Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tips gevraagd autohuur UK

Discussies over alle reizen die NIET naar de Verenigde Staten van Amerika gaan.
Plaats reactie
ClaireVHaut
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Tips gevraagd autohuur UK

Bericht door ClaireVHaut »

Ik ga weekje naar de UK en ben wat aan t zoeken geweest voor huurauto. Ik blijf het ingewikkeld vinden met dat eigen risico. Ik heb zowel een Visa gold als een Mastercard platinum. Beide hebben eigen risico vergoed op creditcard dus (max 1500).

Ik vond bij Hertz (veel codes krijg ik niet werkend overigens) via Klm een compact car (puma of vergelijkbaar) een prijs van 245.

Diefstal en CDW is inbegrepen.

Kan dit goedkoper ?
en
zit ik dan goed om er geen extra dekking bij te kopen ?

Ik zie even meer bomen dan bos.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: tips gevraagd autohuur uk

Bericht door Trom »

@ClaireVHaut Zonder verdere gegevens is het natuurlijk moeilijk om mee te denken. Of de 1500 via je creditcard voldoende is, kan ik niet beoordelen. Als het eigen risico daadwerkelijk 1500 is dan lijkt dat goed. Maar als het b.v. 2500 is dan niet. Ook weet ik niet of een creditcard wel schade aan anderen verzekerd.
Voor de VS ben ik altijd via codes op zoek naar goede aanbiedingen bij de grote verhuurders.Maar voor UK boek altijd via Autoeurope. Het is vergelijkbaar met Sunnycars met het verschil dat je bij Sunny een verhuurder krijgt toegewezen en bij Autoeurope kan je je verhuurder zelf uitzoeken. Je kunt bij de vervolgstappen volledige afkoop van eigen risico kiezen en b.v. ook annuleren tot aankomst (normaal tot 48 uur van te voren). Voor Europa vind ik Autoeurope vaak scherp in prijs. Zelf boek ik bij hen altijd bij verhuurder Keddy (een dochter van Europcar met gebruik van dezelfde balie en hetzelfde autopark). De scherpe prijs komt vaak doordat ze een eigen verzekering aanbieden die meestal veel voordeliger is dan de verzekering van de verhuurder. Net als bij de huur in de VS kunnen huren bij Autoeurope elke dag weer verschillen. Ik kan niet beoordelen hoe de prijzen voor jou op dit moment zouden zijn. Je zit kort voor vertrek. Als b.v. Keddy of Hertz al veel verhuurd hebben dan zullen prijzen nu hoog zijn als eerder. Mochten ze nu nog beschikbaarheid hebben dan zullen de prijzen in de weken voor vertrek juist dalen. Voordeel van Autoeurope is ook dat je je boeking gratis kunt wijzigen zodra je een betere prijs vindt b.v. paar dagen voor vertrek.
ClaireVHaut
Amerikakenner

Re: Tips gevraagd autohuur UK

het is 16-8 tot 24-8 ophalen en inleveren LHR , automaat, geen koekblik ;)

En even goed gekeken, eigen risico (heel goed zoeken) op die klasse zit boven de 1500 euro zag ik.. dus dan moet ik wel dekking erbij kopen

Ik heb auto Europe site bekeken en die was niet heel goedkoop maar wel voordeliger dan hertz met extra dekking, bedankt voor de tip !

Ik kijk het nog even aan..
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

ClaireVHaut schreef:
07 jul 2026, 13:53
. Ik blijf het ingewikkeld vinden met dat eigen risico. Ik heb zowel een Visa gold als een Mastercard platinum. Beide hebben eigen risico vergoed op creditcard dus (max 1500).
Ja dat is zo als je de ANWB Visa Gold bedoelt.
Nee als je de gangbare Visa Gold bedoelt

Heb jij het over de ING MC Platinum card ?
Is daar het eigen risico vangnet Eur...1.500 ???
Is het niet Eur.500 ?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
ClaireVHaut
Amerikakenner

bedeve schreef:
08 jul 2026, 19:15
ClaireVHaut schreef:
07 jul 2026, 13:53
. Ik blijf het ingewikkeld vinden met dat eigen risico. Ik heb zowel een Visa gold als een Mastercard platinum. Beide hebben eigen risico vergoed op creditcard dus (max 1500).
Ja dat is zo als je de ANWB Visa Gold bedoelt.
Ja anwb.
bedeve schreef:
08 jul 2026, 19:15
Heb jij het over de ING MC Platinum card ?
Is daar het eigen risico vangnet Eur...1.500 ???
Is het niet Eur.500 ?
nee 1500 bij onze " versie". behorend bij ons pakket. https://www.ing.nl/particulier/betalen/ ... atinumcard
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

Bij de ING was het voor deze kaart eerder 500. Nu inderdaad 1500. Let wel op dat schade aan banden, onderkant, ramen niet verzekerd is. Ook schade aan derden is niet verzekerd. Zeker dat laatste zou voor mij "No Go" zijn.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer