Wij zijn intussen een aantal daagjes terug thuis.
We hadden een heel mooie reis!
Het was onze eerste grote reis samen als koppel en dat was uiteraard ook genieten.
Bovendien hebben we van het grote gevreesde regenseizoen totaaaaaaaal geen last gehad!
Integendeel ... heel veel zon, blauwe lucht en warme temperaturen!
We hebben veel mooie dingen gezien en leuke dingen gedaan.
Hoogtepunt qua natuur was zeker en vast Khao Sok NP!
Ook qua prijs was dit een heel fijne reis

Voor wie interesse heeft een overzichtje onderaan de post.
Ben ik nu een grote Aziëfan geworden?
Het is zeker toegankelijker geworden voor me maar ik heb er nu ook niet m'n hart verloren.
Aan de andere kant hoeft dat ook helemaal niet. Je kan niet overal je hart verliezen hé! Dat heb ik in Amerika en Afrika.
Ik had bij deze reis een heel voldaan gevoel. Het was leuk en genieten, maar ik was ook niet triest om na 3 mooie weken terug te keren naar huis.
Ook eens niet erg hé
Ik ben al bezig aan m'n fotoboek en post wel eens de link als hij klaar is

.
Een prijsoverzicht (de prijzen zijn voor 2 personen samen) :
Internationale vlucht : 1144,60 euro
Vervoer :
- nachttrein : 58,10 euro
- tussenvlucht : 112,78 euro
- rest (tuktuk, shuttlebus, taxi, ferryboten, ...) : 309,17 euro
Hotels : 877 euro
Andere uitgaven (eten, drinken, uitstappen, souvenirs, entrees...) : 984 euro
Totaal : 3485,65 euro of 1742 per persoon (all-in).
Ik zeg daarbij graag dat dit ZEKER goedkoper kon!
We hadden telkens heel fijne en mooie hotelletjes en 1 keer een echt duur (Koh Tao - 4 nachten resort).
Qua vervoer hebben we het ons ook vaak makkelijk gemaakt en boekten we vaak een minivan (gedeeld met anderen) ipv de openbare bus te nemen.
We boekten ook alle hotels, nachttrein en tussenvlucht vooraf online.
Ik hoor vaak van mensen die ter plaatse alles regelen. Ik heb daar over getwijfeld maar koos toch voor het plannen aangezien dat beter bij ons past.
We hebben er totaaaaal geen spijt van gehad. We zijn voor onze planning natuurlijk niet over 1 nacht ijs gegaan en hebben vooraf goed bekeken en gelezen wat er te doen was en wat wij graag wilden doen. Door ons vooraf goed te informeren, klopte onze planning ook ter plaatse met wat we wilden. We hadden natuurlijk geluk het met weer. Ik kan me voorstellen dat dat wel vaak mensen hun plannen doet omgooien.
Aan de andere kant hoorde ik ook vaak dat het regenseizoen zo onvoorspelbaar is, dat het toch moeilijk kiezen is op het moment zelf.