Airbnb of Booking

Discussies over alle reizen die NIET naar de Verenigde Staten van Amerika gaan.
Plaats reactie
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Airbnb of Booking

Bericht door Vito »

Het ziet ernaar uit dat we komende winter/voorjaar niet naar Florida gaan maar in Europa blijven.

Ik ben nu aan het kijken naar appartementen op de Canarische eilanden. Ik zie wat geschikte appartementen zowel via Airbnb als Booking. Nu heb ik nog nooit via Airbnb geboekt en lees toch ook wel dat hosts op het laatste moment cancellen.
Bij Booking heb ik dat nog nooit meegemaakt maar ook daar komt het volgens mij wel voor.

Mijn vraag is waar jullie voor zouden kiezen en waarom?
Het scheelt qua kosten voor eenzelfde soort appartement ongeveer 20 %.
Gebruikersavatar
sunnyrojo
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:28
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: Almere en Villa Maggiore, Davenport FL
Contacteer:

Re: Airbnb of Booking

Bericht door sunnyrojo »

Misschien ook kijken naar de annuleringsvoorwaarden,
dat is voor ons toch wel een puntje waarom wij dan voor booking kiezen.
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Airbnb of Booking

Bericht door KW1984 »

Wij hebben beperkt ervaring met AirBnB, maar de ervaringen die we hebben zijn goed. We kiezen daarbij altijd wel bewust voor een accomodatie met meerdere goede recencies (+10) en ik stel van te voren altijd een paar vragen om te kijken hoe het contact verloopt.
Geen ervaring met private rentals via Booking.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Airbnb of Booking

Bericht door MattRob »

Via AirBnB kan de 'host' relatief eenvoudig cancellen, maar er staan wel heleboel penalties op. Wij zouden ons wel 10keer bedenken voordat we dat zouden annuleren. Dus ja, dat risico is er, en ik hoor het inderdaad ook wel eens, maar een AirBnB met veel goede recensies zal dat niet zomaar opgeven. Dus ik zou me daar niet heel veel zorgen over maken.

Via Booking is annuleren vanuit de host haast niet mogelijk, dus wat dat betreft heb je daar meer zekerheid. Overigens, in het geval dat, zoekt Booking ook direct een alternatief voor je, dus ook op die manier zit je daar redelijk veilig !

Ik vind het verschil in kosten wel aanzienlijk ;-) ! De kosten voor een verhuurder bij Booking zijn immers lager, dus ik zou een lager bedrag bij Booking verwachten, als je als eigenaar gelijke opbrengsten zou willen. Zo hebben wij het wel gedaan overigens. Let wel op, dat je bij AirBnB nog wel veel kosten krijgt op het moment dat je doorklikt naar de prijs. Of had je dat al gedaan ?

Nogmaals, ik zou me niet zo veel zorgen maken over AirBnB, als er maar genoeg goede recensies zijn ! Succes !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Linda85
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 28 feb 2012, 14:29
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Airbnb of Booking

Bericht door Linda85 »

Nog nooit problemen gehad met Airbnb, en altijd leuke plekken bezocht. Tijdens het jaar dat ik Airbnb heb aangeboden 0 keer hoeven annuleren, maar goed, het kan natuurlijk gebeuren (overlijden, lekkage, je hoop het niet, maar het kan). Goed de hele advertentie lezen en gewoon je vragen stellen voor je boekt. Verder kun je inderdaad het beste gaan voor een aanbieder met superhost status, hier kun je ook op selecteren. Veel plezier!
Afbeelding
Gebruikersavatar
BigAppleLover
Amerikafan
Berichten: 381
Lid geworden op: 01 nov 2006, 20:12
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Zuid Limburg (NL)

Re: Airbnb of Booking

Bericht door BigAppleLover »

Vito schreef: Het scheelt qua kosten voor eenzelfde soort appartement ongeveer 20 %.
Heb je hierbij ook rekening gehouden met de “10% korting” boekingslink van Booking.com die op het forum bij Reizen Algemeen te vinden is? Wellicht maakt dat het verschil qua prijs minder groot op die manier.
Volg je hart, dat klopt altijd (zeker in Amerika) !
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Airbnb of Booking

Bericht door Vito »

Die krijg je als tegoed in je wallet. En aangezien er verder geen Booking-reizen op het programma staan, heb ik daar niets aan.
Marielleh
Amerikafan
Berichten: 210
Lid geworden op: 19 aug 2018, 05:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Airbnb of Booking

Bericht door Marielleh »

Wij hebben ook beperkte ervaring met Air BNB, een aantal keer in Azie. Voor komende VS reis wel drie acco's daar geboekt.
Het voordeel van Air BNB vinden wij dat de ruimtes vaak groter zijn (wij kiezen dan voor een heel huis en niet een prive kamer) en je dus letterlijk wat meer bewegingsruimte hebt. Zeker met een kind fijn dat je wat bewegingsruimte hebt als hij vroeg gaat slapen. Daarnaast zullen wij tijdens onze VS reis ook de keukens gebruiken en wasmachines (in Azie laat je alles voor een habbekrats wassen en zelf koken is ook niet aan de orde als ze voor heel weinig onwijs lekker eet buiteshuis).

Onze ervaringen zijn ook louter positief. Een maal werd een boeking niet geaccepteerd maar dat merkte we direct bij boeking, we kregen bericht van de verhuurder dat zij wilde verbouwen in de periode dat wij wilde boeken dus nog alle tijd om een alternatief te zoeken. Ook werd er ooit een boeking niet geaccepteerd zonder het uploaden van ons paspooort inclusief bsn-nummer. Dat weigerde wij absoluut maar tegenwoordig moet je je bsn zelfs afplakken.

Voor den twintig procent prijsverschil zou ik absoluut Air BNB boeken maar het is en blijft een persoonlijke keuze. Als je je er niet prettig bij voelt en je betaald liever wat meer om een beter gevoel te kopen kan dat ook een keuze zijn.
www.hamakyreis.wordpress.com

2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3998
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Airbnb of Booking

Bericht door Loek »

...in Azie laat je alles voor een habbekrats wassen en zelf koken is ook niet aan de orde als ze voor heel weinig onwijs lekker eet buiteshuis...
Dat wassen ben ik met je eens, dat koken niet. Ik zit momenteel in Bangkok en ik vind niets leuker dan over de marktjes slenteren en ingrediënten uitkiezen voor een zelf te koken Thaise maaltijd. De locals hier willen je daar ook wel mee helpen.

Dat geldt overigens ook in Amerika. Leuk om zelf een lokale maaltijd te maken, met groenten waar je in NL niet vaak mee kookt. Corn on the cob (mais) bijvoorbeeld word in de US vaker genuttigd dan in NL, maar ook Squash, Okra, Sweet Potatoes etc. of wat dacht je van fried green tomatoes? Maar ja, dan moet je wel van koken houden. Ik begrijp dat veel mensen op vakantie liever niet koken.
Marielleh
Amerikafan
Berichten: 210
Lid geworden op: 19 aug 2018, 05:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Airbnb of Booking

Bericht door Marielleh »

First of all; enjoy BKK! Geweldig!

In Azie heb ik nooit de aanvechting gevoeld zelf te koken. Wel hebben wij kookworkshops (echte, in een particuliere keuken) gedaan en eens geholpen onze eigen maaltijd te bereiden in de hotelkeuken. In Nederland ben ik een hobbykok en is de Aziatische keuken hier behoorlijk populair, de toko komen we graag en regelmatig en de ingredienten die je noemt komen hier ook regelmatig op tafel (alleen de friend green tomatoes ken ik nog niet).
Het struinen over marktjes herken ik overigens wel, maar wij beperken ons dan meest tot fruit:-)

In de VS gaan we wel regelmatig zelf koken en ik verheug me er ook al op om door de supermarkten de struinen op zoek naar dingen die ik niet ken of de dingen die ik wel ken (ik was ooit dertien mnd in de VS) maar hier niet krijgen kan.
www.hamakyreis.wordpress.com

2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer