2 weken Japan in februari

Discussies over alle reizen die NIET naar de Verenigde Staten van Amerika gaan.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

2 weken Japan in februari

Bericht door michelly » 21 okt 2017, 12:00

Ik vroeg me af of hier ook Japan-reizigers zijn :D
Wij hebben het plan opgevat om in februari 2 weken daarnaartoe te gaan.
Onze zoon Nick begint op 1 maart aan een stage van 3 maanden in Kyoto. De maand vooraf heeft hij vrij dus zo is het idee ontstaan om met z'n drietjes vanaf half februari wat van het land te gaan zien.
Ons idee is om op Tokyo te vliegen en vanaf Kyoto (Osaka) weer terug te gaan.
Ik ben me al aan het inlezen en heb al diverse reisverslagen gelezen.
Wie kan mij helpen met een mooie route?

We beginnen dus in Tokyo. Hoe lang adviseren jullie om hier te blijven? Wij zijn niet per sé echte stadsmensen. Ik zag dat je van daaruit ook relatief gemakkelijk daguitstapjes kunt maken. Wat zijn must-sees? Ik zie al googlend schitterende tempels voorbij komen. Dat spreekt me erg aan.

Ons eerste idee was om van Tokyo naar Kyoto te rijden met een huurauto. Dat zijn we natuurlijk gewend van onze Amerika-reizen :lol:
Ik kom echter weinig verslagen en informatie hieromtrent tegen. Is het geen goed idee om een auto te huren? Ik zag wel dat er flinke drop-off kosten bij gaan komen (225 euro). Of adviseren jullie toch om het openbaar vervoer te nemen? We kunnen natuurlijk niet "light" reizen met een rugzak want zoonlief neemt spullen mee voor 3 maanden.

Welke route zouden jullie nemen? We houden erg van mooie natuur en af en toe een hike. Moeten we rekening houden met winterse omstandigheden in februari in de Japanse Alpen of zijn de highlights goed te bereiken?

In Kyoto willen we ook weer enkele dagtrips maken. Nara? Himeji?

Dan heb ik nog een vraag over accommodaties. We willen enigszins low-budget gaan want er staat komende zomer ook al een dure Zuid-Afrika vakantie op het programma.
We vinden het geen enkel probleem om met z'n drietjes een kamer/appartement te delen.
Hebben jullie tips? In welke wijk kunnen we het beste kijken voor Tokyo en Kyoto?
We houden niet van de standaard hotels maar het mag best authentiek en simpel zijn.

Tot zover mijn vragen. Hopelijk kan iemand mij wat op weg helpen :D

markro
Moderator
Contacteer:

Re: 2 weken Japan in februari

Bericht door markro » 21 okt 2017, 12:24

Eigenlijk een beetje Off-topic, want het is niet direct een antwoord op jouw vragen, maar het betreft wel Japan.

Ik weet niet of jij de boeken kent van Gijs van Middelkoop, die hij (met veel humor) geschreven heeft over zijn fietsreizen door Noord-Amerika.
Hij heeft ook een fietstocht door Japan gemaakt en heeft daar een boek over geschreven. Hij beschrijft op humoristische wijze wat hij daar zoal heeft meegemaakt en je leert daardoor al het één en ander over de Japanse cultuur, die zo heel anders is dan de onze. Misschien leuk om als voorbereiding van jullie reis te lezen, anders leuk als Sinterklaas/Kerstcadeautje. :wink:
Hierbij de link naar zijn website: http://www.reismetgijs.nl/index.php?opt ... &Itemid=32

Edit: hij reist ook een stuk met de trein en doet daarbij o.a. Kyoto aan.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.

michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly » 21 okt 2017, 13:07

Ik heb het eerste hoofdstuk even zitten lezen en dat is inderdaad heel leuk beschreven. Bedankt voor de tip!

babarage
Amerikakenner

Bericht door babarage » 21 okt 2017, 13:43

Ik gooi jullie vraag eens door naa4 vrienden die verschillende keren Nasr Japan zijn geweest. Wellicht hebben zij wat tips. Ik weet in ieder geval dat de keren dat ze met het OV reisden gebruik maakten van een service waarbij de bagage verstuurd werd. Wat ik er van begreep een veel gebruikte service in Japan die betaalbaar is. Ik kom nog wel terug met de naam hiervan :).
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust

michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly » 21 okt 2017, 17:26

Graag! Dank je wel :thumbup:

babarage
Amerikakenner

Bericht door babarage » 21 okt 2017, 23:09

ik heb de vraag in de whatsapp gezet en kreeg dit terug in verschillende berichtjes , vandaar wat hapsnapperig. als je meer vragen heb stuur me maar een PB dan geef ik je een e-mailadres door van m’n vrienden.

———

Tokyo heen en Osaka terug is best een goed idee. Zware spullen zou je met de takyubin vooruit kunnen sturen.

In Tokyo en Kyoto heb je eigenlijk geen auto nodig, liever niet zelfs.

Tokyo bestaat natuurlijk uit heel veel stad, maar er zijn ook prachtige parken die niet stads aanvoelen: het park rondom het keizerlijk paleis, het park bij de Meiji schrijn, de Detached Palace Garden, en zo nog wel meer.

Volgens mij zit je dan ook in het begin van het kersebloesem seizoen, dus dat is dan mooi meegenomen!

Vanaf Tokyo zijn daytrips naar Kamakura en Nikko (die laatste evt met overnachting) zeker aan te raden. Maar als je in Tokyo bent, dan moet je toch echt wel het stadse leven meemaken. Dus ga ook vooral de Tokyo Metropolitan Government Office op voor het (gratis!) uitzicht, of de Tokyo Sky Tree. Loop eens door de Ginza heen op een zondag.

Als je tussen Tokyo en Kyoto nog wat dingen wilt bezoeken, dan zou je inderdaad met de auto kunnen gaan. Maar het hangt er een beetje vanaf hoe lang je gaat. Want Kyoto is, voor de toerist, nog mooier dan Tokyo. Dan zou ik liever met de trein gaan (met de shinkansen is het maar 3 uur!) en dan wat langer vanuit Kyoto naar bijvoorbeeld Nara en Fushimi Inari gaan.

Vanuit Kyoto ben je ook zo in Osaka, met zijn kasteel.

En dan ook vooral naar Mt. Koya gaan, met een overnachting (of misschien twee) in een klooster, en 's nachts het kerkhof op!

Qua hotels is er in Tokyo veel keuze, maar ik zou wel in de buurt van een metro-station willen zitten. Wij hebben goede ervaringen in de buurt rondom metro-station Akasaka: veel diner-opties in de buurt, en redelijk centraal.

In Kyoto zou ik in de buurt van het station willen zitten (veel diner-opties daar, en startpunt voor metro en vooral de bussen), of in de buurt van het winkel-centrum (bijvoorbeeld bij de kruising van Shijo en Karasuma Dori).

Je kunt kijken naar een ryokan, maar die heb je in vele kwaliteits- en prijs-klassen. Meestal krijg je dan een kamer waar meerdere futons in passen, en dan maakt het niet zo veel uit of er twee of drie futons in liggen. In hotels, met bedden, is dat natuurlijk een ander verhaal.

De opmerking daarbij van zijn vrouw is: Ik vind het altijd wel fijn om een eigen douche te hebben (vaak heb je dat niet in een ryokan), maar samen in een groot bad is ook wel heel fijn. (Dat heb je meestal wel in een ryokan.) Maar: veel hotels in Japan hebben ook zo'n groot bad dat de hotelgasten kunnen gebruiken.

(en eventueel, als ze niet teveel tatoeages hebben, kunnen ze ook terecht in een badhuis)
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust

michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly » 22 okt 2017, 09:16

Wauw, hartelijk dank. Hier ga ik mee aan de slag!
Mocht ik vragen hebben dan stuur ik je zeker een pb'tje :thumbup:

plume
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door plume » 22 okt 2017, 09:24

Mijn dochter heeft twee weken rondgereisd in Japan en gebruik gemaakt van een Japan rails pas, deze moet je als toerist wel van te voren bestellen. https://m.jrpass.com/nl/buy_the_japan_rail_pass_online

michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly » 22 okt 2017, 09:51

Ik had inderdaad gelezen over die pas. Ik denk dat we misschien even moeten schakelen, we zijn zo gewend om met de auto te reizen :lol:
Dat heeft overigens nog steeds de voorkeur tussen beide steden maar misschien moet ik dat idee loslaten.

Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek » 22 okt 2017, 20:50

Misschien niet zo recent, maar wij hebben een reisverslag van ons bezoek aan Japan destijds gemaakt in 2005. Misschien heb je er wat aan, want de meeste tempels staan er nog :wink:
http://www.loekvanhelden.com/japan-maart-2005/

michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly » 23 okt 2017, 08:20

Dankjewel Loek! Zijn er nog plaatsen op aarde waar jullie niet geweest zijn? :mrgreen: :lol:

SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce » 23 okt 2017, 11:15

Onze huwelijksreis ging naar Japan in 2009, uiteraard met 'wat' pretparken erbij :)

Zie ons verslag op onze homepage: Japan 2009
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/

Carolena
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Carolena » 23 okt 2017, 13:59

Hebben jullie al tickets?
Misschien ook even eens naar Vakantiepiraten surfen! Japan komt er hier en daar wel voor.. met supergoeiekope tickets!
Ik denk dat ze nu maar tot december gaan, maar komen regelmatig terug.
https://www.vakantiepiraten.nl/vluchten ... etour_9584
https://www.vakantiepiraten.nl/vluchten ... ro440_9349

michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly » 23 okt 2017, 14:39

Natuurlijk had ik jullie verslag al gevonden Linda :thumbup: Ik was er al in begonnen. Mocht ik vragen hebben dan weet ik je te vinden!
Waar kan ik overigens jullie foto's vinden? Of kijk ik niet goed?

We kunnen nog geen tickets boeken want de stage is nog niet 100% geregeld. Hij zou in eerste instantie op 1 februari beginnen maar dat is nu verzet naar 1 maart. We wachten nog wel even totdat dat definitief is. Het zijn wel ontzettend mooie deals dus hopelijk komen die over een paar weekjes nog een keer voorbij :wink:

SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce » 23 okt 2017, 15:03

Michelly schreef:Waar kan ik overigens jullie foto's vinden? Of kijk ik niet goed?
Die hadden we in een aparte fotoboek op de weblog staan, maar die doet het dus niet meer :(
Deze foto's moeten we dus nog eens gaan uploaden. Ik hoop dat ik straks, na mijn opleiding, meer tijd heb om alles op onze homepage weer up-to-date te krijgen. Inclusief foto's dus. Het is eigenlijk sowieso belangrijk dat dit weer up-to-date is, voor mijn toekomstige job ;)
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/

michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly » 23 okt 2017, 15:49

Ah, dat verklaart het. Maakt niet uit, het leest zo ook wel lekker weg. Alhoewel jullie wel erg veel pretparken bezocht hebben :lol: :mrgreen:

ludwig
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door ludwig » 11 nov 2017, 20:26

29 oktober terug gekomen van een week Japan ( error tarief . Voor iets meer dan € 200 retour , konden we ondanks onze toen al geboekte reis naar Zuid-Afrika niet laten liggen )
Heen naar Tokio gevlogen en terug vanaf Kyoto. Is ons erg goed bevallen. Tussen Tokio en Kyoto de Shinkansen (bullittrein) genomen. Top! Kaartje kopen op Tokio station voor de trein die je wilt nemen ( ze gaan om de 10 minuten), instappen en iets meer dan twee uur later 500 km verder op Kyoto station uitstappen ( ongeveer € 100- pp). Trein was bijna leeg, dus bagage zonder problemen in de grote bagagebakken boven de stoelen kunnen plaatsen,
Fushimi Inari-taisha is gewoon in Kyoto.Met de bus vanaf Kyoto station of zoals wij gedaan hebben gewoon lopend er naar toe ( ons hotel zat 5 minuten lopen onder het Kyoto station). Met de trein heen en weer naar Nara (grootste houten Buddha ter wereld) is ook heel gemakkelijk.
In Tokio hadden we een hotel naast het Ueno station, tevens metro-station ( eindstation van de sky-liner trein vanaf het vliegveld)

Kijk vooral op de website https://www.japan-guide.com/ , daar staan echt ongelofelijk veel informatie.

Moniquemichiel
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Moniquemichiel » 12 nov 2017, 01:05

Hoi Elly,

Ik ben een week in Tokyo geweest en een paar dagen Kyoto.
We deden alles met het OV (bullet train naar Kyoto). Kyoto is mooi met prachtige tempels. In Tokyo kan je je dagen vermaken :D Hele bijzondere stad. Aanrader is om ook een onsen te bezoeken. Nara vond in ook heel bijzonder.

Gijs van Middelkoop heeft een heel leuk boekje over Japan geschreven. (Japanners komen nooit te laat) Aanrader!

Als je specifieke vragen stuur gerust een PB op Facebook dan leg ik je vragen aan Merijn voor. (die heeft 7 maanden in Tokyo gewoond)

groetjes,
Monique
http://stargazersvs2013.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://stargazers-vs-2011-noordoost.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://stargazers-reizen.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly » 12 nov 2017, 09:57

Wat grappig Ludwig dat jullie ook een Japan en Zuid-Afrika-vakantie doen. We hebben volgens mij wel vaker dezelfde plannen gehad :lol:
Ons plan is inmiddels enigszins veranderd. We beginnen toch in Osaka/Kyoto zodat Nick zijn bagage daar achter kan laten.
Het tijdstip is nog even niet zeker want zijn visum is nog niet helemaal rond. Het is wel zeker dat ie gaat maar of hij een visum voor 3 of 6 maanden gaat krijgen is nog de vraag. Dus wachten wij ook nog maar even af met boeken.

Monique, bedankt voor je aanbod! Wellicht heeft Nick nog wat vragen.

boonens
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door boonens » 12 nov 2017, 11:30

Wij hebben vorig jaar in de zomer grofweg het rondje Tokyo - Osaka - Kyoto - Japanse Alpen - Niko - Tokyo gedaan, deels met de trein en deels met een huurauto.

Wij vonden Nara, Koyasan, Nikko en het kasteel in Matsumoto de absolute hoogtepunten. Steden als Osaka en Yokohama zijn aardig voor maximaal 1 of 2 dagen, maar wanneer je slechts twee weken gaat zou ik eerder een dagje extra in Tokyo of Kyoto doorbrengen. De Japanse Alpen vielen ons wat tegen, deels omdat wij hier veel regen hadden en v.w.b. de natuur niet echt onder de indruk waren. Nikko zou je als dagtrip vanuit Tokyo kunnen doen.

V.w.b. het rijden; als wij ook maar een kans zien om er een autovakantie van te maken dan zullen we dat doen, maar Japan is echt een ander land. Alle adviezen kan ik alleen maar beamen. Neem de trein tussen de steden en vertrouw op het OV in de steden, het is schoon, snel en fantastisch geregeld. Een auto heeft alleen zin in de meer landelijke gebieden zoals de Japanse Alpen, maar zelfs daar is het OV nog een prima optie. Kies je toch voor een huurauto, houd dan wel rekening met de forse tolbedragen, hoge parkeertarieven en absurd lage maximale snelheden (en ja, er staan flitspalen). V.w.b. dat laatste; ik heb in 4 weken vakantie geen Japanner kunnen betrappen op onvriendelijk, asociaal of grensoverschrijdend gedrag, met 1 uitzondering. Ook voor hen zijn de maximum snelheden kennelijk onbegrijpelijk, want werkelijk niemand houdt zich hieraan. Doe jij dit wel uit angst voor bekeuringen, bereid je dan voor op seinende vrachtwagens in je kofferbak.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | Planned '21: FL/AL/LA/MS/GA/SC - AZ/NM/TX

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer