Wij hebben het plan opgevat om in februari 2 weken daarnaartoe te gaan.
Onze zoon Nick begint op 1 maart aan een stage van 3 maanden in Kyoto. De maand vooraf heeft hij vrij dus zo is het idee ontstaan om met z'n drietjes vanaf half februari wat van het land te gaan zien.
Ons idee is om op Tokyo te vliegen en vanaf Kyoto (Osaka) weer terug te gaan.
Ik ben me al aan het inlezen en heb al diverse reisverslagen gelezen.
Wie kan mij helpen met een mooie route?
We beginnen dus in Tokyo. Hoe lang adviseren jullie om hier te blijven? Wij zijn niet per sé echte stadsmensen. Ik zag dat je van daaruit ook relatief gemakkelijk daguitstapjes kunt maken. Wat zijn must-sees? Ik zie al googlend schitterende tempels voorbij komen. Dat spreekt me erg aan.
Ons eerste idee was om van Tokyo naar Kyoto te rijden met een huurauto. Dat zijn we natuurlijk gewend van onze Amerika-reizen

Ik kom echter weinig verslagen en informatie hieromtrent tegen. Is het geen goed idee om een auto te huren? Ik zag wel dat er flinke drop-off kosten bij gaan komen (225 euro). Of adviseren jullie toch om het openbaar vervoer te nemen? We kunnen natuurlijk niet "light" reizen met een rugzak want zoonlief neemt spullen mee voor 3 maanden.
Welke route zouden jullie nemen? We houden erg van mooie natuur en af en toe een hike. Moeten we rekening houden met winterse omstandigheden in februari in de Japanse Alpen of zijn de highlights goed te bereiken?
In Kyoto willen we ook weer enkele dagtrips maken. Nara? Himeji?
Dan heb ik nog een vraag over accommodaties. We willen enigszins low-budget gaan want er staat komende zomer ook al een dure Zuid-Afrika vakantie op het programma.
We vinden het geen enkel probleem om met z'n drietjes een kamer/appartement te delen.
Hebben jullie tips? In welke wijk kunnen we het beste kijken voor Tokyo en Kyoto?
We houden niet van de standaard hotels maar het mag best authentiek en simpel zijn.
Tot zover mijn vragen. Hopelijk kan iemand mij wat op weg helpen