisië

Bericht door DanaLTT »

Wat tof Michelly, ik volg jullie reizen al een suf tijdje. En nu helemaal. Wij vertrekken begin september naar Maleisië.
Dus dat verslag ga ik zeker lezen. Al slaan wij Borneo en Singapore over.

Hebben jullie nu alles via een reisbureau geregeld?

P.s zijn er linkjes naar reisverslagen? Ik ben lid van een maleisië groep op fb en kom op diverse fora uit. Maar echt gedetailleerde verslagen heb ik nog niet gevonden, heeft iemand een tip?
2009 West Usa
2010 NYC
2010 West-Canada
2011 N/Z/ West Usa
2012 Noord-West Usa
2013 Nieuw-Zeeland & Frans Polynesie
2015 Las vegas
2017 Florida (met dreumes)
2018 Florida (met peuter)
http://www.familieaartsmakingmemories.com
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Maleisië

Bericht door michelly »

Wij hebben inderdaad alles via een reisbureau geregeld. Dat was ons vorig jaar in Zuid-Afrika goed bevallen. Wij boekten via Pangea Travel. Niet bepaald een aanrader, het contact ging vrij stroef. We kozen in eerste instantie voor hen omdat alle excursies op Borneo er super leuk uitzien. Waarschijnlijk kun je die ook wel zelf boeken maar we willen dat graag vooraf regelen dus kozen voor deze optie.

Ik heb ook niet zoveel reisverslagen gevonden dus hopelijk heb je iets aan die van ons. Nog 1,5 week wachten voor ons :D
Gebruikersavatar
Ineke
Amerikakenner
Berichten: 951
Lid geworden op: 18 sep 2004, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Maleisië

Bericht door Ineke »

Voor wie belangstelling heeft...... ik vond nog een oud reisverslag terug van onze rondreis per openbaar vervoer in 1997. Denk dat het te lang is om hier te plaatsen maar wil het evt. wel per mail toesturen.

gr, Ineke
Gebruikersavatar
Ineke
Amerikakenner
Berichten: 951
Lid geworden op: 18 sep 2004, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Maleisië

Bericht door Ineke »

Toch gevonden https://inekeoudereisverslagen.wordpres ... -maleisie/
(kwam er achter dat ik het nooit afgemaakt had :oops: )
DanaLTT
Amerika-ontdekker
Berichten: 76
Lid geworden op: 14 mar 2010, 15:05
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Maleisië

Bericht door DanaLTT »

Ik ga 'm met alle plezier volgen Michelly. Ook de eerste keer Azië? Wij zijn vooral benieuwd hoe we het gaan ervaren itt Amerika.

Een hele goede reis!

Thnx Ineke. Ga 'm eens lezen.
2009 West Usa
2010 NYC
2010 West-Canada
2011 N/Z/ West Usa
2012 Noord-West Usa
2013 Nieuw-Zeeland & Frans Polynesie
2015 Las vegas
2017 Florida (met dreumes)
2018 Florida (met peuter)
http://www.familieaartsmakingmemories.com
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Maleisië

Bericht door michelly »

Dankjewel! We zijn vorige winter 2 weken in Japan geweest maar dat is toch geheel anders. Ik ben ook erg benieuwd, we hebben er zin in iig 8)
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Maleisië

Bericht door Vito »

Ik ga jullie ook volgen, Maleisië en de neusapen staan nog hoog op de bucketlist :thumbup:
Veel plezier alvast!
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Maleisië

Bericht door michelly »

:thumbup: Dankje!
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Maleisië

Bericht door michelly »

We zitten inmiddels in de laatste dagen van onze reis. We zijn op het bounty eiland Tioman. Het is hier prachtig!

Wat betreft de hurktoiletten, we hebben ze inderdaad wel gezien. Niet veel, een enkele keer maar en dan alleen bij openbare toiletten dus niet in de hotels. Dit zou volgens mij geen belemmering hoeven zijn.

Het is een heel intense vakantie geweest met een jungle trekking die zo steil, glibberig en eng was dat ik dat nooit meer doe haha. Maar ook fantastische dingen gedaan zoals de neusapen spotten en een bezoek aan de orangutans. Nu volop aan het genieten, ga zo nog maar eens een keertje snorkelen.

Alles natuurlijk weer te lezen op www.michelly.nl
Marielleh
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 aug 2018, 05:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Maleisië

Bericht door Marielleh »

Geweldig om te lezen (vanaf ons logeeradres in Atlanta)! Delen enorm herkenbaar. Bizonder dat jullie alfa mannetje bij de oerang oetangs Edwin heette, toen wij er twee jaar geleden waren heette hij Richie :shock:
www.hamakyreis.wordpress.com

2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Maleisië

Bericht door michelly »

Richie hebben ze ook, die is zelfs nog groter dan Edwin :lol:
Marielleh
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 aug 2018, 05:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Maleisië

Bericht door Marielleh »

Oh echt, hahaha. Dat wist ik dus niet :clap:
www.hamakyreis.wordpress.com

2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Maleisië

Bericht door Vito »

Ik lees net in je Namibië/Botswana topic dat je bij Maleisië toch niet zo iets hebt, dat je daarnaar terug wilt.
Wat is je mee of dan eigenlijk tegengevallen als ik vragen mag?
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Maleisië

Bericht door michelly »

Ik kan er niet echt de vinger opleggen. Het is meer een gevoel. Als ik dan toch iets moet noemen is het het benauwde weer en het eten. Hier staat de laatste maand nog maar minimaal rijst op het menu :lol:
Het was echt een hele mooie vakantie en ik had het absoluut niet willen missen. We hadden op Borneo de fijnste gids die we ons maar konden wensen en het zien van de neusapen was absoluut fantastisch en een hoogtepunt van de vakantie. Maar nergens had ik het gevoel zoals tijdens onze USA-reizen en in Zuid-Afrika.
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Maleisië

Bericht door Vito »

Oké, duidelijk.

Ik ben een paar jaar geleden in Costa Rica geweest en vond dat helemaal geweldig. Voor mijn gevoel moet het daar een beetje vergelijkbaar mee zijn. De luchtvochtigheid vond ik toen ook wel meevallen, terwijl ik Florida in juni echt een drama vond.
Ik was juist helemaal ondersteboven van de jungle. Afrika trekt mij dan weer totaal niet.
Brigit
Amerikafan
Berichten: 306
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Maleisië

Bericht door Brigit »

Zuid Afrika dacht ik ook van dat het niks voor ons zou zijn maar ik ben om, het is absoluut meer dan de big five en dieren. De landschappen in ZA zijn ook prachtig, doet zeker niet onder voor sommige stukken van de VS, Google maar eens op Drakensbergen en de Blyde canyon. Costa Rica staat voor in de toekomst ook een keer op de planning bij ons... Maar goed, dit is natuurlijk een beetje vloeken in de kerk op het Amerika forum :wink:
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer