Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rondreis Sri Lanka

Discussies over alle reizen die NIET naar de Verenigde Staten van Amerika gaan.
Plaats reactie
Sissel
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Rondreis Sri Lanka

Bericht door Sissel »

Wij zitten te denken om van de zomer naar Sri Lanka te gaan. Dus vroeg ik me af wie hier goede ervaringen heeft met reizen naar Sri Lanka. Ideetjes? Input? Reisverhalen? :D
Petticoat
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Rondreis Sri Lanka

Bericht door Petticoat »

Zeker doen! Ik ben een aantal jaar geleden in december in Sri Lanka geweest, met op de terugweg een tussenstop op de Malediven van een paar dagen. Ik vond Sri Lanka echt een heel mooi eiland, erg groen, vriendelijke mensen en veel geschiedenis en mooie tempels. Het lijkt qua cultuur wat op India, maar dan minder heftig. Bezoek zeker wat tempels en we hebben toen ook nog een safari in een natuurpark gemaakt en wilde olifanten van dichtbij gezien. Erg indrukwekkend. Verder zeker de oude stad Kandy niet overslaan.
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
Lowice
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Lowice »

Leuke tip is ook Gall, een oud Nederlands stadje. Leuk om te zien dat ze een winkel bv. Poepdoos noemen en dat de bevolking soms zelfs nog Nederlands spreekt.
Veel plezier, Sri Lanka is geweldig!
Verre reizen Met kinderen:
Tunesië, Egypte (2x), Sri Lanka, Maleisië (2x), Borneo, Kenia, Indonesië (Sumatra, Java, Bali), Curacao, Thailand (2x) en
USA West
jill1234
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door jill1234 »

Na 4x USA maken we komende zomer even een uitstapje de andere kant op; we gaan naar Sri Lanka. Plannen voor 2027 voor onze 5e camperreis naar de USA zijn ook al in de maak, maar nu dus Azië.
Ik heb een route gemaakt en hotels geboekt die nog geannuleerd kunnen worden. We kiezen bewust niet voor een safari in Yala NP, maar voor een wat minder drukke ervaring in Wilpattu NP en Uduwalewe NP. We gaan in juli.

1) Vlucht naar Colombo
2) aankomst Colombo in de ochtend, dagje bijkomen van de reis aan het strand in Negombo
3) Negombo - Wilpattu NP (taxi), avondsafari of safari volgende ochtend
4) Wilpattu NP - Trincomalee (taxi) voor paar dagen strand/snorkelen
5) Trincomalee
6) Trincomalee
7) Trincomalee
8) Trincomalee - Sigiriya (taxi) voor leeuwenrots, Minneriya Np ,Dambulla
9) Sigiriya
10) Sigiriya
11) Sigiriya- Ella (taxi) voor kookworkshop, theeplantage, little adams bridge, nine arch bridge. Misschien stukje treinreis. Kandy slaan we over
12) Ella
13) Ella
14) Ella - Udawalewe NP (taxi), safari
15) Udawalewe NP
16) Udawalewe NP - Tangelle (taxi),
17) Tangalle
18) Tangelle - Galle
19) Galle - Colombo - terugvlucht
20) thuis

Voor degenen die al eens geweest zijn: missen we nu iets? We reizen dit keer graag relaxed, geen hoog tempo en ook wat middagen niks.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
Robje1968
Amerika-ontdekker

Bericht door Robje1968 »

Ja, ik denk dat je zeker wat mist.
Ten eerste zal ik Kandy zeker niet overslaan. Het is het culturele en spirituele hart van Sri Lanka.
Daarnaast zou ik ook naar het noorden (Jaffna) gaan. Het is een heel ander stukje van het land. Het is niet toeristisch, puur en voelt vanwege het hindoeïsme als "klein India". Totaal niet te vergelijken met andere delen van Sri Lanka.

Mocht je tips of ondersteuning nodig hebben, laat maar weten.
Laatst gewijzigd door markro op 08 apr 2026, 08:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd; een direct bovenstaand bericht in z'n geheel quoten is niet nodig.
Robje1968
Amerika-ontdekker

Bericht door Robje1968 »

Wij zijn vorig jaar naar Sri Lanka geweest. Kan het een ieder aanraden. Fantastich land en onzettende aardige bevolking.

Ik zie bij een aantal reisverslagen dat het noorden wordt overgeslagen. Dat is een heel interessant gedeelte van het land. Ten eerste voelt het als "klein India" aangezien het Hinddoeisme het standaard geloof is, daarnaast is het totaal niet toeristisch. Voor ons voelde dat gedeelte als heel puur en hebben het als heel bijzonder ervaren. Uiteraard is het Boedistische gedeelte van Sri Lanka ook heel mooi, maar wel wat toeristiser.

Wij hebben overigens onze reis ook gecombineerd met de Malediven, wat wij ook wel lekker vonden om even "af te schakelen".
Wij zijn wel reizigers die van tempo houden en onderstaand ons reisschema.
Mocht één van jullie tips willen hebben, dan hoor ik dat wel.

1) Amsterdam Colombo
2) Colcombo Negombo
3) Negombo Anuradhapura
4) Anuradhapura Anuradhapura
5) Anuradhapura Jaffna
6) Jaffna Jaffna
7) Jaffna Trincomalle
8) Trincomalle Trincomalle
9) Trincomalle Polonnaruwa
10) Polonnaruwa Polonnaruwa
11) Polonnaruwa Kandy
12) Kandy Nuwara Eliya
13) Nuwara Eliya Ella
14) Ella Ella
15) Ella Yala National Park
16) Yala National Park Mirassa
17) Mirassa Mirassa
18) Mirassa Colombo
19) Colombo Malediven
20) Malediven Malediven
21) Malediven Malediven
22) Malediven Malediven
23) Malediven Negeombo
24) Negombo Amsterdam
jill1234
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door jill1234 »

Robje1968 schreef:
07 apr 2026, 12:53
Ja, ik denk dat je zeker wat mist.
Ten eerste zal ik Kandy zeker niet overslaan. Het is het culturele en spirituele hart van Sri Lanka.
Daarnaast zou ik ook naar het noorden (Jaffna) gaan. Het is een heel ander stukje van het land. Het is niet toeristisch, puur en voelt vanwege het hindoeïsme als "klein India". Totaal niet te vergelijken met andere delen van Sri Lanka.

Mocht je tips of ondersteuning nodig hebben, laat maar weten.
Kandy slaan we bewust over; ik hoor er geen goede verhalen over en het trekt ons niet. Het noorden bewaren we voor een andere keer; willen nu een relaxte rondreis en anders wordt het teveel gerace. Maar eerst maar eens afwachten of we gaan; onze terugvlucht gaat via Dubai en Lufthansa heeft tot 31 mei die vluchten opgeschort; we gaan half juli. Heen via India, maar als niet zeker is of we terug kunnen weet ik nog niet wat we doen.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
Robje1968
Amerika-ontdekker

Bericht door Robje1968 »

jill1234 schreef:
14 apr 2026, 17:56
Kandy slaan we bewust over; ik hoor er geen goede verhalen over en het trekt ons niet. Het noorden bewaren we voor een andere keer; willen nu een relaxte rondreis en anders wordt het teveel gerace. Maar eerst maar eens afwachten of we gaan; onze terugvlucht gaat via Dubai en Lufthansa heeft tot 31 mei die vluchten opgeschort; we gaan half juli. Heen via India, maar als niet zeker is of we terug kunnen weet ik nog niet wat we doen.
Dat is dan inderdaad een keuze om Kandy over te slaan. WIj vonden het wel daar interessant en zeker de moeite waard.
Maar uiteraard het is aan jullie wat je wel of niet wilt zien.
Het duurt nog even voordat jullie gaan en hopelijk is dan die ellendige oorlog voorbij.
Geniet van jullie vakantie en veel plezier in Sri Lanka.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer