Ervaringen Australië?

Discussies over alle reizen die NIET naar de Verenigde Staten van Amerika gaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BjornStorme
Amerikafan
Berichten: 195
Lid geworden op: 16 mar 2016, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Poperinge

Ervaringen Australië?

Bericht door BjornStorme »

Hoi iedereen,

Ik ben op zoek naar mensen die ervaringen hebben met Australië, wij zouden volgend jaar in December een maand naar Australië gaan maar ik twijfel nog over de route.

Ik heb momenteel 2 ideeën namelijk ofwel van Perth naar Melbourne ofwel van Melbourne naar Cairns ... nu had ik graag geweten welke de reizigers die ook al effectief deze routes of delen van deze hebben gedaan eventueel aanraden ...

Zoals eerder zijn wij vooral liefhebbers van natuur en minder van Steden ... een vleugje cultuur met de locals is ook altijd leuk.

Graag jullie opmerkigen, advies, tips ... andere route ... ??

Alvast bedankt.
2015: West-USA (CA, AZ, NV, UT)
2016: NorthWest-USA (CO, SD, WY, ID, MT, UT)
2017: NorthWest USA + West-Canada (WA, MT, AB, BC)
2018: Namibië
2019: Australië
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Ervaringen Australië?

Bericht door Njit »

Wel ervaring met Australie maar wij hebben juist meer de steden bezocht aan de kust (Melbourne, Sidney, Brisbane). Dus je hebt denk ik weinig aan onze ervaringen.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Ervaringen Australië?

Bericht door Bushmaster »

die oostkust is leuk om te doen, maar wil je het echte Australië beleven,
doe dan een (georganiseerde) tour door de Outback, Alice Springs >> Darwin
Georganiseerd? jazeker, die mensen kennen plekken daar midden in de woestijn, die ga je als Europeaan nooit vinden.
Groot zandpad >> afslag kleiner zandpad >> nog een afslag etc etc etc en voilà een oase met een semi zwembad the middle of f*cking nowhere.
Wij hebben toen een 5 daagse tour gedaan met https://www.adventuretours.travel/en
Als je overnachten in Death Valley leuk vindt, dan ga je zo een trip door de Outback helemaal fantastisch vinden.
Laatst gewijzigd door Bushmaster op 30 dec 2018, 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Ervaringen Australië?

Bericht door hemmie »

Perth-Melbourne is een enorme afstand, en grotendeels leeg woestijngebied. Geweldig als je daar tijd voor hebt (wij waren 11 maanden in Australie en reden dus min of meer het hele land rond), maar zou ik niet doen als je maar een maand hebt en het je eerste keer in Australie is. Melbourne-Cairns is ook al een flinke afstand, of dat haalbaar is is natuurlijk afhankelijk van wat je onderweg wil zien en doen. Wij deden 10 jaar geleden Sydney-Brisbane in 3 weken, maar deden het rustig aan met 2 kleine kinderen. Maar zelfs op dat 'korte' stuk kun je je prima een paar weken vermaken.
Ik denk dat ik zelf voor een maand Melbourne-Brisbane zou overwegen, met daarbij het stukje net ten westen van Melbourne en ten noorden van Brisbane. Of Sydney-Cairns. Of een combi, een korter stuk langs de kust en dan vliegen naar Alice Springs voor o.a. Uluru.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Ervaringen Australië?

Bericht door hemmie »

Voor de meest bijzondere natuur moet je naar Northern Territory, Kakadu NP, maar dat is heel erg afgelegen en niet handig te combineren.

Aanvulling: en niet handig in december, regentijd.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
BjornStorme
Amerikafan
Berichten: 195
Lid geworden op: 16 mar 2016, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Poperinge

Re: Ervaringen Australië?

Bericht door BjornStorme »

Yep de initiële reis was eigenlijk Perth -> Darwin gepland voor in Juli, maar door omstandigheden zal deze reis niet kunnen doorgaan en willen we deze verplaatsen naar 2020 of 2021 en gaan we dus nu in de plaats een maand in December en Januari maar aangezien het inderdaad volop regenseizoen is in het Noorden gaan we deze route zeker niet doen omdat we de Gibbs River Road zeker willen afrijden met een 4x4 en deze is dan onberijdbaar.

Dus misschien jullie advies toch even opvolgen en een stuk van de oostkust doen en een binnenvlucht naar Alice Springs ... echter zal het niet te warm zijn daar midden in de woestijn pal in de zomer. Hebben Death Valley gedaan enkele jaren geleden en zijn dit dat gelijkaardige temperaturen of toch iets koeler want daar hadden we toen tussen de 40° en 50° graden ... vonden we wel echter top ... heel mooie dingen gezien ...

Waar ik enkel een beetje schrik voor heb is, we hebben 2 jaar terug de westkust gedaan van de USA met Olympic NP, de regenwouden en de nodige beaches daar, zal het niet een beetje gelijkaardig zijn of is er toch een serieus verschil. Hopelijk alvast wat beter weer want toen bijna een week regen gehad...
2015: West-USA (CA, AZ, NV, UT)
2016: NorthWest-USA (CO, SD, WY, ID, MT, UT)
2017: NorthWest USA + West-Canada (WA, MT, AB, BC)
2018: Namibië
2019: Australië
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer