Vlucht geboekt naar Bangkok met kids en nu?

Discussies over alle reizen die NIET naar de Verenigde Staten van Amerika gaan.
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Vlucht geboekt naar Bangkok met kids en nu?

Bericht door Kristel De Schryver » 16 jan 2015, 23:42

Vorig jaar hebben mijn vriend en ik een fantastische reis gehad doorheen West-USA dankzij jullie inbreng. Voor dit jaar heb ik een vlucht geboekt naar Thailand.
We zouden vertrekken op zondag 2 augustus (aankomst maandag 3 augustus) en terugkeren donderdag 20 augustus. Deze keer gaan de kinderen van mijn vriend wel mee. Dit is de eerste keer dat ze zo een verre reis zullen maken. Ze zijn 9 en 12 dan. Nu heb ik geen flauw idee wat mij allemaal te wachten staat, dus als er iemand ervaring mee heeft, tips zijn welkom!
Zelf dacht ik eraan om de drijvende markt te bezoeken, Lopburi (voor de aapjes?), dan een olifantenkamp (wel ergens waar ze goed behandeld worden), mss een ritje met de slaaptrein, een leuk pretpark en/of aquapark... Wat vinden kinderen zoal fijn? Verder zou het leuk zijn dat er voor ons ook wat leuks inzit. Mijn vriend is verzot op snorkelen en ik zou graag wel wat van de mooiste/belangrijkste bezienswaardigheden willen meepakken.
Wat is er haalbaar op zo een korte periode (2,5 week)?
Iemand ervaring met GOEDkope hotels? Zeker in Bangkok weet ik niet goed waar ik best heen kan? Welk gebied is het meest interessant om te logeren? Of deel ik het best op?
Zijn er bepaalde dingen waar ik nog rekening mee moet houden? Formaliteiten, geldzaken, inentingen, risico's,...
Hoe reizen jullie rond? Met auto? Openbaar vervoer? Privé-shutle?
Wat doen jullie met de bagage? Nemen jullie koffers mee of grote rugzak? Waar laten jullie die achter? Of nemen jullie steeds alles mee?
Alvast bedankt weer voor de reacties!

RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vlucht geboekt naar Bangkok met kids en nu?

Bericht door RiverCola » 18 jan 2015, 01:10

Zonder je voor het hoofd te willen stoten: je kon tickets boeken naar Thailand.... Dan kun je vast ook wat tijd investeren in het doen van wat research naar reizen door Thailand. Je vraagt min of meer aan het forum je een hele reis voor te kouwen inclusief alle do's and dont's. Dat vind ik eerlijk gezegd ronduit bizar.

Lees je in, maak een planning en voor wat gerichte vragen zijn een aantal forummers vast bereid hun ervaringen met je te delen. Succes en veel plezier met de voorbereidingen 8)

meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem » 18 jan 2015, 08:07

tja, daarnaast lijkt me dit niet het juiste forum voor gevarieerde info ....
kijk eens hier:
http://www.thailandforum.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://thailand.reisforum.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.thailandkenners.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.wereldwijzer.nl/forumdisplay.php?f=41" onclick="window.open(this.href);return false;
http://bangkok.startpagina.nl/forum/177/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://thailand.startpagina.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast

RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola » 19 jan 2015, 14:26

@Meyem: Er is een apart subforum voor reizen buiten de VS. Veel forummers, waaronder ikzelf, hebben op het AA-forum al naar tips gevraagd voor reizen ergens anders dan binnen de VS. Je krijgt hier gewoon bijna altijd fantastische en bruikbare reacties :thumbup:

Echter wordt ikzelf kriegelig als mensen gewoon géén research doen en het forum benaderen als een gratis reisbureau. Bovenstaande vragen zijn wel erg elementair.

Zelf heb ik destijds ook een route geplaatst voor mijn Thailand-reis en voorgelegd aan andere forummers die al naar Thailand waren geweest. Maar ik heb wel zelf uitgezocht waar in Bangkok ik wilde overnachten, hoe ik rond ging reizen, wat leuke plekken waren om naar toe te gaan enzovoorts.
Er zijn hier op het forum ook weleens nieuwe leden geweest die een topic openden in de trant van: 'Ik wil naar Amerika op reis, waar kan ik het beste naartoe gaan en wat kost het ongeveer?'. Come one! Er is zoveel informatie te vinden op het internet. En als je geen zin hebt in zoekwerk, dan loop je een reisbureau binnen en betaal je die mensen om een reis voor je te boeken. Maar dan krijg je geen reis die helemaal afgestemd is op jouw eigen wensen.

Kristel De Schryver
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Kristel De Schryver » 19 jan 2015, 15:46

@RiverCola: Het is jammer dat je er zo over denkt. Het was helemaal niet mijn bedoeling om hier een volledige planning te onthutselen. Natuurlijk heb ik al wat research gedaan en ben daar trouwens nog volop met bezig. Globaal heb ik zelfs al een kleine planning (Bangkok, River Kwai, Ayutthaya, Sukhothai, Chiang Mai, eilandje om te snorkelen en wellicht Siam Park) en weet ik ongeveer wel hoe ik mijn verplaatsingen wil maken (bus, nachttrein, binnenlandse vlucht). Ik maak me gewoon zorgen omdat we voor het eerst zo een verre reis maken met de kinderen. Het lijkt mij voor hen niet fijn als ik enkel en alleen maar tempels ga bezichtigen. Vandaar dat ik me afvroeg of er hier mensen waren die daar ervaring mee hebben. Uitstapjes die ze gemaakt hebben met kinderen die wel fijn waren voor hen. Of minder leuke dingen die ze hebben meegemaakt en waar ik rekening mee moet houden. Tenslotte wil ik mij niet helemaal vastpinnen op een route zodat ik ter plaatse nog kan bekijken wat wel en niet kan.
@Meyem: Bedankt voor de links, er is er nog ééntje bij dat ik niet kende en waar ik wel wat mee ben! Thanks!

RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola » 19 jan 2015, 17:08

Je vragen in je openingstips gingen niet enkel daarover, maar over goedkope hotels in Bangkok en waar in Bangkok te overnachten, waar te snorkelen, hoe te verplaatsen, wat voor koffers/rugzakken mee te nemen. Ze gingen over wel of geen inentingen, of er een pretpark of waterpark is in Thailand, welke bezienswaardigheden er zijn en zo verder en zo verder en zo verder.

Plaats je concept-route hier en de reacties komen vanzelf. Dat is wat anders dan een brei van vragen neerknallen die z'n beetje je hele reis van a tot z omvatten!

Kristel De Schryver
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Kristel De Schryver » 20 jan 2015, 22:29

@RiverCola: Mijn vragen gingen idd over allerlei verschillende zaken omdat ik graag zoveel mogelijk ervaringen daarover hoor. Uit zulke ervaringen leer je immers meer dan al wat je in de boeken kan lezen. Misschien had ik inderdaad wat meer gericht vragen moeten stellen. Dus bij deze een nieuwe poging.

Hierbij een planning in de richting van de opties die ik allemaal heb. Aan de volgorde en vervoer ben ik nog aan het puzzelen en eveneens bekijk ik welke zaken ik nog kan schrappen. Zowiezo willen de kinderen ook graag eens met de nachttrein reizen, dus dat moet ik nog verder bekijken waar ik dat het beste kan inpassen. Verder denk ik dat het hen mss snel zal vervelen als we teveel tempels gaan bezichtigen, dus ook daar moet ik nog keuzes maken.
Van Phuket ben ik eveneens niet zeker, mss dat ik een alternatief neem, dichter bij Bangkok. Wat wel zeker moet blijven is Siam Water Park, dat hebben ze al gekozen en verder willen ze ook iets doen met olifanten (wellicht Elephante Nature Park), aapjes (Lopburi), tijgers (Wat Paluangtabua Yannasampanno, maar twijfel over de omstandigheden waarin de tijgers leven) en krokodillen (Crocodile Farm, hier ook twijfel over de omstandigheden van de dieren).
Globaal voorbeeld:
1 zo. 02/08: Vlucht Brussel - Bangkok
2 ma. 03/08: Aankomst (05:35 uur) Bangkok (Bezoek Groot Paleis + Wat Phra Kaeo + Wat Pho + De Baiyoke II-toren?)
3 di. 04/08: Bangkok (Fietstocht + Chinatown?)
4 woe. 05/08: Bangkok (Drijvende markt Taling Cham Market? + Boottocht over de Klonghs)
5 do. 06/08: Kanchanaburi - River Kwai (brug) - Erawan watervallen - Erebegraafplaats
6 vr. 07/08: Ayuthaya
7 zat. 08/08: Lopburi (aapjes) - Sukhotai
8 zo. 09/08: Chiang Mai (zondagsmarkt)
9 ma. 10/08: Chiang Mai (tempels)
10 di. 11/08: Chiang Mai (Elephante Nature Park)
11 woe. 12/08: Chiang Mai (Kookcursus?)
12 do. 13/08: Vlucht Chiang Mai - Phuket?
13 vr. 14/08: Phuket (eiland snorkelen)
14 zat. 15/08 Phuket (eiland snorkelen
15 zo. 16/08: Phuket (eiland snorkelen)
16 ma. 17/08: Vlucht Phuket - Bangkok?
17 di. 18/08: Bangkok (Siam Water Park)
18 woe. 19/08: Bankok
19 do. 20/08: Bangkok - Brussel
Zodra ik weer wat tijd heb om te puzzelen met vervoer en dergelijke, zal ik mijn planning updaten.

alken
Amerikafan

Bericht door alken » 22 jan 2015, 09:18

Kristel De Schryver schreef: 1 zo. 02/08: Vlucht Brussel - Bangkok
2 ma. 03/08: Aankomst (05:35 uur) Bangkok (Bezoek Groot Paleis + Wat Phra Kaeo + Wat Pho + De Baiyoke II-toren?) Na de lange vlucht zijn wij toch even gaan slapen, konden gelukkig al om 9:00 op de kamer.
3 di. 04/08: Bangkok (Fietstocht + Chinatown?) Chinatown erg druk verkeer en stoffig , zeker gaan eten bij T&K een belevenis. Vandaar tuktuk naar Kao San , niet" echte" Bangkok maar wel tof voor tieners. Voetmassage op Rambutri.
4oe. 05/08: Bangkok (Drijvende markt Taling Cham Market? + Boottocht over de Klonghs).I zou persoonlijk niet meer Klongtour doen vanaf Sathorn pier , maar wel proberen 2 bovenste Klongs te nemen? Misschien eerder iets voor eerste dag, is wat rustig aan .
Je kan ook gewone commutor longtails nemen. En de river express (oranje vlag) voor transport over de rivier. Hectisch!

Fietstochten worden georganiseerd vanaf Chinatown , maar wij hebben recreational Bangkok biking gedaan (met taxi naar beginpunt in residentiele wijk van Bangkok) , even door het verkeer maar daarna overzet naar de overkant van de rivier en zalig rustig fietsen tussen het groen. Een aanrader, al zullen jullie natuurlijk wel nadien nog veel meer groen zien.

Lauren
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Lauren » 22 jan 2015, 10:49

Ik heb begrepen dat je in verband met het weer in de zomermaanden beter in de Golf van Thailand (oostkant) een eiland kan bezoeken dan de eilanden aan de westkant van Thailand.

groet, Lauren

Lauren
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Lauren » 22 jan 2015, 11:08

Kristel De Schryver schreef:
2 ma. 03/08: Aankomst (05:35 uur) Bangkok (Bezoek Groot Paleis + Wat Phra Kaeo + Wat Pho + De Baiyoke II-toren?)
3 di. 04/08: Bangkok (Fietstocht + Chinatown?) Fietstocht in de ochtend en 's middags relaxen aan het zwembad en tegen de avond de stad in.
4 woe. 05/08: Bangkok (Drijvende markt Taling Cham Market? + Boottocht over de Klonghs) ik zou drijvende markt overslaan, vroeg op en toeristisch en onderschat de jetlag niet; de boot op de klonghs kan je zo wie zo nemen als je iets in Bangkok gaat bezoeken.
5 do. 06/08: Kanchanaburi - River Kwai (brug) - Erawan watervallen - Erebegraafplaats
6 vr. 07/08: Ayuthaya extra dag Kanchanaburi. Ik kan Oriental Kwai resort aanraden. wel snel reserveren.
7 zat. 08/08: Lopburi (aapjes) - Sukhotai met minibus naar Ayuthaya en dan s'avonds op de nachttrein naar Chiang Mai
9 ma. 10/08: Chiang Mai (tempels)
10 di. 11/08: Chiang Mai (Elephante Nature Park)
11 woe. 12/08: Chiang Mai (Kookcursus?)
12 do. 13/08: Vlucht Chiang Mai - Phuket? Eilanden aan de oostkust hebben beter weer in deze periode
13 vr. 14/08: Phuket (eiland snorkelen)
14 zat. 15/08 Phuket (eiland snorkelen
15 zo. 16/08: Phuket (eiland snorkelen)
16 ma. 17/08: Vlucht Phuket - Bangkok? Ik zou rechtstreeks van bv Koh Samui vliegen naar Bangkok en dan aansluitend terug naar Brussel. Niet weer Bangkok in. Veel te vermoeiend. Extra dag Bangkok aan de voorkant plakken of nog extra dag strand .
17 di. 18/08: Bangkok (Siam Water Park)
18 woe. 19/08: Bankok
19 do. 20/08: Bangkok - Brussel
Zodra ik weer wat tijd heb om te puzzelen met vervoer en dergelijke, zal ik mijn planning updaten.

RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola » 22 jan 2015, 13:41

Hi Kristel,

Moet zeggen dat ik het begin van je reis nogal rommelig vind. Je hebt ook geen ruimte in je planning opgenomen voor het reizen. Hoe lang duurt het om van Bangkok in Kanchanaburi te komen? Hoeveel tijd hou je die dag dan nog over? Wat is er precies te doen in Lopburi en Sukhotai? Hoe reis je van de één naar de ander? Hoe kom ja van Sukhotai in Chiang Mai? Hoe lang duurt die reis? Als je dat allemaal uitgezocht hebt heb je een veel reeeler beeld van wat wel en niet kan en hoeveel tijd je kwijt bent aan het reizen.

Ik denk dat je de eerste dagen in Bangkok teveel hooi op je vork wilt nemen. Wij bezochten op de dag na aankomst in Bangkok enkel Wat Pho en Wat Arun (aan de overkant van het water). Voor de Grand palace hadden we echt geen tijd/zin meer. En wie heeft er nou zin om zoveel tempels op 1 dag te gaan bekijken? Kinderen hebben denk ik ook wat afwisseling nodig.

Ik mis in je Bangkok-planning ook het bezoek aan de malls en de straatmarktjes. Suhkumvit Road is de langste straat van Bangkok waarlangs de meeste malls en andere 'moderne' attracties van het moderne Bangkok liggen. De skytrain loopt er helemaal doorheen. Bij Siam bijvoorbeeld de MBK mall en op straatniveau elke middag/avond de marktjes. Suhkumvit is overigens de beste omgeving om een hotel te nemen gezien de goede bereikbaarheid. Chinatown is alleen bereikbaar met de skytrain en dan over het water met de toeristenboot (die je ook moet nemen naar Wat Pho). Ik vond het niet per sé een aantrekkelijke wijk om doorheen te lopen. Er is wel een mooie Chinese tempel.

Ayuthaya kun je eventueel bezoeken als dagtrip vanuit Bangkok.

Het handigst lijkt mij de trein vanuit Bangkok naar Chian Mai te nemen. De trein duurt er wel extreem veel langer over dan een vlucht (12 uur versus 1 uur en 20 minuten ofzo).

Overweeg ipv Phuket een paar dagen Krabi. Leuk klein stadje, prachtige natuur en veel eilandjes in de buurt waar je dagtrips naartoe kunt maken of kunt overnachten. Naar Krabi kun je zowel vliegen als met de trein.

Ik zou je adviseren om echt rust in je reis aan te brengen. Zeker omdat jullie met kinderen reizen. Kies gewoon 3 plekken (bv Bangkok, Chiang Mai en Krabi) en maak eventueel vanuit die plaatsen dagtrips, evt met overnachting.

hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie » 23 jan 2015, 00:32

Geen echte tips, wij zijn alleen een paar dagen in Bangkok geweest, en onze kinderen waren een stuk jonger. Ik vond het overigens een geweldige stad! Maar ik wilde even opmerken dat het aquarium in Bangkok heel mooi is, mocht je nog een halve dag over hebben.
Terug in Texas!

Kristel De Schryver
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Kristel De Schryver » 23 jan 2015, 16:15

Bedankt voor jullie reacties! Heb nu wat meer rust in mijn planning proberen brengen door wat te schrappen. Ayuthaya, Lopburi en Sukhotai zijn er voorlopig uit. Hoop dat het beter is. Kanchanaburi zou ik eventueel in het begin nog kunnen plaatsen, maar zou zowiezo de dag voor vertrek niet te ver van de luchthaven willen zitten. Heb gehoord dat de vluchten tussen de eilanden niet altijd even stipt zijn en zou mijn terugvlucht naar huis niet willen missen :)
Nu ben ik niet echt van plan om mijn planning van dag tot dag te volgen, dus de vermeldingen zijn enkel en alleen bedoeld om een mogelijk scenario te schetsen. Zo heb ik de vrijheid ter plaatse om te beslissen wat we wel of niet gaan doen. Enkel de binnenlandse vluchten, de nachttrein en eventueel het olifantenbezoek zou ik vooraf vastleggen.
2 ma. 03/08: Aankomst (05:35 uur) Bangkok (Eerst een beetje uitrusten, in de namiddag een beetje verkennen, 's avonds buffet op de Baiyoke II-toren)
3 di. 04/08: Bangkok ('s morgens boottocht over de Klonghs met bezoek Groot Paleis + Wat Phra Kaeo, namiddag malls en/of straatmarktjes)
4 woe. 05/08: Bangkok ('s morgens fietstocht, in de namiddag bezoek Wat Pho, 's Avonds eten bij T&K Chinatown)
5 do. 06/08: Bangkok (Siam Park + malls en/of straatmarktjes)
6 vr. 07/08: Bangkok (Aquarium bezoeken) - nachttrein Chiang Mai
7 zat. 08/08: Chiang Mai (tempels)
9 ma. 10/08: Chiang Mai (Elephante Nature Park)
10 di. 11/08: Chiang Mai (Kookcursus)
11 woe. 12/08: Chiang Mai - Eiland (Ko Tao/Ko Samui, Ko Chang of Krabi, keuze moet ik nog maken afhankelijk van budget/tijd/klimaat/bereikbaarheid)
12 do. 13/08: Eiland
13 vr. 14/08: Eiland
14 zat. 15/08 Eiland
15 zo. 16/08: Eiland
16 ma. 17/08: Eiland - Kanchanaburi (River Kwai, brug en erebegraafplaats)
17 di. 18/08: Kanchanaburi (Elephants World)
18 woe. 19/08: Kanchanaburi (Erewan watervallen) - Bangkok (Inchecken terugvlucht om 21.30 uur)
19 do. 20/08: Bangkok (Terugvlucht is om 00.30 uur) - Brussel

monique57
Amerikafan

Bericht door monique57 » 23 jan 2015, 17:31

Dag 18 wordt krap hoor ! Als je eerst nog naar Erawan wilt , daar op je gemak even wilt rondkijken en dan nog terug naar Bangkok. Ik zou die gok niet nemen hoor.
En hoe wil je terugreizen naar Bangkok? Bus of taxi?
Fietstocht in Bangkok is een super ervaring! Kan zowel bij Ko van Kessel als recreational biking . Van te voren reserveren is verstandig en dan meteen aangeven dat je met kinderen fietst.
In Bangkok is de weekend markt ook erg leuk, Chatuchak.
Wij hebben gevlogen van Chiang Mai naar Krabi, als je van te voren reserveert heb je vaak leuke prijs. Via Air Asia.
Krabi is leuk maar ligt voor de zomermaanden wel aan de verkeerde kant qua weer. Zee kan daar dan erg onrustig zijn. Datzelfde geldt voor Phuket.

Kristel De Schryver
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Kristel De Schryver » 23 jan 2015, 18:59

@monique: Dacht te reizen met de trein tussen Bangkok en Kanchanaburi. Kan dan toch mss een nachtje Bangkok van in het begin verschuiven naar het einde om zeker te zijn.
Fietstocht zullen we wellicht bij Ko van Kessel maken aangezien wij daar nogal goede ervaringen van hebben gelezen.
Wat Krabi betreft, twijfel ik inderdaad nog aangezien het weer. Al moet ik zeggen dat ik er niet zo wijs uit geraak. Als ik de kaarten van de maand augustus bekijk ten opzichte van de andere maanden zie ik niet zoveel meer regendagen en ook in de verschillende streken onderling kan ik in augustus niet veel verschil merken tussen west en oost. Ko Tao en Ko Chang zijn eventueel nog opties om te doen. Het zou daar ook héél leuk zijn om te snorkelen. Misschien is het voor de kinderen dan leuker om die kant meer aan te houden zodat de zee wat minder woelig is dan. Alvast bedankt voor de tips!

monique57
Amerikafan

Bericht door monique57 » 23 jan 2015, 19:08

Wij hebben de fietstocht ook bij Ko gedaan, erg leuk! Wij hadden de combinatie tocht, varen over klonghs en fietsen! Een aanrader.
Ik denk dat het verschil tussen oost en west voornamelijk zit in de zee, die is vaak zo onstuimig dat sommige veerdiensten niet varen.
Ko Chang ken ik niet maar onze dochter vond het erg leuk! En lekker dicht bij Bangkok!
http://www.seat61.com/Thailand.htm
Hier kun je kijken hoe laat de treinen rijden vanuit Kanchanaburi.

monique57
Amerikafan

Bericht door monique57 » 23 jan 2015, 19:11

Voor Erawan zou ik ter plekke een excursie boeken, je hebt dan tijd om bij de watervallen een stuk omhoog te wandelen en daarna nog met de trein over de dodenspoorlijn. Over die indrukwekkende houten bruggen!!

Kristel De Schryver
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Kristel De Schryver » 23 jan 2015, 19:15

Super! Dan zullen wij wellicht ook de combinatie met de klonghs doen. Stond ook op mijn to-do-lijstje! Via seat 61 had ik idd de treinregelingen gevonden. Héél leuke site! Excursie Erawan lijkt me ook wel fijn om met de kinderen te doen. Het gaat nog goedkomen. :thumbup:

monique57
Amerikafan

Bericht door monique57 » 23 jan 2015, 19:28

Neem zwemkleding mee naar Erawan, op sommige niveaus vd waterval kunnen ze zwemmen!!
En goedkomen doet het in Thailand altijd, heerlijk land om doorheen te reizen!!
Veel plezier met de voorbereidingen verder.

Kristel De Schryver
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Kristel De Schryver » 23 jan 2015, 19:49

Bedankt voor de tips alvast! Heb naar Ko Chang een vlucht voor ons 4 heen en terug voor iets meer dan 500 € gevonden tot hiertoe. Nog even verder zoeken en vergelijken en dan de knoop doorhakken :-) De zwaarste kosten eerst maken :-)

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer