Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Zuid Afrika 2018
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Re: Zuid Afrika 2018
Dat had ik ook. Maar ik zou het nu toch ook wel zelf aandurven om te boeken. Wij zijn echter op de Vakantiebeurs in gesprek geraakt met dit reisbureau en hadden daar zo'n goed gevoel bij dat we besloten hebben om met hen in zee te gaan. Zij begrepen naar onze mening precies wat we bedoelen en wat we willen. Het is dan ook geen standaard reis geworden maar op maat gemaakt.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- LeenG
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Als je je reizen naar Amerika ook zelf te geboekt hebt, dan is het net hetzelfde hoor. Je leest je in, bedenk wat je wil gaan doen, zoekt hotels/B&B, leest reviews,.... daar hoef je echt geen schrik voor te hebben. Maar je moet doen waar je je goed bij voelt natuurlijk.
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hey Elly! Wij zitten op dit moment in Kaapstad, we vliegen morgen weer terug naar Colorado. Wij hebben net een rondje Joburg naar Cape Town achter de rug. Het veslag is momenteel door technische problemen offline, maar ik hoop als ik thuis ben het weer snel online te hebben. Misschien heb je wat aan het stukje over Johannesburg en Soweto. Groetje aan Michel.
Loek & Gepke
Loek & Gepke
Hoi Elly,
Wij hebben een reisverslag bijgehouden van onze (korte) reis door Zuid-Afrika, als je die wilt lezen, wil je me dan een berichtje sturen? Dan stuur ik je de site.
Verder wat tips; Bezoek Soweto en rijd zeker de Panoramaroute. Wij zaten in een hele leuke lodge, Needles Lodge in Marloth Park met hele goede excursiemogelijkheden naar Kruger en Swaziland. Bij dit laatste hebben wij een dansgroep/zanggroep bezocht in een 'echt' typisch dorpje geheel in Swazi-stijl
Wij hebben een reisverslag bijgehouden van onze (korte) reis door Zuid-Afrika, als je die wilt lezen, wil je me dan een berichtje sturen? Dan stuur ik je de site.
Verder wat tips; Bezoek Soweto en rijd zeker de Panoramaroute. Wij zaten in een hele leuke lodge, Needles Lodge in Marloth Park met hele goede excursiemogelijkheden naar Kruger en Swaziland. Bij dit laatste hebben wij een dansgroep/zanggroep bezocht in een 'echt' typisch dorpje geheel in Swazi-stijl

1998: West-Amerika
2000: Houston & Florida
2008: New York
2012: West & Oost-Amerika
2014: West-Canada
2016: Zuidwest/Noordwest, Oost-Amerika & Zuid-Afrika
2017: Deep South & Florida
2000: Houston & Florida
2008: New York
2012: West & Oost-Amerika
2014: West-Canada
2016: Zuidwest/Noordwest, Oost-Amerika & Zuid-Afrika
2017: Deep South & Florida
- michelly
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hallo Loek, ik had al een aantal van jullie updates gelezen
. Dat zag er super uit. Jammer dat de site nu offline is hopelijk krijg je hem binnenkort weer aan de praat. Goede reis naar huis en de groetjes terug van Michel, ook aan Gepke
Evelien, je verslag heb ik al eens gelezen. Dat ga ik binnenkort nog een keertje doen, nu met voortschrijdend inzicht
Zo'n dans/zanggroep lijkt me ook leuk.

Evelien, je verslag heb ik al eens gelezen. Dat ga ik binnenkort nog een keertje doen, nu met voortschrijdend inzicht

Zo'n dans/zanggroep lijkt me ook leuk.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
De site is weer online. Het verslag begint hier: http://www.loekvanhelden.com/africa-here-we-come/
Ik heb deze regio in juni gedaan.... Vond St Lucia juist een leuk dorp na alle safari's en wij hadden 's avonds als verrassing de nijlpaarden naast het zwembad staan! Ga je wel de riversafari maken daar? Wij hebben daar enorm veel nijlpaarden gezien in het Wetlands park. Prachtig!
Ik bedenk me ineens ook weer dat wij een mega gave walvissen tocht hebben gedaan vanuit St Lucia, enorme walvissen gespot hier!
Gaan jullie vanuit Drakensbergen de Sani Pass nog doen? Lesotho is prachtig om te bezoeken, maar in juni was t smorgens echt koud, ter plaatse nog handschoenen aangeschaft.....
De tocht was echter prachtig, leek op sommige uitzichtspunten wel wat op de Grand Canyon vond ik. In het Topchalet lekker een drankje doen met een fantastisch uitzicht! Wij hebben deze tour georganiseerd gedaan ivm ijs op de weg, vergeet in ieder geval je paspoort niet als je erheen wilt en zorg dat deze lang genoeg geldig is, wordt nl. op gecontroleerd bij de grens met Lesotho.
In sommige lodges hadden wij ook klamboes hangen en daar heb ik echt wel gebruik van gemaakt! Fan of airco erbij aan ( daar schijnen muggen niet van te houden) en deet mee.
Ik ben altijd de pineut met die zoemers en krijg er echt koorts van ( ja ook bij "gewone" muggen!), tegenwoordig gebruik ik ook altijd tabletjes van VSM ( Mellifica ..... ) daar zit vitamine B in, zorgt ervoor dat je bloed anders gaat ruiken geloof ik en wonderwel wordt ik daarmee veel minder gestoken, misschien even bij je drogist navragen?
Ik bedenk me ineens ook weer dat wij een mega gave walvissen tocht hebben gedaan vanuit St Lucia, enorme walvissen gespot hier!
Gaan jullie vanuit Drakensbergen de Sani Pass nog doen? Lesotho is prachtig om te bezoeken, maar in juni was t smorgens echt koud, ter plaatse nog handschoenen aangeschaft.....
De tocht was echter prachtig, leek op sommige uitzichtspunten wel wat op de Grand Canyon vond ik. In het Topchalet lekker een drankje doen met een fantastisch uitzicht! Wij hebben deze tour georganiseerd gedaan ivm ijs op de weg, vergeet in ieder geval je paspoort niet als je erheen wilt en zorg dat deze lang genoeg geldig is, wordt nl. op gecontroleerd bij de grens met Lesotho.
In sommige lodges hadden wij ook klamboes hangen en daar heb ik echt wel gebruik van gemaakt! Fan of airco erbij aan ( daar schijnen muggen niet van te houden) en deet mee.
Ik ben altijd de pineut met die zoemers en krijg er echt koorts van ( ja ook bij "gewone" muggen!), tegenwoordig gebruik ik ook altijd tabletjes van VSM ( Mellifica ..... ) daar zit vitamine B in, zorgt ervoor dat je bloed anders gaat ruiken geloof ik en wonderwel wordt ik daarmee veel minder gestoken, misschien even bij je drogist navragen?
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
- Ineke
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Wat een heerlijk vooruitzicht om in 2018 naar Zuid-Afrika te gaan.
In januari-februari 2015 hebben wij er een rondreis gemaakt. Misschien heb je nog iets aan het reisverslag wat ik toen maakte.
https://inekevakantie2015.wordpress.com ... -jan-febr/
Veel plezier met de voorbereidingen!
groetjes, Ineke
PS Ik kijk nu al uit naar het mooie reisverslag dat je ongetwijfeld weer gaat maken!
In januari-februari 2015 hebben wij er een rondreis gemaakt. Misschien heb je nog iets aan het reisverslag wat ik toen maakte.
https://inekevakantie2015.wordpress.com ... -jan-febr/
Veel plezier met de voorbereidingen!
groetjes, Ineke
PS Ik kijk nu al uit naar het mooie reisverslag dat je ongetwijfeld weer gaat maken!
- michelly
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ga binnenkort weer verder je verslag lezen Loek
@Monster, we zijn zeker van plan een boottocht te maken in St. Lucia om de nijlpaarden te zien, we hebben daar ongeveer een halve dag voor. Denk je dat dat genoeg is?
In de Drakensbergen willen we op de volle dag een wandeling doen naar de Tugela Gorge. We hebben dan nog ruim een halve dag voor iets anders. Is dat genoeg om de Sani Pass te bezoeken? We zaten ook te denken om misschien een helicoptervlucht te doen daar.
Dank voor de tip wat betreft de muggen. Ik had begrepen dat die daar in de winter minder voorkwamen. Wat is jouw ervaring? Als die tabletjes helpen is dat misschien wel een idee voor onze komende Canada/USA reis!
Dank voor je verslag Ineke! Ik heb even gekeken maar jullie hebben een andere hoek van Zuid Afrika bezocht dan wij gaan doen. Maar ik ga hem binnenkort toch lezen, ik ben nu eenmaal gek op reisverslagen

@Monster, we zijn zeker van plan een boottocht te maken in St. Lucia om de nijlpaarden te zien, we hebben daar ongeveer een halve dag voor. Denk je dat dat genoeg is?
In de Drakensbergen willen we op de volle dag een wandeling doen naar de Tugela Gorge. We hebben dan nog ruim een halve dag voor iets anders. Is dat genoeg om de Sani Pass te bezoeken? We zaten ook te denken om misschien een helicoptervlucht te doen daar.
Dank voor de tip wat betreft de muggen. Ik had begrepen dat die daar in de winter minder voorkwamen. Wat is jouw ervaring? Als die tabletjes helpen is dat misschien wel een idee voor onze komende Canada/USA reis!
Dank voor je verslag Ineke! Ik heb even gekeken maar jullie hebben een andere hoek van Zuid Afrika bezocht dan wij gaan doen. Maar ik ga hem binnenkort toch lezen, ik ben nu eenmaal gek op reisverslagen

Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- LeenG
- Amerika-expert
@elly,
De Sani pass is 3-4u rijden vanaf Berghouse & cottages en voor de Sanipass heb je ook een ganse dag nodig. Zal dus niet lukken in jullie planning vrees ik.
Reizen is altijd keuzes maken he.
Tugela gorge ziet er spectaculair uit. Wij hebben een makkelijkere wandeling gemaakt daar.
In de buurt zit ook All adventures , zij bieden veel buitenactiviteiten aan. Gesloten op maandag (heb ik ter plaatse ondervonden....)
De Sani pass is 3-4u rijden vanaf Berghouse & cottages en voor de Sanipass heb je ook een ganse dag nodig. Zal dus niet lukken in jullie planning vrees ik.
Reizen is altijd keuzes maken he.
Tugela gorge ziet er spectaculair uit. Wij hebben een makkelijkere wandeling gemaakt daar.
In de buurt zit ook All adventures , zij bieden veel buitenactiviteiten aan. Gesloten op maandag (heb ik ter plaatse ondervonden....)
- michelly
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik dacht al dat de Sani Pass voor ons niet te doen was. Wie weet in de toekomst ooit
Leen, bedankt voor de link
. Ik ga me daar eens in verdiepen.

Leen, bedankt voor de link

Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
-
- Amerikakenner
In juni/juli dit jaar naar Zuid-Afrika geweest. Houd er rekening mee dat het rond 5 uur echt meteen donker is. Weinig tot geen straatverlichting en veel beesten en overstekende mensen ( voetgangersbruggen over de grote wegen zijn er wel, maar worden echt niet gebruikt). Wij waren blij dat we iedere keer voor het donker weer terug waren bij onze accomodatie.
St. Lucia is toeristisch, maar op een hele bescheiden wijze. Juli is laagseizoen. Niet schreeuwerig. Wij hebben daar ook een tocht gemaakt over de Indische Oceaan om walvissen te spotten. En dat is gelukt !
Gevlogen met Air France via Parijs voor iets meer dan € 500,-
St. Lucia is toeristisch, maar op een hele bescheiden wijze. Juli is laagseizoen. Niet schreeuwerig. Wij hebben daar ook een tocht gemaakt over de Indische Oceaan om walvissen te spotten. En dat is gelukt !
Gevlogen met Air France via Parijs voor iets meer dan € 500,-
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Wij zijn inmiddels al twee keer in Zuid-Afrika geweest en denken eraan om volgend jaar februari/maart nog een keer te gaan, maar eerst in september naar Amerika. Zuid-Afrika is zo mooi. Dat je zomaar opeens oog in oog kan staan met een neushoorn of een leeuw, dat is een ongelooflijke ervaring. De route die jullie willen gaan rijden hebben wij in twee vakanties gedaan. En wat het vroeg donker betreft, in Zuid-Afrika leef je toch in een ander tijdritme. Vroeg op (lees 5/6 uur en dus vroeg naar bed) De beesten zijn in de vroege morgen het meest actief. Als je het leuk vindt kan je dit in ons reisverslag terugvinden. Kijk maar eens bij het kopje reisverslagen daar vind je onze Zuid-Afrika reizen.
http://maartenenmarianne-usa2017.blogspot.nl/
http://maartenenmarianne-usa2017.blogspot.nl/
- michelly
- Amerika-expert
- Contacteer:
Net terug van vakantie kan ik me al op de volgende storten
@Ludwig: de dagen zullen inderdaad korter zijn. Zeker iets om rekening mee te houden. Mooie ticketprijs hadden jullie. Toevallig nog een reisverslag bijgehouden?
@plume: Vroeg opstaan en vroeg naar bed vinden wij niet zo erg. Hebben we afgelopen vakantie ook veel gedaan want we mochten geen vuurtje maken op de campgrounds vanwege firebans. Dan is het maar koud 's avonds.
Jullie verslagen heb ik al uitgebreid bestudeerd

@Ludwig: de dagen zullen inderdaad korter zijn. Zeker iets om rekening mee te houden. Mooie ticketprijs hadden jullie. Toevallig nog een reisverslag bijgehouden?
@plume: Vroeg opstaan en vroeg naar bed vinden wij niet zo erg. Hebben we afgelopen vakantie ook veel gedaan want we mochten geen vuurtje maken op de campgrounds vanwege firebans. Dan is het maar koud 's avonds.
Jullie verslagen heb ik al uitgebreid bestudeerd

Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
-
- Amerikakenner
Geen reisverslag bijgehouden. We hebben zo een ontzettend goed gevoel overgehouden aan Zuid Afrika dat ik zelfs al weer aan het kijken ben voor volgend jaar. Op dit moment zelfs tickets naar Johannesburg in juni met BA voor € 430,- . Tja, keuzes, keuzes..
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Wij gaan ook weer in maart, je ziet dat je naast verslaafd aan Amerika ook verliefd kan worden op Zuid-Afrika. Kijk eens voor tickets bij Britisch airways. Wij vliegen in maart 2018 voor € 402 naar Johannesburg en terug.
De KLM werelddeal weken voegen niets toe. Gekeken een week voor deze werelddeal weken en toen was de prijs net zo duur als tijdens de werelddeal weken. Altijd nog een paar honderd euro per ticket meer dan Britisch Airways.
De KLM werelddeal weken voegen niets toe. Gekeken een week voor deze werelddeal weken en toen was de prijs net zo duur als tijdens de werelddeal weken. Altijd nog een paar honderd euro per ticket meer dan Britisch Airways.
- michelly
- Amerika-expert
- Contacteer:
Leuk dat jullie weer gaan! Ik ben benieuwd of het bij ons bij 1x blijft
Ik heb net even bij BA gekeken maar de prijzen voor jul/aug zijn nog erg hoog. We zullen waarschijnlijk nog even geduld moeten hebben.
Welk deel gaan jullie nu bezoeken?

Ik heb net even bij BA gekeken maar de prijzen voor jul/aug zijn nog erg hoog. We zullen waarschijnlijk nog even geduld moeten hebben.
Welk deel gaan jullie nu bezoeken?
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Elly,
Dit keer doen we het "rustig" aan en hebben voor twee weken een huis gehuurd in Marloth Park ongeveer een kwartiertje rijden van de Komatipoort in het zuiden van het Krugerpark. In Marloth park lopen ook allerlei dieren vrij rond en het ligt aan de Crocodile river wat de grens is met Kruger. Mozambique ligt op een uurtje rijden. Dus we kunnen alle kanten uit. Het is dan natuurlijk wel zelf braaien, maar dit maakt de reis goed betaalbaar, mede door de voordelige tickets. We hebben er zin in.
Eigenlijk bizar dat je tegenwoordig je vakanties zo ruim van te voren moet boeken, wat natuurlijk wel een luxe probleem is, maar dan is het nog betaalbaar en is er nog genoeg vrij. Ook in Zuid-Afrika merk je dat alles steeds sneller vol zit.
Over tien dagen gaan we eerst nog naar Amerika een rondje Nevada, Californië, Utah, Arizona, Nevada. We hebben er onwijs zin in.
Dit keer doen we het "rustig" aan en hebben voor twee weken een huis gehuurd in Marloth Park ongeveer een kwartiertje rijden van de Komatipoort in het zuiden van het Krugerpark. In Marloth park lopen ook allerlei dieren vrij rond en het ligt aan de Crocodile river wat de grens is met Kruger. Mozambique ligt op een uurtje rijden. Dus we kunnen alle kanten uit. Het is dan natuurlijk wel zelf braaien, maar dit maakt de reis goed betaalbaar, mede door de voordelige tickets. We hebben er zin in.
Eigenlijk bizar dat je tegenwoordig je vakanties zo ruim van te voren moet boeken, wat natuurlijk wel een luxe probleem is, maar dan is het nog betaalbaar en is er nog genoeg vrij. Ook in Zuid-Afrika merk je dat alles steeds sneller vol zit.
Over tien dagen gaan we eerst nog naar Amerika een rondje Nevada, Californië, Utah, Arizona, Nevada. We hebben er onwijs zin in.
- LeenG
- Amerika-expert
@Elly, jou ticker es moerse bakgat! 
400 is een heel scherpe prijs! Juli-aug is wel hoogseizoen....

400 is een heel scherpe prijs! Juli-aug is wel hoogseizoen....
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht