Stedentrip: Granada, Sevilla, Malaga of...?

Discussies over alle reizen die NIET naar de Verenigde Staten van Amerika gaan.
Plaats reactie
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Stedentrip: Granada, Sevilla, Malaga of...?

Bericht door GJ »

Hulp gevraagd! Wij willen er graag eind maart een dag of vier tussenuit en dan liefst naar een plaats waar het al enigszins lekker weer is (garanties heb je natuurlijk nooit, maar de kansen vergroten kan natuurlijk altijd!)

We twijfelen tussen Granada, Sevilla of Malaga. Waarbij de voorkeur in eerste instantie uitgaat naar de eerste twee steden, we hebben het idee dat Malaga wat minder aantrekkelijk is voor de toerist, maar misschien hebben we het mis. Omdat je niet rechtstreeks naar Granada kan vliegen, zou de vlucht in dat geval naar Malaga gaan, vandaar dat we het toch meenemen in de overweging.

Wat we leuk vinden: oude monumenten bekijken, beetje rondwandelen, een begeleide stadswandeling of een boottocht, fijne terrasjes (waar het hopelijk tegen die tijd al weer voor is), lekker eten.

Is in Granada genoeg te zien en te doen om je een paar dagen te vermaken, of heb je het met het Alhambra en de kathedraal wel weer gezien? Het lijkt ons dat er in bijvoorbeeld Sevilla meer te zien is, maar over Granada horen we toch ook wel heel positieve ervaringen. En Sevilla lijkt ons wellicht nog toeristischer dan Granada, of hebben we dat mis?

Volgens mij zitten hier aardig wat Spanje-kenners, dus er is vast iemand die ons kan helpen met het maken van onze keuze!
Anneleen
Amerikakenner
Berichten: 1039
Lid geworden op: 04 okt 2014, 22:12
Contacteer:

Re: Stedentrip: Granada, Sevilla, Malaga of...?

Bericht door Anneleen »

Ik vind dat er in Sevilla het meest te zien is. Anderzijds is het Alhambra van Granada prachtig... Maar ik zou toch voor Sevilla gaan.
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Stedentrip: Granada, Sevilla, Malaga of...?

Bericht door boonens »

Volledig eens met Anneleen. Alhambra is fantastisch, maar indien je een dag of 3/4 gaat heeft Sevilla meer te bieden. Persoonlijk vind ik de sfeer hier ook leuker.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Stedentrip: Granada, Sevilla, Malaga of...?

Bericht door Tipsy_1 »

Sevilla is top! om een idee te krijgen kan je eventueel mijn reisverslag lezen via de link hieronder
wij waren erg gecharmeerd en normaal gezien houden we helemaal niet van steden!
Gebruikersavatar
gyatso
Amerikafan
Berichten: 387
Lid geworden op: 15 mar 2009, 12:17
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Oudorp NH

Re: Stedentrip: Granada, Sevilla, Malaga of...?

Bericht door gyatso »

Tijdens een rondreis zowel Malaga, Cordoba, Sevilla en Granada aangedaan. Allemaal hadden ze wat bijzonders alleen Sevilla was super, dikke aanrader.
Gebruikersavatar
Izognoeg
Amerikakenner
Berichten: 777
Lid geworden op: 31 jan 2007, 00:22
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Stedentrip: Granada, Sevilla, Malaga of...?

Bericht door Izognoeg »

Het Alhambra in Granada is schitterend en La Mesquita in Cordoba is adembenemend, maar de knusheid en drukke gezelligheid in Sevilla vonden wij onovertroffen.
Het koninklijke paleis El Real Alcázar, de arena La Plaza de Toros, het Maria-Luisa Park met het prachtige bouwwerk Plaza de España en de kathedraal waren meer dan de moeite waard.

Paul
Een paar reisverhaaltjes: http://www.izognoeg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Stedentrip: Granada, Sevilla, Malaga of...?

Bericht door GJ »

Bedankt voor jullie reacties! We hebben inmiddels geboekt en het is toch Granada geworden, want vliegen op Sevilla was niet mogelijk op de dagen dat wij wilden gaan. We zijn er inmiddels echter wel achter dat het vervoer van Malaga naar Granada wat omslachtig is (we missen nét de rechtstreekse bus vanaf het vliegveld en dan zouden we eerst met een bus naar het centrum van Malaga moeten, dan een andere bus naar Granada en van daaruit weer naar het hotel met een andere bus of taxi) en overwegen nu om een auto te gaan huren. We verblijven van zondag tot en met woensdag in Granada en willen dan op de woensdag 's ochtends vertrekken en met de auto een klein stukje Sierra Nevada meepakken en dan via enkele stops langs de kustweg terug naar Malaga. We vliegen pas om 20.00 uur 's avonds terug dus daar hebben we dan best wat tijd voor.

Tickets voor het Alhambra hebben we al en we zagen ook dat er (free) walking tours zijn door onder meer Albaycin, dus we gaan ons zeker wel vermaken! Tips zijn desalniettemin zeer welkom!

Overigens willen we ook ooit nog eens een rondreis door Andalusië maken, maar daar hebben we nu de tijd even niet voor. Wordt voor een andere keer!
trudy
Amerikafan
Berichten: 322
Lid geworden op: 23 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: h.i.ambacht
Contacteer:

Re: Stedentrip: Granada, Sevilla, Malaga of...?

Bericht door trudy »

We hebben in juni met plezier drie dagen in Granada doorgebracht. Alleen in het Alhambra brachten wij al een dag door. En een wandeling door de Moorse wijk vonden wij ook heel leuk. Misschien haal je nog ideeen uit ons verslag. http://www.slakopreis.nl/2016/05/met-de ... anada.html
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Stedentrip: Granada, Sevilla, Malaga of...?

Bericht door GJ »

Wat een mooi verslag! Daar hebben we zeker iets aan, bedankt voor het delen!
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Stedentrip: Granada, Sevilla, Malaga of...?

Bericht door Trails »

Wij zijn voor onze vakantie in oktober 2013 begonnen in Sevilla en vonden dat een prachtige stad. Daarna zijn we doorgereden naar ons verblijf aan de Costa del Sol en hebben ook Malaga bezocht. Daar zijn de Alcazaba en het Castillo de Gibralfaro zeer de moeite waard. Ook is het mogelijk hier een gratis wandeltour te doen.
Afgelopen oktober hebben we Granada bezocht. We zijn hier alleen in de oude stad geweest. Het Alhambra hebben we niet gedaan omdat dit van tevoren geboekt moet worden en we er niet van houden om zo iets geweldigs tussen zo'n mensenmassa te moeten bekijken. Het was in de stad al druk genoeg (wij zijn meer natuurmensen).

Onze verslagen: http://www.schoutenjanssen.nl/
Andalusië 2013 en Andalusië 2016
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Stedentrip: Granada, Sevilla, Malaga of...?

Bericht door GJ »

Ook jullie bedankt voor het verslag! Zo kunnen we ons programma prima gaan samenstellen! :thumbup:
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Stedentrip: Granada, Sevilla, Malaga of...?

Bericht door GJ »

We zijn inmiddels terug van ons tripje en we hebben met volle teugen genoten! Het weer werkte erg goed mee, wat natuurlijk altijd fijn is, en we hebben heerlijk relaxt de stad kunnen beleven. Een flamencoshow hebben we niet meer gedaan, maar met het Alhambra en enkele begeleide wandelingen hebben we ons heel goed vermaakt. Onze tips:

- Het Alhambra uiteraard. We hadden daarbij ook een audio guide genomen en dat was wel informatief. Boek je tickets voor het Alhambra echt op tijd, minstens twee maanden op voorhand! Wij hebben begin februari geboekt voor eind maart en toen was het aantal tijdslots voor de Nazrid-paleizen al beperkt. Toen wij er vorige week waren, was er tot mei geen ticket meer te krijgen.
- We hebben alle drie de free walking tours van Walk In Granada gedaan en dat is echt een aanrader. Leuke gidsen, je komt op plekken waar je anders niet zou komen en vooral de tour naar de grotwoningen waar de hippies wonen in Sacromonte is heel bijzonder.
- Ons hotel was Casa de la Trinidad. Prachtig gelegen aan een pleintje en je krijgt korting op de parkeergarage die op een paar honderd meter afstand ligt. Mooie, moderne kamers ook. Ik zou daar bij een volgend tripje absoluut zó weer verblijven.
- Onze auto hebben we gehuurd bij Cargest in Malaga. Goede prijs, geen gedoe over het benzineniveau en salesgezeur over extra verzekeringen (ze deden zelfs nog iets van de prijs áf, omdat blijkbaar de tweede bestuurder in Spanje is inbegrepen en ik wel een extra bestuurder had geboekt) en we kregen een Audi A1 mee terwijl we een Kia Picanto hadden geboekt - OK, dat laatste is natuurlijk gewoon geluk hebben. Met Hertz hadden we in Tenerife een heel slechte, intimiderende ervaring met extra verzekeringen die ze ons aan hebben gesmeerd en sindsdien kijk ik altijd op het forum van Tripadvisor welke verhuurder een goede naam heeft. Sowieso voor Spanje geen overbodige luxe, verhuurders als Goldcar indachtig.

Verder vonden we het heel leuk om op onze laatste dag nog even de Sierra Nevada in te rijden naar het skigebied, waar daadwerkelijk nog volop geskied en gesnowboard werd. Twee uur later stonden we aan zee in Nerja, waar de mensen op het strand lagen te zonnen! Wat een contrast.

Conclusie: Granada is een heerlijke bestemming voor een paar daagjes er tussenuit! En in de rest van Andalusië zien ze ons zeker ook nog eens terug, want wat is dat landschap prachtig, en dan hebben wij nog maar een klein stukje gezien. We gaan daar zeker nog eens een rondreis maken!
trudy
Amerikafan
Berichten: 322
Lid geworden op: 23 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: h.i.ambacht
Contacteer:

Re: Stedentrip: Granada, Sevilla, Malaga of...?

Bericht door trudy »

Dank voor de tip over Waling Granada. Ik heb het linkje ervan bijgeplaatst in ons blog over Granada.
Carolena
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 23 sep 2016, 14:03
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Stedentrip: Granada, Sevilla, Malaga of...?

Bericht door Carolena »

Ik wil graag met mijn (dan 9 jarige) dochter 5d naar Zuid-Spanje begin juli. Tot mijn verbazing zijn de vluchten naar Sevilla heel goedkoop in die periode. 85eur retour met Transavia op dit moment.
Ik vond ook al een appartementje voor 200eur voor 4n op 3km van de luchthaven en op 20min met de bus van het centrum.
Is Sevilla een aanrader? Ook voor een 9 jarige? Ze begint zich nu wel meer te interesseren in dingen bezoeken.

Nog andere tips?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Nati
Amerikakenner
Berichten: 1109
Lid geworden op: 24 mei 2005, 16:40
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: aan de Nederlandse /Belgische grens

Re: Stedentrip: Granada, Sevilla, Malaga of...?

Bericht door Nati »

Wow tijdens Semana santa Andalucia bezoeken ,dat staat nog op mijn bucket list . Hebben jullie al overnachtingen geboekt? Pasen valt in 2018 nl op 1 april en de week ervoor zijn er vele processies in Spanje door Semana Santa. Vooral in het zuiden wordt dit heel erg gevierd en kan ik mij inbeelden dat de hotelkamers vrij snel volzet zullen zijn.
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Stedentrip: Granada, Sevilla, Malaga of...?

Bericht door GJ »

@Carolena, ik zou toch proberen om iets dichter bij het centrum te gaan zitten. Wij hadden, na het tripje uit onze openingspost, de smaak van Andalusië zo te pakken dat we er eind juni twee weken hebben rondgereisd en onder meer Sevilla hebben bezocht. De temperaturen zijn in die periode hoog (toen wij er waren rond de 40 graden, hoewel we ook thermometers op rotondes hebben gezien die 48 aangaven) en dan is toch wel prettig om eind van de middag even in het zwembad te duiken en 's avonds terug de stad in te gaan. Dat doe je alleen niet zo makkelijk als je er ver vandaan verblijft.

Verdere tips: Hearts of Sevilla Free Walking Tours, boek van tevoren je tickets voor het Alcazar en probeer dan ook tickets voor het Cuarto Real Alto te regelen, dat zijn vertrekken die het Koninklijk huis ook nu nog gebruikt, maar die kaarten zijn gelimiteerd. En bespaar jezelf de lange, lange rij bij de kathedraal door van tevoren de kerk van El Salvador te bezoeken. Met datzelfde kaartje kan je namelijk ook de kathedraal in en omzeil je de ellenlange wachtrij.
trudy
Amerikafan
Berichten: 322
Lid geworden op: 23 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: h.i.ambacht
Contacteer:

Re: Stedentrip: Granada, Sevilla, Malaga of...?

Bericht door trudy »

Wij waren in juni 2016 in Sevilla tijdens een camperreis door Spanje. Ik sluit me aan bij de hierboven gegeven tips. Met een hotel zou ik proberen niet te ver van et centrum te zitten; we vonden de sfeer 's avonds in Sevilla erg leuk. Er werd 's avonds muziek gemaakt en we zijn ook nog naar een goede flamenco-voorstelling geweest. Misschien haal je nog inspiratie uit ons verslag van die dagen. http://www.slakopreis.nl/2016/06/met-de ... rdoba.html
Carolena
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 23 sep 2016, 14:03
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Stedentrip: Granada, Sevilla, Malaga of...?

Bericht door Carolena »

Thx! Maar uiteindelijk voor 4d Calella gekozen. Minder ver en plakken er een dagje Barcelona aan :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer