North Coast 500 (Schotland)

Discussies over alle reizen die NIET naar de Verenigde Staten van Amerika gaan.
Plaats reactie
FlyingKat
Amerika-ontdekker
Berichten: 57
Lid geworden op: 01 okt 2017, 20:49

North Coast 500 (Schotland)

Bericht door FlyingKat »

Heeft iemand hier deze ooit gedaan? Nu we toch zo dichtbij Schotland zitten lijkt het me leuk om met zoon van 9 te doen in de voorjaarsvakantie. 't Is wel een kind dat rondreizen en (natuur-)dingen bekijken leuk vindt. Tips of adviezen (of links naar reisverslagen met kids) allemaal welkom!
Fre en Isa
Amerikafan
Berichten: 202
Lid geworden op: 05 jan 2006, 21:14
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Brugge
Contacteer:

Re: North Coast 500 (Schotland)

Bericht door Fre en Isa »

We zijn deze zomer 3 weken in Schotland geweest maar hebben eigenlijk een volledig rondje gemaakt. Vanuit Glasgow via de Trossachs richting Skye, het noorden van Schotland en zo terug afgezakt naar de Speyside en tot slot Edinburgh (da's onze route nu wel in heel grote lijnen :D ).

De North Coast 500 hebben we niet integraal afgereden maar wel grote stukken van gezien. Ik zou zeggen: zeker doen als je de kans krijgt! Ik weet natuurlijk niet hoe het weer er in het voorjaar is (zal wel niet te best zijn vermoed ik) maar bij ons was het begin augustus en het was met momenten toch frisjes.

Tips om te doen:
- Smoo Cave bij Durness
- Thurso
- Girnigoe Castle
- Whaligoe Steps
- Dunrobin Castle
- Lairg (springende zalmen tegen de stroom in)
- Camster cairns

En natuurlijk de vele uitkijkpunten tussendoor. Een hele mooie route!

Succes!
FlyingKat
Amerika-ontdekker
Berichten: 57
Lid geworden op: 01 okt 2017, 20:49

Re: North Coast 500 (Schotland)

Bericht door FlyingKat »

Oh leuk, bedankt voor de reactie! Goed idee om even het weer te bekijken voor die periode. Ik vind het zo lastig dat je in NL alleen met de vakanties wegkunt en dan is de zomervakantie ook nog zo kort, haha. Maar goed, da's een andere discussie wellicht. :wink:

Ik bewaar de tips om te doen zeker. Hoe meer ik rondspit naar ideeen hoe meer zin ik krijg om meteen te gaan, haha.

Hadden jullie een auto gehuurd daar? Is het links rijden een beetje te doen? En hoe hebben jullie de overnachtingen gedaan?
Fre en Isa
Amerikafan
Berichten: 202
Lid geworden op: 05 jan 2006, 21:14
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Brugge
Contacteer:

Re: North Coast 500 (Schotland)

Bericht door Fre en Isa »

Wij zijn met onze eigen wagen gegaan. Vanuit Brugge naar Calais de trein op, Engeland door (met een stop aan de muur van Hadrianus) en overnachten in Glasgow.

Wat de overnachtingen betreft: we hebben zowat alles gedaan wat mogelijk was. Van een appartement tot een pub, chalet, luxury pod, huisje, tot logeren in een hotelletje. We hebben het meeste geboekt met Booking en Sykes Cottages, alles vooraf want Schotland zit in de zomer volboekt en met twee kinderen is een beetje zekerheid en comfort zeker wenselijk.

Mochten jullie nog vragen hebben, geef maar een seintje!

Enne links rijden is geen probleem. Het was voor ons al de derde reis naar Groot Brittanië/Ierland
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer