Welke landen buiten Europa goed voor Roadtrip?

Discussies over alle reizen die NIET naar de Verenigde Staten van Amerika gaan.
Gebruikersavatar
BjornStorme
Amerikafan
Berichten: 195
Lid geworden op: 16 mar 2016, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Poperinge

Welke landen buiten Europa goed voor Roadtrip?

Bericht door BjornStorme »

Hoi iedereen,

Wegens familiale omstandigheden zijn we er nog niet toegekomen om een reis te plannen voor deze zomer... na 3 jaar USA zouden we eens willen afwisselen en zijn op zoek naar een toffe bestemming buiten Europa voor een mooie roadtrip.

Zijn er landen die jullie kunnen aanraden? Vereiste is dat we veel natuur hebben en we uiteraard zelf kunnen rijden met de wagen. We willen het ook iets relaxter doen dit jaar en mooi weer is natuurlijk mooi meegenomen.

We hangen vast aan de maanden juli en augustus qua periode.

Alle tips zijn welkom.

Ik kan wel al meedelen dat de bestemming voor 2019 wel al vastligt en dit wordt West-Australië. :D

Grts
2015: West-USA (CA, AZ, NV, UT)
2016: NorthWest-USA (CO, SD, WY, ID, MT, UT)
2017: NorthWest USA + West-Canada (WA, MT, AB, BC)
2018: Namibië
2019: Australië
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Welke landen buiten Europa goed voor Roadtrip?

Bericht door Galapogos »

Is Noorwegen een idee? Prachtige natuur en relatief rustig. Maar geen goed-weer-garantie en het is er ook niet goedkoop.

Edit: buiten Europa dus... ik las het verkeerd. :oops:
Laatst gewijzigd door Galapogos op 10 apr 2018, 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Ellen1308
Amerikafan
Berichten: 153
Lid geworden op: 06 mei 2012, 20:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Welke landen buiten Europa goed voor Roadtrip?

Bericht door Ellen1308 »

Wij hebben zowel in Mexico als in Zuid-Afrika een rondreis gemaakt met een huurauto. Beide landen prima te doen om zelf te rijden.

In Zuid-Afrika is het in juli/augustus winter waardoor bijv. Kaapstad best koud kan zijn. Mexico is in juli/augustus erg warm. Dat was echt een hele mooie reis met sfeervolle steden en indrukwekkende Maya bouwwerken in de schitterende jungle.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Welke landen buiten Europa goed voor Roadtrip?

Bericht door Galapogos »

Zuid-Afrika, Chili, Argentinië, IJsland (vooruit, formeel binnen Europa). We hebben ook weleens zelf een paar weken rondgereden in Thailand. Gaat op zich prima, maar het verkeer is daar wel wat chaotisch... Maleisië is qua verkeer wat netter, en heeft ook heel veel te bieden voor zowel de natuur- als de cultuurliefhebber.

Bij bovenstaande lijstje even geen rekening gehouden met seizoen. Voor het zuiden van Chili en Argentinië is onze zomer niet bepaald het beste seizoen. In Thailand kun je voornamelijk aan het einde van onze zomer last hebben van de moesson.
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Welke landen buiten Europa goed voor Roadtrip?

Bericht door Vito »

Costa Rica ! Prachtig land en makkelijk te bereizen. Heel veel mooie fauna ook.
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3996
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Welke landen buiten Europa goed voor Roadtrip?

Bericht door Loek »

Moet je perse zelf rijden? Wij zijn momenteel in China, en reizen met alles wat er maar ook voor handen is: van auto met chauffeur, metro, maglev to boot en vliegtuig. Het is een modern, mooi land, indrukwekkende natuur, goed ontwikkeld al kan de taal zo nu en dan een beetje een probleem zijn, maar daar kom je uiteindelijk ook wel uit. Ik weet niet hoe het is vanuit Nederland, maar wij vlogen vanuit de US voor een appel en een ei naar Shanghai.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Welke landen buiten Europa goed voor Roadtrip?

Bericht door sanook »

Kun je China (buiten de grote steden om) al zonder problemen zelfstandig doen ? Dacht dat dat een beetje een probleem was en dat je min of meer niet zonder begeleiding kan. Beijing, Shanghai en Hong Kong zijn een ander verhaal denk ik, daar kun je zonder problemen wel zelfstandig heen.
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3996
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Welke landen buiten Europa goed voor Roadtrip?

Bericht door Loek »

Wij reizen 2 weken zonder begeleiding tussen Shanghai en Guilin. We hebben wel wat tours geboekt in de steden die we onderweg aandoen, maar verder reizen we op onszelf. Voornamelijk per trein en een keer met een binnenlandse vlucht (van Tunxi naar Guilin). Na die 2 weken hebben we nog 5 dagen in Shanghai (leuke stad).
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Welke landen buiten Europa goed voor Roadtrip?

Bericht door roelb »

Vergeet Australie en New Zealand niet. Maar goed, ook daarvoor geldt dat je dan beter ergens tussen november en maart gaat, niet in onze zomer. Als is Noord Australie op zich juist in de winter (onze zomer) best aangenaam.

Ik sluit me aan bij het advies van @Vito: Costa Rica is mij vorig jaar ook erg goed bevallen. Als is juli en augustus wel net het regenseizoen, maar goed, ik was er ook in augustus en dat was echt helemaal prima. Alleen de airco in de auto niet te veel laten koelen, dan beslaan je ramen aan de buitenkant :-).

Indonesie kan op zich ook leuk zijn, wellicht met wat afwisseling tussen road trip en hier en daar vliegen naar een ander eiland. Thailand en Maleisie waren al genoemd. Vietnam past ook in dat rijtje.

In het westen is het noorden van Zuid Amerika een optie, met name Brazilie, of misschien wel Suriname. De zuidelijkere landen (Argentinie, Chili) zou ik juist in onze winter doen.
jetusa
Amerikakenner
Berichten: 686
Lid geworden op: 03 mar 2015, 15:23

Re: Welke landen buiten Europa goed voor Roadtrip?

Bericht door jetusa »

Heb je al iets geboekt? Want net als met USA is het met andere landen natuurlijk net zo dat je vluchten meestal duurder worden naarmate je langer wacht, zeker voor het hoogseizoen.
Waarom niet een roadtrip binnen Europa? Weleens naar Griekenland geweest? Kan je prima een roadtrip doen met eigen auto vanuit Nederland, het is er relaxed en mooi weer gegarandeerd.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Welke landen buiten Europa goed voor Roadtrip?

Bericht door roelb »

Dat eerste hoeft op zich niet zo te zijn.. Ook kort vooraf zijn er vaak nog wel goede deals met vluchten, maar het vereist wel flexibiliteit en dagelijks kijken.
Gast

Re: Welke landen buiten Europa goed voor Roadtrip?

Bericht door Gast »

Marokko
Gebruikersavatar
BjornStorme
Amerikafan
Berichten: 195
Lid geworden op: 16 mar 2016, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Poperinge

Re: Welke landen buiten Europa goed voor Roadtrip?

Bericht door BjornStorme »

We gaan volgend jaar in Juli en Augustus naar Australië waar we een roadtrip zullen doen tussen Perth en Broome of Darwin en eventueel een stop-over naar Alice Springs. Planning moet nog uitgewerkt worden.

to be continued :D
roelb schreef:Vergeet Australie en New Zealand niet. Maar goed, ook daarvoor geldt dat je dan beter ergens tussen november en maart gaat, niet in onze zomer. Als is Noord Australie op zich juist in de winter (onze zomer) best aangenaam.

Ik sluit me aan bij het advies van @Vito: Costa Rica is mij vorig jaar ook erg goed bevallen. Als is juli en augustus wel net het regenseizoen, maar goed, ik was er ook in augustus en dat was echt helemaal prima. Alleen de airco in de auto niet te veel laten koelen, dan beslaan je ramen aan de buitenkant :-).

Indonesie kan op zich ook leuk zijn, wellicht met wat afwisseling tussen road trip en hier en daar vliegen naar een ander eiland. Thailand en Maleisie waren al genoemd. Vietnam past ook in dat rijtje.

In het westen is het noorden van Zuid Amerika een optie, met name Brazilie, of misschien wel Suriname. De zuidelijkere landen (Argentinie, Chili) zou ik juist in onze winter doen.
2015: West-USA (CA, AZ, NV, UT)
2016: NorthWest-USA (CO, SD, WY, ID, MT, UT)
2017: NorthWest USA + West-Canada (WA, MT, AB, BC)
2018: Namibië
2019: Australië
Gebruikersavatar
BjornStorme
Amerikafan
Berichten: 195
Lid geworden op: 16 mar 2016, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Poperinge

Re: Welke landen buiten Europa goed voor Roadtrip?

Bericht door BjornStorme »

Nee we hebben nog niet geboekt, ofwel zal het toch last-minute USA worden of een korte reis en dan deze winter naar Zuid-Afrika. Beslissing zal binnenkort wel ergens vallen ... :wink:
jetusa schreef:Heb je al iets geboekt? Want net als met USA is het met andere landen natuurlijk net zo dat je vluchten meestal duurder worden naarmate je langer wacht, zeker voor het hoogseizoen.
Waarom niet een roadtrip binnen Europa? Weleens naar Griekenland geweest? Kan je prima een roadtrip doen met eigen auto vanuit Nederland, het is er relaxed en mooi weer gegarandeerd.
2015: West-USA (CA, AZ, NV, UT)
2016: NorthWest-USA (CO, SD, WY, ID, MT, UT)
2017: NorthWest USA + West-Canada (WA, MT, AB, BC)
2018: Namibië
2019: Australië
Gebruikersavatar
Beaver
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 04 okt 2014, 19:40
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Welke landen buiten Europa goed voor Roadtrip?

Bericht door Beaver »

Zoals ik lees zijn jullie al diverse keren in de USA geweest, misschien is Canada ook een keer leuk. Bij Air Transat zijn de vliegprijzen niet te duur.
Gebruikersavatar
Beaver
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 04 okt 2014, 19:40
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Welke landen buiten Europa goed voor Roadtrip?

Bericht door Beaver »

Oeps zie dat jullie ook al in Canada zijn geweest . :oops:
Gebruikersavatar
BjornStorme
Amerikafan
Berichten: 195
Lid geworden op: 16 mar 2016, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Poperinge

Re: Welke landen buiten Europa goed voor Roadtrip?

Bericht door BjornStorme »

De beslissing is gevallen en de boekingen zijn ondertussen in orde, het was even puzzelen maar het is ons gelukt.

We gaan voor 3 weken gaan roadtrippen met een 4x4 in Namibië, even helemaal over een andere boeg gegooid. :D
2015: West-USA (CA, AZ, NV, UT)
2016: NorthWest-USA (CO, SD, WY, ID, MT, UT)
2017: NorthWest USA + West-Canada (WA, MT, AB, BC)
2018: Namibië
2019: Australië
jetusa
Amerikakenner
Berichten: 686
Lid geworden op: 03 mar 2015, 15:23

Re: Welke landen buiten Europa goed voor Roadtrip?

Bericht door jetusa »

Zo dat heb je goed gefixed! Heb je een pakketreis geboekt of zelf? Ben tzt ook erg benieuwd naar je ervaring.
Gebruikersavatar
BjornStorme
Amerikafan
Berichten: 195
Lid geworden op: 16 mar 2016, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Poperinge

Re: Welke landen buiten Europa goed voor Roadtrip?

Bericht door BjornStorme »

Zelf geboekt, alle lodges via booking.com en enkele via NWR. Heb me wel gebaseerd op enkele voorbeeldreizen die ik heb gevonden op verschillende reissites en even een offerte opgevraagd bij een lokale touroperator om nog even te controleren en we zaten een dikke €1.200 onder hun offerte :D

Vluchten geboekt via Qatar, Brussel <-> Windhoek via Doha, niet de goedkoopste vluchten aangezien we zo laat waren (1200pp) maar wel heel mooie uren komen smorgens om 10u aan in Windhoek dus hebben nog de hele dag om te bekomen van het 17u vliegen en rustig een pintje te pakken en het terugkeren is pas smiddags dus ook mooi de tijd om op ons gemak naar de luchthaven te gaan.

Toyota Hilux 4x4 geboekt via Hertz.
2015: West-USA (CA, AZ, NV, UT)
2016: NorthWest-USA (CO, SD, WY, ID, MT, UT)
2017: NorthWest USA + West-Canada (WA, MT, AB, BC)
2018: Namibië
2019: Australië
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Welke landen buiten Europa goed voor Roadtrip?

Bericht door michelly »

Klinkt goed! Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen tzt :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer