Costa Rica

Discussies over alle reizen die NIET naar de Verenigde Staten van Amerika gaan.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 824
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Costa Rica

Bericht door ClaireVHaut »

We zijn alweer wat verder.

vluchten met Air Canada weer geannuleerd, ze kwamen met bizarre vluchtwijziging en we hadden geen Premium economy meer maar we kregen geen geld terug (er is natuurlijk een prijsverschil). Dus de boel geannuleerd.. En toen mazzeltje met Air France vanaf Dusseldorf. Voor de prijs van Economy met KLM vanaf AMS vliegen we premium vanaf Dusseldorf (althans het stukje AMS-CDG niet maar CDG-SJO wel).

Auto heb ik inmiddels weer omgeboekt :)

Ik ben druk doende leuk schema in elkaar te draaien maar ik loop beetje tegen het " probleem" aan dat we 6 weken gaan ;) . Ik heb dus veel tijd. En dus meer opties. We gaan ook nog wat doen met zoon en schoondochter . Dus het is of 2 weken in CR extra of we gaan naar Panama of Niguarqua
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
sep
Amerikakenner
Berichten: 732
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Costa Rica

Bericht door sep »

Mijn schoonzoon, die daar vandaan komt, zegt dat het in Nicaragua niet echt heel veilig is op het moment...
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 824
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Costa Rica

Bericht door ClaireVHaut »

Ja dat hoorde ik ook net van schoondochter.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
Tim1980
Amerikakenner
Berichten: 1030
Lid geworden op: 16 apr 2007, 21:48
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Haarlem

Re: Costa Rica

Bericht door Tim1980 »

ClaireVHaut schreef:
03 aug 2024, 18:04
We zijn alweer wat verder.

vluchten met Air Canada weer geannuleerd, ze kwamen met bizarre vluchtwijziging en we hadden geen Premium economy meer maar we kregen geen geld terug (er is natuurlijk een prijsverschil). Dus de boel geannuleerd.. En toen mazzeltje met Air France vanaf Dusseldorf. Voor de prijs van Economy met KLM vanaf AMS vliegen we premium vanaf Dusseldorf (althans het stukje AMS-CDG niet maar CDG-SJO wel).

Auto heb ik inmiddels weer omgeboekt :)

Ik ben druk doende leuk schema in elkaar te draaien maar ik loop beetje tegen het " probleem" aan dat we 6 weken gaan ;) . Ik heb dus veel tijd. En dus meer opties. We gaan ook nog wat doen met zoon en schoondochter . Dus het is of 2 weken in CR extra of we gaan naar Panama of Niguarqua
Wij huren trouwens een Toyota Hilux. Plaats voor 5 personen. Dus bij droog weer kan de bagage in de bak maar eventueel ook op de plek voor de 5e persoon. Wij reizen met 4. Is een 4WD en Diesel. Deze zijn echt een stuk goedkoper dan bijvoorbeeld een Suzuki Jimny die daar veel worden gehuurd.
http://timenmo2010.waarbenjij.nu/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2009.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2008.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2007.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
nycave
Amerika-ontdekker
Berichten: 99
Lid geworden op: 01 okt 2022, 15:38
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Costa Rica

Bericht door nycave »

Met 6 weken zou ik ook naar Tortuguera gaan en naar het schiereiland niqouia (als ik dat goed schrijf) heerlijke plekjes. In Ostional kan je naar de Arribada's massale aankomsten van schildpadden. Dat vond ik echt een belevenis.
2009 Australië (3 mnd)
2012 Canada (west)
2015 rondreis Florida
2017 Australië (6 wkn)
2018 Costa Rica
2023 Seattle naar Salt Lake city
2024 Rondje Denver
sep
Amerikakenner
Berichten: 732
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Costa Rica

Bericht door sep »

Ja, die schildpadden in Ostional, echt fantastisch! De tocht ernaar toe, in een busje, was voor ons óók al een ervaring 😁 Zie ons blog,tabblad Costa Rica, van vrijdag 29 december – dag 12: El Carillo (Sámara).


Saskia
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 824
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Costa Rica

Bericht door ClaireVHaut »

Tortuguero gaan we ook heen

Ostional alleen aandeel schildpadden er zijn . Wij gaan niet in juiste seizoen volgens schoondochter. Zij heeft een contact persoon daar die belt als ze er zijn. Gids voor tortuguero pocosol en Corcovado is al geregeld. We doen dan privé tours. Geen zin om met groep over enthousiaste Amerikanen in een bootje te zitten ;) we gaan echt in hoogseizoen daar (eind januari tot eind februari ) dus veel is al vol qua hotels kwamen we achter. We hebben al eea annuleerbaar geboekt mocht de route anders worden.

Auto is een Mitsubishi asx 4 wd.

Onze voorlopige route is nu.


Onze route is

Duss-San Jose
San Jose Puerto Viejo (4 nachten)
Dan naar Tortuguero (2 nachten)
Dan naar Boca Tapada (2 nachten)
Dan naar La Tigra (Pocosol, 2 nachten)
Dannaar La Fortuna (4 nachten)
Dan naar Rio Celeste (2 nachten)
Dan naar Rincon de la Vieja (2 nachten)
Dan naar Samara (2 nachten)
Dan naar Chomes (woont zoon 5 nachten ( kan korter of langer hangt er vanaf )
Van Chomes gaan we naar Monte Verde (3 nachten)
Van Monte Verde naar Manuel Antonio (2 nachten)
Dan naar Drake Bay voor Corcovado (3 nachten)
1 nacht Uvita als tussenstop
Van Uvita naar San Gerardo Dota v(2 nachten)
Van San Gerardo naar San Jose (even zien of dat we in 1 x doen of dat we nog een tussenstop maken, We gaan iig nog naar Irazu en Poaz Vulkaan)

Vooral na Corcovado zit het pijnpunt. Wat dan gaan doen hangt af van Chomes en waar we nog zin in hebben. We zijn flexibel ;)
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
sep
Amerikakenner
Berichten: 732
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Costa Rica

Bericht door sep »

Wij waren er begin januari, schildpadden in overvloed toen.
sep
Amerikakenner
Berichten: 732
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Costa Rica

Bericht door sep »

In Ostional in elk geval.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 824
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Costa Rica

Bericht door ClaireVHaut »

sep schreef:
30 aug 2024, 11:19
Wij waren er begin januari, schildpadden in overvloed toen.
Wij zijn daar rond half februari pas en volgens schoondochter is het dan niet de tijd, tenzij de natuurlijk van de leg is.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
sep
Amerikakenner
Berichten: 732
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Costa Rica

Bericht door sep »

Het hangt helemaal af van het gebied waar je bent. In Ostional zijn ze, als ze eieren leggen, te vinden van november tot mei. In Tortuguero van eind september tot begin december.
Bijlagen
1000049049.jpg
1000048996.jpg
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 824
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Costa Rica

Bericht door ClaireVHaut »

ostional moeten we zien als we daar zijn , schoondochter houdt het in de gaten voor me en ze hebben daar iemand die een tour doet, dus als het zover is dan zitten we dicht bij het vuur.

Op de weg van La Pavona (we komen vanuit Tortuguero) naar Boca Tapada bezoeken we de Del Torro waterval, leuk ommetje ;) en dan naar onze lodge in Boca Tapada. Dan hebben de reisdag sowieso nodig en de tweede dag is dan de ochtend die boottocht en de middag besteden we dan aan een hike of lekker relaxen. Daarna gaan we naar Pocosol, ik moet even goed kijken wat er op de route van Boca Tapada naar Pocosol ligt, ik ben altijd erg blij als ik onderweg wat leuks kan doen ;) En anders is het in 1 ruk door naar Pocosol en gaan we daar rustig aan doen.

Uvita heb ik nu 1 nacht staan en daarna is het nog wat vaag.. Ik overweeg dus San Gerardo de Dota , ik heb 5 nachten " over" totdat ik weg ga.

Luxe probleem .. ik weet het ;)

Nu staat het er als volgt, niets vastgelegd nog.


Drake Bay Uvita 1 nacht.
Uvita San Gerardo nacht 1
San Gerardo nacht 2
San Gerardo ? even bedanken waar we overnachten Irazu vulkaan (prusia sector) , Tapanti NP
San Jose Poas (tenzij we die op begin doen, afhankelijk of er zicht is , anders laatste dag, auto inleveren is pas om 1700), naar huis.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer