Je hebt nu anderhalve dag in KL. Dat vind ik niet heel veel. Er is daar best veel te zien waarmee je je zeker twee volle dagen kan vermaken. Wellicht een idee om een dag Singapore eraf te halen en die bij KL te stoppen.RiverCola schreef:En ik twijfel ook nog over ons korte bezoek aan Kuala Lumpur.
De eerste KLIA Expres (€9 enkele reis) gaat om 05.00. Dan ben je om 05.30 op het vliegveld, anderhalf uur van tevoren. Gaat je vlucht vanaf KLIA of KLIA2? Een goed hotel is het Le Meridien (€87) dat direct op KL Sentral zit zodat je minimale reistijd hebt naar het station. Reken namelijk op minimaal 20 minuten vanuit bv Bukit Bintang met een taxi, want de monorail rijdt dan nog niet.Omdat we de ochtend van de vlucht erg vroeg op de luchthaven moeten zijn (vlucht vertrekt 7.00 uur) en het zeker een uur reizen is vanuit de stad, wil ik een airporthotel nemen. Maar dat is ook weer zo'n gedoe, met shuttlebussen die enkel op vaste tijden vertrekken enzo en je bagage gedurende de dag in de stad.
Op het vliegveld heb je eigenlijk maar twee hotels die hele overnachtingen aanbieden. Concorde Inn heeft een kamer vanaf €59 op acht minuten met de shuttlebus die vanaf 05.30 rijdt. De andere optie is het Sama Sama Hotel KLIA, verbonden met een loopbrug met de terminal. Overnachten hier kost €109.