Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Met de auto door Australië - najaar 2014

Discussies over alle reizen die NIET naar de Verenigde Staten van Amerika gaan.
monique&peter
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Met de auto door Australië - najaar 2014

Bericht door monique&peter »

Ha ha leuk die berichtjes en plannen van jullie.
Een naam genootje Monique.
Even een kleine voorstelling ,wij zijn (ik)Monique en mijn partner Peter.
Wij gaan half sept tot half oktober naar Down under.
Wat wij al jaren doen en ook dit jaar weer ,wij ruilen van woning via
een woningruil vereniging.
Onze hoofdruilers die komen uit Brisbane daar
blijven wij een week maar kunnen in principe daar blijven tot ze terug zijn , zij komen een maand in ons huis.
we gaan echter richting Sydney

Na een paar nachten gaan we richting Tasmanie via hospitality exchange.
Zij komen ook bij ons als gasten in ruil ,voor een paar dagen en wij bij hun.
Daarna Melbourne ,die mensen ontmoeten we ook weer hier in Zandvoort
voor wij vertrekken naar Australie.Daar verblijven we ook als hospitality exchange
geust.
Daarna weer terug naar Brisbane.
Dat is in het kort wat we van plan zijn ,inprincipe willen we eerst vliegen
en de terug weg via zo`n relocation camper gaan reizen zodat we onderweg nog heel wat kunnen zien.

Het lijkt ingewikkeld voor iemand die hier nog nooit van gehoord hebt,
maar wij weten en willen niet anders.Wij willen het geld op een andere manier besteden
dan in een hotel en vinden een echt huis heerlijk om in te vertoeven.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Klinkt goed! Het is inderdaad anders dan anders, maar ik ken wel in elk geval het principe van huizenruil.

Bovendien wonen we zelf in Spanje en vinden we het erg leuk om vrienden en kennissen te ontvangen, we hebben daarvoor wel een gastenverblijf, zodat ieder een beetje z´n privé heeft. Maar wat is het leuk om mensen dingen in je eigen woonomgeving te laten zien, vooral omdat onze woonomgeving totaal anders is dan wat veel mensen van Spanje verwachten (dus geen hoogbouw, strand en massa´s toeristen). Wat jullie in Australië gaan doen, lijkt me dan ook erg interessant.

Wij kiezen voor een rondreis met de auto, maar hebben ook diverse vakantiehuisjes gereserveerd in plaats van hotels om ook hier en daar rustig de omgeving te kunnen verkennen en waar mogelijk ook toch wel in contact te komen met locals. We hebben de eerste uitnodiging van verhuurders al staan om te komen eten, zij zijn fervente vissers op Kangaroo Island.

Gaan jullie nog ergens iets van een reisverslag bijhouden? Lijkt me super!

Alvast heel erg veel plezier.
monique&peter
Amerika-ontdekker

Bedankt voor je reactive en ja ik kan me voor stellen dat je het
system kan.
.In Italie hebben de ruilers ook vaak een vakantiehuis en ruilen die ipv hun Eigen huis.
Ik weet niet hoe ik een blog moet maken maar ik zet wel foto`s over informative op facebook voor mijn vrienden.
Leuk verblijven voor je in Spanje mmmm lekker warm/
Laatst gewijzigd door monique&peter op 17 mar 2014, 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Gelukkig staat je verhaal er nog hoor. Ik heb net nog even gegoogled op ´Hospitality Exchange´. Mooi principe!
monique&peter
Amerika-ontdekker

nieuwenoord schreef:Gelukkig staat je verhaal er nog hoor. Ik heb net nog even gegoogled op ´Hospitality Exchange´. Mooi principe!
Ik leef er voor echt waar.We hebben sinds 2000 ongeveer 60 keer geruild.
Incl weekends,america en Europa
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ik denk (weet eigenlijk zeker) dat ik mijn echtgenoot gewoon niet mee bij anderen in huis krijg, maar als dat geen bezwaar is, is het gewoon een prachtig idee. Gek genoeg ontvangen we zelf veel mensen (wel bekenden) hier, maar krijg ik hem met geen 10 paarden bij een ander in huis.
monique&peter
Amerika-ontdekker

nieuwenoord schreef:Ik denk (weet eigenlijk zeker) dat ik mijn echtgenoot gewoon niet mee bij anderen in huis krijg, maar als dat geen bezwaar is, is het gewoon een prachtig idee. Gek genoeg ontvangen we zelf veel mensen (wel bekenden) hier, maar krijg ik hem met geen 10 paarden bij een ander in huis.
zou ik ook niet doen met 10 paarden hahaha veel te druk.
Nee hoor zonder gekheid sommigen houden ervan andere niet.
Wij vinden het leuk om ons huis te delen en we beseffen dat er heel veel mensen
zijn die dit totaal niet willen.
maar gelukkig voor ons duizenden die het wel leuk vinden.
Maar zoals we in Holland zeggen ieder zijn meug ,niet dan? :thumbup:

ps.De hoofdruil is trouwens gelijk tijdig hoor net zoals bijna alle ruilen.Dan zit je niet bij vreemden
maar gewoon alleen in dat huis.Een hele vakantie bij vreemden lijkt mij ook niks.
voor een paar dagen gaat het wel,we zijn toch alle dagen op pad.Het gaat dan alleen om
het slapen.
http://www.homelink.org
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ja, het verschil tussen huizenruil en hospitality exchange begreep ik al wel ;-)

We gaan nu voor het eerst zolang op reis langs huisjes/hotels na 8 camperreizen. Eerst daar maar eens aan wennen :wink:
monique&peter
Amerika-ontdekker

nieuwenoord schreef:Ja, het verschil tussen huizenruil en hospitality exchange begreep ik al wel ;-)

We gaan nu voor het eerst zolang op reis langs huisjes/hotels na 8 camperreizen. Eerst daar maar eens aan wennen :wink:
Ja ,zoals ik al zei ieder het zijne.
Zoals jullie het doen is ook bere leuk en niks mis mee.
Ik zie dat als jullie gaan wij al weer terug zijn.Misschien denk ik eraan
en kan jullie nog wat tips geven.
Heel veel plezier Monique ,allebei met jullie spannende trip.
Veel liuefs en groetjes
Monique en Peter
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Tips zijn van harte welkom! Have fun!
Trane
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trane »

Wij zijn net twee weken terug van een 'tochtje' door Australië. Prachtig land (het beviel me zowaar nog meer als de USA, mag ik dat hier zeggen? 8) )

Het eerste deel van onze route lag in hetzelfde deel als jullie gaan doen: Sydney - Victorian Alps - Mebourne - Great Ocean Road - Grampians - Kangaroo Island - Adelaide. (De outback deden wij in de Nortern Territory).

In de Victorian Alps raad ik Mt Buffalo National Park aan, makkelijk te doen als daguitstap vanuit Beechworth. (Gezellig stadje, over het algemeen is er in de historische stadjes in Australie meer te zien dan in de historische Amerikaanse stadjes). De bergen zijn er belange niet zo hoog als in de USA, maar je hebt er fenomenale vergezichten.

Ik zie dat jullie Wilsons Promontory niet gaan doen? Persoonlijk vond ik dat zelfs mooier als de Great Ocean Road. Maar geen nood: de Great Ocean Road is ook geweldig. Ga zeker tot aan de Bay of Martyrs en Bay of Islands (richting Warrnambool).
Let op: probeer te vermijden dat je tussen 14u en 17u aan de Twelve Apostles zijn. Het is er dan een enorme overrompeling (dan arriveren de dagjestoeristen uit Melbourne).

Kangaroo Island is geweldig. De definitie van rust. Let wel: hou er rekening mee dat als je een huurwagen van het vasteland meeneemt je niet op de unsealed roads mag. De meeste bezienswaardigheden liggen wel op een sealed road, maar soms heb je toch een sunsealed nodig om wat off the beaten track te gaan. (Wij lieten onze huurwagen op vasteland en huurden er een tweede op het eiland waarmee we wel op unsealed roads mochten rijden).

Wat je een volledige dag in Adelaide wil doen is mij wel een raadsel. Best een aangename stad, maar er is bijna niks te zien.

Aangename verrassing: op dat stuk van het reis was het leven (uit eten, supermarkt, bezoeken) zeker niet duurder dan hier of in de USA.

Hou er rekening mee dat je niet na zonsondergang met rijden met een huurwagen!
2004: W-CAN / 2009: ZW-USA / 2011: CHI, WY, OR, WA / 2012: NYC, CO, SD / 2013: MA, NH, ME, NB, PEI, NS / 2014: AUS / 2015: DC,TX,NM
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Trane schreef:Wij zijn net twee weken terug van een 'tochtje' door Australië. Prachtig land (het beviel me zowaar nog meer als de USA, mag ik dat hier zeggen? 8) )
Goed om te horen! Wij vinden het spannend, na al die keren USA.
In de Victorian Alps raad ik Mt Buffalo National Park aan, makkelijk te doen als daguitstap vanuit Beechworth. (Gezellig stadje, over het algemeen is er in de historische stadjes in Australie meer te zien dan in de historische Amerikaanse stadjes). De bergen zijn er belange niet zo hoog als in de USA, maar je hebt er fenomenale vergezichten.
Gaan we zeker doen, bedankt voor de tip.
Ik zie dat jullie Wilsons Promontory niet gaan doen? Persoonlijk vond ik dat zelfs mooier als de Great Ocean Road. Maar geen nood: de Great Ocean Road is ook geweldig. Ga zeker tot aan de Bay of Martyrs en Bay of Islands (richting Warrnambool).
Let op: probeer te vermijden dat je tussen 14u en 17u aan de Twelve Apostles zijn. Het is er dan een enorme overrompeling (dan arriveren de dagjestoeristen uit Melbourne).
We hebben al heel veel kust in het programma, vandaar de keus om Wilsons Promontory niet te doen, maar wellicht komen we daar nog op terug. Er zit in ons schema veel ruimte om te schuiven. We zitten drie dagen in Apollo Bay, om na de reis wat rust te nemen en om de omgeving rustig te verkennen. We zullen dan ook zeker proberen om in de ochtend al naar de 12 Apostelen te gaan
Kangaroo Island is geweldig. De definitie van rust. Let wel: hou er rekening mee dat als je een huurwagen van het vasteland meeneemt je niet op de unsealed roads mag. De meeste bezienswaardigheden liggen wel op een sealed road, maar soms heb je toch een sunsealed nodig om wat off the beaten track te gaan. (Wij lieten onze huurwagen op vasteland en huurden er een tweede op het eiland waarmee we wel op unsealed roads mochten rijden).
Goed punt, we weten dat het zo is, maar hopen via excursies eventueel toch meer te zien. Of ter plekke als og een auto huren? We willen wel onze huurauto mee om niet met allerlei spullen te hoeven sjouwen, de boot is al geboekt. We blijven vier dagen op het eiland en hebben al een uitnodiging voor het diner op de eerste avond bij de verhuurders van ons vakantiehuis, we gaan maar eens zien of zij nog tips hebben voor dat autoprobleem.
Wat je een volledige dag in Adelaide wil doen is mij wel een raadsel. Best een aangename stad, maar er is bijna niks te zien.
Na twee weken zijn we meestal wel toe aan een dag gewoon lekker shoppen, lekker ergens eten, beetje relaxen, dat soort dingen. Ons reisempo ligt vanwege Alberts gezondheid altijd al wat lager dan gemiddeld :-)
Aangename verrassing: op dat stuk van het reis was het leven (uit eten, supermarkt, bezoeken) zeker niet duurder dan hier of in de USA.
Goed om te horen! Voor ons is alles vaak duurder dan we gewend zijn, ook in Nederland, maarhet is dus niet zo extreem als je weleens leest.
Hou er rekening mee dat je niet na zonsondergang met rijden met een huurwagen!
Geldt dat alleen voor Kangaroo Island of in het algemeen? We weten dat het op het eiland zo is, maar elders is het wel fijn om nog even weg te kunnen. Hoewel, het zal niet echt vroeg donker zijn en restaurants gaan idioot vroeg dicht voor onze Spaanse begrippen. Wij eten zelden voor 8 uur 's avonds, dat wordt omschakelen,

Bedankt voor je uitgebreide reactie!!
Gerda&Lucas
Amerikakenner

Bericht door Gerda&Lucas »

Het wordt sowieso afgeraden om in het donker te rijden vanwege de vele dieren die je dan op je pad krijgt en tegen je auto - de vele bewijzen daarvaan hebben we langs de kant van de weg zien liggen - maar soms ontkom je er natuurlijk niet aan.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

We zullen ook hooguit nog van logeerplek naar een eetgelegenheid rijden hoor.
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Gerda&Lucas schreef:Het wordt sowieso afgeraden om in het donker te rijden vanwege de vele dieren die je dan op je pad krijgt en tegen je auto - de vele bewijzen daarvaan hebben we langs de kant van de weg zien liggen - maar soms ontkom je er natuurlijk niet aan.
Maar dat is in Amerika toch ook zo? Heb daar net zoveel dode dieren langs de weg gezien als hier. Wellicht nog wel meer zelfs (in onze Amerika verslagen heb ik het daar ook regelmatig over). Hier is het nu half 6 toch echt wel donker - het is nu najaar. Dat redden we vaak niet op een dag hoor. Wellicht dat het in het voorjaar niet veel anders is qua tijd?

Maar dat het niet mocht van de autohuur, dat is nieuw voor me... Bedoel, dat ze het niet aanraden snap ik, maar dat het ook echt verboden wordt, dat wist ik dus niet...
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Gerda&Lucas
Amerikakenner

Bericht door Gerda&Lucas »

SpaceAce schreef: Maar dat het niet mocht van de autohuur, dat is nieuw voor me... Bedoel, dat ze het niet aanraden snap ik, maar dat het ook echt verboden wordt, dat wist ik dus niet...
Ik kon me ook niet herinneren dat het niet mocht en het is ook niet zo, heb het even opgezocht. Het geldt alleen in bepaalde gebieden:
- het is niet toegestaan om in de Northern Territory, Kimberley en Kangaroo Island regio’s in het donker rijden vanwege gevaar voor aanrijdingen van kangoeroes of andere dieren. Doe je dit toch en raak je betrokken bij een ongeluk, dan ben je volledig aansprakelijk -

Wij hebben zelf ook een enkele keer in het donker gereden, het kan soms niet anders, maar hebben gelukkig nooit een dier aangereden.
Shane, de man van Nynkes begeleider, heeft eens een hele horde kangoeroes tegen zijn bus gehad. Ze kwamen een helling afstormen en knalden zo tegen het voertuig. Hij had alleen blikschade gelukkig maar een enorme schrik, ook voor die scholieren in de bus. :) Dit even terzijde.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ik heb gisteren wat zonsondergangstijden opgezocht. In november/december wordt het zo'n beetje tussen half acht en half negen donker, dus dat geeft ons meer rijtijd. Maar ons schema is ook erg rustig hoor, wij zijn bijna overal meerdere dagen en de verplaatsingsdagen zijn echt rijdagen zonder veel bezoekjes of uitstapjes.

Ik denk dat wij zelden in het donker nog op pad zullen zijn met de auto.
Trane
Amerikafan

Bericht door Trane »

Voor wat betreft het door het donker rijden:
Sommige regio's zijn inderdaad gevaarlijker dan andere (Kangaroo Island ligt bezaaid met roadkill, in de Grampians zitten er ook veel), blijkbaar mag het bij sommigen wel (al lijkt het lijstje hierboven wel erg summier, bv in de Grampians is het één van de plaatsen met de meeste kangaroos, meer dan in de NT.). Het grote probleem zijn vooral de kangaroos en wallabies, die worden immers aangetrokken door autolichten.
Dus als je toch in het donker op pad bent: gewoon op het gemak rijden (50-60 per uur).
2004: W-CAN / 2009: ZW-USA / 2011: CHI, WY, OR, WA / 2012: NYC, CO, SD / 2013: MA, NH, ME, NB, PEI, NS / 2014: AUS / 2015: DC,TX,NM
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ik heb begrepen dat het in veel hotels slecht gesteld staat met het WIFI. Als fervent bloggers en internetgebruikers in het algemeen, is dat niks voor ons.

Iemand ervaring met MIFI en is het verschil tussen Optus en Telstra qua dekking echt zo groot?
Trane
Amerikafan

Bericht door Trane »

nieuwenoord schreef:Ik heb begrepen dat het in veel hotels slecht gesteld staat met het WIFI. Als fervent bloggers en internetgebruikers in het algemeen, is dat niks voor ons.

Iemand ervaring met MIFI en is het verschil tussen Optus en Telstra qua dekking echt zo groot?
Zeker in het Zuid-Oosten valt dat al bij al mee. In de drie weken dat wij van Sydney naar Adelaide trokken hadden wij in totaal vijf dagen geen (gratis) wifi op de kamer. Hiervan waren er twee dagen dat er wel wifi was in de 'receptie'. Blijft dus drie dagen zonder wifi: 1x omdat er geen was en 2x omdat het niet werkte.

Ik had een prepaid kaart gekocht bij Telstra, net omdat deze een betere dekking in de NT zou geven.
Probleem: omdat die maar 30 dagen geldig is, wou ik een paar dagen wachten om die te activeren. Gevolg: activiatie werkte uiteraard niet. Ik in een volgend stadje de telstra winkel binnen maar daar wilden ze me niet helpen '"Your SIM kaart is locked", maar dat was hij niet).
Een weke later kreeg ik ineens een sms van Telstra 'We noticed you are not using your credit'". Geen verrassing, het werkte niet. Maar wonder boven wonder: vanaf toen werkte internet wel op mijn smartphone, maar sms-en hebben nooit gewerkt en telefoon maar heel sporadisch.

Over die betere dekking: in de NT hadden we dekking in Darwin, Alice Springs en Yulara. Voor de rest nergens. Maar ik denk dat op die drie locaties Optus ook wel dekking zou geven.

Moraal: als je een sim kaart neemt: laat ze die in de winkel meteen activeren en test of je er zelf mee kan bellen en sms-en (en niet gebeld worden, want dat lukte bij mij ook altijd).

EDIT: ik heb het hier gewoon over 3G connectie, ik weet niet wat jij bedoelt met MIFI...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer